Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUISET VK 1, 2006;)

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänikin huvitti kun otin laitokselle mukaan 50-senttiset ja varmuuden vuoksi myös 56-senttiset vaatteet... Noh, ensimmäiset 2,5 kuukautta käytettiin 50-senttisiä, yksi body oli itseasiassa 44-senttinen! Ja silti tälle tulee nyt sanottua koko ajan, että oletpas iso poika jo :D

Vierailija
62/109 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANNU: Kyllä syöminen jonkin verran mun mielestä vaikuttaa äm:n koostumukseen, mutta rasvaista maito on aina :) Eli äiti-dieetille-keino ei kyllä siihen tepsi et lapsi kasvais hitaammin. Terveellisesti kannattaa syödä rasvaakin. Mulla on 3kk-neuvola vasta ensi viikolla, vaikka poika onkin sit jo liki kaksi viikkoa enemmän. Luulisin et Sampo painaa sit sellaisen vajaa 8,5kiloa. Esikoinen mulla oli pienin, keskimmäinen myös kasvussa keskimmäinen. Kakkonen painoi 2-kuisena tasan 7 kiloa, 3-kuisena vain 7,5 kiloa eli siinä hidastui paljon (oli kova pulauttelijakin kyllä). Kummipoikamme sai painoa 1,5 kiloa kuukaudessa ja oli puolivuotiaana yli 10 kiloinen mutta nyttemmin hänelläkin hidastunut. Eli kyllä se aikanaan tasaantuu :) Minusta tuntuu hyvälle, että saa omalla maidolla aikaan noin hienoa kasvua. Neuvolassa on oltu aina tyytyväisiä; alkuun käyrät +20 tai ylikin, lopulta tasaantunut n. +5:een. Voit piirtää omat käyrät verkkoklinikan sivuilla.

PEPCA: kiva et pääsit nopeesti. Onhan nuo asiat hoidettava vaikkei miellytäkään ;) Auta armias jos miehet joutuis moiseen *hihittelee*

Nyt iski totaali blackout, kun jouduin pomppaan pihalta vaunut hakeen. Palaan viel asiaan.

Hajamielinen äiti ja pikkumiehet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et piti onnitella COPPOLAA tulevasta pikkusisaruksesta! Taidat olla sinut asian kanssa. Mulla on vaan vuoden vanhempi täti ja toisaalta taas mun äiti olis vielä hiljakkoin tahtonut lapsen mutta luovutti nyt yrittämisen. Olisin toivonut hänelle sitä vauvaa. Itse olisin kyl kauhuissani jos tulis iltatähti ja esikoiselle vaik vaavi samaan aikaan...

Tervetuloa mukaan K@tju! Kiva veljessarjan alku sinullakin. Mulla siis kolme poikaa; 4v, 1v11kk ja reilu 3kk

Vierailija
64/109 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan missähän se meidän Emppu luuraa? *huolissaan* :)

Galluppia lokalaisille - Oletteko miettineet vielä jäättekö kotiin äippäloman jälkeen vai lähdettekö töihin/opiskelemaan?

Itse en tiedä yhtään, haluaisin kyllä jäädä vielä kotiin hoitamaan vaavia, mutta en tiedä onko tuo taloudellisesti mahdollista..

Vierailija
65/109 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiphei, me saatiin Minea eilen illalla nukahtamaan omaan sänkyyn ja vielä helposti :) Nukkui melkein kolmetoista tuntia siellä (heräsi kyllä kaksi kertaa välissä syömään). Saas nähdä miten tänään käy, toivottavasti neiti otti tuon tavaksi. Neiti taisi olla tarpeeksi kylläinen eilen mennessään sinne, koska annettiin hieman tavallista enemmän maitoa. Olipas helposta kiinni tuo nukahtaminen, siis jos sama jatkuu myös tänään. Toivoa siis on :)

SINILAINEN: Jeps, Hanna Partanen kovasti peräänkuulutti 10 000 askelta päivässä. 6 000 taisi olla se minimi, minkä verran askeleita pitäisi tulla päivässä. Jätin äsken askelmittarin tuohon sohvalle, kun oli niin olemattomat määrät. Joskos sitten taas huomenna. Mutta tosiaan oikein kiva kapistus :)

