Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

60-l ensikot: 2006

02.01.2006 |

oikein hyvää uutta vuotta alkanutta kaikille!

vuosi vaihtui oikein rattoisasti ja nyt sitten pitäisi jostain se työmotivaatio taas kaivaa esille....

kp 22. oireita ei niin minkäänlaisia; vaikka kuinka yritän tästä oireettomuudesta tehdä oiretta.... ehkä tässä kuussa ei ovista ollutkaan kun rinnat eivät ole kipeinä laisinkaan (vaikka kuinka yrittää portaissa hypehdellä). taitaa olla ovistikkujen tilaus seuraavaan kiertoon.

vesisade vaihtuu lumeksi tai ainakin näyttää siltä. onneksi ei tarvitse lähteä mihinkään autolla, ei näytä keli hääppöiseltä.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän minunkin tänne änkästä vaikka ajattelin pitää täältä vapaapäivän (ei taida onnistua:)). Taitaa olla tämä rinta oire jotenkin nyt ilmiö täällä. Minulla nimittäin on nyt rinnoissa sellainen pistelevä tunne ja varsinkin näin ilta aikaan se vaivaa. Saatan kuvitella ja voihan se muutenkin kipotella. Siis mitenkäs se on et tuleekos ne rinnat araksi oviksen aikoihin vai sitten kun on helemöittyminen tapahtunut kysyy tällainen outo tonttu:) Niin ei oo ennen ollu tällasta ja voi tosiaan olla et kuvittelen.

Kyl täytyy ens kiertoon hankkia ne tikut et paikallistan oviksen oikein kunnolla. Nyt kp15 arviosta ollaan menty. Silloin gynen luona syksyllä kp 12 oli ovis tapahtumassa hetkellä millä hyvänsä mut sitähän ei tiedä.

Emmille et en minä suutu tollasesta itehän mä laitoin niin, tosin olen 68 eli viisi senttiä pidempi mut jos olisinkin se 63 niin olis jo tavoite lähempänä:) potkupuku, hih ja vauvan kans samanlaiset viel, hih:)

Loppiaista kaikille uusille ja vanhoille 60-lukulaisille, kiva muuten kuulla Hilmastakin pitkästä aikaa!

Vierailija
42/52 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vain Vantaalta !

Ihanaa saada olla kotona seuraavat kolme päivää. Eilinen ilta meni torkkuessa ja tänäänkin herättiin vasta klo.9- Mitään erityistä ei ole suunnitelmissa ainoastaan ale-hankintoja tehdään lauantaina.

Minulla oli sellaiset kuukautiset nyt etten naismuistiin muista tuollaisia ennen olleen. Oli pakko ostaa ns. yösiteitä kaupasta ja pitää kahta isoa sidettä yhtäaikaisesti ja kuitenkin eilen työssä - tuli läpi- Yleensä minulla on aika vaisuhkot kuukautiset. Nyt tuli hyytymiä ja puhdasta verta jne. Olin itseasiassa eilen illalla aika huonossa kunnossa, ei ruoka maistunut ja oksetti. Mies jo alkoi ehdottelemaan päivystykseen lähtemistä, mutta minä painuin pehkuihin ja nukuin. Nyt aamulla vuotanut vain hiukan.

Voi trattis- olen pahoillani-, että taasen näytti negaa. Kyllä se siitä taas ajankanssa paranee !!!

Ja pian saadaan jännätä tetiä! Kiva ettet loukkaantunut meikäläisen älyvapaasta huumorista- Muuten nyt peukut pystyyn sinne savon suunnalle ! Teti uskallatko yhtään valottaa mistä päin savoa olet. Itse en ole siltä suunnalta, mutta lapsuudessa tullut vietettyä monet ajat Mikkelin liepeillä. Ja muuten meillä on sinun kanssa jotakin yhteistä- arvaatkos mitä ? Työajat !!! Olen pistänyt silmälle että sinäkin teet töitä aina silloin kun toiset lepää tai viettää vapaata. Teetkö omasta tahdostasi vai antaako esimies tuollaisia työvuoroja ?

