Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUISET VK 1, 2006;)

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ehkä hieman liioiteltua, mutta kohta taidan kömpiä takaisin petiin kun Roopekin nukkuu. Tänään meillä on sitten neuvola pojan kans, ja voin sanoa että onneksi koska yskä kuulostaa aika ilkeältä. Saapa nähdä lähettävätkö OYS:aan, vaikka kuumetta ei ole, eikä hengitysvaikeuksia.

Vallusta mukava kuulla pitkään aikaan. Mitään lupauksia en uutena vuotena tehnyt. Ois varmaan pitäny... Vai että mansikki... hih! Hienoa työtä teet kun luovutat maitoasi.

Viimeyönä saatiin taas takapakkia meidän hienoista yöunista, vaikka syötin Roopen ennen yöunia, silti herättiin klo 05.00 syömään. No eipä tuo haittaa, mutta sitten herättiin taas puol kasi... No syy siihen selvisi vaipanvaihdon yhteydessä... ja olihan se nälkäkin. Nenä oli ihan täynnä räkää ja ääni painoksissa. Sitä sitten huudon kans imettiin pois ja laitettiin keittosuolatippoja... onneks tossa seinän takana ei nyt just asu kukaan. Voisivat hiukan ihmetellä tätä touhua!

Joo, mutta tulenpa sitten kertomaan neuvolakuulumiset kun sieltä kotiudumme. Aika on vasta 14.30.

Siihen saakka Oulu vaikenee mutta vain hetkeksi! :)

Misuli ja Roope

Vierailija
42/109 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALLUlta piti heti kysymäni, kun havaitsin toisenkin luovuttajan.. koska aloitit, paljonko saat kasaan päivässä, kauanko OYS:ssa huolivat ja mitä maksavat maidosta?

-mä aloitin jo pojan ollessa 6päivää, kun tuli käynti sairaalalle ja antoivat koneen mielellään; päiväsaalis mulla oli joku aika sitten vielä n. 6 dl mut nyt siinä 3,5-4dl; K-HKS:ssa otetaan max. viisi kuukautta; maksu 14e/litra. Mähän joudun vielä itse viemään, kun asun eri kaupungissa mut enköhän vielä hetken jaksa. Yritän alkaa vähitellen lopettamaan, onhan mun poika jo yli 3kk.

Eipä mulla sen erityisempää, kohta ulkoilemaan.

Äiti kolmelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALLU kiva kun ilmottelit itsestäsi sinäkin! :)

lupauksista;minä päätin viettää karkittoman tammikuun!tipattoman kanssa ei ole ongelmaa,mutta karkiton ja varsinkin suklaaton..APUA! ;)

kyllä tekee tiukkaa,mutta tiukkana päätin olla minäkin! :)

meillä aurora voi jo suhtkoht hyvin,mutta nyt on esikoinen kipeä!

korvaa särki yöllä ja lääkäriin suuntaamme iltapäivällä.tulee uusi omalääkäri tutuksi kun vuorotellen ravaamme kaikki.

kyllä tosiaan korvat reistaa tällä porukalla..

kai sitä täytyisi alkaa väsäämään makaronilaatikkoa..

kuulumisiin taas!

-nasuli ja aurora

Vierailija
44/109 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se hääpäivä on tammikuun 7. eli tulevana lauantaina :)

Uudenvuodenlupauksista... juuh, eli kiloja pitäs saada pois!! Herkuttelu siis jäähylle, mitenköhän onnistuu?! ;-P

Taas mennään.......

Emppu ja Pinja

Vierailija
45/109 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavisiitti

ÄITIKOLMELLE: Se jälkitarkasrus pitää tehdä 6-12 viikon kuluessa synnytyksestä. Näin siis vaatii kela. Saitko jo ajan? Mitäs ne sanoivat, kun on menny ton ajan yli? Kai sen voi vielä toimittaa, siis sen todistuksen?

Hennajo ja Janette 8 viikkoa

Vierailija
46/109 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on jälkitakastus ollut ajat sitten, mutta kehoitin Pepcaa soittamaan neuvolaan, kun ei ollut saanut aikaa vielä. Toivottavasti nyt jo on saanut!!

