Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUISET VK 1, 2006;)

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka [b]Vallulle[/b] jos (ja kun ;D) täällä pyörit, niin anteeeeeks kun oon niin saamaton enkä ehdi koskaan sulle sitä meiliä laittaa :-O Koitan vaikka tänään keretä! Vaikka melkein kaikki mitä meille kuuluu niin saat kyllä luettua täältäkin ;) Tuntuu ettei aika riitä sellaiseen " yksityiskohtaiseen" kertomiseen ollenkaan näiden pirpanoiden kanssa!!

Askelmittarista tulin vielä höpiseen, mä ostin odotusaikana sellasen mutta nyt se on unohtunu kaapin pohjalle :-/ Mulla ei kyllä IKIMAAILMASSA tuu sitä 10 000 askelta/pv, kun kahden muksun kanssa en vaunulenkeille pääse, ja ittekseni en kans oikein ehdi lähtee pitkille lenkeille. Tietty jonkin verran askelmia tulee tässä ihan kotosallakin kun häärään niin paljon, mutta.. *seli seli* ;D Pitäsköhän se kuitenkin kaivaa esille, jos sais ees vähän tsemppiä sen näkemisestäkin :) Nytkin ois ihan hyvää aikaa tehdä jotain näiden läskien karistamiseksi, mutta mitä vielä! Tässä istun ja meinasin just kaivaa ne jouluiset namut esiin, joita yritän hiki hatussa tuhota jotta voin aloittaa laihiksen ;-P Enkö ookin aika fiksu?! ;D

Joo nyt suklaat esiin, eihän tästä muuten mitään tule!

Emppu kera kilojen :-/

Vierailija
82/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos te ootte ottanut joulukoristeet pois? Mä aattelin että vois ottaa, kuhan vaan jaksais..

hirveetä pyykki rumbaa ollu tässä eilinen ja tämä päivä kun rupes yht`äkkiä tuntuu että jokapaikka kutisee normaalia enemmän.. sitten erehdyin katsomaan netistä syyhyn oireita yms.. ja eikun soittamaan neuvolaan ja tarkistamaan että kai vauvaanki voi käyttää syyhy voidetta. Ja mies aptekkiin ja pyykin pesuun ja illalla saunaan ja vaavi kylpyyn ja voiteet päälle. huh huh!

Enkä siis ole todellakaan varma onko mitään syyhyä ollutkaan mutta asia rupes niin paljon vaivaamaan että oli pakko mielenrauhan vuoksi tehdä tuo hoito. (käytiin kyllä Dinan kanssa mun työpaikalla joulujuhlassa reilu 3 viikkoa sitten ja siellä oli aikasemmin ollut syyhyä liikkeellä.. :/ )

Oon kyllä tosi laiska rasvaamaan ihoa että voi johtua ihan kuivasta ihostakin.. noh, tulipahan tehtyä kevät siivous jo näin heti tammikuussa. :)

Dina tulee huomenna 3kk ja maanantaina mennään neuvolaan katsomaan uudet mitat. Meillä alkaa äp:n 60 senttiset käymään jo pieniks että kaipa sitä sitten ollaan kasvettu..

Kovasti lyyli touhuilee aina hereillä ollessaan ja on onneksi terveenä ollut, röhäkin on helpottanut. *Huokaus*

Hän on nyt harjoitellut ahkerasti käsien käyttöä ja oli hauskan näköistä eilen kun heilutteli helistintä pitkän tovin kädessään. :)

Ja juttua tulee siihen tahtiin ettei ite ehdi saada edes puheenvuoroa välillä. :D

Jaa, mutta nyt täytyy lähtee vaihtaa pyykkit vielä koneeseen, sitten olis sekin urakka ohi.

Ulkona on vähän mälsä ilma mutta kait sinnekin pitää vielä lähteä että saa typy happea ja koirat liikuntaa. (itseäkään unohtamatta!)

Mukavaa viikonloppua!

T: Mari & Dina, huomenna siis 3kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat nukkumassa joten äidillä aikaa olla koneen ääressä...

