Marokko on hirvein paikka ikinä!
Kommentit (85)
Ei ole. Koitapa vaikka Tunisiaa, erityisesti yksin naisena matkustaen. Noiden köyhyys, likaisuus etsc lisäksi huoraksi nimittelevät ja törkeästi lähentelevät miehet, hyh.
Kyllä Marokko tuottaa helmiäkin, kuten Turussa esiintyneen Bouiksen.
Marokokossa kävi viime joulun tienoilla kahdelle kokemusmatkailua harrastaneelle, ulkoilma& telttaretkeilyhenkiselle skandinaavi-opiskelijatytölle kalpaten.
Oikein sanan mukaisesti, todella.
Muistatteko vielä (niin kaukaa) uutisen heistä ja heidän kohtaloistaan siellä ?
Vierailija kirjoitti:
Marokokossa kävi viime joulun tienoilla kahdelle kokemusmatkailua harrastaneelle, ulkoilma& telttaretkeilyhenkiselle skandinaavi-opiskelijatytölle kalpaten.
En ikinä unohda kun menin avaamaan sen videonpätkän.
Puistattaa vieläkin.
Suomi on hirvien paikka läpi vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä unohda kun menin avaamaan sen videonpätkän.
Puistattaa vieläkin.
Itselläni ei kyllä ollut silloin luontoa eikä uskallusta avata sitä, mutta ihanko ne toimensa olivat siinä kaikkine äänineen suoraan kuvanneet ja selostivatko katsojille siinä jotain vielä päälle ?
Hulluja on ne, jotka näihin muslimimaihin matkustavat. Jos käy huonosti matkalla niin mielestäni itseään ja omaa tyhmyyttään saa syyttää.
En ymmärrä miksi mennä noihin maihin kun muitakin matkakohteita maailmasta löytyy.
Marokko-Algeria-Tunisia-Libya-Egypti. Siinä koko pohjoisrannikko. En menisi mihinkään noista vaikka maksettais.
Kai se on sotaa käyvänä maana hirveä paikka, pakeneehan sieltä sotaa ja vainoa jatkuvasti asekuntoisia miehiä turvàpaikkaa hakemaan.
Casablanca kiinnostaisi. Kukaan käynyt siellä?
Olette siis kaikki käyneet näissä maissa, kun osaatte noin hienot analyysit antaa?
mistä videopätkästä tässä puhutaan? en muista uutista. linkki?
Vierailija kirjoitti:
Marokko-Algeria-Tunisia-Libya-Egypti. Siinä koko pohjoisrannikko. En menisi mihinkään noista vaikka maksettais.
En minäkään. Kavereita on käynyt Marokossa, Tunisiassa ja Egyptissä. Ainoastaan Marokko on heidän kertomustensa perusteella ollut edes keskinkertaisen miellyttävä ja toimiva maa joissain paikoin. Tunisia ja Egypti sitä vastoin kuulostavat suorastaan luolamiesmäisiltä paikoilta noin mentaliteetin ja käytöstapojen suhteen. Turistia myös kusetetaan ihan sumeilematta ja länsimaisen ihmisen ainoa arvo on varakkuus suhteessa paikallisväestöön.
Olen käynyt siellä vaan Tangerissa Espanjasta lautalla. Enkä kyllä toiste menisi eli siinä mielessä ap:n kanssa aivan samaa mieltä. Jotenkin kolkko tunnelma, väkisin ja aggressiivisesti tuputettiin kaikkea opaspalveluista lähtien. Tanger itsessään olisi ollut ihan kiva, mutta pelkäsin koko ajan.
Ei mua ainakaan yhtään kaduta Marokon matkani, siellä kiinnostaa etenkin upea arkkitehtuuri ja maukas ruoka. Myös kiinnostavia luontokohteita kuten Atlasvuoret. Pitää olla tosin tarkkana liikennesekamelskassa ja onhan siellä paljon näitä turistien huijareita.
No, minä olen käynyt monta kertaa, eikä ole pelottanut ja mukavaa on ollut.
Jotenkin pelottava tunnelma kirjoitti:
Olen käynyt siellä vaan Tangerissa Espanjasta lautalla. Enkä kyllä toiste menisi eli siinä mielessä ap:n kanssa aivan samaa mieltä. Jotenkin kolkko tunnelma, väkisin ja aggressiivisesti tuputettiin kaikkea opaspalMä veluista lähtien. Tanger itsessään olisi ollut ihan kiva, mutta pelkäsin koko ajan.
Marrakechissa olen itse käynyt ja tykkäsin, Tangerista olen kuullut monen tykänneen vähemmän.
Olen käynyt sekä Marokossa, että Tunisiassa 80 luvun alkupuolella ja kumpaankaan en ole kaivannut tuon jälkeen. Olivat muistaakseni kehuttuja ja eksoottisia uutuuskohteita tuolloin, Tunisian Sousse ja Marokon Agadir. Itse en olisi mennyt, mutta koska olin matkojen aikana 16 ja 17 vuotias, niin olihan se mentävä vanhempien mukana sinne, minne lomamatka oli varattu.
Jostain syystä aikuisena tekemäni lomamatkat on suuntautuneet ihan toisenlaisiin kohteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on järkyttävä tapaus, mutta muistaakseni just tuota aluetta turistien oli kehotettu välttämään. Yleisesti ottaen Marokko on turvallinen maa.
Samaa mieltä.