Vierailija
47/109 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aamusta lähtien siivonnut ja aadakin meni ulos päikkäreille.Nyt pieni hengähdys tekee hyvää.Ainakin selälle.

VALLU:mukava kuulla sinustakin välillä:))

NASULI:kiva että aurora voi jo hieman paremmin.Voimia!

Kuinka usein laitatte vaavit ulos nukkuu?Minä kun olen laittanut melkeen joka päivä.Välillä tehny pitkiä kävelylenkkejä ja toisinaan vaan takapihalle nukkumaan.

Meillä aada sai taas illalla kunnon raivarit,kun piti nukkuu mennä.Ei kelvannut maito ei tutti ei syli eikä vaunut.Neljä tuntia jakso nukkumattia vastaan taistella.Tuntuu,että tästä on jo tullut tapa.Aada kun rupes nukkuu kunnon yö unia niin alko samaan aikaan nää raivarit.

Liekö sitten muka yliväsynyt?Joskus ruvetaan nukuttaa jo kasilta ja joskus myöhemmin niin aina sama huuto.Alkaa itsellä nuo keinot jo loppumaan.Kylpyäkin ennen nukkumaan menoa ollaan yritetty,mutta ei sekään tepsi.

Saatiin eilen jumppamatto ja kyllä aada tykkää kun saa jaloilla potkia leluja.Isi toi eilen töistä tullessaan,eikä mulla ollu mitään tietoa oli se mullekin mukava yllätys.

Ei mutta nyt pitää mennä laittaa pyykit kuivumaan ja lattioita luuttuumaan.

Palaillaan!!

johannu&aada2kk2vk2pv

Vierailija
48/109 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tissillä ja yritän tässä samalla kirjoittaa, taitaa tulla virheitä!

Mun lupaukset taitaakin siirtyä helmikuulle, mun on näköjään pakko saada tuhottua nuo joulukarkit.......oon ihan liian herkkis houkutuksille ;-/.

Äitikolmelle:

Täällä huolitaan tuota maitoa ½-vuotta ja siitä maksetaan 17¿/litralta. Mulla tulee sitä ylimaitoa 2,5-5dl/pv. Olen kuitenkin yrittänyt rajoittaa sitä, mutta tiukkaa on. Tuohon 2,5dl:n pollistelen kuin Pamela konsanaan ;). Täällä ei saa sairaalan pumppua lainaan, mikä on sinällään harmi, kun sillä sais niiiiiiin paljon tehokkaammin tyhjättyä nuo tissit. Tai saa sen lainata, mutta siitä veloitetaan 1,20¿/vrk, joka sitten vähennetään suoraan maitotilistä. Se on niin kallis, ettei mitään järkee! Yritän siis pärjätä tuolla omalla sähkökäyttöisellä, onnex on etes semmonen! Minä aloin luovuttaan sitä kun Eemil oli 5 tai 6 viikkoa. En uskaltanut aiemmin, kun epäilin tän imetyksen onnistumista, tytön kanssa kun se meni ihan munilleen ;). Mutta kun pakkasessa alkoi olla reilu 3 litraa maitoa, oli pakko ;).

Mutta nyt lätinät pois. Lähden laittamaan ruokaa jahka tää pikkumies saa syötyä. Lähden tästä kodin anttilaan käymään pikavisiitin ja samalla reissulla pitäs vielä ruokakaupassakin käydä sikäli mikäli lapset suostuvat yhteistyöhön......

Kuulemisiin!

*Vallu ja Eemil, tänään tasan 2kk*

Vierailija
49/109 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johannu: Meillä tyttö nukkuu joka päivä päiväunet ulkona,ainoo tapa saada nukkumaan kunnon unet kun sisällä ei nuku kun max.2 tuntia ja ulkona nukkuukin sitten 4 tuntia! ja meillä on muuten ihan sama homma iltasin ,kauheeta huutoa ja tuntuu et se vaan pahenee päivä päivältä.

niin ja kun viimeks kirjottelin noista meijän yöunista niin nyt meillä ei enään nukuta öisin kun 6:den tunnin pätkä ja sit jo jäädään hereille!

mitenköhän sille sais takasin sen et nukahtais syötön jälkeen uudestaan? rupee vaan ittee rasittaan kun ekaks joutuu puol yötä valvoon ja hyssytteleen huutavaa tyttöö joka voi viel nukahtaa monta kertaa ja herätä n.15 min. välein kunnes nukahtaa lopullisesti ja sit ei nukukkaan kun ehkä 6 tuntia....

no ehkä tän kestää ja onhan toi 6 tuntia kyl pitkä aika....

eipä taas tälläkertaa muuta!