COPPOLA: Meillä taitaa olla aikas samankokoiset vaavit, kun meilläkin on tällä hetkellä 56 cm vaatteet sopivia. 50 cm vaatteet menivät kans neidille lähemmäs 2,5 kuukautta. Ja minulla oli laitoksella 62 cm vaatteet mukana, kylläpäs Minea hukkui niihin silloin aikanaan. Hänkin oli siis pikkuinen syntyessään. Vaipoistakin on vielä samat käytössä kuin teillä. Vaaka näytti tytölle eilen noin viittä kiloa ja ikää siis reilut 2,5 kk. Eli aikas samankokoiset ovat :)

PULLERONAH:in gallupiin vastaan, että menen takaisin töihin äitiysloman päätyttyä, joka loppuu 4.8.06 ja siihen sitten kuukauden kesäloma päälle eli menen sitten syyskuussa takaisin. Tällä viikolla ajateltiin lähettää sähköpostia päiväkotiin, johon Minea haluttaisiin. Kylläpä aika menee nopsaan *huokaus*. Tykkään kyllä ihan olla kotona, mutta taloudellinen tilanne ei oikein anna myöten ja muutenkin... Nyt ei kyllä ole edes käynyt mielessä, että kaipaisin töihin. Ehkä sitten syksyllä voi ajatella toisin tai jotain...

K@TJU tervetuloa joukkoon mukaan :)

Nyt menen kyllä katsomaan Ewerwoodia ja syömään popcornia, mies laittaa juuri Mineaa nukkumaan. Jännityksellä odotetaan, että käykö niin onnellisesti kuin eilen.

Mukavaa pidennettyä viikonloppua kaikille.

-piipi ja Minea-

Vierailija
66/109 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä ollaan, jotakuinkin ;)

En oo kauheesti parina päivänä ehtiny koneelle, joten siksi en oo täälläkään pörrännyt :-/ Ihan hirmuisia vieroitusoireita jo meinaa tulla :D Luin pinkkaa taas pikapikaa läpi, enkä pahemmin osaa mitään taas(kaan) kommenteerata. Jos nyt kuiteskin jotain....

Eka kyllä kysymystä muille, että onko teidän muksuilla iltaisin yhtä rasittavaa tapaa kuin meidän Pinjalla?! Siis nukahtaa kiltisti (tai sit vähemmän kiltisti) illalla mutta nukkuu vain 30min jonka jälkeen ei MILLÄÄN enää nukahda! Yöunille ryhtyminen on siis nykyisin suuri arvoitus.. tai ainakin nyt joinakin iltoina on ollut.

Uudelle " naamalle" tervetuloa joukkoon kirjuuttelemaan :) Unohdin jo nickisi..! *nolona* Taisi olla K@tja/K@tju..?! Jotain sinne päin :D

Öööö.... voi hirvityksen kauhistus! Mä en tod muista yhtään mitä asiaa oli kellekin. Misulille ainakin " onnittelut" että Roopella ei sitä rs-virusta ollut! Ja [b]Annulle[/b] ja [b]pulleronahille[/b] halaukset ja kädenläimäytykset :D

Niin sit tuosta vauvan koosta, meillä kans menee vielä 56-senttiset vaatteet Pinjalle, ja paino oli 2kk-neukussa ainakin vielä alle 5kg, tuskin nyt kauheesti yli viittä kiloa on. Eli pikkuruinen tytsy on :) Niin ja pituus oli viimeksi jo tuon 56cm, mutta aika hyvin vielä vähän aikaa sitten meni ne 50-senttisetkin (ja nyt koko 56 on vielä väljähkö) :)

No voihan &¤#%(%# Nyt Pinja aloitti jonku ihme riehunnan. Tarvii lopettaa. Pitäkääs peukkuja että se tänään nukahtas inhimilliseen aikaan *bd*

Palailen taas huomenissa, jos ehdin ;)

[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja n. 2,5kk [color=red]♥[/color]

Vierailija
67/109 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIIPI JA EMPPU: No löytyihän niitä muitakin pikkuisia, teillä taisi molemmilla olla tytöt, eikö? (Muisti alkaa näemmä valua taas maidon mukana pois, ehti jo hetkellisesti palautua synnytyksen jälkeen)

