Mihin ovat kadonneet kaikki MAALISMUSSUKAT? (ma-ti)
Kommentit (33)
Tää maalismasu pääsi eilen siirtymään KYS:sta kotipaikkakunnan sairaalaan. Matka meni ambulanssilla hyvin, ei supistellu juurikaan, mitä pelkäsin!
Kuukaus tuli KYS:ssa oltua, täällä mein sairaalassa varmaan viikolle 34 asti, eli viel kaks viikkoa vuodelepoa.. Odotan kovasti että pääsisin kotia ja elämään normaalia elämää loppuraskauden. Kevyesti on sittenkin otettava, huonon kohdunsuun tilanteen takia, mutta koti on aina koti!
Mies ja esikoinen saapuvat tänään kotiin mummolasta, ajomatka on pitkä ja sitä tulee täällä varmasti mietityä..aina voi sattua!
T. nikonäiti02 ja masuvauva rv 31+6
Joulunaika tuli oltua nettipimennossa, enkä ole joulunpinoja jaksanut lukeakkaan.
(-) kasvaa kovasti, painoa oli jouluna tullut n. 7kg lähtöpainoon. Perhekin totesi, että kasvaahan se, kun alkuraskaudesta maha oli monen mielestä kovin olematon. Mies jaksaa ihmetellä tätä palloa joka päivä (ihan positiivisella mielellä).
Onko muut lukenu tai laulanu masuasukille? Meiltä ei taida kertakaikkiaan onnistua, joskus laulan yksin ollessani (en osaa laulaa ollenkaan), mutta alakerran kaveri taitaa nukkua näin päivisin, kun olen aktiivisemmin liikkeellä. Mies ei suostu mahalle puhumaan, eikä munkaan pokka oikein riitä. En sitten tiedä auttaako se oikeasti sen vauvan rauhoittamisessa sen synnyttyä.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin nyt lähti viimeiset kymmenen viikkoa käyntiin. Hui, kohta on Olympialaiset (olen himo penkkiurheilija) ja sitten onkin jo vauva sylissä =)
Jaksamista kaikille!
Jossara rv29+0
[color=green]viikonloppuna tultiin reissusta (matka meni muuten näillä viikoilla hyvin: kroppa vaatii parin tunnin päikkärit joka päivä ja lentomatkoilla alaselkä kipeytyi, mutta muuten meni kivasti!) ja sopivasti viettämään vuodenvaihtumista suomeen. käytiin kaveripariskunnan kanssa syömässä ja sitten meille ihailemaan ikkunasta raketteja ja vuodenvaihtumista. ihan rauhallinen ilta oli - kaverilla kun on la. huomenna:) miehet kumosivat kuohuvat sitten kaksistaan.. mietittiin että vuoden päästä mukana on kaksi pientä ihmistä.
työvuosi alkanut kiireesti, eilen en edes yrittänyt tähän pinoon asti koska halusin lukea teidän kuulumiset ensin. mä voin ihan hyvin, ei mitään isoja kolotuksia. kävellä ei kovin nopeasti pysty vaikka lonkkavaivoja tms. ei olekaan. vauvaa pyörii vielä ympäriinsä, nytkin naputtelee tuonne ihan alas. torstaina neuvola joten sitten kuullaan miten kiloja ja senttejä on kertynyt.
meillä mies ei lue mitään vauvakirjoja vaikka jätän tyrkylle, mutta kuuntelee juttuja ja on kyllä tietoinen viikoista millä mennään. meillä alkaa valmennus loppukuusta; kolmena iltana sessiot ja sitten joskus helmikuussa tutustuminen itse synnärille.
tänään ajattelin käydä kaupoissa tutkimassa josko jotain ostettavaa olisi jäänyt mullekin:)
niin ja TAPAAMISESTA, mulle sopii lähes kaikki; ensi viikko, seuraava (kolmas) tai neljännen loppuviikko (meillä se valmennus koko alkuviikon). yritetäänkö sopia se päivä asap.
:) Caddie ja Pirpana, rv 30+0[/color]
Mulla on taas kerran hoppu joten pikainen tilanne tiedotus. Kävin aamulla lääkärissä supistelujen vuoksi. Tulehduskokeet oli onneksi ok mutta kohdunsuu on pehmentynyt ja kohdunkaula lyhentynyt vajaassa kuukaudessa 1cm. On siis nyt 2cm. Levätä pitäisi mutta ei taida onnistua.
