Ärsyttävät, epäloogiset laulun sanat
Mitäs noita on? Itselle tulee ensimmäisenä mieleen Sunrise avenuen Hollywood hills:
"Bye, bye Hollywood Hills I'm gonna
miss you wherever I go I'm gonna
come back to walk these streets again
Bye, bye Hollywood Hills forever ."
Eli bye bye forever ja toisaalta come back to walk these streets again.
Ärsyttävää.
Kommentit (478)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 19:16"]
Dingon kompuroiva lauseoppi huvitti jo lapsena, esim.
"joku hullu on keksinyt ikuisuuden / olin yksi heistä siihen turvautuen".
En onneksi ole kuullut nyky-Dingon/Neumannin tekstejä, joissa kuulemma kompuroivat muutkin sanoitusten osa-alueet.
Maija Vilkkumaan Ingalsin Laura on koominen, kun kertoja on mielestään raju ja kapinallinen, kun taas Pieni talo preerialla -Laura olisi kiltti alistuja. Tosiasiassa Laura Ingals on länsimaisen populaarikulttuurin ekoja aktiivisia, kapinallisia tyttöhahmoja.
Ei epäloogisia mutta jotenkin kuitenkin kömpelöitä tekstejä löytyy Neljältä Ruusulta ja Ilkka Alangolta. "Oliko ennen paremmin / mistäpä mä / sen tietäisin." Niinpä niin.
Tuo Hollywood-biisi on naurattanut ja ärsyttänyt, Suomen huonointa englantia laulaa se äijä muutenkin.
[/quote] Joku hullu on keksinyt ikuisuuden, olin yksi heistä.
Siihen turvautuen et enää reppuselkääni tuu.
Ja autiotalon kukat lakastuu.
Mä oon ajatellut sen aina noin.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 19:21"]
Mei ju Suvas: "...villivarsa mä oon, jalkani tukevasti ilmassa..." Siis miten jalat voi olla tukevasti ilmassa?
[/quote]
Ironiantajua ei sitten liene sulle siunaantunut?
No ei se mitään, ei näköjään monelle muullekaan tässä ketjussa vastanneille.
Ja John Lennon teki sitä tajunnanvirtaa - kyllä noi sen sanoitukset pahimmillaan ylittää Alastalon salissa lattian n. 300 sivun verran - ainakin. Hymiö tähän, mut kun mulle ei oo niitä.
Mä olen pillua lipova liskomies
Ton laulajan biisit on pelkkää paskaa ja ääni ihan helvetin törkee!
Chisun biiseissä on paljon sellaista epäloogista käytöstä, jämähtämistä huonoon suhteeseen tai muuten epäedulliseen tilanteeseen. Hyvä, jos se jotakuta omassa helvetissään elävää lohduttaa. Mulle valitettavasti tulee vain sellainen ÄLÄ INISE VAAN TEE JOTAIN -turhautuminen, etenkin kun naapurissa asui pari vuotta sellainen hakattu nainen, joka aina turpasaunan jälkeen (mies lähti baariin) kuunteli sitä Sama nainen -biisiä, kunnes tyyntyi, alistui, laittoi kämpän ja itsensä kuntoon ja vastaanotti miehen taas: "sovintoseksi", uusi pahoinpitely ja alusta uudelleen. :(
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 17:04"]Piiri pieni pyörii, lapset siinä hyörii.
Sormet sanoo soo soo soo,
kengän kannat koo koo koo.
Ei sormet voi SANOA mitään, koska sormet ei puhu. Sormilla voi TEHDÄ soo soo soo -eleen kuten laulussa tehdään, mutta sormet ei varsinaisesti SANO mitään,
[/quote] tai miks kengät hoilais kluk klux klania :o
Maija Vilkkumaan Ingalsin Laura on koominen, kun kertoja on mielestään raju ja kapinallinen, kun taas Pieni talo preerialla -Laura olisi kiltti alistuja. Tosiasiassa Laura Ingals on länsimaisen populaarikulttuurin ekoja aktiivisia, kapinallisia tyttöhahmoja.