Spica+tyttö 2kk ja risat

Vierailija
50/109 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljainen päivä ollut lokakuisilla :)

Vallulle piti vielä vastata, et oudolta kuulostaa et ei saa konetta sairaalasta muuten kuin maksua vastaan. Ehkä se kannattais silloin ottaa kuitenkin jos olis todella tuottelias luovuttaja. Mua riepoo just se et on oltava naimisissa sen vehkeen kanssa eikä oikein voi poistua kotoa vauvankaan kanssa kolmea tuntia pidemmäksi tai räjähtää.. siks oon hiljentäny tahtia ja lypsän vaan aamulla ja keskipäivällä pojan päikkäreiden aikaan. Illalla oma ukko pulauttelee liikoja pois.

Joo-o, kai se olis mentävä laittaan koti kuntoon aamuksi ja nunnuun. Huomiseen.

Vierailija
51/109 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti:

Ikä: 2 kk

paino: 5390g

pituus: 60,7 cm

pipo: 39,5 cm

eli hyvin meillä kasvetaan, nyt kun korviketta mennee yli litra päivässä niin saatiin jättää d-vitskut tauolle. Jänteväksi ja iloiseksi pojaksi Roopea kehui. Eikä ollu rs-virusta, hengitys aivan normaali, ei käytä apulihaksia hengitykseen. Ääni pojalla kadonnut miltei kokonaan, mut eiköhän se palaudu.

Misuli ja Roope

Vierailija
52/109 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vaikkei eilen oltukaan;)

Oli jotenkin ohjelmaa eilen. Ei jassanut tulla koneelle saati kirjoittaa.

Tässä pari yötä ollut aikas huonoja, Aleksi on herännyt 3-4 aikaan syömään ja sit kunnolla ylös 7-8. Eipä siinä paljon nukkua kerkiä. Todella sääliksi käy äitejä jotka joutuu enemmänkin valvomaan. No onhan tässä vielä aleksin pitkät päikkärit et jos haluu nukkua. Niin sitä tässä pohdinkin että kun ulkona on se -10 astetta et mitäs sitä päälle pienelle pukisi, mut kai se ilmottaa jos vilu tulee. Tuskin, taidan välillä liikaakin pukea.

Olettekos kukaan KAISASTA kuullut? Musta tuntuu et on tosi pitkä aika kun on viimeksi pinoutunut??

PULLERONAH: Oletkos taas kaljalle lähtenyt?? Ai jai.... heheh

Huhuu missäs kaikki on??

Annu ja kakkaa panttaava pikkumies

Vierailija
53/109 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva nukahti taas klo 00, tai vielä piti röyhtäytellä tunnin verran siinäkin varmaan yhteen asti, en halunnut enää katsoa keloa kun aika tuntui ikuisuudelle. Mahavaivoja. Epäillään maitoallergiaa kun on ihottumaakin ajoittain. Yöt menee ihan ok, pari kertaa heräsi syömään vähän, pikemminkin vaan halus läheisyyttä kun nukahti oitis saatuaan rinnan suuhun... Aamulla sitten taas esikoisen kanssa ylsö, ja päivällä syödään tunnin välein. Nyt kuuluu hirveää huutoa, pakko mennä.

Vierailija
54/109 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meni taas eilen illalla taisteluksi tuo aadan nukuttaminen.Tällä kertaa autto kapalointi.Vähemmästäkin pieni hermostuu,kun käsillä huitoo ja jos ei tutti lähde niin aada lyö itteänsä ja rupeaa huutamaan.Tais mennä taas tonne yhteen asti.Sitten kyllä nukuttiin puoli kaheksaan ja syötiin ja oltiin pari tuntia hereillä.Piti lähtee postissa käymään niin ehtikin nukahtamaan sitteriin.Voi pientä!