Huomasinpa tässä aamulla että ollaan sitten tehty jo toinenkin hammas! ollaan siis 2,5 kuisia ja meiltä löytyy jo kaksi kulmahammasta... yhtään en enää ihmettele miksi se nyrkki siellä suussa viihtyy ja kuolataan niin kovasti :) No, meillä kun sitten aikanaan kiinteitä alotellaan on jo sellainen purukalusto ettei äidin soseita tarvitse keitellä... pikkasen vaan pottuja pienemmäksi suupaloiksi :)

meillä 3kk neuvola 17 pv. Saa nähdä kuinka kovasti ollaan kasvettu... 2kk neuvolassa pituutta 61cm ja painoa 5555g . 60 ja 62 cm vaatteet sopivia, mutta senverran tuota pituutta alkaa olla että kohta on 68 ja 70 cm vaatteita alettava kaivaa esiin.

Taidampa tästä lähteä kahvin keittoon kun saa kerrankin rauhassa kahvikupposen juoda :) ... jos ei vaan jompikumpi ennätä herätä :)

t. K@tju

Vierailija
84/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän siskot tehdä ensi viikosta pino joka päivälle,vai mitä ootte mieltä?pysyy paremmin kärryillä.. ;)

COPPOLA ja muut vaatteista:meilläkin käy vielä 56-senttiset vaatteet,tosin oon alkanut jo pikkuhiljaa siirtyä isompiin.

varmaankin hyvin samaa kokoa on meidän vaavit,viimeksi tasan viikko sitten taysissa punnittiin 5,4kg.

seuraava neuvola on 17.pvä.

aurora voi jo hyvin,paitsi masu on kipeä antibioteista.

oon antanut maitohappobakteereita,mutta kyllä on silti ruikulilla..

nyt näin päin,kun yleensä on varsinainen kakan panttaaja! :/

nukkumiset on meillä vähän niin ja näin,yöunille käyminen on edelleen hankalaa..ajattelin että kun saadaan kuuri syötyä ja masu rauhottuu niin kokeilen antaa illalla nan:ia lisäksi.jos vaikka unet paranisi.

_EMPPU:monesti meilläkin menee niin että ensin nukahtaa ja sitten vartin päästä herätään ihmettelemään..ja taas uudestaan nukutus-rumbaa.

niin ja tosiaan,tervetuloa mukaan K@TJU!

-nasuli ja aurora

tänään vietämme kakkosen 6-vuotis synttäreitä,joten puuhaa tässä taas piisaa..

Vierailija
85/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pikaiseen vaan että [b]KANNATAN NASULIN EHDOTUSTA!!![/b] Mä sitä toivoinkin jo yli 1,5kk sitten :D

Eli [b]tehdään oma pino JOKA päivälle, jookos?[/b] Näitä on niin inha kahlata läpi näitä pinkkoja..

Emppu *poistuu takavasemmalle*

Vierailija
86/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Nasulin 6-vuotiaalle sylin täydeltä ONNEA !!!

Vierailija
87/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmuuden vuoksi jos huomenna en ehdi koneelle:

SYLINTÄYDELTÄ ONNEA HÄÄPÄIVÄNÄ!!

-nasuli taas(muistinpas kerran minäkin! ;) )

Vierailija
88/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittamalla aloittelen... eli meillä yöt on nykyään ihan mahdottomia. Iida söi viime yönäkin tunnin välein läpi yön. Alkaa jo äitiä vähän väsy painaa. Taitaa olla pikkaisella nyt todellinen kasvuspurtti, mikä ois ihan hyväkin sillä kovin pienihän tuo tyttö on. Viikko sitten 3 kk neuvolassa mitat 4600 g ja 56 cm, eli vielä Coppolankin pikkuisen mitoista, ainakin painosta ollaan roimasti jäljessä. Muuten menee jo paremmin, eli vatsavaivat ovat nyt helpottamaan päin, tosin joulun aikaan oli pari kertaa hurja ylläri, kun oli vaipassa verta. No lääkäri selvitti asiaa ja syynä oli kovat koliikkivaivat, eli suolistossa niin valtavia ilmakuplia, että rikkoo limakalvoja ulostullessaan ja siitä vuoto. Kyllä se säikäytti! Muuten Iida on kovin pirteä ja nauravainen tyttö jo nykyään vaivojen helpotettua. Usein nauraa räkättää ääneen jopa yöllä. Kovin haikein mielin eilen pakkasin jo muutamia pieniä 50 cm vaatteita pois. Näinköhän niitä enää saa koskaan ottaa esille... Terkuin. Rypäle ja Iida

Vierailija
89/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas täällä on ollut hulinaa:))

Kiva että me lokalaiset jaksetaan näinkin aktiivisesti käydä kuulumisia kertoilla!