Mulle sopii tapaaminen tän kuukauden melkeen koska tahansa. Ei tällä viikolla eikä viimeisellä viikolla mutta ne kolme viikkoa välissä onnistuu kyllä
Minttulia rv 30+4
Täällä myös vaikka kirjoittelut ovat jääneet vähiin.
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Ihmeitä ei tänne kuulu. Viikon päästä olisi kontrolli käynti lääkärille kun se kohdunsuu pehmee ja kanava lyhentynyt. Lepäillä ois pitänyt mut en minä osaa ihan toimettomana kotona olla :O On tullu sit leivottua ym huhkittua. Imuroinut en kyl ole ;) Sen on mies hoitanut. Esikko pitää myös kiireisenä ja jatkuvaan saa olla nostamassa sitä milloin mistäkin ;) Katsotaan nyt mitä gyne sanoo. Tulehduskokeet otettiin ja niissä ei mitään ollut. Sokeriarvotkin hyvät. Joten sen takia ei ainakaan vaavi isoksi kasva....Veikkaavat 4,5kg:sta jos loppuun asti mennään. Esikko oli 4,1kg.
Onko muilla samaa vaivaa : valkovuotoa ja päänsärkyä :( Mulla on ihan älyttömästi. Housut märkänä koko ajan. *nolo vaiva*. Oisko sit tyttö tulossa ;) Näinhän ne ultrassa veikkasivat. Saappa nähä sit...
Jarniina ja " Lotta" rv 28+2
Ihan ensiksi mukava kuulla, että nikonäiti on päässyt lähemmäs kotia :) Mies just soitteli, että äitiyspakkaus on tullut postiin, käyn hakemassa sen tänään neuvolareissun yhteydessä. Pääsen sitten rauhassa ihmettelemään tavaroita, mies lähtee hetken päästä Lappiin vajaaksi viikoksi. Tuskailen täällä töissä selkäkipua, aamupäivät sujuvat, mutta iltapäivisin tää istuminen on hankalaa ja tuntuu, että saa vääntää itsensä mitä kummallisempiin asentoihin, jotta ei särkisi. En muista, joko kirjoitin eilen, että ilmoittauduin äitiysjoogaankin. Ajattelin että oisin käynyt tänään vielä neuvolan jälkeen uimassa, mutta eilen rupesin sovittelemaan uikkareita kun en muutamaan viikkoon ole ollut hallilla, niin eipähän ne enää mitenkään järkevän näköisesti päälle menneet. No, tulipahan ainakin otettua masukuvia, kun mies haki kameran kun sain bikinit päälle :P Ei niillä kyllä uimaan voi julkisesti mennä, pitää katsoa josko jostain marketista saisi halvalla vähän isommat uikkarit. Tänään tuntui hassulta, kun olin pitkästä aikaa tekemisissä yhden vauvan kanssa, niin rintoja rupesi vihlomaan, en tiedä vuotivatko kans samalla. Muuten ne on olleet aika herkillä, esim. miehen joululahjaksi antamaa pyjamaa en voi käyttää ilman rintsikoita, kun se kastuu saman tien, on sen verran pehmeää kangasta. Mutta näin, neuvolalääkäri tosiaan vielä tänään ohjelmassa, toivottavasti kaikki on ihan kunnossa... Eiköhän.
-Aranja ja pikku-Ukko, 27+5-
[color=blue] käpsyttelemään töistä... kohta on työpäivä täynnä.
anna22: Ihan oikein teit, kun sairaslomalle jäit, älä pode huonoa omatuntoa. Sinä ja vauva olette tärkeämpiä!
Hyvä että Nikonäiti on päässyt lähisairaalaan, toivottavasti pääset parin viikon päästä kotiin. Jaksamista sinne!
Tervetuloa takaisin caddie!
Minttulialle ja Jarniinalle lepoa! Yrittäkää nyt levätä, ettei tilanne pahene. Voin kyllä kuvitella, että on vaikeata vaan lepäillä, varsinkin kun pitäisi lapsia hoitaa ja pitää kotia kunnossa.