Meillä isomummi " kauhisteli" kun kerroin, että poika painoi 3265 syntyessään, että olipas iso kun yli kolme kiloa. Ihmettelin, että missähän maailmassa se elää, kun äkkiä lokakuisten listaa selatessa ei montaa täysiaikaista - eikä ainakaan poikaa - osunut silmään, jotka olisi olleet niin pieniä. Eihän koolla siis todellakaan mitään väliä ole, varsinkaan vauvoihin liittyen ;)

ÄITIKOLMELLE: Kyllä olen ihan ok sen suhteen, että vielä pikkusisaruksen saan. Aluksi vähän harmitti, että nyt ei mummi ehdi keskittyä tuon mun esikoisen paapomiseen täysillä, mutta moinen itsekäs ajatus kyllä karisi, kun tiesin miten kovasti äitini vielä halusi iltatähden.

Meillä Luka ei meinannut eilen mennä millään nukkumaan normaalisti, vaan nukahti vasta kahdentoista jälkeen. Ja tänään ei nukkunut pitkiä päikkäreitä, joten nukahti nyt sitten yöunille jo yhdeksältä. Toivottavasti ei mene nyt rytmit ihan sekaisin.

Oh well, otanpa tästä vapaa-ajasta kaiken irti ja rentoudun miehen kainalossa. Illanjatkoja ja kauniita unia!

Vierailija
68/109 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itse olen menossa töihin äitiysloman päätyttyä. Opiskelen koko ajan tässä ohessa eli sekin tulee vielä työn päälle.

Onko joku jo ottanut yhteyttä hoitapaikan saamiseksi?

Meillä tyttö on nukahtanut parina iltana jo ennen klo 22, mutta tänään meni sekaisin kun oltiin koko päivä ja ilta kylässä, niin vieläkin kukkuu tuolla. Pitää kai menä syöttämään ja tuudittamten. Meillä nukahtaa mun syliin josta sitten laitan pinnikseen nukkumaan.

Meillä äp:n 60 senttiset vaatteet ovat sopivia.

Iloista Loppiaista kaikille!! Joskohan saisi jouluvalot pian pois palamasta ulkoa.

Nyt pitää mennä nukuttamaan...

j+beibi

Vierailija
69/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...unta vastaan ja nukahti pienen tyynnyttelyn jälkeen syliini. laitoin kertaalleen sänkyyn jossa rupesi itkemään eli taas syliin ja minutin heijaus ja sitten jäikin pinnikseen.

miehelle olin vihainen kun innostaa toista vaikka toinen on väsynyt. *arg* onko teillä muilla ongelmana että mies ei ymmärrä puhu hiljaa, silittää rauhallisesti jne kun on nukkumaan menon aika? esikko on meillä kyseessä.

nyt jos menisi itsekin nukkumaan!

j+beibi

Vierailija
70/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa mullakin valua toi muisti, kuten Coppolallakin, vaikken imetäkään :)

No, Roope alkaa olla jo pikkuhiljaa paranemaan päin, tosin ääni siltä on mennyt ihan kokonaan.

Meillä kans Roope tekee tuota nukkumaan laittaessaan, että herää hetken päästä eikä millään nukahda uudestaan. Joitakin poikkeuksia tosin on ollut, kuten tänään. Nukahti pullolle syliin, vein sänkyyn, heräs jo siihen. No, pistin mobilen soimaan ja läksin tiskaamaan. Mies kävi kerran uusiks vetämässä mobilen ja sinne uinahti. On nukkunu nyt jotain puolisen tuntia.

Päiväunet Roopella on aivan hakusessa, ei tuntia pidempää pätkää ole tänäänkään nukkunut, vaikka yrityksiä on ollu vaikka kuinka monta. Tuntuu et koko päivän yritin saada sitä vain nukkumaan, välillä toki leikittiin ja laulettiin. Mutta väsynyt oli käytännössä koko päivän. No onneks se nää yöt kuitenki nukkuu hyvin.

Oisko kellään ideoita kuinka saisin Roopen taas nukkumaan KUNNON päiväunia???

Vaatteiden koosta oli puhetta; meillä käytössä 60 ja 62 cm vaatteet. Surkutellen jo pistin niitä 56 cm vaatteita pois... nyyh! Edes terättömät yöpuvut jotka 56 cm ei mene enää. Poika kun on miltei 61 cm pitkä niin onko kummakaan.

Mamma21 ja Coppola oli saamassa pikkusisaruksen, onnea!