Joo tuosta töihin paluusta...Me ollaan päätetty,että mä jään hoitovapaalle.

Eikä mua kyllä yhtään kiinnostakaan palata töihin.Elokuussahan mulla sit äippäloma loppuu..

Saatiin surullisia uutisia meidän haukusta.Oli tänään eläinlääkärissä ja lääkäri epäilee välilevynpullistumaa.Leikkaus tulis maksamaan yli tuhannen euroa ja kuntoutukset päälle.Vaarana on jos ei leikata niin halvaantuu..Kyllä tuli tippa linssiin kun mietin vaihtoehtoja..

Aadasta sen verran,että meillä tosiaan tulee niitä hampaita ja tuntuu tulevan yhtäaikaa ylös ja alas=)Kylläpä neiti on sitten nyrkkiä puinut siihen malliin.Ja sit sitä kuola määrää...=)

Mielenkiinnolla odotan 3kk neuvolaa meinaan kun on sit ollu kuukauden korvikkeilla,et kuinka on paino lähteny nousemaan.Ainakin vaatteet tuntuu käyvän vauhdilla pieneksi.Ja eikös se th anna rokotteenkin.Tuleeko muuten tästä rokotteesta jotain kuumetta esim?

Eiköhän tässä ole taas tällä erää tullu heiteltyä tarinaa.Ei muuta kuin

hyvää loppiaisen jatkoa vaan kaikille!!!

johannu&aada2.5kk

Vierailija
90/109 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs ootte ahkerana kirjottanu,niin pitkä pino etten kaikkee ees yritä lukea.Julius istuu sylissä ja seuraa mielenkiinnolla äitin kirjottelua:)

Pitkälleen ei suostu enää olemaan kuin nukkuessaan ja rinnalla ollessa,ja välillä pieniä hetkiä lattialla leikkimässä.Mahalleen käänty ekan kerran 2,5 kk iässä eli kuukausi sitten.

Kauhea vauhti päällä jatkuvasti,ei malta montaa hetkeä olla aloillaan.

Äitillä lihakset ihan juntturassa ja ryhti on hävinnyt kyllä kokonaan..

Hampaita puskee meilläkin ilmeisesti ylös kun nyrkki jatkuvaan suussa ja kuolaa valuu ihan älyttömät määrät!

Neuvolassa käytiin tiistaina,Julius oli kasvanut kuukaudessa 4 cm ja painoo oli tullu vajaat 1300g!Nyt pituutta 63,6cm ja paino 6kg 270g.

Meillä kyllä syödäänkin suht tiuhaan tahtiin,päivisin vaihtelee hereillä ollessa 1,5-2,5 tunnin välein ja yöllä 2-3 tunnin välein.Onneks siihen heräämiseen on jo niin tottunut ettei enää paina...tosin olishan se ihan kiva pitkästä aikaa saada nukkua kokonainen yö:) Pisimmillään yhtämittaista unta synnytyksen jälkeen oon saanu nukkua 5,5 tuntia.

Aattelin kokeilla joku ilta että päivällä pumppaisin maitoo ja illalla nukkumaan mennessä sais tankata sit ihan urakalla sekä rinnasta että pullosta!Illat kun muutenkin semmoisia että jatkuvaan rinnalla.

Th oli huvittunut Juliuksen vilkkaudesta kun testasi miten pää tulee perässä kun käsistä nostaa niin eipä poitsu enää suostunukaan menemään takas pitkälleen:) ja muutenkin koko ajan piti saada olla pää pystyssa ja katella joka puolelle...hyvä kun saatiin punnittua.

Niin ja rokotuskin oli sit samalla kertaa.Jännitti hirveesti aluks että mitä tulee mut hyvin meni.Toki itketti vähän aikaa mut tyynty sit kun sai rintaa.Illalla kiukuttelua mutta suppo helpotti.Seuraavana päivänä olikin jo ihan oma hyvyilevä itsensä.