Mulla on myös samaa vaivaa kun jarniinalla, valkovuotoa tulee ihan hirveesti. Mulla on koko ajan pikkuhousunsuoja käytössä, muuten ei voi olla. Yöllä en ole pitänyt, ettei paikat ihan koko aikaa haudo... [/color]
[color=Palevioletred]On ollut täällä puhetta siitä, miten ajan saa kulumaan ÄIPPÄLOMALLA. Mä ainakin oon nää muutamat päivät kulumaan ihan silmänräpäyksessä tekemättä oikein mitään erikoisempaa. Tietysti esikoisen kanssa puuhastelu vie aikaa, mutta ei mulla kyllä esikoista odottaessakaan aika pitkäksi tullut. Tietysti saattoi olla päiviä, ettei ollu mitään tekemistä, mutta yleensä puuhaa riitti. Tän viikon vielä otan aiklailla lomailun kannalta, kun tuo mieskin vielä meijän kanssa lomailee. Ensi viikolla sitten uusi rytmi... Aattelin ennen vauvan syntymää siivoilla kaappeja, laittaa valokuvia albumeihin (ikuisuusprojekti varmaan =)) ja tietty laittaa vauvan tavaroita kuntoon ja paikoilleen. Mulla muutama kaveri samaan aikaan mun kanssa äitiyslomalla, niin varmaan ehditään heidänkin kanssaan näkemään useammin.
Kiva kuulla, että [b]Nikonäiti[/b] päässyt lähemmäs perhettä. Nyt varmaan aikakin kuluu joutuisammin, kun näkee välillä perhettä. Tsemppiä sinulle!
Käytiin äsken siskoni kanssa kävelemässä ja kylläpä nyt kolottaa alaselkää ja nivusia. *auts!* Ihan kivaa oli kyllä käydä kävelyllä, mutta nää jälkivaivat ei oo kivoja. Masu entisellään. Viime yönä mosse kyllä tunki jalallaan oikein urakalla tuolta kyljestä, oikein tuntui kuinka pieni jalka painoi masua ja se olis varmasti näkynytkin, jos ei olis ollu niin pimeetä.
Jaksellusta vielä töissäkäyville mussukoille!
-Monkey ja mosse rv. 28+6-
[color=Palevioletred]piti vielä kommentoida tota VALKOVUOTOasiaa. Täällä kanssa sen kanssa oikein ongelma. Housut märkänä koko ajan ja nyt oon yrittäny olla mahdollisimman paljon ilman pikkuhousunsuojia, kun tuntuu, että sitten alkaa kauhee kutina, kun ne koko ajan on hautomassa. Välillä oikein lorahtaa valkovuotoa. *YÖK!*
-Monkey-
[color=green]valkovuotoa täälläkin ja mulla kun on ollut noita tulehduksiakin pariin lähtöön, tuntuu että sidehyllyllä saa olla useammin kun ennen raskautta..
kysynpä vielä täältäkin kun tuo ylänavi ei antanut vastauksia, että tiedättekö noista vaunuliikkeiden ALEista? onko alennusmyynnit myös niillä nyt samaan aikaan kun muilla kaupoilla? onko joku käynyt (taitaa lähes kaikilla muilla olla jo menopelit..) tai tietääkö jonkun käyneen - mitä löytyi?
Caddie[/color]
[color=Palevioletred]Kyllä alennusmyynnit ovat myös vaunuliikkeissä, Hesarissa ainakin kovasti mainostavat jopa 70% alennuksia. Kannattaa käydä kattelee, voi saada nyt aika edullisesti.
-Monkey-
[color=Palevioletred]Itselle jo iskee olo, etteikö mulla oo muuta elämää kuin tää palstailu, kun välillä tuntuu, että yksinpuhelua harrastan täällä =). Eikö edes mun kanssa yhtä ahkera palstailija [b]NapNap[/b] ole linjoilla? *huhuilee*
Joku (en muista millään nimimerkkiä) kyseli ESIKOISEN HOITOSYSTEEMISTÄ nyt kun vauva tulossa. Meillä esikoinen jäi jo nyt mun kanssa kotiin ja ajankuluongelma ratkeaa meillä varmaankin aika sujuvasti silleen, kun tässä taloyhtiössä on sitten neljästä perheestä joko isä tai äiti kotona lasten kanssa, niin löytyy samanikäistä seuraa joka päivä niin pihaltakin kuin kyläilyistäkin. Lisäksi esikoinen käy kerhossa kaks kertaa viikossa ja sitten vielä temppujumpassa kerran viikossa. Eiköhän siinä ohjelmaa ole - toivotaan ainakin. Kovasti meillä ainakin esikoinen tätä kotiinjäämistä on odottanut.
Vauvaa varten ei oo laitettu vielä mitään valmiiksi. Melkein kaikki tarvittava kyllä jo on olemassa, ettei tartte kuin pestä ja laittaa esille. Ehkä sitten tuossa helmikuussa...