K@atjulle tervetuloa remmiin mukaan!

Galluppiin: olen ajatellu sitä töihin paluuta paljonkin ja kauhulla. En haluaisi palata vielä äippäloman jälkeen, mutta taloudellinen tilanne vaatii sitä :( Jos itse saisin päättää niin veisin Roopen hoitoon vasta sitten ku osaa kertoa mulle jos tarhantädit kiusaa :) *ei saa ottaa tosissaan, jos ammattikuntaa meidän poppoosta löytyy, älkää loukkaantuko*

Itse en aikoinaan ole sopeutunut tarhaelämään 8 kk iässä vielä ollenkaan vaan sain sieltä muistokseni unihäiriön. En oo kyl kyselly et miten se ilmeni, mutta ilmeisesti yöt on ainaki menny pirstaleisiksi.

Seksistä ja sen aloituksesta on ollu jotain puhetta. Meillä on kans aloitettu jo, itseasiassa tuossa Roopen ristiäisten kunniaks 6 vkoa synnytyksestä. Ja täytyy myöntää että ihan samaltahan tuo tuntui, ellei jopa paremmalta. Eikä tuo mieskään oo valittanu :)

Vallulle kysymys: Joko oot saanu vauvan *anteeksi, unohdin nimen* nukkumaan vaunuissa ilman että vaunut liikkuu? Meillä ei onnistu vieläkään :( Äitikään ei ihan kahta tuntia jaksa kävellä ympäri tuppukylää :)

Tuttiakin ollaan alettu nyt näin flunssan kunniaksi syömään paremmin. Naureskelinki serkkutytön kans, et meillä poika innostuu ja heidän poika 2v hylkää tutin räkätaudissa. Kaikki lapset ei tosiaankaan oo samasta voista leivottuja :)

Noh, jos lähtisin selaan tän pinon ja tarkistan asian olinko jo pinoutunut, ja toistinko aivan täysin itseäni koko viestin ajan :)

Hyvät yöt ja Hauskaa loppiaista kaikille!

Misuli ja Roope

Vierailija
71/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä kaikki hyvin taivaan alla, joten ei sen kummempia kertomuksia. Paavo on aivan älyttömän hyväntuulinen vauva, nauresekelee vaan ja juttua tulee kovasti. Hänellä on vielä ihana tapa osata nukahtaa itsekseen sänkyyn tai vaunuun, jos vaan masu on täynnä ja väsy iskee. Tämä on siis ihan käsittämätön taito esikoistytön vauva-aikojen tainnutusyrityksiä muistellessa ;-) Yöunille Paavo menee edelleenkin varsin myöhään, eilenkin taisi mennä lähemmäs 24. Yöt menee parilla syötöllä, ja enemmän rassaakin nuo esikoistytön yölliset heräilyt kuin Paavon...

Eilen huomasin, että Paavon ihoon on tullut sinne tänne kuivia läiskiä, oletteko rasvailleet sellaisia millä? Meillä olis tuota Ceridal-öljyä, laitoin sitä nyt ensihätään, mutta olisiko parempia vaihtoehtoja?

3kk neuvola jännittää, eli mitkä on pojan strategiset mitat; oli jo 6 vko vanhana yli 7 kiloinen ja 62,5 cm pitkä. Toivottavasti ei ihan jättiläiseksi kasva, vaikka me vanhemmatkin siis pitkiä. Tuntuu vaan jo hartiaseudussa tuo kantaminen. Näyttää kyllä aika suloiselta michelin-mieheltä ilkosillaan, kivat käsivarsipoimut ;-)

Seksielämän aloituksesta kyseltiin, meillä aloitettiin jo ennen jälkitarkastusta ja hyvin on mennyt ja hyvältä tuntunut. Eilen kävin asentaa jo hormonikierukan, onko muilla kokemusta niistä? Alavatsassa meinaan tuntuu nyt hieman oudolta ja epämiellyttävältä, ja en nyt tiedä onko se normaalia vai tulehdus, josta lääkäri varoitteli...

Ja töihin en haluaisi palata ikinä, mutta mutta, eiköhän sitä jossain vaiheessa täydy. Toivottavasti taloudellinen tilanne sallii jäädä edes hetkeksi hoitovapaalle.