Neuvolassa kysyttiin miten olen ajatellut kiinteiden aloittamista...no minä meinaan täysimettää sinne puoleen vuoteen asti jos vaan maitoa riittää.Jotenkin koen sen kuitenkin niin helpoksi kun on aina ruoka valmiina omasta takaa:)

Mitäs vielä?Seksiä meillä noin kerran viikossa.Yritetään sen verran järjestää yhteistä aikaa viikonloppuisin Juliuksen nukkuessa ja kun itsekin on vielä pirteä:)

No en nyt tylsistytä teitä pidempään!Kuuluillaan taas joku päivä!

Blacka ja Julius 3,5kk

Vierailija
91/109 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan!! Täällä taas ollaan :)

Onko muilla menkkojen aikaan vauvat jotenkin " kiukkuisempia" ? Ja syökö useammin kuin normaalisti? Pinja ainakin tuntuu imuttelevan useemmin (etenkin öisin :-/) ja kitiseekin (?!) enempi. Sama oli kyllä mun mielestä esikoisellakin aikoinaan.. mutta siis onko muilla moista ilmiötä? Kun kyllä mä luulen että tää menkoista johtuu.

Viime yönä siis sain vähän väliä laittaa tissiä neidin suuhun kun ähräsi koko ajan siinä vieressä. Kun ei nyt vaan tottuis moiseen :-O Olin oikein tyytyväinen kyllä siihen 1herätys/yö ja toivon että siihen vielä päästään!

[b]Blackastakin[/b] oli mukava kuulla pitkästä aikaa :)

Kiitos [b]Nasulille[/b] muistamisesta :D

Nyt meen keittää aamukaffet ennen kuin pirpanat herää!!

[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja 2,5kk [color=red]♥[/color]

Vierailija
92/109 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mäkin kannatan sitä pino/päivä ideaa, kun nää alkaa olla näin järettömiä nää pinot! Olittekin olleet tosi ahkeria kirjoittajia, viimeksi kävin to-iltapäivällä täällä ja paljon oli luettavaa sen jälkeen kertynyt!

COPPOLALLE onnittelut pikkusisaruksesta! Taidat olla paremmin sinut asian kanssa kuin minä, mutta mulla se nyt johtuu siitä, että omat vanhemmat tosiaan eros vasta 2kk sitten ja nyt isällä on jo uus vaimo ja hänen kanssaan lapsi tulossa!

3KK NEUVOLA oli keskiviikkona. Hienosti poika kasvaa edelleen pelkällä rintamaidolla. Painoa oli tullut lisää tasan 1200g 2kk neuvolasta, eli sitä oli nyt 8165g ja pituutta 4cm, joten pituutta Jamilla on nyt 62,5cm. Kovasti näyttikin tuo poika kasvaneen, ei ole enään niin mahdottomat makkarat jaloissa tms. kuin joskus 2-3 viikkoa sitten. Jänteväksi täti kehui poikaa ja sanoi että muutenkin kehitys on iänmukaista.

TÄYSIMETYKSESTÄ oli myös puhe tämän th:n kanssa ja minulle jäi kyllä sellainen olo, ettei hän sitä 6kk täysimetystä suosittele... Itse nyt kuitenkin ajattelin, että jos maitoa hyvin tulee eikä imettäminen ala käydä liian raskaaksi niin imettäisin ainakin lähelle sitä puolen vuoden ikää, katsoo sitten lähempänä tarkemmin!

Me sitten LUOVUTTIIN KOIRASTA, niinkuin jo joskus aiemminkin oli puhetta. Koiruus on nyt keskiviikkoillasta asti ollut uudessa kodissa ja hyvin heillä on mennyt. Itsellä on aina vähän haikea/paha mieli, kun asiaa ajattelee, mutta kyllä se tästä ajan kanssa helpottaa, ainakin toivon niin... Tämä oli kuitenkin koiran kannalta paras ratkaisu, nyt se saa tarpeeksi virikkeitä ja aikaa itselleen!

KISSAhan meidän huushollista löytyy myös ja se kyllä pidetään. Kattus on vaan nyt raukka ihan sekaisin ja varsinkin jos me lähdemme johonkin koko porukalla, on kissa kotiinpaluun jälkeen tosi seurankipeä! Pitää nyt seurailla tilannetta, ettei ihan tylsisty yksin oloon... tai sitten pitää hankkia toinen kissa sille seuraksi, mutta ei kyllä ihan vielä!

