Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi ärmätti millanen Huutisostaja. Oikea rasittavuuden huippu. ov

Vierailija
17.06.2008 |

Miten se voikin olla niin hemmetin vaikeata tajuta, jos ilmoituksessa lukee EI NOUTOA, niin se myös tarkoittaa sitä.

Itse olen saanut enemmän kuin tarpeekseni noista oharinoutajista ja sen takia mulle ei enää nouto sovi. Ja näin kesäisin ollaan paljon mummolassa tai mökillä ja otan aina nuo huutiskohteet mukaan ja postitan sitten sieltä, kun näen rahat tililläni.

Yksi kohde sulkeutui viikonlopun aikana ja huutaja asuu samassa kaupungissa, mutta eri kaupunginosassa. Mutta hänen vanhempansa asuvat kuulemma parin kadun päässä ja hän voisi tulla noutamaan, jahka palaa lomailemasta.

Jos huutaja olisi kysynyt ENNEN huudon tekemistä, että sopiiko nouto, niin sitten olisin voinut harkita asiaa. Mutta ei noin, että huutaja alkaa vaatimaan noutoa kohteen sulkeutumisen jälkeen "sitten joskus, kun jaksan ja viitsin", koska mulla on ilmoituksissa myös maininta, että maksu viikon sisällä, jos ei muuta sovita..

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin siis huutajalle ystävällisesti, että niin kuin ilmoituksessa lukee: EI NOUTOA ja selitin jopa syynkin siihen, mutta ostaja on sitä mieltä, että kyllä hän voi sen hakea, sitten kun palaa kotiin.

Vierailija
2/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan selittää, että nouto ei tosiaankaan käy, vaikka asun niin mukavan keskeisellä paikalla. Ja sitten JOUDUN selittämään seuraavan viikon ajalta mun viikko-ohjelman näille vieraille ihmisille ennenkuin uskovat. Yleisurheilun vilkkain kisakausi meneillään.

Tosiaan ei se ole mikään 5 minuuttia, että treffit järjestyisi. Kyllä niihin aina on syytä varata ainakin puolisen tuntia ja sekin voi tällä hetkellä olla tiukilla.

Ja näitä lukihäiriöisiä tosiaan piisaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näkevät sitten siitä meklarin viestistä osoitteen. Jos siihen ei laita osoitetta, niin voi tulla kielletty ajomerkki väliaikaisesti, kunnes osoite on siellä takaisin. Tutulle kävi niin.

terv. 3

Vierailija
4/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä paikkakuntatiedolla tekee, jos ette kerran noutoa hyväksy. Näin karsiutuisivat myös ei-toivotut noutoa haluavat huutajat.

Vierailija
5/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että maksavat tuotteen heti huudon sulkeuduttua ja noutavat kun saatte yhteisen ajan sopimaan. Minulla herää aina epäilys tuotteen laadusta, jos huomaan että myyjä asuu kulman takana, mutta nouto ei silti käy. Ymmärrän hyvin näitä huutajia.

Vierailija
6/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tavara ei ole luvatunkaltainen. Olisi noloa kohdata ostaja silmästä silmään. Mitään muuta järkevää selitystä ei ole. Kuka tahansa oikeasti pystyy järjestämään sellaisen hetken että nouto onnistuu. vaikka sitten klo 03.00 yöllä.

Vierailija
7/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja just nämä moneen kertaan tapaamisia sopivat ja aina ilmoittamatta sovitut ajat peruvat. Ei ole kivaa monena yönä herätä klo 3 odottamaan hakijaa, joka ei ilmaannukaan paikalle.

Kuka tahansa oikeasti pystyy järjestämään sellaisen hetken että nouto onnistuu. vaikka sitten klo 03.00 yöllä.

Vierailija
8/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tavara ei ole luvatunkaltainen. Olisi noloa kohdata ostaja silmästä silmään. Mitään muuta järkevää selitystä ei ole. Kuka tahansa oikeasti pystyy järjestämään sellaisen hetken että nouto onnistuu. vaikka sitten klo 03.00 yöllä.

Tässäpä muutama esimerkki näistä paskapää noutajista, joita kohtasin silloin, kun nouto vielä sopi.

1. Väänsin rautalangasta, että noudon on tapahduttava klo 11-12.00 välillä, koska klo 12.00 jälkeen kukaan ei ollut kotona (vein muistaakseni esikoisen luistelukouluun tai uimakouluun ja itse menin kuopuksen kanssa neuvolaan tms.). Ostaja laittoi klo 11.55 tekstarin, että hän tuleekin klo 12.20, eihän se haittaa???!!! Laitoin vastaviestin, että kyllä haittaa ja sovitaan toinen päivä. Tuli se toinen sovittu päivä ja ostaja ei tullut ollenkaan. Siinä sitten odotettiin ihan turhaan miehen kanssa ja myöhästyttiin melkein sukulaisen häistä.

