60-l ensikot: 2006
oikein hyvää uutta vuotta alkanutta kaikille!
vuosi vaihtui oikein rattoisasti ja nyt sitten pitäisi jostain se työmotivaatio taas kaivaa esille....
kp 22. oireita ei niin minkäänlaisia; vaikka kuinka yritän tästä oireettomuudesta tehdä oiretta.... ehkä tässä kuussa ei ovista ollutkaan kun rinnat eivät ole kipeinä laisinkaan (vaikka kuinka yrittää portaissa hypehdellä). taitaa olla ovistikkujen tilaus seuraavaan kiertoon.
vesisade vaihtuu lumeksi tai ainakin näyttää siltä. onneksi ei tarvitse lähteä mihinkään autolla, ei näytä keli hääppöiseltä.
Kommentit (52)
Vuosi vaihtui rauhallisesti, meillä oli yksi pariskunta vieraana. Syötiin hyvin, katsottiin raketteja ja pelattiin korttia. Mukavan leppoisaa, ja ihan mielenkiintoista seurata kuun muut juopuu vähitellen ;) , itse pyhimyksenä vetelin pommacia.
Työmotivaatio on tosiaankin ollut kadoksissa joulusta alkaen ja odottelen vain seuraavaa lomaa. Onneksi on vajaa viikko tämäkin viikko. Saatiin varattua miehen kanssa nyt viimein talvilomakin, kun oltiin pantattu hommaa kun ei tiedetty miten näiden hoitojen kanssa edetään jos ei plussaa tule. Varattiin Rukalta viikoksi mökki, murtsikat ja laskettelusukset mukaan. Minä ehkä vuosien jälkeen taidan uskaltautua murtskoille kun saattaa olla tuon laskemisen kanssa vähän niin ja näin. Lähinnä pelottaa ne muut siellä mäessä, jos laskee päälle. Mutta nyt on mitä odottaa, vaikka vielähän tässä on kaksi kuukautta aikaa...
Paide, minähän söin noita lugeja jo aiemminkin ja kyllä ne rinnat lörpähti loppukierrosta muistaakseni lugeista huolimatta. Kun taas plussa kierroksessa ne pysyi " pulleina" .
Jassoo, kaipa tästä pitää taas ryhdistäytyä, ainakin lounaaseen asti...
Kovasti paljon Onnea kaikille Uudelle vuodelle!
Viimeistä lomapäivää vietetään ja huomenna taas töihin. Voin yhtyä edellisiin siinä että motivaatiota ei ole juuri nimeksikään. Pitää vaan ajatella että kesään ja valosaan päin mennään.
Minulla kp 12 ja tiedä häntä mitä tässä tapahtuu, pieni toivo pitää olla vaikka minäkään en kovin innolla uskalla odottaa plussaa kun se sitten niin kovasti lyö maahan kun menkat alkaa. Taidan minäkin seuraavaan kiertoon tilata niitä ovistestejä jos vaikka olis niistä jotain apua.
mitenköhän tämän iltapäivän saisi kulumaan mahd.pian....
lunta tuli reippaasti tuossa aamupäivällä, vaikka märkää onkin, niin ihan mukavalta näyttää näin sisältä katsottuna.
talvilomaa voisi alkaa miettiä; eli mihin väliin sen saisi. taitaa mennä maalis-huhtikuuhun, mutta sitten tulee aina jotain muka valtavan tärkeää ja sitten se siirtyy. viime vuonna pidinkin kesäloman yhteydessä; viisi viikkoa oli ihan hyvä lomanpituus, mutta nyt tuntuu että sen viikon tarvii aikaisemmin.
pikku nipsasuja tuntuu oikealla, mutta se on täsmälleen se sama kohta kun nipsuu ympäri kuukauden eli taitaa myoma olla. pitäisiköhän niitäkin käydä jossain tiirailemassa, etteivät ole suurentuneet.
jospa sitten taas käärisi hihat...
nippailuja siellä, rintojen turvotusta toisaalla... =)
Trattis, minä olen yrittänyt varata talviloman aina mahdollisimman ajoissa. Tuleepahan sitten pidettyä eikä voit/tarvitse siirrellä muka tärkeämpien asioiden vuoksi. Onhan tosin viiden viikon kesäloma nannaa, mutta kyllä tuo kunnon viikon pituinen breikki tekee terää talvellakin. Itse saan jo nyt voimia haaveleimalla tulevasta eli kuvittelen itseni kelomökissä nautiskelemassa kuumaa mehua takkatulen ääressä hiihtolenkin jälkeen...