Siinä kai ne oleellisimmat olikin tältä erää...

Mami + poitsut

Vierailija
93/109 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän minäkin taas.

RYPÄLE:voi kun pahoja ilmavaivoja pienellä!kyllä on ikävää..

varmasti säikäytys oli suuri kun verta löytyi kakasta!

toivottavasti pian pääsette masuvaivoista!

ehkä iidalla yölläkin masussa kiertää kun niin tiuhaan heräilee..?

(tosin ei ehkä kovin pahasti jos on niin nauravainen kuitenkin yölläkin.)

ootko kokeillu antaa korviketta lisäksi iltaisin,nukkuisiko paremmin?

minä päätin alkaa nyt iltaisin kokeilemaan auroralle huolisiko lisäksi nan:ia,kun meilläkin on niin katkonaisia nuo yöt.saa nähdä kuinka käy..

tänään jatkuu meidän kakkosen synttärit..eilen meni ihan kivasti.

esikoisen(7-v poika) kanssa on meillä nykyään hirveetä vääntöä koko ajan..

on niin olevinaan isoa ja asenne on usein ärsyttävän ylimielinen.kaverit on kaikki vähän vanhempia,vaikuttanee asiaan..

kun kieltää jotain tai" toruu" jostakin niin alkaa kamala vastaan vänkäys ja" mää muutan pois" tms.-uhkailut.kaikki on hänen mielestään niin lapsellista(lastenohjelmat tms.)vaikka oon yrittänyt sanoa että iso kyllä ehtii olla sitten isonakin,ja oikeasti on vielä pieni poika..

onko kellään muulla samanmoista isompien kanssa?

mutta nyt lähden viemään lapsia hiihtämään.

mukavaa lauantaita ja nyt oikeana päivänä vielä _EMPULLE ja isännälleen onnea! :)

-nasuli

Vierailija
94/109 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MISULI: Kiva kuulla, että meikäläisen kuulumiset kiinnostaa, joskus lukiessa tuntuu, että täällä on niin tiivis vakkariklubi käynnissä, ettei tällaisen satunnaiskävijän juttuja lue kukaan ;-)

Hormonikierukka tosiaan asennettiin torstaina, vielä eilenkin oli hienoista pahoinvointia, en siis okentanut mutta melkein olisin voinut :-) Ja nippailee ehkä vieläkin vähän masussa, mutta ei tämä nyt vielä kohtutulehdukselta tunnu. Oon vaan skarppina, kun lääkäri sanoi, että antibiootit heti jos tulehdus tulee, muutenhan kierukka tulee sitten sieltä tulehduksen myötä ulos. Ja lähes 150 euron heittäminen kankkulan kaivoon ei kauheasti houkuttele...

EMPPU: Esikoinen on nyt 1v 10kk eli helmikuussa tulee se 2v. täyteen. Tyttö näkee lähes joka yö painajaisia ja on muutenkin levoton nukkuja. Nukutaan vielä kaikki samassa makkarissa, niin ei kauheasti hymyilytä. Ens viikolla olis tarkoitus heivata lapset omaan huoneeseen nukkumaan, katsotaan miten se lähtee toimimaan.

RYPÄLE: Sympatiaa hirveästi Iidalle, kuulostaa aivan kammottavilta nuo ilmavaivat! Toivottavasti pian helpottavat.

Kävin keskustassa shoppailee lasten kanssa, hermo meni kun city täynnä joululomalaisia. Ois kannattanut jäädä suosista kotiin, mutta kohta saa kaivaa ostetun lauantai-namupussin esiin, esikoinen päikkäreille!

Vierailija
95/109 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seilori! Sulla on ihan samanikäinen edellinenkin lapsi kuin minulla. Santtu täyttää helmikuun 13. 2-vuotta. Pinouduitko aikanaan helmihippusissa-04? Minä vain raskauden loppupuolelle asti, kun kotona ei silloin vielä ollut konetta.

Minä myös terrorisoin pitkittämällä pinoa täällä päivittäin, joten sopii mulle tuo päivittäispino. Oon vaan huono/laiska aloittamaan niitä vaiks oonkin aamuvirkku.

