En kestä enää tätä velkahelvettiä :(
Olen kahden lapsen yh ja velkaa olen pikavippifirmoille yhteensä n. 2000€ edestä.
Joka kk. joudun ottamaan isomman ja isomman vipin, että saan laskut maksettua.
Mitä tässä enää voi tehdä tai mistä apua tähän tilanteeseen.
Rahat ei vaan riitä.. ;(
Kommentit (27)
on paljon ihmisiä joilla on satojen tuhansien lainat, eikä välttämättä edes omaisuutta sitä vastaan... Joten tuosta pystyt hyvin nousemaan vielä. Karsit kulut minimiin. Älä ainakaan jätä laskuja maksamatta! Moniin laskuihin saa maksuaikaa, kunhan vaan soittaa. (itse hoidan töissä laskutusta ja annan maksuaikaa kohtuudella, jos sitä vaan pyytää! monet soittaa ihan nolona mutta sanon aina että ei tarvitse häpeillä yhtään, ja on aina parempi että soittaa kuin että jättää vaan maksamatta ja antaa mennä perintään)
Takuu-Säätiöstä ja kunnan sosiaalisesta luotosta ei ole tilanteessasi hyötyä, ellei säännöllisiä tuloja ole, jotta selviäisit maksuohjelmasta. Ota kuitenkin heti yhteys kuntasi talous- ja velkaneuvontaan. Sinne on luultavasti pitkät jonot, mutta ettet jäisi asiasi kanssa yksin, varaa sinne heti aika. Ota myös yhteyttä seurakuntasi diakoniatyöhön, sieltäkin voit saada apua.
Voimia sinulle!
Jos kuulut seurakuntaan, niin sieltä voi kans kysyä apua.
Ei mene montaa kuukautta kun olis maksettu. Ei mitään 5 vuoden maksuaikoja!!! Vaan heti kaikki pois, kaikki ostoksen minimiin ja fokus siihen että saat maksettua niin paljon kerralla kuin mahdollista.
Kaupungilta saa velkaneuvontaa. Osaavat auttaa kivasti, kunhan löydät heidät ja pääset jutuille. Suosittelen.
Kuten täälläkin jo monasti sanottu. Kirjaa ne menosi ja tee budjetti. Vaikka kuinka tiedät, että nyt on törsätty johonkin kivaan, johon ei olisi varaa, auttaa asioiden kirjoittaminen paperille. Se konkretisoi tilanteen. Ihminen niin mielellään pettää itseään ja kaunistelee mielessään. Jos Sinulla on mustaa valkoisella, sitä ei voi mielessään manipuloida:)