2. Kohde maksoi n. 2 euroa ja huutaja tulee 50 euron seteli kourassa maksamaan.. Meillä ei ole koskaan kotona käteistä ellei lasten säästöpossuja lasketa. Huutaja oli todella näreissään, kun mulla ei ollut antaa takaisin..

3. Yksi huutaja haki parin euron lelun tai kirjan tai jonkun, en muista minkä. Ja rupesi ovella tinkaamaan hinnanalennusta!! Ja kun en suostunut siihen, antoi mulle negan, missä haukkuu vaikeaksi ja joustamattomaksi ihmiseksi!

4. Sanoin selvästi huutajalle, että en ole kotona klo 13.00 jälkeen, koska olen menossa neuvolaan. Odotin turhaan noutajaa ja illalla sainkin sitten todella töykeän viestin huutajalta, kun en ollutkaan kotona ja teinkin oharit. Kävikin ilmi, että huutaja oli ollut oven takana klo 13.20!

Ja se voi todellakin olla vaikea saada sovitettua aikoja yhteen. Esim. talvisin mulla ja miehellä ei ole yhtään iltaa vapaana viikolla, mulla ja miehellä on kahtena iltana viikossa tanssiharkat ja kolmena iltana viikossa kuskataan lapsia harrastuksiin. Päivisin olen kyllä kotona lasten kanssa, tietty noita kerhoon kuskaamisia on, mutta se taas ei sovi monellekkaan huutajalle (paitsi muille kotiäideille tai työttömille). Ja iltaisin klo 21.00 jälkeen meidän talossa alkaa lasten iltapuuhat ja silloin ei todellakaan kaivata mitään huutajia oven taakse pimputtelemaan ovikelloa.

Vierailija
9/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut toimitusehtoihin ihan selvästi: VAIN NOUTO MYYJÄLTÄ (ja kaupungin nimi) sekä EI KULJETUSMAHDOLLISUUTTA. Sitten kohteeni huutaa joku tyyppi jostain toiselta puolelta Suomea ja alkaa kysellä miten huutonsa maksaisi, että saisin tuotteen postiin. Eli matkahuotoon... minne meiltä pitää matkustaa bussilla kilometrikaupalla, kun ei ole autoa. Eli ei onnistu. Ja toinen kyselee perään josko voisin heittää tavaran heille naapurikaupunkiin, kun hänellä ei ole autoa. No ei ole meilläkään ja siksi juuri toimitusehdoissa lukee "EI KULJETUSMAHDOLLISUUTTA".

Ja sitten on nuo sovitun noutoajan peruuttajat. Onneksi ei ole monta sattunut kohdalle. Mutta kun on kerran peruutettu sovittu nouto, alkaa epäillä tuleeko huutaja seuraavaankaan. Ehdotan, josko hän kävisi kaupasta hakemassa uuden tuotteen, kun hintaerokin on vain euron... Ei hän suostu, koska on HAUSKA HUUTAA. Ja sitten tämä tyyppi jättää kuitenkin tulematta siihen seuraavaan noutoajankohtaan.. Tällaiset tyypit on aikavarkaita ja heidät pitäisi kiertää kaukaa.

Mutta onneksi 99% huutajista on aivan ihania tyyppejä, jotka tekevät kuten sovitaan :-)

Vierailija
10/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teille tulee noin hirvee stressi siellä myymisestä, niin herää kysymys onko se se arvoista? Mulla on joku vajaa 400 kauppaa siellä. Välillä on peruuteltu ja sovittu uusia tapaamisia, mutta en ole vielä tajunnut niistä hernettä nenään vetää. ehkä johtuu osittain siitä, että en halua sellaista harrastushelvettiä, vaan tahdon että meillä on perhe kasassa useampana iltana viikossa. Suosittelen sitä muillekin!

Vierailija
11/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teille tulee noin hirvee stressi siellä myymisestä, niin herää kysymys onko se se arvoista? Mulla on joku vajaa 400 kauppaa siellä. Välillä on peruuteltu ja sovittu uusia tapaamisia, mutta en ole vielä tajunnut niistä hernettä nenään vetää. ehkä johtuu osittain siitä, että en halua sellaista harrastushelvettiä, vaan tahdon että meillä on perhe kasassa useampana iltana viikossa. Suosittelen sitä muillekin!

