Voi ärmätti millanen Huutisostaja. Oikea rasittavuuden huippu. ov
Miten se voikin olla niin hemmetin vaikeata tajuta, jos ilmoituksessa lukee EI NOUTOA, niin se myös tarkoittaa sitä.
Itse olen saanut enemmän kuin tarpeekseni noista oharinoutajista ja sen takia mulle ei enää nouto sovi. Ja näin kesäisin ollaan paljon mummolassa tai mökillä ja otan aina nuo huutiskohteet mukaan ja postitan sitten sieltä, kun näen rahat tililläni.
Yksi kohde sulkeutui viikonlopun aikana ja huutaja asuu samassa kaupungissa, mutta eri kaupunginosassa. Mutta hänen vanhempansa asuvat kuulemma parin kadun päässä ja hän voisi tulla noutamaan, jahka palaa lomailemasta.
Jos huutaja olisi kysynyt ENNEN huudon tekemistä, että sopiiko nouto, niin sitten olisin voinut harkita asiaa. Mutta ei noin, että huutaja alkaa vaatimaan noutoa kohteen sulkeutumisen jälkeen "sitten joskus, kun jaksan ja viitsin", koska mulla on ilmoituksissa myös maininta, että maksu viikon sisällä, jos ei muuta sovita..
Kommentit (34)
.Kyse onkin siis siitä, että he eivät ole osoittaneet riittävää kiitollisuutta uhrautuvaisuudestasi. Ymmärrän nyt!
Tuotteen voi toimittaa tähän-ja-tähän osoitteeseen jossa veljeni on töissä (jokin liike samassa kaupungissa jossa asun)??? Jäin katsomaan suu auki tuollaista viestiä! Ei edes pyydetä kohteliaasti vaan oletetaan et myyjä lähtee kiikuttamaan tuotetta ympäri kaupunkia ilomielin!
Toinen oli joka asui samassa kaupungissa ja pyysi et voisin tiputtaa tuotteen heidän postiluukustaan kun hän on sen maksanut toki ensin tililleni! No oho, ei mielestäni kuulu velvollisuuksiini lähteä ajamaan heidän kotiinsa viemään tuotetta!
Olenko ainoa joilla on tällaisia kokemuksia?
Juu, mulla on kokemusta tuosta "Tuo tavara osoitteeseen X", kun olen maksanut ensin huutosumman tilillesi. Ja tuo huutaja asui TOISELLA PUOLELLA kaupunkia!!!
En ala maksaa mitään postituskuluja, jos myyjä asuu samalla paikkakunnalla. Etenkin, jos olen ainoa huutaja, niin myyjä on se, joka saa tässä asiassa joustaa.
nouto ja postitus. Jollekin käy molemmat, jollekin vain jompikumpi. Eiköhän kunnioiteta näitä erilaisia ihmisryhmiä eikä nouto-ihmisinä mennä huutelemaan vain postitse-kohteita, vaikka siinä olisi kuinka ihana kaipaamani ja pitkään etsimäni keräilytavara. Kummallekin on omat markkinat ja ei kannata sotkea niitä ristiin. Ei kukaan vain nouto -tyyppi ikinä tykkää siitäkään, että se julmetun ison sohvan nyt joku jästipää haluaakin postitse, vaikka myyjällä oli, että vain nouto. Mikseipä kunnioiteta myös niitä, joilla posti on ihan naapurissa ja tykkäävät sinne ennemmin viedä, jolloin vain postitse on heistä ainoa kätevä tapa käydä kauppaa.
Mulla onkin toimitusehdoissa muotoiluna, että älä huuda, jos sinulle ei sovi ehtoni. Tulkitsen sen niin, että jos joku haluaa myöhemmin asettamista ehdoistani tinkiä, niin se on sama kuin kaupan purku ja negaa tulee. Uskaltakaapa multa kysyä, että jos käviskin nouto. :) Olkaa muut vaan tiukkana tekin tässä, älkää ryhtykö liian kilteiksi ja jotain sepustuksia selittämään ostajillenne, kuinka kiireisiä olette. Suoraan vaan, että ehtoni oli nämä ja hyväksyit ne huutaessasi! Myyjällä on oikeus asettaa toimitusehdot, jotta ylipäätään hän pystyy myyntiä huutonetissä harrastamaan.
Johtuisiko mun jo tiukan purevista kohteessa olevista toimitusehdoista, etteivät tuollaiset onneksi huuda multa mitään.
27
yhden kerran vein juuri tuotteen ostajalle kun sattui niin sopivasti että hänen äitinsä asui samalla kadulla kuin mekin (ostaja viereisellä paikkakunnalla) joten mielelläni maksun jälkeen kiikutin iltakävelyllä heidän postilaatikkoon. Ja lisäksi ostaja pyysi tätä kohteliaasti "tai äitini voi noutaakin-lisäyksellä". Kohteliaisuus ja ystävällisyys on tärkeitä, silloin voi myyjänäkin tulla vähän vastaan!
Jos asut omakotitalossa, niin laitat tavaran vaikka postilaatikkoon. Minä olen noutanut useita tuotteita itse ja muutaman kerran on sovittu, että siirrän rahat tilille ja sitten jonain tiettynä iltana tavara on vaikka postilaatikossa tai ovenkahvassa, joten voin hakea, kun itselle sopii illan aikana. Ei sido ketään ja menee kätevästi.