Hyvää loppiaista, kohta lentää kuusi pihalle!

seilori ja Paavo 2,5 kk

Vierailija
72/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina jotain unohtuu... Paavolla on nyt 68cm/70cm vaatteet käytössä, ehkä joku reilunmallinen 62cm housu voi löytyä vielä kaapista.

Vierailija
73/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ruvettava hommiin, siivouspäivä siis ja poikajoukko on koht ruokaa vailla mut on tää vaan nii-iin mukavaa kirjoitella täällä :) Kiitos kaikille vertaistuesta!

PULLERONAH -minä en mene töihin. Sain vakipaikan esikoisen ollessa 1v ja menin siis silloin töihin. Ehdin olla tasan vuoden, kunnes jäin sairasloman kautta äippälomalle. Sillä tiellä edelleen! Menen vasta kun Sampo alkaa tulla 3, esikoinen on ehtinyt aloittaa sit jo ekaluokan. Rahat jos loppuu ni sit loppuu (mies ei tod. ole kovin hyväpalkkainen).

SEILORI -kuiviin läiskiin hyvää voisi olla bepanthen tai löysempi bevita.

MISULI -Roopen päiväväsymys kuulostaa too-osi tutulta. Meillä päikkärit menee nykyisin ihan tuurilla; metriäkään en vaunussa lykkää elleo ole menoa koska en ehdi enkä voi totuttaa siihen.. yleensä umpinukuksissa oleva poika puetaan ja kannetaan vaunuihin ja sit kitinään käyn laittamas tuttia. Jos ei auta ni sit sisälle. Esim. eilen nukkui 2h, 30min ja 15min päivällä; illalla sippaskin kun saunalyhty.

Askelmittaria tahtoo hänkin!! Hanna oli huippu; onneks mulla on parhaana ystävänä " hannakakkonen" joka potkii halutessani persuuksille :)

KIERUKASTA vielä -mua pelottaa ihan törkeesti, kun oon sillä saralla eka kertaa ja helmikuuksi olis varattava aika. Kaikki hyvät kokemukset tännepäin, kiitos. Nyt menoks.

Äiti kolmelle ja Sampo 3kk 9päivää

Vierailija
74/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä siivouksen lomassa poikkean pistämään pari riviä. Lattiat on onneksi jo pesty, et pientä hienosäätöä enään jäljellä ja sit pitäs tietty tehdä ruoka. Olis lohimedaljonkeja tarjolla...ja leipoa porkkanapiirakka, kun iltasella tulee sukua kylään. Millähän sitä osais olla ite syömättä sitä piirakkaa, kun se on NIIIIN HYVÄÄ, siis ihan taivaallista. Odotusaikana sitä tulikin jokunen pelti syötyä...*kröhöm* Tänään näytti vaaka taas -1kg, eli enään 2kg jäljellä odotuskiloja ja sit vielä parit kilot päälle ajattelin karistaa, niin vois kuvitella olevansa tyytyväinen.

Eilen oli taas Jessellä unienkka. Ei nukkunut paljon päivällä, niin sammui sit illalla jo kasilta. Eka syöttö oli vasta 4:20! sit 6:30. Jee!

Vahtailen kans joka päivä Jessen suuhun, et josko sieltä löytyis naskaleita, kun se siihen malliin nyrkkiä jyrsii ja tissiä! Au! On tullut tavaksi, että kun on syönyt masun täyteen iskee ikenensä kiinni nänniin ja venyttää poispäin niin että nänni venyy ja paukkuu. Se jo sattuu ihan mukavasti, saatikka sit kun on oikeesti hampaatkin jo suussa...=/

Mies meni isomman pojan kans kyläilemään aamupäiväksi. Ihana hiljaisuus ja rauha, kun Jessekin koisaa....

ANNU777 niistä miehen 3-kymppisistä joista mainitsin, oon edennyt sen verta suunnitelmissani, et miehen sukulaiset hommaa lentopelkoiselle (ei oo ikuna ollut koneessa) miehelleni puolen tunnin lennätyksen jollain pienkoneella tosta pirkkalan lentoasemalta. Se ois aamupäivästä yllätysohjelmana ja illalla ukko luulee menevänsä mun kans kaksin syömään ja ehkä leffan jälkeen kotio makaan töllön ääreen, mutta mutta. Ajattelin pyydellä kaikenmoisia lapsuuden ystäviä siihen ravintolaan mihkä ollaan menossa ja jatkettais siitä sit jossain pubissa iltaa. Hirvittää vaan jättää pojat yöksi hoitoon, lähinnä Jesse, mut onhan se sillon maaliskuussa jo 5kk. Pyydän mummoa meille, et on helpompi hoitaa, kun mummolassa joka on vaan kaksio.