Oma ( . ) senkun kasvaa (pitääkin laittaa kuvaa tulemaan sähköpostirinkiläisille). Ja edelleen vasenta jalkaa ja alaselkää kolottaa. Koavsti mosse masussa liikehtii, heiluttelee masua sivusuunnassa ahkerasti. Tosi hassun näköistä.
Tänään ois tarkoitus lähtee ostelee uutta pesukonetta, kun tuntuu tuo vanha olevan jo aikansa elänyt. Jokaikiseen tahraan saan laittaa tahranpoistoainetta ja linkoaakin niin heikosti, ettei meinaa pyykit ikinä kuivua. Nyt monessa liikkeessä hyvä tarjouksia, niin pitää mennä vertailemaan.
Eilisessä pinossa TAPAAMISAIKAA kyselin. Oisko kenelläkään päivä- ja vaikka paikkaehdotuksiakin? Miltäs viikko 3 kuulostaa?
Nyt syömään...
-Monkey ja mosse rv. 28+5-
Eilen oli taas niin mukava ilma kun satoi lunta, mutta nyt taas näkyy satavan vettä:(
Joulun jälkeen en ole käynyt pinoja lukemassa. Mies oli viime viikon lomalla ja päätin pyhittää sen yhteis ololle eikä koneelle. Tässä kun ehtii istua tällä viikolla ihan tarpeeksi taas. Nyt näkyy vaan netti tökkivän, saa nähdä kuinka tämän kanssa onnistuu.
Joulu meni meillä oikeen mukavasti. Aattona oltiin mun äidillä missä oli koko sen puolen suku. Joulu päivänä mentiin käymään anopilla ja Tapanin päivänä mentiin mun mummille syömään. Tyttö alki olla tosi stressaantunut joka päiväisestä kylälystä niin että alku viikkomeni kiukutellessa. Nyt on taas oma itsensä ja leikkii nätisti itsekseen omassa huoneessaan. Välillä tietinkin käy muuallakin.
Viime viikko tosiaan oltiin ihan vaan perheen kanssa kotosalla ja nautittiin kiireettömyydestä. Vuoden vaihde oltiin taas mun äidillä. Tyttö jäi sinne sitten yöksi ja haettiin sunnuntaina pois. Mun äiti asuu tossa parin kilometrin päässä...
Viime viikolla oli myös neuvola. Kaikki olis iellä kunnossa. Mulla oli aika heti aamusta että saatiin paastosokerit mitattua, mä kun kieltäydyin sokerirasituksesta. Arvo oli kunnossa, joten en nyt sitten rasitukseen joutunut. Jos pissaan tulees okeria, joudun saman tien rasitukseen. Painoa oli tullut joulusta huolimatta vain 367g/viikossa. No toi on ihan hyvä, kaikkiaan kun painoa on tullut jo 13kg... Verenpaine oli hyvä 110/72, Hb laskenut 118 -> 110 raudan syönnistä huolimatta. No niin se tekin esikoisen kanssakin. Synnytykseen mennessä oli silloin 103 ja tippui 80 tuntumaan... Jos ei nyt niin paljon putoaisi vaan pysyisi tossa 110 tuntumassa. Sf-mitta oli 29 (viikkoja silloin 31+0), keski ja yläkäyrän puolivälissä mennään. Vauva oli kääntynyt pää alaspäin, edellisellä viikolla olikin poikittain. Syke oli 156. Onkohan taas tyttö tulossa kun sykkeet on taas yli 150 ja vauva tuntuu viihtyvän vasemmalla puolella, aivan niin kuin esikoinenkin (silloin neuvolankätilö sanoi niiden viittaavan tyttöön ja oli oikeassa sillä kerralla). Ensi viikolla on taas neuvola ja sitten siitä pari viikkoa lääkäriin. Sitä tässä odotellessa...
-Santtu ja Valttu 31+5
Monkey kyseli tapaamisesta...
Mulle käy se viikko 3. Silloin on torstaina toisen palstan Maalistapaaminen mutta muuten ei mitään. Mulla alkaakin sillä viikolla Äippäloma:)
-SAnttu 31+5
[color=blue] Meinaa olla ihan hommia töissä, ennen joulua oli niin hiljasta, pari päivää kun olin sairaslomalla niin johan on taas hommia kertynyt. Mun sijaiset kyllä tekee hyvin hommia, mutta mun pitää olla aina niille niitä töitä jakamassa... Ne ei varmaan ite uskalla ominpäin tehdä=) Mulla on vaan 21 työpäivää jäljellä!!!