[/quote]
Oletko lukenut Laura Ingalss-kirjat vai katsonut pelkästään televisiosarjaa? Minä olen lukenut nuo kirjat, ja Maija Vilkkumaan sanoitus on mielestäni hyvin osuva. Pieni talo preerialla on vain yksi sarjan kirjoista. Sarjaan kuuluu lähemmäs kymmenen kirjaa.
Laura Ingalss ei ole mikään kuvitteellinen hahmo, vaan ihan oikea ihminen. Hänen kirjansa pohjautuvat suoraan hänen omaan lapsuuteensa ja nuoruuteensa.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:56"]
"Mikä riemu syntyiskään jos isi sais tietää tään että Joulupukki suukon sai!"
No riemuhan se siitä syntyy, jos äiti pussailee Joulupukin kanssa. Antoikohan piparia kans? ;)
[/quote]
Siis mitä epäloogista noissa sanoissa muka on? Joskus mä todella epäilen tänne kirjoittavien ÄO:ta, et huhuista huolimatta ei se sittenkään taida ylittää kengännumeroa.
Tossahan joulupukkiin uskova lapsi näkee äitinsä pussaavan joulupukkia ja miettii lapsen päässään, et mitä isi tosta sanoisi tajuamatta tietenkään, et isi on joulupukki, isiähän se äiti pussaa. Täysin loogiset sanat. Hellyttävän humoristiset.
[/quote]
ÄO:t sulla on housuissas. En ole tuo, jolle vastaat, mutta mua ovat ärsyttäneet samat sanat jo ihan lapsesta asti. Millainen lapsi olisi muka niin ääliö, että epäilisi isän riemastuvan, kun äiti pussailee vierasta miestä?
[/quote]
Ja täällä ilmottautuu myös yksi. Jos lapsi tajuaisi, että se on isä, niin silloin ei laulaisn joulupukista. Nyt sen sijaan näkee, että yksi merkittävä hahmo elämässä, eli joulupukki, pussailee äitin kanssa. Julmaa, kertoako iskälle vai ei? Miten äiti saattaa pettää iskää? Miten joulupukki voikin tehdä noin vaikka sen pitäisi olla kiltti?
[/quote]
Eihän tuossa laulussa lapsi sitä mitenkään pettämisenä ajattele, eikä myöskään tajua, että pukki on isi. Lapsesta on vaan ihan viattomasti hauskaa se, että äiti antaa pukille pusun, ja ajattelee etä isin mielestä se olis ihan yhtä hauskaa.
[/quote]
Just niin. Joulupukki on niin cool ja sitä suukottaminen coolimpi juttu, että siitä vinkkelistä muksu pohtii, isä mahtaa olla innoissaan, kun äiti sai antaa pukille suukon.
Mäkin tajusin tän isä joulupukki yhteyden vuosi sitten. Mä kuuntelen todella huonosti sanoja ja siitä huolimatta olen kova laulamaan. Hoilannut viimiset 30 vuotta mukana ennenkuin sanat tajusin. Mulla on usein näitä ahaa, ilmiöitä. ;)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 16:24"]
No riemuhan se siitä syntyy, jos äiti pussailee Joulupukin kanssa. Antoikohan piparia kans? ;)
[/quote]
Siis mitä epäloogista noissa sanoissa muka on? Joskus mä todella epäilen tänne kirjoittavien ÄO:ta, et huhuista huolimatta ei se sittenkään taida ylittää kengännumeroa.
Tossahan joulupukkiin uskova lapsi näkee äitinsä pussaavan joulupukkia ja miettii lapsen päässään, et mitä isi tosta sanoisi tajuamatta tietenkään, et isi on joulupukki, isiähän se äiti pussaa. Täysin loogiset sanat. Hellyttävän humoristiset.
[/quote]
ÄO:t sulla on housuissas. En ole tuo, jolle vastaat, mutta mua ovat ärsyttäneet samat sanat jo ihan lapsesta asti. Millainen lapsi olisi muka niin ääliö, että epäilisi isän riemastuvan, kun äiti pussailee vierasta miestä?