Äiti kolmelle ja pojat

Ps. Emppu, oliko mukava hääpäivä?? Mieheni on puhunut jotain, et veis mut Pariisiin elokuussa kun on meitin 5v.päivä.. saas nähdä onnistuuko ja huoliiko joku nää lapset (eli kolme alle 5-vuotiasta, joista yksi vajaan vuoden silloin)

Vierailija
96/109 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä te muut ehditte pinoutua niin useasti, olenko ainut, joka ei millään meinaa ehtiä? Aina jos on aikaa vähänkin, niin sitten pötköttelen tai teen kotihommia..onneksi sentään mies auttaa paljon!

Juups, eli ke oli mulla jälkitarkastus, olin niin rutikuiva, että määräsivät mulle estrogeeniä paikallisesti 2 viikon ajan joka ilta..ei sitten saatu edes papaa otettua! Tosin se lääkärikin oli ihan uus, varmaan vastavalmistunut, oli luullakseni mun ikäinen ja teititteli minua! Ihan järkyttävä muutenkin se lääkäri, naispuolinen silti, mutta niin epävarman oloinen. Valitin ja ähisin niin kovasti, että sen oli pakko keskeyttä papan ottaminen, siis ei ikkää ole käynyt niiiiiin kipiästi!

Vauvalla oli ke myös 2 kk neuvola, mitat olivat: 4980 g ja 57,5 cm, pipoa en just nyt jaksa muistaa. Kovasti juttelee ja tekee mitä ihmeellisimpiä ääniä kurkullaan? Ollut kaksi yötä tosi itkuinen ja kipeän oloinen, kunnes selvisi yksinkertainen asia..mies unohtanut antaa Tuttelin yhteydessä Cuplatonit! Ja nyt alettiin sitten uudestaan niitä antamaan SÄÄNNÖLLISESTI ja suoraan LUSIKALLA, niin viime yö oli ihana! Mieskin siinä jo totesi, ettei varmaan enää ikinä unohda antaa Cuplista vauvalle!

Nuhakin alkaa jo tytöllä hellittään, keittosuolatippoja ja Friidaa, eipä siihen oikeen muuta keinoa ole. En ole jaksanut/viitsinyt sipuleita laitella, eikä se nenu niin tukkoinen ole ollutkaan.

Täällä odottelen ukkelia saapuvaksi, lähti suksiostoksille tuonne Oulun keskustaan, vauveli paapaa meijän sängyllä. Ollaan lähdössä kohta puoliin siskoni luo Kontioon päiväksi. Tehdään siellä yhdessä ruokaa ja muuta kivaa. Vielä ei taida meidän tytöstä olla heidän pojalleen leikkikaveriksi, mutta ehkä jo ensi kesänä :)

Tasan viikon kuluttua se on meidänkin tytöllä ristiäiset. Ne ovat Rovaniemellä, jossa asuvat myös mieheni vanhemmat. Kirkossa on itse kastaminen ja juhla siinä vieressä seurakunta-kodissa. Kakun tilaan alkuviikosta, kunhan osaisin päättää sen täytteen. Kermakakku kumminkin. Stockalta ostin siihen oman koristeen, sellaisen tyttövauvan, joka pylly pitkällä makaa vatsallaan, aivan ihana! Ostettiin sellainen siskoni pojalle viime syksynä, mutta tietty sininen. Kynttilät on, servetit on, kukkarengaskin tilattu kastemaljan ympärille. Saadaan mieheni mummolta lainaan sellainen kristallinen, jalallinen malja, jolla on myös mieheni kastettu pian 26 vuotta sitten. Kastemekko on mieheni äidin tekemä ja on kiertänyt koko heidän suvun, se tulee myös siis meillekin.

Tulis jo se mies, että päästäs lähteen! Laitetaan vauveli sitten siskoni pihalle nukkuun vaunuihin, saa siellä jatkaa päikkäreitään.

OULULAISET MAMIT: onko siitä kokoontumisesta ollut puhetta? En ole ehtinyt tätä palstaa aina lueskeleen...ja onko tarkoitus tulla ilman vauvojamme? Itse en ainakaan vie vauvaa vielä tän kuun aikana mihinkään ihmispaljouteen, tämän neuvon saimme Mehiläisestä, kun vauvamme sairasti 3 vkosena ekan nuhan...Pelko RS-viruksesta...