Mitä äitiyslomalla tehdään, ennen kuin vauva on syntyny? Mä olen yrittäny keksiä kaikkea pientä kivaa sinne, ompeluhommia ja muuta... Mä sanoin miehelle eilen, että mä sitten siivoan ja kokkaan kotona kun se on töissä, aina on pullaa odottamassa kun mies tulee kotiin...=) Tai sitten mä makaan siinä sohvalla kaukosäädin kädessä=)
Tapaamisesta: Mulla on viikko3 aika täysi, ainakin tiistaiksi ja torstaiksi on jo ohjelmaa tiedossa.
Sitten kun useampi on jo äitiyslomalla, niin voidaan varmaan sopia tapaamisia päivisinkin, ei vaan iltaisin? Niin saa jotain puuhaa!
NapNap rv30+5 [/color]
kertoilee nyt itsestään. Olen ollut saikulla jo joulukuun puolivälistä iskias tyyppisen vaivan takia, ja tänään lääkäri kirjotti äippäloman alkuun saakka saikkua. Eli saan rauhassa nautiskella loppuodotuksesta kotosalla.
Meillä isommat 2 ja 4 vuotiaat olleet koko ajan kotona ja tykkäävät nyt kun äitikin on. Tähän asti mies ollut kotihoidon tuella.
Joulun aika mennyt mukavasti, mutta taas liian nopeasti. Tuntuu että viikot karkaavat jonnekin ja itse ei pysy perässä, Vatsa kasvaa ja öisin masukki meuhtaa ja kaipaa huomiota, kun päivisin ei niin kerkiä lepuuttelemaan. Toisaalta kaipuulla ja ihanilla muistoilla miettii ensimmäistä odotusta, kun sai kietoutua kokonaan sen mahansa ympärille, nyt isommat pitää huolen, ettei maha ole koko ajan mielessä.
Neuvolassa kaikki hyvin, huomenna lääkäri ja saa kuulla taas sen ihanan " kavion kopsutuksen" . Pojilla oli sydänäänet junan jyskettä, joten innolla odotan, olisiko tyttö tulossa. Siihen toivon vastausta, kun äippäpolilla sokeripoli aika kuun puolivälissä.
Ihanaa odotusta kaikille ja jaksamista...
Ihanamaha rv. 27+4
mietti, että mitä ihmeen järkeä on raketeissa vaan sitten kun oltiin kaupungin ilotulitus käyty katsomassa niin vastasi itse, että se järkihän on siinä katsomisessa :) Että niinpä.
Meillä esikoinen (5v.) jää kotia sitten kun minäkin jään. Menee sitten syksyllä eskariin. Odottaa innolla, että saa kotona olla äidin ja vauvan kanssa ja en sitten hirveästi mitään aktiviteettia ole kehitellytkään esikoiselle. Ei varmaan aloita edes mitään kerhoa kun nekin loppuu sitten jo ennen kesää niin ei kauaa edes kerkeisi kerhoilla.. Pitää sitten pikku kavereita kutsua kylään ja itse touhuilla. Meillä kyllä esikoinen keksii itsekseenkin vaikka minkä näköistä tekemistä onneksi. Ainut vaan on, että ei ole kovin lähellä niitä kavereita kun muutettiin tuossa syksyllä niin ei vielä ole löytynyt ketään. Ei asu tässä lähellä pienempiä lapsia valitettavasti. No, eiköhän niitä kavereita rupea sitten eskarin myötä löytymään..
Omassa mahassa sitä samaa. Supistelee ja viime yö meni todella huonosti kiitos närästyksen! Nyt tuntuu, että olisi kyllä ihan valmis jo kotiin peiton alle! No, jospa ensi yö sitten paremmin. Tällä viikolla olisikin neuvola niin sitten voi taas voinnista kertoilla enempi. Mutta iloista viikon alkua mussukoille!
Toukotar
Oon kyllä käyny lueskelemassa ahkerasti, mutta en oo jaksanu kirjotella.