En ole muuten kaisasta kuullu mitään.Oiskohan jossain reissun päällä.Tuntuu että aika monella miehellä on nää väli päivät lomaa.Onhan se taas pitkä työrupeama kun pääsiäisenä on vasta eka pyhä.

Mies ehdotti että vietäs aada hoitoon ja käytäs vaikka syömässä ja leffassa,mutta en tiiä.Tuntuu vaan niin vaikealta jättää aada kenenkään muun hoivattavaksi.Ei ole aada hoitanut vielä kun mies ja silloinkin kävin pikasesti kaupassa.Ei vaan raaskis,vaikka hyväähän se varmaan tekis kun pääsis tuulettumaan.Varsinkin nyt ois helppoo kun en enää imetäkään.Ei meinaan tule tisseistä sitten pisaraakaan.

Että pitikin käydä näin:((

No nythän se neiti heräs pitää lähteä asioille.Saa samalla aada nukkua kunnon päikkärit taas ulkona(3-4h)

Hyvää loppiaista kaikille,jos en ehdi koneelle enää!!

johannu&aada

Vierailija
55/109 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulempas taas tänne raportoimaan meidän yöstä =)

Enpä tiiä mikä meijän neidille oikeen eilen tuli kun ei itkeny illalla yhtään ja nukahtikin jo klo.23.00...aivan outoo....

ja sitten vielä söi 2 kertaa yöllä ja nukahti hyvin uudestaan ja ylös noustiin vasta 10.30 aamulla!!!

Meillä ollaan kans ruvettu jutteleen päiväpäivältä enemmän. aivan ihanan kuulosta!! tuntuu vaan et se juttelis enemmän aina sillon kun on väsynyt.ja kun tähän asti on kädet vaan ruvennu huitoon ihan holtittomasti kun näkee leluja niin nyt melkein jo tarraa niihin kiinni.ei vaan kädet ihan toimi niin kun pitäis =) ja tästä tuntuu suuttuvan joka kerta!!

Spica+ tyttö

Vierailija
56/109 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisen viikkoa ainakin olen tainnut pysyä pinoutumatta, syystä että aika ei tunnu riittävän. Toisaalta outoa, kun kerran mieskin on ollut lomalla. Tai ehkä juuri siksi, sitä on viettänyt aikaa yhdessä koko perheen voimin niin ettei ole pitänyt paljon " nettitaukoja" .

Koitin lukea läpi aiempia pinoja sen mitä kerkesin, tässä keskustelunaiheisiinne kannanottoja, nimimerkkejä en kyllä muista millään...

Paitsi tämän; MAMMA21: Vai tulee sinulle pikkusisarus? Sama täällä :) Ehdittiin äitin kanssa olla parisen kuukautta yhtäaikaa raskaanakin. Hauska perinne, kun äiti ja äitinäiti aikoinaan odottivat lapsia yhtäaikaa myös.

VAUVAN KOOSTA ja VAIPOISTA: Hui kun tuntuu, että onpas meillä pieni poika, kun vertailee. 56-senttiset vaatteet on nyt sopivia ja vaipoista käytetään Pampersin kakkosia, eli miniä. Luka on kyllä kasvanut kovaa vauhtia täysimetyksellä, jopa niin paljon, että on saanut toisen leuan ;) Mutta olihan nuo syntymämitatkin melko pienet ja kun vanhemmat on pieniä niin eipä sitä jättiläistä odotettukaan :D Luka on nyt varmaan (arvioiden edellisten mittojen perusteella) 5,5-kiloinen ja ehkä n. 56-senttinen.

VAUVAN PUUHISTA: Meillä on ihan selkeästi seurustelukausi. Koko ajan saa olla viihdyttämässä pikkuista. Lelut ei vielä paljon kiinnosta, vanhempien kasvot ja hymyt puolestaan saa aikaan riemukkaita kiljahduksia ja hymyjä.

Tässä yhteydessä voisinkin ihmetellä myös sitä, miten helposti Luka tylsistyy ja mitä sille voisi tehdä. Eli samaa puuhaa ei kauaa jaksa, sitten täytyy vaihtaa asentoa sylissä tai huonetta tai mieluiten kanniskella ympäriinsä, niin että maisema vaihtuu koko ajan. Lisäksi täytyy keinuttaa, heiluttaa, lennättää yms. Vaunuissa ja autossa tulee huuto, kun joutuu olemaan " paikallaan" . Siihen mun aika sitten meneekin, kun keksin pojalle tekemistä.