Jäi tuo edellinen juttu vähän kesken kun puhelin soi.
Niin nyt uutena vuotena minä olen aloittanut kovan dieetin jospa saisi painoa muutaman kilon pois ja sitä myöden jos vaikka auttais tuohon raskautumiseen. Suklaat pois ja muutenkin tarkkailu linja mitä syön....... apua, kunka kestän tätin vierailut ilman suklaata.
Voi kun kivaa jos päästäisiin jännäämään trattista ja paidekin on samoissa suurinpiirtein menossa. Tosin en halua lannistaa mutta minulla myös joka kierrossa sellaistia nippailuja mutta....... voihan se olla ihan jotain muutakin:)
Tsemppiä tytöt!
kohta kotia kohti ja koirien kanssa ulos. sääraportointi jatkuu: sumua näyttää pukkaavan.
ajattelin olla piinailun suhteen samoilla linjoilla paiden kanssa; täytyyhän sitä vähän yrittää kehitellä, mutta ei missään nimessä liikoja. kun ei kerran kauhiast oireita/aihetta ole. nipsailuja kuten sanottua on ihan ympäri kuukauden.
liityn myös tetin kamppanjaan; muutama kilo pois ei olisi pahitteeksi. yritän myös tuota suklaat ja keksit pois. niitä kun on joulun aikana saanut kyllikseen, että voisi hyvin muutaman kuukauden ilmankin pärjätä.
Minä myös olin ajatellut pudottaa muutaman kilon. Pannaanko oikein selkeä seurantaryhmä pystyyn vai ollaanko vain löyhästi hengessä toistemme mukana tässäkin piinassa?
Sorry, Sonjaemma, sua ei oteta tähän kimpaan!
-paide-
kyllä sopii. jokapäiväinen punnitus on turhauttavaa mun mielestä (ja meidän ikiaikaisella vaa' alla tulokset muutenkin vähemmän tarkkoja), joten ajattelin josko aina maanantaina vaa' alla kävisin. ollaanko sitten tänään lähtötilantteessa +- 0 kg. toisaalta ois houkuttelevaa kokeilla täysin ilman punnitusta.... että vaan vaatteista, mutta ehkä kuitenkin silloin tällöin. mutta seuraan kyllä ihan sujuvasti muiden päivittäistäkin raportointia!
Onhan mukavaa jos saan seuraa niin joulukilojen ja jo ennen sitä tulleiden sulattelussa. Maanantaisin ajattelin minäkin käydä puntaroimassa, tänään olen sitten lähtenyt liikkeelle. Kivaa kun saan kavereita mukaan, ei kuitenkaan ihan kauhean vakavana tarvitse pinnistellä vaikka kaikki kilot mitkä putoaa on vain hyväksi:)
Sonjaemma ei nyt pääse meidän poppooseen mutta mielemme luemme kyllä kuulumisia raskauden edistymisestä.
Ei tuo ole kovin korkealla minunkaan toivo mutta ainahan sellaista pientä ja vielä saattaa olla aikaa ihan itse työllekkin kun mennään vasta kp12. Eli teidän kanssa olen samanlaisissa tunnelmissa Paide ja Trattis vaikka tulenkin hieman perästä päin tässä kierrossa:)
En sitten liity mukaan kun ei huolita ;), mutta yritän omalta osaltani sinnitellä taustalla vaikka mukana välttelemällä suklaata ja muita herkkuja ja noudattamalla mahdollisimman terveellistä ruokavaliota. Olisi ollut nimittäin aihetta täälläkin pieneen painonpudotukseen ennen raskautta! Mutta toivottavasti alatte nyt pian urakalla plussaamaan niin päästään sitten vaikka yhdessä pudottelemaan joku kaunis päivä niitä raskauskiloja sitten...