Tänään oli neuvola aamulla ja maha on kasvanu taas aikalailla.... sf-mitta oli JO 31cm ja nyt on siis rv 30+1 !!! eli yläkäyrän yläpuolella mennään !!!! Painoa on kans tullu alusta jo 12,5 kg ja se HIRVITTÄÄ !!!!! pakko alkaa vähän kattoo mitä ja miten paljon suuhunsa laittaa, vaikka olinkii jo päättäny että keskityn siihen huoleen sitten synnytyksen jälkeen, ni jotenkii silti alko nyt kyllä hirvittää !!! En oo kyllä mitenkää paljoo mässäilly, mut en oo vaan oikeestaa kiinnittäny syömiseen huomiota, vaan oon syöny aina kun on tehny mieli ja kas kummaa painoa tulee kauheeta vauhtia :(
Saikulla olin taas ennen joulua selkäkivun takia ja nyt pitää katellaa taas mihin se kehittyy täällä töissä. Töitä olis jälellä 5 viikkoa !!!!
Vaapukka mönkii masussa hirmuisesti ja jotenkii selvästi huomaa että vauva on kooltaankin kasvanut kun liikkeet tuntuu niin eritavalla kun aiemmin kun niitä piti oikein " kuunnella" - no enää ei tarttee, ne kyllä huomaa :)
Mukavaa alkanutta viikkoa ja vuotta kaikille !!!!
Fiona+vaapukka 30+1
Sain esikoisen päikkäreille, niin pääsin koneelle piipahtamaan.
Joulu ja uusi vuosi meni lepäillessä isovanhempien luona, olen sairaslomalla supistelujen vuoksi. Onneksi viikkoja on jo kasassa mukavasti, ettei ihan niin kauheasti tarvitse hermoilla vauvan puolesta.
Supparit ovat kohdunkaulan pehmittäneet ja mittaa on enää 1,5cm..
Vauvalle on kaikki muu hankittuna, paitsi tuplarattaat, jotka aiomme hankkia lähiviikkoina. On katsasteltu, että josko tulisivat alennukseen näin vuoden vaihteessa :)
Äitiyspakkaus tuli 23.12, sopivasti jouluksi. Olen sitä hipelöinyt,mutta en ole vielä pessyt/siirtänyt kaappiin niitä vaatteita.
Esikoinen syntyi viikkoa etuajassa, ja noiden supistelujen takia on pitänyt hieman etuajassa laitella paikkoja uudelle vauvalle valmiiksi. Toivottavasti pääsisimme nytkin lähelle laskettua aikaa, olisi se niin paljon " helpompi" hoitaa täysaikaista vauvaa ja saada hänet nopsaan kotiin, kuin pyörittää vauvarumbaa sairaalaan tuon esikoisen kanssa. Muutamilla tuttavilla on ollut tällainen tilanne, tosissaan ovat saaneet sumplia arkeaan.
Mutta nyt lounaalle, voikaa hyvin, mussukat :)
t:nyytikäs rv31+4
Eilen oli taas lääkäri ja sairasloma jatkuu äippälomaan asti, eli ei enää töitä ennen nestorin syntymää.. Toisaalta aika haikeeta kun pidän työstäni mut toisaalta helpottavaa kun saa keskittyä omaan ja vauvan hyvinvointiin ja kerätä voimia tulevaan.
Tänään meillä olis eka synnytysvalmennus. Tosin niitä on vaan kaks ja sitte tutustumiskäynti synnärille.Onko jossain muualla useampi valmennuskerta? Kuulemma tällä ekalla kerralla käydään läpi synnytyksen eri vaiheet ja erilaiset synnytykset ja sitte sillä toisella kerralla käsitellään vastasyntyneen hoitoa yms. Mieskin lupautu lähtemään mukaan vaikka epäileekin olevansa ainoa mies siellä. Mites teidän muitten miehet? Lähtevätkö mukaan?
Eilen käytiin taas vaihteeksi lastentarvikeostoksilla ja mukaan tarttu pinnasängyn verhotanko, mobile ja muutama pienenpieni myssy ja sukkia. Meillä tosiaan valmiina vaunut, pinnis, patja, lakanoita, hoitopöytä, turvakaukalo, amme, nuo mitä eilen ostettiin ja aikas paljon vaatteita. Kunhan laitellaan kalusteet paikoilleen niin varmaan sitte tulee hankittua muut hoitopöydän tarvikkeet yms.
Kaikki vielä varastossa ja vaatteet pesemättä. Ajattelin, että jos tuossa kuun vaihteessa laittelis niitä sitte valmiusasemiin.
Mutta nyt kauppaan ja kirjastoon, ettei ihan jämähdä tänne neljän seinän sisälle.
Mukavaa tiistaipäivää kaikille!
Kati ja Nestori -rv31+6