Sonajaemma vaihtaa taas viikkoa- voi että viikot menevät eteenpäin sellaista vauhtia, ettei perässä pysy. Ihanaa oli lukea, että meinaatte aloittaa IVF-hoidot taas vauvan syntymän jalkeen. Teidän perheelle oikein paljon onnea !!! Minäkin edelleen haaveilen kolmesta lapsesta, mutta olisin oikein tyytyväinen vaikka siihen yhteen !

Kaikille uusille tervetuloa esikkoihin vai muuttuuko nimi nyt 60-lukulaisiin ? No itse olen ollut todella iloinen, että meillä lapsettomilla on ollut tämä ryhmä ja saannut kirjoittaa omista ajatuksistaan ja saannut tukea kohtalontovereilta, mutta ei minullakaan ole sitä vastaan mitään jos tulee uusia ihmisiä mukaan. Kaikkihan me podetaan kuumetta ja tarkoitus olisi raskautua. Yhteinen ja sama päämäärä.

Hyvää uutta vuotta kaikille ( en ollut vielä toivottanut ) Ja loppiaista !

t. emmi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä jatkaa, mutta ,kun on nuo sormet joskus liian nopeat...

Voimia Hilima62, mun siskon tytöllä oli koliikki ja mahavaivoja , oli kyllä rintamaidolla viisikuiseksi(nyt 6kk) siirtyivät sitten naniin ja typy alkoi nukkua paremmin,vaikkakin vaihtelevasti, mutta kiehnäykset ovat jääneet ja syö kerran yössä(rinnalla ollessa tunninkin välein...)Toivottavasti teilläkin helpottaa pian..alku on joskus hankalaa...

Mulla kp.10 jotain...eikä mitään senkummempia tuntemuksia, eilen vähän juili tuolla munasarjojen tienoilla...mun tytär tosiaankin odottaa ja saa vauvan kesäkuun loppupäivinä( jos ei mee yli..:) )aika jännittävää aikaa elellään, ja joskus mietin, että teenkö oikein ,kun haaveilen vielä pienestä vauvasta, minunhan pitäisi jaksaa olla mummo lapsenlapselleni, jakaa myös aikaani ja rakkauttani hänelle, tälläisiä päässäni pyörii...teenkö oikein vai väärin..???!!!Innoissani ( ja vauvakuumeisena) seuraan tyttäreni odotusta ....

2-vuotiaamme kuume laski eilen, mutta nyt illalla oli taas kohonnut 38.6, huomasin myös, että hampaita oli puhjennut kaksi ylös(

ihme, kun on ollut myös kiukkuinen) täytyy huomenna soitella taas lääkäriin jos kuume on edelleen, nyt nukkuu rauhallisena.....on tää joskus tälläistä univelkaista aikaa, mutta kuten sanottu aikansa kutakin..

Nyt öitä kaikille ja TERVETULOA muillekkin uusille!!!!!!!

Vierailija
44/52 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vain,

Luin äsken kirjoituksesi ja aattelin heti kommentoida tuota tyttäresi raskautta ja omaa mahdollista alkavaa raskauttasi: Eihän siinä ole mitään vikaa, jos teillä molemmilla olisi kääröt kainalossa :) Ajatuksena tuntuu jopa mielettömän upealta, äiti ja tytär voivat jakaa kokemuksiaan yhdessä ja vielä noinkin tärkeää kokemusta kuin raskautta. Joten minä en ainakaan ole vastaan ! Ja koska nuorikin vielä olet niin jos ikäsi puolesta kykenet niin ' ei muuta kuin yritystä ' ja onnea matkaan !!!

Saakos kysyä minkä ikäinen tytär sinulla on ? Eräällä -69 ystävälläni on melkein 20 vuotias tytär ja tuntuu välillä aika huimalta tuo ajatus jos itselläni olisi 20v lapsi. Ja mistään tämä ystäväni ei ole joutunut jäämään paitsi, on hyvä loppututkinto, asunto, saannut matkustella jne. Välillä olen jopa ollut kateellinen hänelle, koska minähän olen jo lähemmäs 40v ja haaveilen siitä ensimmäisestä ja kun oma lapseni on aikuisuuden kynnyksellä, niin hän on jo isojen lasten mummo. Surullista mutta niin totta !!!