Oikein vatsanpohjaa kutkuttaa, kun saa suunnitella ylläriä...=P Oon aikasemminkin järkännyt parit yllärijuhlat. Ainoo ongelma on, et ketä kaikkia pyydän sinne raflaan....

No, mut nyt pitää mennä leipoon ennen kun toi pirpana tosta herää...

VAATTEISTA meillä käytetään 62/68 vaatteita, kohta saa siirtyä 70cm:n. SEKSISTÄ: sitä on ollut jo pari kuukautta normaaliin tahtiin eli about 1-2krt/vko ja ainahan tuo tuntuu vaan paranevan, eikä huononevan, niinkun monesti väitetään lasten syntymän jälkeen käyvän.

Ei kyl mä nyt lopetan. heippa!

T:Jane+Jesse (1vkon päästä 3kk)

Vierailija
75/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks voisin vastailla.....kun vielä muistaa jotain :)

Äippäloman jälkeen mulla on muutama viikko kesälomaa ja sitten toiveissa olis et vois jäädä hoitovapaalle vaikka 3 kuukaudeks mutta voipi olla rahasta kiinni ja joudun ehkä meneen töihin.

Meillä on käytössä 60 senttiset vaatteet mut nekin on jo tiukkoja tytöllä kun oli pituutta 2 kk neuvolassa jo 60,7 cm =)

Äitikolmelle:Mulla sama homma sen kierukan kanssa,pitäis helmi-, maaliskuulle varata aikaa (menee varmaan maaliskuulle kun jännitän kans sitä laittoo...) no ei nyt tullu sun kysymyksees vastausta.....mut eka kierukka kans mulle.

Emppu: (nyt sit päästiin tähän mun tän viikon valitus aiheeseen :D )

meillä on ihan samat tavat nukkumaan mennessä,ei nukuta kun n.½ tuntia ja sit valvotaan..vaikka olis jo valvottu monta tuntia putkeen ennen nukahtamista.viimeyö oli meillä muutenkin tosi levoton,sit kun nukahti kunnolla niin heräili tunnin välein ähiseen ...oiskohan ollu ilmaa mahassa.

[color=blue2]Hauskaa loppiaista![/color]

[color=bf3eff]Spica+Tyttö[/color]

Vierailija
76/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivempia hommia, paremmilla työajoilla.

Jos ei ois budjetista yhtään kiinni oisin ainakin vuoden vielä kotona. Itkettää jo ajatuskin, et syksyllä töihin...*nyyh*

Mut meillä onneksi pojat pääsee mummon hoivaan, et ei tarvi viedä vieraalle.

Vierailija
77/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeyö Roopen kans meni taas loistavasti, nukahti tosiaan yhentoista jälkeen ja heräs aamulla 8.45 syömään ekan kerran. No, siltä tieltä jätin sen hereille ja nyt just äsken vein sen sänkyyn kun nukahti syliin. Tosin ei näistä päikkäreistä pitkät tule. Max. tunti ja Roopella on taas nälkä.

On muuten tihentänyt päiväsaikaan syöntitahtia entisestä kolmesta tunnista kahteen ja puoleen. Ehkäpä sillä sitten jaksaakin yön nukkua kokonaan.

Kätensä Roope on viimepäivinä löytänyt kunnolla. Sitterissä ollessaan saattaa pitkän tovin tuijotella kättänsä! Ja suuhun niitä on tungettu jo pari viikkoa.

Äitikolmelle kierukasta: mulla on ollu ennen Roopen odotusta käytössä kierukka, kupari sellainen. Minulle se sopi hyvin, ei ollu välivuotoja jne. Aluksi hieman (miestä) häiritsi se lanka, mutta ei kauaa. Eikä vuotokaan runsastunut vaikka siitä varoiteltiin, tosin menkat alkoi aina silleen tuhruttamalla joten vuotoaika piteni yhdellä päivällä. Itse menen maaliskuun alussa asennuttamaan uuden kierukan. Joillekki se passaa joillakuilla elimistö sitä hylkii, eli ei edes pysy sisällä. Eli turha sitä on pelätä, muistaakseni asennus oli melko kivuton, olikohan kolme nipistystä ja paikallaan oli.