RYTMISTÄ (Annu ja Äitikolmelle ainakin asiaa kävivät läpi): Meillä nukutaan kyllä kahdentoista tunnin yöunet, yleensä suunnilleen kymmenestä kymmeneen. Ekat päikkärit sitten joskus yhden-kahden aikaan. Meille tämä on toiminut ihan hyvin, ettei sen aiemmin nousta ylös, vaikka kahdeksan-yhdeksän aikaan Luka olisikin jo virkeä. Nukutan uudelleen vielä rinnalle, niin saan itsekin nukkua pitempään. Tulee kuitenkin usein illalla otettua itselle ja miehelle laatuaikaa niin, että oma nukkumaanmeno saattaa viivästyä.

Hmh, nyt äitiä tarvitaan taas.

Mukavaa alkanutta vuotta kaikille!

-Coppola ja Luka 11 vkoa 5 päivää

Vierailija
57/109 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin Coppola: Voi vitsit, haikeena luin sun juttua 56cm vaatteista ja ajattelin et nii-i meni ne meidän pojalle varmaan 2viikkoa...;)

Äitikolmelle: Mietin tossa, kun meillä nyt on aikas samankokoiset pojat ni vaikuttaako mun syöminen rintamaidon rasvaisuuteen. Kävin pojan kanssa tänään vaaalla ja se näytti huimat 8.1kg ja 3 kk neuvolaan on vielä kaksi viikkoa aikaa. Pointtina se, et voikos tota pojan painon nousua hillitä millään? Jos mä söisin vähä rasvaisia ruokia ni onko maito sitte erilaista? Ompas vaikeesti selitetty. Ja alkaako paino milloin tasaantua? Onko sun kaikki pojat olleet yhtä isoja. Milloin paino/pituus alkavat menemään ns. neuvolan keskiarvon (edes jossain) rajoissa. Alkaa vaan huolestuttamaan kun monet samanikäiset painaa 5.5- kilosta ylöspäin jne. En mä sillä, et onhan isoa vauvaa helppo hoitaa ja ei hän nyt mikään pallo ole;) No jos viitit jotain kommentoida.

Tosiaan EMPPU ja PULLERONAH on nyt jossain vallan hukassa, onkos kumpikaan himopinoutuja tänään ollut seuranamme??

Illemmalla taas

annu ja aleksi

Vierailija
58/109 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä lueskellut näitä palstoja usein mutta vasta nyt sain aikaiseksi itsekkin kirjoittaa kuulumisiani tänne... Meillä siis esikoispoika 2v5kk ja kuopuksemme, poika hänkin, syntyi lolakuun 18 pv. painoa syntyessä 3680g ja pituutta 49cm. Nyt ollaan kovasti jo kasvettu ja vatsavaivoista selvitty :) Meillä siis vaivasi n. 2 viikkoisesta alkaen tuo vatsa aikalailla, mutta Cuplatoni auttoi ja nyt on siitäkin jo luovuttu. Ensimmäinen hammas tehtiin muutama päivä sitten eli aika tarkalleen 2,5 kuisena... esikoiselle se ensimmäinen hammas tuli vasta lähempänä puoltavuotta joten hieman ihmetytti se valkoinen nökö siellä suussa... joka sattuu olemaan kaikenlisäksi alakulmahammas :) Nyrkkiä siis syödään ahkerasti ja kuolataan aikalailla. Nyt täytyy tästä lähteä ulkoilemaan poikien kanssa...

t. K@tju

Vierailija
59/109 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annu :) *halaus*

Meillä vieraita ollu, en ole koneelle päässyt. Palaan kohta takas.

Vierailija
60/109 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottelen vaan, että soitin eilen neuvolaan ja sain ajan jälkitarkastukseen heti ensi viikon tiistaille. Joten kyllä se KELA:n vaatima todistus ehtii hyvin perille.

Ei kyllä yhtään tekis vielä mennä ronkittavaksi..., mutta pakko mikä pakko.

-Pepca-