Toivottavasti pikkuisesi paranee pian ja pääsette normaaliin päivärytmiin !!

Ja omat esikot: Missä olette, ettekö viikonloppuisin käy vaihtamassa kuulumisia ? No anyway maanantaina taas koneet höyryää :)

Terkkuja kaikille ! t.emmi joka lähdössä ostoksille !!!

Vierailija
45/52 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Emmi kyllä täällä käydään viikonloppunakin:) Niin kyselit että missä päin savoa asustan, niin n. 170 km sieltä Mikkelistä pohjoiseen päin. Ja todellakin työajat johtuvat siitä että olen aikanani valinnut sellaisen ammatin että nämä pyhät ja viikonloput kuuluvat ammatin varjopuoliin. Jos saisin itse vaikuttaa työvuoroihini niin toki säännöllistä päivätyötä tekisin ja olenkin nyt opiskelemassa jos se auttaisi saamaan sellaisen siistin päivätyön:)

Niin jotenkin tuntuu taas ettei piinaa kovin tule mutta se on vielä edessä. Kuten jo sanoin joskus aikaisemmin että liekö se sellainen itsesuojeluvaisto että rupeaa tässä vaiheessa jo aattelemaan ettei sieltä taaskaan tule plussaa, sitten kun menkat alkaa niin ei ole niin suuri pettymys kun oli jo työstänyt puoli kiertoa sitä ajatusta. Rinnat hieman kihelmöi tässä mutta sekin on nyt loppunut joten jäädään odotus kannalle.

Vieläyksi, ei se todellakaan ole mitenkään hölmö ajatus että teillä tyttäresi kanssa olisi nyytit kainalossa molemmilla. Koskaan ei ole varmasti liian vanha saamaan lasta jos on itse sitä mieltä toisten mielipiteillä ei ole väliä siinä asiassa, ei siis saa olla.

Lauantai-illan viettoon ja sitten niin kurjaa kuin se onkin niin huomenna aamulla töihin:)

Vierailija
46/52 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla, kuntämä kirjoitus aika sijoittuu näköjään iltamyöhään..;)

Kiitokset teille positiivisista kommenteista :) ja tosiaan muistin tässä, että oma mummoni sai samaanaikaan viimeisensä, kun oma tytär esikoisensa..niin että jos jatkaisi tuota sukuperinnettä,heh...

Tietysti sitä miettii kaikenlaista ja varmaan ihan normaalia..tyttäreni täytti nyt syksyllä 20v ja minulla on poika joka täyttää ensi kuussa 22v ja ei nyt ainakaan vielä aio pieniä tehdä, tytär on aikas paljon minun luontoinen , äiti ihminen :) ).

Minulla ei ole uraa, kotona olen ollut jo 12- vuotta ( välillä jotain pätkätöitä ja miehen firmassa sillointällöin, nyt kotona)no tavallaan olen kyllä luonut uraa kotona...;)

Toivottavasti te saatte pian kaikki kääröt syliinne ja sydämmenpohjasta uskon, että se onnistuu, kun vaan jaksetaan olla kärsivällisiä( vaikka se välillä tekeekin tiukkaa)..varsinkin esikot teille tuplaplussa onnea!!!!!!

Kp.11 menossa ja munasarjoilla juilii..saas nyt nähdä miten käy...jotenkin noita oireita tulee kyllä liiankin kanssa kuulosteltua, pitäisi ottaa rennommin, jos pystyisi siihen,heh.

öitä kaikille!!!

Vierailija
47/52 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän viikonlopun jälkeen mukava lukea pitkäksi ehtinyttä listaa, ei vain ollut rohkeutta aloittaa uutta. Taitaa meitä savolaisia kultaisia olla täällä useampiakin. Itsekkin asustelen etelä-savon alueella mutta kotoisin tuolta pohjois-savon alueelta.

Olipa mukava kuulla että Hilima on mukana meidän porukassa ja kuumeilee mukana. Minäkin tunnustan että mielessä on ollut josko jos saisi tämän kolmannen joskus syliin niin olisiko neljäs vielä mahdollinen....aika kaukaisia ajatuksia tällä hetkellä. Mutta eihän haaveilu mitään haittaa ja toiveita pitää olla elämässä.