Kiva kuulla Seiloristakin pitkästä aikaa! Kyllä mullakin kierukan laiton jälkeen silloin tuntui hiukan kummalta pari päivää masussa, muttei mitään tulehdusta tullut kuitenkaan. Hormoonikierukassahan on se hyvä puoli et kuukautiset saattaa jäädä pois kokonaan. Näin on käynyt äidilleni ja serkulleni!!

No nyt lähen viemästä palstatilaa

Misuli

Vierailija
78/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Gallupiin:[/b] Töihin pitäis mennä vissiin joskus ensi vuonna, kun miehen olis tarkoitus lähteä kouluun. Itseäni ei vois vähempää kiinnostaa, mutta pakkohan se kait on :-/ Kotona oon ollu nyt reilut 2v ja tämä kyllä sopis mulle, vaikka kovinkaan tässä ei kyllä rikastumaan pääse (meilläkään mies ei tod mikään hyväpalkkainen..)

[b]seilori:[/b] Minkäs ikäinen teillä se esikoinen onkaan? Tuntui niin tutulta lukea sun kirjoitusta, kun meillä myös enempi häiritsee esikoisen (kohta 2v3kk) yöheräilyt :-O

[b]äitikolmelle:[/b] Mulla kans on piakkoin (?!) edessä kierukan laitto (h-kierukka siis) ja ihan ekaa kertaa ollaan pappia kyydissä :-/ Sä varmaan ehdit saamaan sen mua ennen joten kerrot sit heti omat kokemuksesi :) [b]Ja kuka muukin se just kyselikin kierukasta tässä pinossa, nickiä en muista, niin sulta myös odotetaan sitten raporttia ;D[/b]

[b]Coppola:[/b] Juu minä kans ihmettelin kun toiset sanoivat Pinjaa isoksi synnyttyään :-O Meidän esikoinen oli 3900g ja Pinja 3320g, joten minusta tyttö oli melkoisen pieni ;)

Yks mikä on kans hassua, niin se että kaikki piti vauva-aikana esikoista ihan jättinä AINOASTAAN TUON SYNTYMÄPAINON TAKIA.. vaikka todellisuudessa poika oli ja on edelleenkin ihan mieletön kirppu, kaikkien keskikäyrien alapuolella ;) Esimerkkinä vaikka sellainen että kuukausittain kyselivät nla-mittoja ja sitten kauhistelivat että " ohhoh" vaikka omat lapsensa olivatkin saman ikäisenä olleet kilon painavampia ja sentin lyhempiä (ja syntyessään kuitenkin paaaaljon pienempiä) ;D No menin vähän sivuraiteille.. Hih, ja mihinkäs tääkään asia ylipäätään liittyi kun en enää muista?! :D

Hih, täällä kans yks jolta taitaa valua muisti maidon mukana....

Parasta lopettaa kun alkaa jutut olla ihan kummallisia :)

Oikein Leppoisaa Loppiaista!!!

[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja n. 2,5kk [color=red]♥[/color]

Vierailija
79/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama muukin kierukan laittaja vielä lisää :) Taidetaan olla kaikki samaan aikaan sit " kierukoitumassa" ;D Mulla se menee pitkälle siks, että tarvii eka käydä papassa jahka nää menkat nyt loppuu, ja sit niissä tuloksissa menee lekurin mukaan n. 4vk ja sitten avsta saan sen reseptionin, ja sit pitää ilman muuta odottaa niitä menkkojakin.. tässä välissä ilmeisesti ehtii tulla vielä yhdet, ja vasta seuraavien aikana sen kierukan voi laittaa (jos kerta papan tulokset kestää niin helvatun kauan tulla :-/ )

Emppu taas

Vierailija
80/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*pikakurks*

Lähtöä vaunuilemaan tässä tehdään, olis se niiiiin mukava jos oppis nukkumaan ilman kävelyjä. Mutta ei, on kokeiltu huonoin tuloksin. Täällä on sykemittari ja askelmittari unohdettu vallan, vaikka tarpeen olis :D Olen vain nyt " lomalla" , on tuota urheilua ollut joskus melkoisesti...

Missäs Annu on? heheee :)