Olen tehnyt joskus juuri noin ja hyvin on onnistunut. Nimenomaan joidenkin käytettyjen vaatteiden kohdalla, joissa postikulu nostaisi tuotteen hinnan kohtuuttomaksi ja mahdollinen tuotteen häviäminen ei ole taloudellisesti iso asia. Tosin olen vähentänyt huutis-ostamista reilusti. Aiemmin suurin osa lasten vaatteista oli huutiksesta, nyt niitä on enää vain neljä molemmilla lapsilla yhteensä. Ja nuo ehtoja kirjoittaneet myyjät kierrän erityisen kaukaa. Ei niitä ehtosepustuksia jaksa edes lukea.
Jos asut omakotitalossa, niin laitat tavaran vaikka postilaatikkoon. Minä olen noutanut useita tuotteita itse ja muutaman kerran on sovittu, että siirrän rahat tilille ja sitten jonain tiettynä iltana tavara on vaikka postilaatikossa tai ovenkahvassa, joten voin hakea, kun itselle sopii illan aikana. Ei sido ketään ja menee kätevästi.
tuotteita joita ei voi noutaa.
Musta se on epäilyttävää, että nouto ei käy.
Mä olen sopinut, että illalla esim. klo 17 jälkeen ja aina on tultu sovitusti.
että tavara ei ole luvatunkaltainen. Olisi noloa kohdata ostaja silmästä silmään. Mitään muuta järkevää selitystä ei ole. Kuka tahansa oikeasti pystyy järjestämään sellaisen hetken että nouto onnistuu. vaikka sitten klo 03.00 yöllä.
Tässäpä muutama esimerkki näistä paskapää noutajista, joita kohtasin silloin, kun nouto vielä sopi.
1. Väänsin rautalangasta, että noudon on tapahduttava klo 11-12.00 välillä, koska klo 12.00 jälkeen kukaan ei ollut kotona (vein muistaakseni esikoisen luistelukouluun tai uimakouluun ja itse menin kuopuksen kanssa neuvolaan tms.). Ostaja laittoi klo 11.55 tekstarin, että hän tuleekin klo 12.20, eihän se haittaa???!!! Laitoin vastaviestin, että kyllä haittaa ja sovitaan toinen päivä. Tuli se toinen sovittu päivä ja ostaja ei tullut ollenkaan. Siinä sitten odotettiin ihan turhaan miehen kanssa ja myöhästyttiin melkein sukulaisen häistä.
2. Kohde maksoi n. 2 euroa ja huutaja tulee 50 euron seteli kourassa maksamaan.. Meillä ei ole koskaan kotona käteistä ellei lasten säästöpossuja lasketa. Huutaja oli todella näreissään, kun mulla ei ollut antaa takaisin..
3. Yksi huutaja haki parin euron lelun tai kirjan tai jonkun, en muista minkä. Ja rupesi ovella tinkaamaan hinnanalennusta!! Ja kun en suostunut siihen, antoi mulle negan, missä haukkuu vaikeaksi ja joustamattomaksi ihmiseksi!
4. Sanoin selvästi huutajalle, että en ole kotona klo 13.00 jälkeen, koska olen menossa neuvolaan. Odotin turhaan noutajaa ja illalla sainkin sitten todella töykeän viestin huutajalta, kun en ollutkaan kotona ja teinkin oharit. Kävikin ilmi, että huutaja oli ollut oven takana klo 13.20!Ja se voi todellakin olla vaikea saada sovitettua aikoja yhteen. Esim. talvisin mulla ja miehellä ei ole yhtään iltaa vapaana viikolla, mulla ja miehellä on kahtena iltana viikossa tanssiharkat ja kolmena iltana viikossa kuskataan lapsia harrastuksiin. Päivisin olen kyllä kotona lasten kanssa, tietty noita kerhoon kuskaamisia on, mutta se taas ei sovi monellekkaan huutajalle (paitsi muille kotiäideille tai työttömille). Ja iltaisin klo 21.00 jälkeen meidän talossa alkaa lasten iltapuuhat ja silloin ei todellakaan kaivata mitään huutajia oven taakse pimputtelemaan ovikelloa.
kun mulla kaikki kohteet noutoja ja sitten joku huutaaa satojen km päässä ja pyytää postitusta, vaikka selvästi ehdoissa on , vain nouto ? ?
En ymmärrä!
Mutta tuo että joutuu perustelemaan on ihan rasittavaa. Jo huutaessaan ostaja tietää, ettei nouto ole mahdollista, miksi siis viitsivät edes kysellä enää tai ylipäätään kuinka edes kehtaavat muutaman euron postikulusäästön vuoksi (käytän helpostikuoria)? Minähän en hyödy mitään tuosta säästöstä. Pitäisi puolittaa se, silloin se olisi oikein. Näen vaivaa postikulujen säästämiseksi sitomalla oma elämäni huutistreffien aikatauluun, mutta en saa siitä mitään hyötyä itselleni. Osaako ostaja edes arvostaa tällaista vaivaa? Olisivat huutamatta postitse-kohteita, jos niitä ei ole varaa lunastaa, kyllä kaikki käy silti kaupaksi varmasti muille ostajille Pohjoiseen ja Itä-Suomen perukoille. Ja runsaat positiiviset palautteet kertovat, että tavara oli mitä pitikin. Ja kun vielä samat alkaa huudella lisää multa. En tarvitse noita nouto-ihmisiä lainkaan.