Tetikö se jännää oviksen kanssa? Minä hankin ensimmäiset ovistestit tässä kierossa ja sain sen osumaan samaan kohtaan kuin ilman testejä, mutta antoi minulle varmuuden että kohta on suunnilleen oikea. Tosin ei ole vielä tulosta tuonnut. Nyt on kp 26/30-30(tai jotain..) eikä minkäänlaista oiretta, ei mahanippailuja, rinnanarkuutta, väsymystä... (noita kaikkia sain muutamana viime kiertona aikaiseksi), joten toiveet tärpistä ovat pakkasen puolella.

Mukavaa alkanutta viikkoa teille Kultaiset!

Vierailija
48/52 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä täytyy painaa niska limassa ja kaikki vastustaa, niin että vauvahaveita ei ehdi nyt paljon herätellä. Menkat tulivat ja menivät vauhdilla ohi. Keskiviikkona, kp 8, aloitan taas oviksen tikuttelun, kun noita testejä tuli viime kiertoon hankittua.

Tikuttelua täytyy harrastaa nyt senkin takia, että tuntuvin ovisoireeni eli rintojen kipeytyminen tuntuu jääneen jossakin määrin päälle viime kierrosta! Yleensä tissit on repsahtaneet ihan rennoiksi muutama päivä ennen menkkoja, vaan nyt ei. Tein kyllä raskaustestinkin huolimatta kuukautisten alkamisesta, mutta negaahan se näytti, että ei tässä mistään sen suuntaisestakaan voi olla kyse. Joku hormonihäiriö varmaan!

Voimia ja kärsivällisyyttä piinistelijöille! -paide-

Vierailija
49/52 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan ja nautitaan kotona. Viime viikolla tein namilakon, aivan, tänään on sitten viides karkiton päivä menossa. Karkin syömisestä tuli jo jonkinklainen pakkomielle, kun joka päivä piti ostaa ainakin yksi suklaa patukka ja lakritsia ja jos R-kiskalle vain satun niin aina ärräpussi jäi käteeni, jote nyt oli aika puhaltaa peli poikki. Ja en todellakaan ole punninnut itseäni muutamaan kuukauteen ja shokki oli valtava kun lauantai iltana punnitsin ja vaaka näytti 6kg enemmän kuin viime elokuussa :? En voinnut todeksi uskoa. Onneksi paino on ' vielä' alle 60kg, mutta jos en ryhdy toimiin nyt niin sitten on vain ajan kysymys milloin painan taas tuon 75kg. Ja 4 kuukauden kuluttua pitää olaa uikkari kunnossa kun lähdetään sinne reissuun/ jos en sitten satu raskautumaan ...

SONJAEMMAAA missä oikein olet. Olen huolissani täällä, ja eilen jo ihmettelin miksi sonjaemma ei kirjoita rivin riviä, mutta odotellaan. Toivotaan että olet kunnossa ja olet ollut kiireinen. Olitko lähdössä milloin talvilomalle Lappiin ? Mekin ollaan oltu lähdössä koko syksy jonnekkin päin Lappia ja nyt kevättalvella olisi ihana mennä muutamaksi päiväksi, mutta Lappi on niin kallis, että silloin pitää SLankan reissu unohtaa. No ehkä ensi vuonna saan viedä mieheni ihastelemaan Lapin kauneutta.

Mitenkäs nämä toiset piina siskot ja painonpudottajat ? Onko tetikin karkkilakossa ? Onkos ollut vieroitusoireita ? Harrastatteko liikunta ja miten paljon ja missä muodoissa ? Itse olin aktiiviurheilija silloin ennen mutta enään en jaksa lähteä töiden jälkeen jumppaan tai yhtikäs mihinkään. Nyt koitan jumpata kotona sellaiset 30-40min 3x viikko. Lauantaina tulikin jumpattua tuon shokin jälkeen ainakin tunti ja olenkin ollut sairaan kipeä, siis lihakset .. Tein mm.500 vatsaa, hyvä että hengittämään kykenin niin pirusti sattui.