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE!

t. meritähtönen ja vauveliini 2 kk + 3 pv

Vierailija
97/109 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuviikosta kävin viimeksi koneella, joten asiaa olikin kertynyt hyvin sen jälkeen. Kannatetaan jokapäiväpinoa!!!!

Jaahans ja sitten jotain kommentoitavaa viikon aiheisiin :)

GALLUP-kysymykseen eli mitä tehdä äippäloman jälkeen...no, mä olen ajatellut myös jäädä kotiin hoitamaan poikaa. Miehellä norm tulot, joten eiköhän sitä pärjätä. Menot on suhteutettava sen mukaan. Mulla ei ole vakituista työtä ennestään, joten siinäkään mielessä mua ei yhtään houkuta työelämään meno. Olen hoitoalalla ja töitä on kyllä ollut loputtomiin asti, mutta en aio vähään aikaan töihin mennä. Jos tässä sitten lisää saisi lapsia, nyt kun alkuun on päässyt... ;)

VAATTEIDEN koosta yms. Meillä pikku miehellä on joitain 56cm vaatteita käytössä ja 60cm vaatteet otettu myös käyttöön. Poijalla on ikää nyt 2,5 kk, painoa 5,5kg ja pituutta 60cm. Mun mielestä iso poika, mutta luettuani teidän vauvojen kokoja, niin olihan siellä isompiakin vauveleita :)

NUKKUMISESTA: iltaisin omaan sänkyyn nukahtaminen voi viedä noin tunninkin. Kieriskelee sängyssä ja tutia saa koko ajan laittaa suuhun. No, sittenpä nukutaan aamu 4-5 asti. (käy nukkumaan noin 22:00)

Päikkärit vaunuissa ja nukahtaa kivasti ilman heiluttelua (ei ihan aina) ja vetelee 3-4 tunnin tirsat.

KÄDET on myös suussa koko ajan ja voi että maistuu hyvälle! :) Enpä ole suuhun katsonut, onko merkkejä hampaiden tulosta. Sylkyä valuu nykyisin paljon.

Meidän poju ei osaa vielä kääntyä muuta kuin kyljeltä toiselle. Kovasti punkeaa ja punnertaa lattialla. hyvin jaksaa päätään ja hartioita kannatella. Ja ei myöskään sylissä tykkää olla selällään enää. Itku pääsee jos selällään pitäisi sylissä olla. Pitäähän ympärille nähdä! :)

Huh, alkaa tosiaan hartian seutu jumiutua nykyisin. Taidanpa lähteä tästä soffalle makoilemaan vähäks aikaa, kun poikakin nukkuu.

Mukavaa päivänjatkoa!

T: Hemulii_i

Vierailija
98/109 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tosiaan aikas isoja nämä meidän pinot, joten kuulostaa järkevältä tehdä oma pino joka päiväksi. Ja se on kyllä kivaa, kun ollaan niin aktiivisia pinoutujia, on niin mukava lueskella lokalaisten kuulumisia ja tietty kirjoitella kans :)

Me oltiin äsken kaupungilla koko perhe ja kyllä siellä oli paljon ihmisiä. Minea nukkui vaunuissaan koko sen ajan ja heräsi just sopivasti, kun oltiin lähdössä kotiin. Tehtiin Minealle kivoja löytöjä, kun piipahdettiin lasten kirpputorilla. Sieltä kyllä löytyy aina välillä tosi hyviä ja edullisia vaatteita. Niin, ja minulle tarttui yksi neule alennusmyynneistä mukaan... Oli pakko ostaa, kun oli niiiiin hieno ja ennenkaikkea edullinen, hih.

Taidanpa mennä hieman lepäilemään, kun Mineakin on pikkupäikkäreillään. Niin, ja _EMPPU otahan vaan se askelmittari taas käyttöön, kyllä sitä kummasti kertyy sellaisesta hyötyliikunnastakin niitä askelia :)

Moikkamoooooi.

-piipi ja Minea, joka täyttää ensi viikolla jo 3 kk-

Vierailija
99/109 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SEILORI: Ihan tuli paha mieli kun sanoit ettei kukaan tunnu lukevan sun ym.harvoin käyvien juttuja, voi kyllä mä ainakin luen joka rivin ja olen henkisesti mukana jos en aina kaikille kerkee/jaksa kommentoida. Olen pahoillani kun sulla on meistä tuollainen kuva:( Mä en jaksanut ees lähtee kauppaankaan tänään, pistin miehen asioille. Olen niin hysteerinen kaikkien viruksien kanssa, etten vie poikaa ollenkaan kauppaan tms.