Tulipa muuten mieleen että jos ei halua punnita itseään niin ainahan sitä voi vaikka mittanauhalla mittailla ympäryksiä (vaikka " salaa" jos ei halua strategisia mittoja kaikelle kansalle paljastaa). Ilmoittelee sitten vaikka montako senttiä on pudonnut.
terkuin sonjaemma rv 10+6 (viimeisimmän laskun mukaan), jolla taitaa alkaa jo paitapuserot ja housut vähän kiristämään...
Tervehdys pitkästä aikaa esikot ! Kiva oli lukea isoa pinoa .. Ja huomasin, että esikot oli muuttanut muotoaan painonpudotusryhmäksi :) Vitsi-vitsi- Ihan hyvä idea tuo painon pudottaminen, itse en halua pudottaa, mutta k-i-i-n-t-e-y-t-y-ä yes !!!
Ihana oli lukea Sonjaemman ultrasta !!! Oli varmasti upeaa-ihanaa-liikuttavaa - nähdä se oma pienokainen ensimmäistä kertaa. Voi milloinkohan itse pääsen sille tasolle.
Ja loput työistä kuumeilee ja teti aloittelee urakkaa ;) Meilläkin kuumeillaan. Nyt kp26/25-31 ja lauantaina kp24 tuli yksi tippa paperiin ja sen jälkeen ei oikeastaan yhtikäs mitään. Olen ihan peloissani, jos taas on epäonnea ja olisin raskaana, mutta vauva ei viihtyisi matkassa tms ongelmaa kuin aikaisemmin .. No pian pitäisi alkaa kuukautisten jos on alkaakseen .. Alavatsalla nippaa koko ajan, mutta olo on hyvin erilainen kuin lokakuussa, kun plussasin. Vähän öksettää ja huippaakin .. hmmm-
Eilen kuulin äidiltäni ihanan uudenvuoden uutisen, veljeni perheeseen odotetaan kolmatta vauvaa syntyväksi ensi kesänä. Mutta ko. pariskunta eli veljeni ja hänen vaimo olivat olleet hieman onnettomia, ko. raskaudesta. Ja arvatkaapa mitä, vaimoke oli kertonut äidilleni etteivät he ole käyttäneet ehkäisyä lainkaan. Voihan talipallot sanon minä, toiset ahertaa ja puhertaa lasta, ja ei vain onnistu ja toiset saavat tuosta noin ja sitten eivät edes OSAA OLLA ONNELLISIA. Elämä on näin tasapuolista !!!! Tuli mieleeni tämä sonjaemman tarina sukulaistytöstä, ketä odottaa vauvaa.
Onkos kellään muulla kaamosmasennusta ? Tuntuu kuin pää ei ymmärtäisi mitä mieli käskee ja koko ajan vain nukuttaisi. Voi luoja on vasta tammikuun 2. päivä.
Sonjaemmalle hyvää uutta r-viikkoa, vau 11 viikkoko jo alkaa ??? Kohta ollaan jo 20 .. Ja toisille tytöille, pitäkäähän lippu korkealla ja piinataan oikein kunnolla ja pudotetaan painoa :)
Hyvää uutta vuotta Esikot !
t. emmi
emmille peukutuksia, parasta aina toivotaan kunnes toisin todistetaan.
noista muiden raskauksista; erityisesti mua rassaa nämä " vahingossa" raskaaksi tulevat, etenkin jos lapsia on muutama niin luulisi jo tietävän miten se toimii... no, toivottavasti uutinen muuttuu iloisemmaksi heidänkin kohdallaan talven aikana.