[/quote]
Sanathan on "voi mikä nauru syntyiskään, jos isi sais tietää tän". Ja muutenkin lapsi kokee sen huvittavana, että joulupukki saa suukon. Takana on varmaan ajatus, että tietyn ikäisistä lapsista pussailu on ällöä, ja isi on varmaan niin miehinen mies, että se vain naurais, kun joulupukki saa pusun! *tyttöpöpöjä, yöööök!*
[/quote]
[/quote]
Voi herranjumala, luulitko sä tosissas etten mä tiedä mistä tuo laulu kertoo?? Tottakai mä sen ymmärrän, mutta mietipäs nyt itsekin: Jos lapsi kerran luulee, että joulupukki on ihan oikea Joulupukki, niin miten isä voisi muka riemastua siitä, että äiti pussailisi Joulupukkia? Tietääkö lapsi muka kuitenkin, että Joulupukki on oikeasti isä. Jos se joulupukki olisikin naapurin Paavo, niin vieläkö isä riemastuisi?
Tää juttu oli itse asiassa Ismo Leikolan stand up-show´ssa ja siellä aiheutti isot naurut, mutta siellä katsomossa ei istukaan ne tyypillisimmät av-mammat.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 19:37"]
Mä olen pillua lipova liskomies
Ton laulajan biisit on pelkkää paskaa ja ääni ihan helvetin törkee!
[/quote]
"kieltään lipova liskomies" se menee. Itse kyllä olen aina inhonnut Karjalaisen laulutyyliä ja sanoituksia.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 13:16"]Hei!
Sokka irti, jee! Sokka irti, jee!
Jee-ee-e-ee-e!
Sokka irti, mä vedin päivin öin. Läträsin vaan kesän, duunit laiminlöin.
Buum buum pau! Mä vedän sokan irti. Rohkeut ku Rokan silmis, paukkuu ku sotafilmis.
Boom shakalaka, tulta saatana!
Ruuti on kuivaa, mukis on märkää.
Tuo kisu vapaa ja yksin ei Cupido härnää.
Oon kai syntyny rellestään. Miks hidastaa, ei oo hyydytty ennenkään.
Mee kirkkoon meditoimaan jos haluut pysyy hiljaa, mut jos oot messissä, ryypyt ilmaan.
Viisasten juomaa, mut ei tee pahaa tyhmällekään. Ja sit ku lähtee hyväl ryhmäl vetään.
Sellanen pikkuvika mus on kai, ku maistuu ni sit tilataan pulloittain.
Lasken estot alas ku oisin ulkomail. Vedän shotin päähän, Kurt Cobain.
sokka irti, mä vedin päivin öin. Läträsin vaan kesän, duunit laiminlöin.
Oo-oo-oo-o-oo-o! Sokka irti, jee! Sokka irti, jee!
Jee-ee-e-ee-e! Läträsin vaan kesän, duunit laiminlöin.
Jos sä et tullu tinaan vaan tissutteleen, ni oisit voinu jäädä himaas vaan hissutteleen.
Kansa laulaa ja taputtaa ku Liiga räppää, naulaa ja nakuttaa.
Luvataan tinttaa, kurlataan kirkkaal. Täs jengis ei yksikään humalaa pilkkaa.
Jos tekee tänään mieli vetää pari, ni siin on sit turha sievistellä, Jani.
Jos veri vetää, veri vetää. Ei muutaku läträämään eli vetään.
Älä anna hyvän nousun hyytyy. Ei ryyppy miestä kaada jos ei mies kaada ryyppyy.
Vaikka selitykset alkaa ontumaan, mä en ota morkulaa.
Tän kesän läträän, mä vedän häppää. Tallaan omaa polkua.
Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti
Täytyykö tätä edes mitenkään perustella?
[/quote]
Luin nämä läpi pari kertaa, ja en keksi epäloogisuuksia? Valaiskaa
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 19:
[/quote] Joku hullu on keksinyt ikuisuuden, olin yksi heistä.
Siihen turvautuen et enää reppuselkääni tuu.
Ja autiotalon kukat lakastuu.
Mä oon ajatellut sen aina noin.
[/quote]
Tässä katoisi loppukin logiikka.
Kertoja oli yksi KEISTÄ? "Joku hullu" on yksikkö, yksi ihminen. Missä on se "he"-joukko, jossa kertoja oli "yksi heistä"?