MERITÄHTÖNEN: Onkos siellä teilläpäin paljon lunta? Täällä Länsi/lounais suomessa ei juuri, eli ei moottorikelkalla, ei suksille yms. Kurjaa...Meillä Cuplaton vaikutti päinvastoin eli masuvaivoja tuli siitä, outoo. Mukava kun teillä ne auttaa ja pitkiä yöunia toivotellaan.

Mä kait aijon myös olla kotona äippäloman jälkeen, tai sitte haen jonnekin kouluun. Hain pari vuotta sitten poliisikouluun, kaikki fyysiset testit meni hyvin, mut ilmeisesti en ole soveltuva kyseiseen ammattiin:( Kamalia palikkatestejä, tunsin itteni aika tyhmäksi siellä...

PIIPI: Olen myös käynyt siellä lastenkirpparilla, musta siellä on sika hinnat. Siis käytettyjä potkareita tms. hinta huiteli yli kolmekin euroo. Musta käytettyjen lasten vaatteiden (bodyt, potkarit, puserot) hinta korkeintaan 1-2 e. Mutta valinnanvaraa kyllä on. Onkos siellä niin et ihmiset vie tavarat sinne vai omistajako myy omaan piikkiin?

RYPÄLE: Voimia teidän öihin, toivotaan että pikkuinen rauhottuu pian, teidän mitä se on tunnin-kahden välein herätä syöttämään, juuri sellainen yö takana viimeyö.

JOHANNU: Voi teidän haukkua, siinä on pähkäilemistä, et mitä tekee. Noin iso rahakin kyseessä. Toisaalta eikö se leikkauskin ole riski? Voi olla ettei leikkauksen jälkeen kävele enää ollankaan. Selkä kun kyseessä.

BLACKA: Sama juttu, ai mikä ryhti:)

EMPPU: paljon onnea!!! Mulla ei ole monkkarit vielä alkanut, onneksi. Voiko se olla et jos täysimettää ni menkat pysyykin pitkään poissa? Hope so, koska mulla on tosi paha endometrioosi ni en kaipaa yhtää kipukohtausta enää. Ja toivottavasti ei tarvii leikata myöhemmin. Mulla on kohtu ja peräsuoli muurautunut umpeen endokiinnikkeillä. Niiden leikkaaminen olisi niin iso juttu, et en voisi vauvaakaan kantaa moneen viikkoon. No eipä masennuta ennen kuin näkee mitä monkat saa aikaan.

MAMMA21: Minkä takia sä luulisit ettei sun th suosittele 6kk täysimetystä?

NASULI: Kuullostaa hauskalta et 7v. poika sanoo asioiden olevan " lapsellista" . Kyllä nauru pääsi kun luin sun juttua, vaikka tietty varmaan sulla hermot kireellä.

PULLERONAH: Meillä oli eilen ne mummun hautajaiset ja sen jälkeen toisen mummun luo kahville, ni ei millään kerinnyt pinoutumaan. Vaikka tietää et vanhan ihmisen aika tulee ja on parempi näin, ni kyllä se silti tuntuu vaan niin pahalle kun läheinen ihminen kuolee. Vaikkei tosiaan meitä ketään enää moneen vuoteen tuntenut. Siunaus oli kaunis ja pappi " vaan" puol tuntia myöhässä, on aikas pitkä aika odottaa puisilla kivikovilla kirkonpenkeillä.

Nyt kuuluu huuto, palaan vielä illalla

annu

Vierailija
100/109 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole tullut kirjoiteltua useesti mut luen ahkerasti pinoja.

nyt aattelin kysyy tosta kierukasta kun joku muukin oli käynyt sen laitatuttamassa et imetätkö ja säästyitkö vuodoilta? kun mulle lääkärisanoi ettei kaikille imettäville tule vuotoa. mulla oli pari päivää inhottavia " supistuksia" .

meilläkin th ehdotti et kiinteet voisi aloittaa ennen kuutta kuukautta.. syynä se et meillä neiti kova pulauttelemaan!