ajattelin tämän toisen projektin kohdalla seurata tälläistä vanhanaikaista kaavaa eli ei ruokaa klo 18 jälkeen. mulla kun ei vaan toimi että pitkin päivää ja pientä ja porkkanaa.... haluan käydä töissä lounaalla työkavereiden kanssa, enkä syödä omia eväitä. joten sitten kotona olisi vaan bulgarian jugurttia ja mysliä tms ja illalla sitten teetä ja sympatiaa. muutama hedelmä sallittu. katsotaan miten toimii.
lähisiwassa näyttäisi olevan vaakatarjous, jokohan olisi aika päivittää se meidän ikivanha kapine (nouseeko mun onnellisuusaste grammojen tarkkuudesta...?)
että sonjaemma raportoi jokaisen karkittoman päivän, eikös?
hienot alkaa viikkolukemat jo olemaan, reilu viikko ja sitten on se maaginen 12 täynnä.
onkos vielä kukaan arvaillut mitään?
jep, tänään päästiin siis rv 11. Ja raportoin ensimmäisen karkittoman päivän =). Onneksi mies kotona muistuttaa että pitää välttää sokeria eli karkkeja. Muuten ei tule kuin piilosokeria käytettyä muutenkaan... Pasta, punaviini ja jäätelö ne ovat minun tuhoni olleet. No nyt on tuo punkku pannassa ja jäätelönkin syönti on jäänyt tosi vähiin. Leipää voisin kyllä vedellä vaikka kuinka. Ruokahalua ei viime viikkoina ole oikein ollutkaan, mutta ruisleipään on himo.
Olin muuten pari vuotta sitten painonvartijoiden pistedieetillä, tai siis sellainen aloituspaketti 2 viikkoa. Paino alkoikin tippumaan kun tosiaan laski mitä sitä suuhunsa pistää ja jatkoi tarkkailua. En ollut esim. ajatellut miten tuoremehut onkin yllättävän lihottavia.
Ja ne kahviautomaatin cappucinot! Loppui niidenkin litkiminen...
Kiva oli kuulla Emmistäkin taas. Ja taas peukutellaan kovasti!
että ei ole koneellekaan kerennyt. Työnteko häiritsee ikävästi palstailua...
Kp 21 menossa. Tissit eivät ole niin kipeät kuin heti oviksen jälkeen, mutta vihlovat kumminkin, erityisesti iltaisin. Outo olo on, mutta ei mitään sen kummempaa oiretta. Ja outohan mä olen tavallisestikin... Samassa veneessä seilataan, Trattis ja Emmi.
Sonjaemma: tuntuu tosi mukavalta, että raskaus on edennyt hyvin. Kohta tosiaan riskiviikot ohi. Pieni hurraa-huuto sille!
Painonpudotus siis alkakoon. Minä en ehtinyt aloittamaan maanantaina, kun joulusuklaita oli vielä vähän jäljellä. Muutenkin mittaan mieluiten kerran viikossa keskiviikkona, koska viikonloppuna tulee kuitenkin syötyä vähän paremmin ja se ehtii sitten sopivasti tasaantua viikon puoliväliin mennessä.
Mutta ettekö te ujoilijat tosiaan aio kertoa, paljonko oli lähtöpaino ja vaikka painoindeksi? Minä kyllä meinaan paljastaa teille kaiken: se lisää sitoutumista pudotustavoitteeseen!
en tosiaan tarkoittanut, että te olisitte outoja ja siinä mielessä samassa veneessä kuin minä!!!! Niinkin tuon edellisen voi lukea. Vaan siis tässä piinailumielessä.
Mittaan painoa siis ke-aamuisin, eli huomennä lähtee...
-paide-
siihen outo-veneeseen hyppään mukaan!
mietinkin jo aamupäivän että onko jo kaikki kuihtunut pois, kun ei mitään kuulu...
painoindeksiä laskin ja tulos oli sairaaloisen lihava.. siis eikä ole... okei, jos laittaa pituuden painoksi ja painon pituudeksi.... eli vähintäänkin outo 180 kiloinen ja 80 senttinen trattis täältä tervehtää....
tästä oudosta olostani, kun en enää muuten malta.