Mikäköhän on täällä tämä kp, oisko kp8 .. Nyt ihan hävettää mutta en ole pitännyt kirjaa. Voinko olla samoissa Paiden kanssa ? No kp8-9. Aattelin että ei edes tikuteta ovista, mutta eilen jo katselin tikkua ja kokeilin mutta ei edes haamua siitä toisesta viivasta.

Kirjoitelkaa. Sonjaemma onhan kaikki hyvin ? Terkuin emmi !

Vierailija
50/52 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietellään vapaapäivää kauniissa talvisessa säässä. Olenkin ajatellut että lähden hieman tässä ulkoilemaan kun kerran tuoi aurinkokin näyttäytyy. Kyllä se niin paljon minun mielialaan vaikuttaa tuo aurinko ettei uskokkaan, olen kuin eri ihminen.

En ihan karkkilakossa ole mutta dieetin sallimissa rajoissa voin aina silloin tällöin ottaa sokerittoman namin. Suklaa on kyllä ihan pannassa ja olen hyvin kestänyt mutta katotaan sitten kun täti tulee niin sitten voi tehdä tiukkaa:) Niin minähän aloitin sen painonpudotuksen ja painoa on kuulkaas pudonnut 1,5 kg tosin nesteitä on tässä alussa lähtenyt mutta valoisin mielin jatkan jospa sitten kesällä uimarannalle uskaltautuisin:)

Kp on siinä 20/30 joten odotellaan vaikka oireita ei ole ei sitten minkäänlaisia tällä hetkellä joten valmistaudun pahimpaan (pieni toivonkipinä kuitenkin aina).

Toivotan teille kaikille oikein mukavaa talvista päivää!

T:Autingon herättämä Teti

Vierailija
51/52 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän minä =) ja kaikki hyvin mitä nyt töissä meinaa pitää kiirettä. Tänään siis lähti rv 12 käyntiin, ja ensi viikon ultraa odotellessa aika menee. Sen verran eilen käväisin tuolla odottajien puolella ihmettelemässä millaisia ja milloin harjoitussupistuksia, liitoskipuja ja tavanomaisia kohdunkasvunippailuja voi olla ja erottaa toisistaan. Toissa päivänä koiran kanssa kävelyllä kun vihlaisi oikealle munasarjojen kohdalle ja kipuili siitä ylöspäin ja alas nivusiin/yläreisiin asti. Meni sitten nopeasti ohi, mutta oli erilainen kuin nuo tavanomaiset kohdun nippailut. Muutenkin tuntuu että nykyisin aina koiran kanssa reippaillessa alkaa häntäluuta juilimaan ja vihloo toisinaan vatsassa. Mutta ilmeisesti se on normaalia. Kaipa sitä voi luottaa siihen, että niin kauan kuin ei ole mitään vuotoa ei ole mitään hämminkiä.

Sitä kun odottaa ensimmäistä niin on paljon ihmettelemistä ja jos vihloo on huolissaan ja jos ei vihlaise on myös huolissaan.

Onnea Tetille hyvin käyntiin lähteneestä painonpudotuksesta! Mitenkäs muiden ensimmäinen viikko on sujunut. Vai olikos se keskiviikko se virallinen punnituspäivä?

Emmi, kiva kun kyselit perään =). Me ollaan menossa helmikuun loppupuolella Rukalle, se ei ole varsinaisesti ihan Lappia vaan Kainuuta, mutta tarpeeksi pohjoisessa kyllä täältä katsottuna.

Palailen taas, nyt kutsuu velvollisuudet!

Vierailija
52/52 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä jo onkin! Kukahan rohkenisi aloittaa uuden. Mulla oli tänään painonmittauspäviä eikä yllätys ollyut suuren suuri, kun mittari näytti täsmälleen samaan 65 kiloa kuin viikko sitten. Lähinnä olenkin nyt miettinyt, millä tavalla kävisin käsiksi laihduttamiseen. Syön jo sen verran terveellisesti, että ruokamääriä varmaan on pienennettävä.

Kp 8, ovistikku näyttää haaleaa viivaa, ei siis mitään vielä sillä rintamalla.