Puhuteltava turvautuu MIHIN, kun kieltäytyy reppuselästä?
Neumann varmaan yritti sanoa, että 'jotkut hullut ovat keksineet sellaisen käsitteen kuin ikuisuus, ja minäkin, hullu, uskoin siihen, turvauduin ajatukseen, että jokin, tässä tapauksessa meidän rakkaus, olisi oikeasti jotakin, joka jatkuu "ikuisesti" - toisin kuitenkin kävi, uskoni meni, sillä nyt sä et enää nouse mun reppuselkään eli et enää luota muhun ja rakasta mua'.
Loogisemmin siis
"jotkut hullut oli keksineet ikuisuuden / olin yksi heistä, siihen turvautuen ~ kun turvauduin siihen minäkin" - en jaksa miettiä sovitusta, mutta siis viesti lienisi tuo.
Ingalsit on luettu ja tutkittu, feminismin ikoni. Vilkkumaan kyseistä biisiä en juuri siitä syytä tajunnut.
Luulen, että Vilkkumaa on katsonut lapsena sitä 1980-luvulla tullutta tv-sarjaa vain ja kokenut tyypillisen 1980-luvun keskiluokkaisen lapsen kokemuksen, että nuo vanhojen aikojen tyttöhahmot ovat toiminnallisia ihan kiltteyttään ja nöyryyttään. Että vasta laiskuus olisi kapinaa (kuten modernista kertovissa sarjoissa).
Toisaalta ihmettelen, ettei hän törmännyt Ingals-kirjoihin siellä yliopistolla, jossa biisinkirjoitusaikaan opiskeli, koska Suomessa oli juuri silloin kriittistä, feminististä kirjallisuudentutkimusta, naistutkimusta yms. kiihkeimmillään.
No, hauska, että tulkita voi puoleen ja toiseen. Onhan Peppi Pitkätossukin tavallaan huostaanottokypsä erityislapsi, ei koulukypsä eikä järin sosiaalistunut. Meillä vain hänet on totuttu tulkitsemaan tyttösankariksi, ja hyvä niin.
Argh :D
Lyriikat on taidetta ja taiteen tarkoitus on jättää varaa tulkita asioita ja suomi on vielä hieno kieli niille, jotka sitä osaavat käyttää. Ei vapaudesta pidä ärsyyntyä. Jos kuitenkin ärsyyntyy, niin neuvoisin kuuntelemaan ainostaan kappaletta "Laki epäsiveellisten julkaisujen levittämisestä" ja jos jää jotain epäselväksi, niin olkaa ystävällisiä ja jatkakaa juristinne kanssa.
Porvoostahan suurin osa kommentoijista lienee, mutta miettikää nyt vähän jos jonkun tunnetun tai vielä tuntemattoman riimittelijän trollitutka on pois päältä ja hän sattuu lukemaan tätä. Oli sitten Vexi Salmi tai Karri Miettinen tai kuka tahansa niin varmaankin hyppäisi kaivoon lähimpään, naama kämmenellään.