-Tissit juilivat edelleen ja mielestäni nännit ja nännipihat ovat suurentuneet. Tämä on hyvä merkki, koska muistaakseni pinkeyttä ei yleensä kestä näinkään pitkään.
-Lämmöt ovat edelleen koholla, mikä on hyvä merkki, mutta eivät ole mitenkään normaaleja ovislämpöjä ylempänä, mikä taas on huono merkki. Eikö aamulämmön pitäisi nousta vielä lisää, jos kiinnittyminen on tapahtunut?
-Parina aamuna koko vatsa palleasta alas asti on ollut kummallisen kova ja tönkkö. Jonkinlaista pahoinvoinnin tunnettakin on esiintynyt ja sitten röyhtäyttää. Nämä voivat olla hyviä merkkejä.
-Menkkamaisia kipuja on. Tämä on huono merkki, koska niitä minulla yleensäkin on muutama päivä ennen kuukautisten alkua - mutta TOISAALTA kivut voivat liittyä myös raskauteen.
-Mielialani ovat olleet erittäin vaihtelevat ja nukun levottomasti. Tämä ei ole merkki yhtään mistään.
Edellisestä voitte vapaasti päätellä, että olen sekapäinen.
kaikille tasapuolisesti...täällä mennään kp.8 ja clomit on vedetty naamaan, saas nähdä tepsiikö, no sitten vaan tuo tuplateho päälle pariksi viimeiseksi kierroksi ja sitten se on loppu( ei olla nimittäin aiottu tuhdimpaan hoitoon mennä), onhan noita lapsia jo, muuta jos vielä tuon yhden luoja soisi...
Itsellänikin on ollut jossain vaiheessa kivinen taival tällä lapsenteko saralla, monta tuulimunaraskautta peräkanaa, sitten kaksosraskaus ja pojat jouduttiin synnyttämään rv.20, kun toiselta meni vedet ja infektio sitten hoiti loput, MUTTA sitten kaksi raskautta ja ei mitään häikkää( kaksi tyttöä 4v ja 2v ovat nuo viimeisimmät).....kyllä silloin otti päähän jos kuuli, että joku tuli raskaaksi ja oli muka vahinko tai ei muuten vaan olisi ollut ns. äitiainesta ( tällä tark. niitä joille alkoholi ja muu epäsosiaalinen elämäntapa meni odotuksen edelle tai yksi joka itki lapsettomuuttaan ja sitten hoitojen jälkeen tulki raskaaksi, mutta ei voinut lopettaa tupakointia, niin ei siinä paljoa naurattanut)...noooo aikansa kutakin
toivotaan kaikille oikein plussa voittoista tammikuuta ja sonjaemmale onnittelut, olet jo hyvillä viikoilla.....
Hyviä illanjatkoja kaikille...
Töissä taas ollaan ja sama ongelma: mistä kiskot motivaation esiin. Kaikki ajateltavissa olevat tehtävät tuntuvat suorastaan vuorenkorkuisilta... Alan olla aika varma siitä, että haluan ensi syksystä jäädä vuorotteluvapaalle. Kun ei siis vauvalomaa taida olla tulossa.
Kp 20. Tissit edelleen kipeät, mutta muuta oiretta ei ole. Oviksen tiedän olleen, kun pitkästä aikaa taas tässä kierrossa testasin. Olen taas päättänyt toivoa ihan pikkuisen, koska tuntuisi epäoikeudenmukaiselta olla toivomatta yhtään, jos kohdussani nyt kumminkin joku solupallo taistelisikin henkensä edestä... Mutta siis aivan pikkuisen, ei mitään hysteriaa tällä kertaa eikä sitten toivottavasti kuukautisten tullessa masennustakaan. Sitä lajia ei tarttis tulla yhtään lisää, olen jo aivan tarpeeksi masentunut muutenkin.
Toivottavasti muilla on valoisammat tunnelmat!
-paide-