Meillä viikonloput on pyhitetty perheelle. Silloin ei ole harrastuksia. Ja lastenkin harrastukset loppuvat klo 19.00, joten kyllä meillä on illallakin vielä yhteistä aikaa ennen lasten nukkumaan menoa.

Vierailija
12/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja illatkin klo 19 jälkeen. Hienoa. Ei siis syytä huoleen. Eikö niitä noutoja voi sit sopia viikonlopuksi? outoa. Se vie kuitenkin aika vähän aikaa perheeltä.

Vierailija
13/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellonaikoja koko perheelle yhtään mihinkään aikaan, vaan aamulla katsotaan sataako vai paistaako ja sen mukaan tehdään jotain kivaa esim. lähdetään ex tempore jonnekin. Silloin ei päivystetä klo 13:00 jonkin t-paidan kanssa hakijaa, kun sitten on koko päivä siihen sommitteltava ympärille.

Ainakin meillä näin. Ymmärrän näitä ei noutoa - ihmisiä hyvinkin ja itsekin parin oharin jälkeen olen sitten laittanut tuon ei noutoa-tekstin omiinkin ilmoituksiin ja uskon sen olevan lisääntyvä ominaisuus, sillä noita oharin tekijöitä piisaa, eivät piittaa seuraamuksista mitään. Näin siinä sitten käy. Ostajat ei enää pääse hakemaan muutaman ostajien joukkoon eksyneen mädän omenan takia.

Vierailija
14/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan lähes aina niin, että pääsen noutamaan. En siis edes huuda jos nouto ei ole mahdollisuus. Maksun voi suorittaa etukäteen ja noutaa silloin kun se molemmille passaa. Ja ei noudon tarvitse kotoa tapahtua jos esim. ei halua kaikille asuntoaan näyttää (tämän ymmärrän). Sinä joka urheilet niin kyllä ne noudot voi noutaa harjoituskentältäkin : ). Postimaksut on kalliita joskus ihan suhteettoman kalliita.

Vierailija
15/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kisoissa toimitsijana kuin itse urheilijana. Siinä sitten kellottaisin jotain juoksua sukkahousupaketti kourassa odottaen ostajaa. Hauska ajatus!

Vierailija
16/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää myykö huutiksessa. Kuten joku sanoi jo. Ihan tosi. eipähän tarvitse stressata sen sukkispaketin kanssa.

Vierailija
17/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan sen laittaa niinkin, että nouto on mahdollinen jos yhteinen aika saadaan sovittua.. voihan sitä tekosyitä keksiä vaikka kuinka, minullakin tulee mieleen vaan se, että haluaa säilyttää kasvonsa. Sen ymmärrän jos jotain alusvaatteita tai sukkahousujaan kaupittelee, en minäkään välttämättä silloin haluisi, että noudetaan.. : )

Vierailija
18/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mun olis pakko nähdä sen naama. Se ei vois olla edes mikään pervo joka sais kiksejä. Mulla on todella huono tuo alusvaatetilanne! reps* kun mietinkin.

Vierailija
19/34 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kyllä nouto sopii, mutta kovin rajallisina aikoina. En postita mielelläni koska minusta siinä on vielä suurempi vaiva. Erityisen tarkkaan katson mistä tuotteista suostun sopimaan treffit jonnekin. Nämä kaikki asiat kirjaan aina tuotteen yhteyteen ja mieluummin liian tiukasti kuin löysästi, aipähän sitten voi kukaan väittää että tuli yllätyksenä.

Jos joku haluaa noutaa niin minä kyllä ilmoitan vain sellaisia aikoja jolloin olen joka tapauksessa kotona kuitenkin - silloin ei haittaa jos ostaja ei pääsekään tulemaan.

Paljon pahempia ovat ne joiden kanssa pitäisi sopia treffit jonnekin. En tykkää kaupanteosta julkisella paikalla, parkkiksella tms. Vielä hankalammaksi asian tekee se että ostaja unohtaa koko jutun tai saapuu paikalle huomattavasti myöhässä. Ja omia aikataulujani on sen verran hankalaa arvioida että usein käy niin että treffien takia joudun ensin kuluttamaan aikaani johonkin turhanpäiväiseen odotellessani koska en voi varmuudella tietää milloin ehdin paikalle. Tosi kypsää käyttää jopa pari tuntia aikaa muutaman euron takia, ei siinä tuntipalkoille pääse.

Vierailija
20/34 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta että olen saanut selittää ja selittää ja selittää, että miksi se ei käy. Tilanne oli hypoteettinen ja kysymys ihan suora, no että, osaavatko arvostaa? Onko kukaan tarjonnut myyjälle esim. puolikasta postikuluista, että pääsee hakemaan? Onko kokemusta?