Jep
Poltan vaik ulkona, poltan vaik sisäl, mä
Poltan vaik mutsilla, poltan vaik isällä
Poltan aamulla, päivällä, yöllä sen
Mä voin ite luoda sen, syödä sen, juoda sen
Poltan karstaa tai hassista
Mä poltan lehtee, kukkaa tai puhdasta hartsia
Bongist tai piipust, kaboomist tai chilust
Jointista, älyst kaboom ja lähtee kivut
Lähtee ne huolet vaik ei se niit poista
Mut hetkellinen vapaus on kyllä aikamoista
Antaa mielenrauhaa, voimia jatkaa
Ettei tuu flippaust eteen sitten keskellä matkaa ja
Ei pidä antaa sen roskan kasaantuu
Vaan vapauttaa pää, antaa mielen vaan laantuu
Muuten se taantuu, huutaa takas luontoon
Se palaa takas primitiiviseen muotoon, je
Neljä kakskyt on koodi ajalle
Usko pois tää on pelkkä oodi pajalle
Edelleen sitä teen sitä nauruun
Tää on edellistä kevellistä rehellistä lauluu
Neljä kaksyt on koodi ajalle
Usko pois tää on pelkkä oodi pojalle
Tuulet vaan kuulet vaan nakertaa
Ei oo mitään uudempaa suurempaa kuulemaa agendaa
Otan konjakkii lasillisen
Polttaminen, se saattaa tehä susta passiivisen
Niiku holi, sitä pitää osata käyttää
Oli miten oli, meikäläinen päräyttää, jep
Se on mun juttu se, se on mun tuttu
Ainoo selkee, kaikki muu on vaan suttuu
Yhtä huttuu, mut mieli on kevyt
Ensimmäinen, joka omisti sille koko levyn
Oonks mä hullu ku huilusta tullu
Sä voit arvostella ku oot pajoissa kuullu
Ja se on tän tarkotus, viihdyttää vaan
Mä etsin niitä jotka pystyy mua rileittamaan, jea
Oon aina valmis vaik säätämään
Vaikka junassa, teltassa nihkeetä välillä
Jos heitän keikan haluun nähdä tääl
Sitä punasta, keltasta, vihreetä väriä
Kukka on tos, mutta vasta mun vieres
Laillistin sen, mutta vasta mun mieles
Nuppu avautuu, siihen kastan mun kielen
Jos en jaksa polttaa nii syön sen ku sienen
Valtio seuraa viel peräs, ei vielä mutta
Sitten yhtäkkii kansanedustajat heräs
Mä oon täynnä mitä pitää ja voida
Ei näitä harmittomii tyyppei voi kriminalisoida
Kotikasvatus kunniaan, mä pyydän
Skidi halluspito sallitaan, mä pyydän
Eka askel kuka uskaltaa, mä kysyn
Kuka pysyy sanojensa takana, mä pysyn
Kasvatti kukan yks, kasvatti kukan kaks
Ei tienny kukaan ja teki mielen mukavaks
Nyt peruspentil on pöydäl kasa syytteit
Me ollaan kaikki ihan normaalei tyyppei
Me halutaan, kasvattaa, halutaan rauhassa kasvattaa
"Ne tietää paremmin mun asiani. Vaatii aluks yhen mist se lähtee,
ja sit kaks ja viisaat päät yhteen. Arvuutellaan päätellään päättömästi,
spekuloidaan ja väitellään jäätävästi.
Tehdään absurdei johtopäätöksii niinku jotkut vitun siat konsanaan.
Mist lähtien 1+1 on ollu 3, ja elämä ei oo mitää vitun matikkaa mulle.
Nonii, lisää jengii ja sama paska jatkuu. Pikku psykologei kaikki,
voisin pistää ne vaan taskuu. Sitten tarvii viel soppaa ne random tyypit.
Ne sinetöi koko paskan ja sit sust tulee tietty tyyppi.
Tarust tulee totta ja fiktiost faktaa. Minkä näille mahtaa,
kun ne vaan istuu porukas ja suoltaa paskaa?
Miks sut lyödään heti maahan jos sust nasta tulee?
Miks jutun aiheet on kaverit ja niistä paskapuheet?
Kaikki on taikureita, tivoli on pystys. Mahdotonta korjaa,
tekis mieli käyttää rystyy. Lumipallo vyörii, ja jatkaa vyörymist.
Mua pyörryttää jo, mut mä vaan jatkan pyörimist.
Ne poistaa muttereit tikapuist eikä anna mun kiivetä.
Mitä pienemmät piirit sitä suuremmat on hiiret tääl.
Tosimies kitkee ja itkee silmät kosteena,
jengi tajuu seuraukset kun joutuu itse oleen kohteena.
Menkää ny vittuun pään sisält,
se ei oo teidän asia ja nää ihmiset tietää sen ite. Nää vitun vasikat.."
Read more: http://artists.letssingit.com/juju-lyrics-oodi-vf3rlv4#ixzz2muanp000
LetsSingIt - Your favorite Music Community
Dingon kompuroiva lauseoppi huvitti jo lapsena, esim.
"joku hullu on keksinyt ikuisuuden / olin yksi heistä siihen turvautuen".
