Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet ei ota vastuuta kotitöistä tai yleisestä siisteydestä?

Vierailija
16.11.2013 |

Vai onko jossain mies, joka tarttuu omatoimisesti imuriin tai pölyrättiin? Tai järjestelee paikkoja, korjaa tavaroita lattialta tms.? Mieheni veti aamulla herneen nenään kun kehtasin sanoa hänelle, että laittaisi tuolin nätisti pöydän alle kun poistuu ruokapöydästä kun jouduin sitä siirtämään kulkuväylältä. 

Jos mies on hakenut lapset hoidosta, niin kun tulen kotiin on kaikki ulkovaatteet pitkin lattioita, niin että joudun raivaamaan tilaa päästäkseni sisään. treenikassinjää aina eteiseen, missä on muutenkin ahdasta.

Sama juttu töissä, miesten istuessa keittiön tai neukkarin pöydissä, jäävät tuolit hujan hajan. pöydiltä löytyy vähän juotuja kertakäyttökahvimukea, karkkipapereita tms. Ei siis viitsitä vaivautua sen vertaa, että laitettaisiin roskat roskiin tai astia tiskikoneeseen. Ollaan huomattu myös miten likaisia miesten vessat ovat, vaikka ne siivotaan samaan aikaan naisten vessan kanssa. Eivät myöskään käytä käsisaippuaa, koska saippua on mennyt huonoksi annostelijassa. Ilmankos ovenpielet ja valokatkaisijat ovat ihan ruskeita, yök.

Kotona mies jättää esim. Tyhjän mehupurkin tiskipöydälle sen sijaan, että se menisi roskikseen. 

Suutahti siis tänä aamuna tuosta tuolijutusta. Olisi syytä siivota ja aloin pestä vessoja toivoen, että mies hoitaisi imuroinnin kun olen itse vähän kipeäkin. Noh, eihän se mies niitä roskia näe lattialla enkä viitsinyt enempää ärsyttää häntä pyytämällä imuroimaan. Mies alkoi sen sijaan lajitella sukkiaan! 

Miksi yleensäkin mies ei voi oma-aloitteisesti tehdä kotitöitä vaan niitä täytyy aina pyytää tekemään. uskallan väittää, että näin on monessa kodissa - mies on se apulainen! Minunkin mies on ihan siistissä sisätyössä, käy päivittäin suihkussa jne., mutta ei vaan huomaa sotkuja kotona, tai sitten ei vaan välitä.

Mites muilla, onko mies pölyrätin kanssa liikkeellä, huolehtii lasten vaatteista tms.?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näettekö kaiken ympärillänne? Sen kaiken on tehnyt se osaamaton, tajuamaton mies.

Vierailija
82/83 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tänään tiskaamassa aterian jälkeen, kun mies tuli kysymään, voiko olla avuksi. Sanoin, että homma on aika lailla hoidossa, mutta pöydän hän voisi pyyhkiä. Annoin rätin ja rikka-astian johon muruset saa pyyhkiä, ja jatkoin tiskaamista. Jossain vaiheessa mies toi rätin ja rikka-astian tiskipöydälle, joten oletin että homma on hoidettu. Eipä olis kannattanu. Olin jo laskenut pesuveden pois, ja vilkaisin taakseni.

Ruokapöydällä oli lapsen sukka, 2 kahvikuppia, aterimia, murusia ja pyyhkimättömiä tahroja. Likaisia astioita joita ei oltu tuotu minulle myös muualla keittiössä. Kysyin, että teetkö tahallasi huonosti, vai onko tämä joku mielenosoitus... ja sota oli valmis. Kuulemma mun olisi pitänyt tarkistaa, onko pöydällä vielä tiskiä, ennen kuin lasken altaan tyhjäksi, eikä syytellä muita omasta huolimattomuudesta. Ja sitten tietysti aletaan kaivella menneitä.

Mulla kun ei ole oikeutta sanoa hänelle asiasta, koska välilä masen

Ei ole sinun syysi, miehesi on pihalla asiasta kuin lumiukko. Tuo on ihan selvä että pöydän pyyhintän tarkoittaa myös raivausta. Toki kokeile seuraavan kerran ohjetta kuin lapselle: raivaa pöytä, tuo tiskit ja pyyhi koko pöytä. Naurettavaa mutta kannattaa kokeilla tarkempaa ohjetta jos ei itse tajua. Jos jatkuu niin sinuna ehdottaisin pariterapiaa varsinkin jos teillä on muitakin vaikeuksia. Siellä saa kumpikin kertoa näkemyksensä erotuomarin ohjauksessa. Jos ei ukkosi sielläkään tajua asiaa, niin sitten ukko luiskaan ja parempi tilalle. Kävin tuollaisen joskus läpi, en tosin siivouksen vaam muiden asioiden takia.

t. M50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näitä huihai sottapyttyjä ottaa miehekseen?

Tehkää nyt edes tyttärellenne se lista asioista, mitä tulee käydä muutamien ensimmäisten treffien aikana läpi ja kertokaa vielä, että seurustelun tarkoitus on tutustua siihen toiseen ihmiseen.