En onneksi ole kuullut nyky-Dingon/Neumannin tekstejä, joissa kuulemma kompuroivat muutkin sanoitusten osa-alueet.
Ei epäloogisia mutta jotenkin kuitenkin kömpelöitä tekstejä löytyy Neljältä Ruusulta ja Ilkka Alangolta. "Oliko ennen paremmin / mistäpä mä / sen tietäisin." Niinpä niin.
Tuo Hollywood-biisi on naurattanut ja ärsyttänyt, Suomen huonointa englantia laulaa se äijä muutenkin.
[/quote]
No siinähän just lauletaan, että laulun puhuja on vastakohtanen Lauralle. "Ne ei tahdo mua, ne tahtoo Ingalsin Laura, sietämään kaiken ja anteeks antamaan".
Kannattaisko laulu kuunnella ennenku tänne kirjottelee?
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 13:04"]
Mua on ärsyttänyt jo vuosia Suurlähettiläiden Kun tänään lähden! "Oven kiinni laitan ja katson eteiseen, naulakko sinne yksin jää.." Siis niinku postiluukustako se sinne eteiseen katsoo jos kerran on laittanut jo oven kiinni?!? ;D En ummarra ja ärsyttää joka ikinen kerta kun biisin kuulen..
[/quote]
Tässä on erittäin hyvä esimerkki siitä, kun biisintekijä ei ole miettinyt sanoituksiaan ihan loppuun asti. Suurin osa tässä ketjussa mainituista biiseistä ei ole epäloogisia, vaan pelkästään ärsyttäviä.
Joku mainitsi Ingallsin Lauran ja sen, ettei Pieni talo preerialla -sarjan Laura oikeasti ollut "essussaan kiltisti tottelemaan" -sanoitusten mukainen, vaan pikemminkin kapinallinen. Siinä on myös ihan selkee epäloogisuus.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 01:23"][quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 13:16"]Hei!
Sokka irti, jee! Sokka irti, jee!
Jee-ee-e-ee-e!
Buum buum pau! Mä vedän sokan irti. Rohkeut ku Rokan silmis, paukkuu ku sotafilmis.
Boom shakalaka, tulta saatana!
Ruuti on kuivaa, mukis on märkää.
Tuo kisu vapaa ja yksin ei Cupido härnää.
Oon kai syntyny rellestään. Miks hidastaa, ei oo hyydytty ennenkään.
Mee kirkkoon meditoimaan jos haluut pysyy hiljaa, mut jos oot messissä, ryypyt ilmaan.
Viisasten juomaa, mut ei tee pahaa tyhmällekään. Ja sit ku lähtee hyväl ryhmäl vetään.
Sellanen pikkuvika mus on kai, ku maistuu ni sit tilataan pulloittain.
Lasken estot alas ku oisin ulkomail. Vedän shotin päähän, Kurt Cobain.
sokka irti, mä vedin päivin öin. Läträsin vaan kesän, duunit laiminlöin.
Jos sä et tullu tinaan vaan tissutteleen, ni oisit voinu jäädä himaas vaan hissutteleen.
Kansa laulaa ja taputtaa ku Liiga räppää, naulaa ja nakuttaa.
Luvataan tinttaa, kurlataan kirkkaal. Täs jengis ei yksikään humalaa pilkkaa.
Jos tekee tänään mieli vetää pari, ni siin on sit turha sievistellä, Jani.
Jos veri vetää, veri vetää. Ei muutaku läträämään eli vetään.
Älä anna hyvän nousun hyytyy. Ei ryyppy miestä kaada jos ei mies kaada ryyppyy.
Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti
Täytyykö tätä edes mitenkään perustella?
[/quote]
Luin nämä läpi pari kertaa, ja en keksi epäloogisuuksia? Valaiskaa
[/quote]
Alapeukutettu on kuitenkin 7 kertaa, mutta kukaan ei sitten ole osannut vastata kysymykseen.
[/quote]
Ahaa ja tätä sitten alapeukutettu 9 kertaa :D yksi vastaus on tullut, "kiitos" selvennyksestä että sanat ovat epäloogiset koska niissä on "virkettä toisen perään" :D
"Oletko lukenut Laura Ingalss-kirjat vai katsonut pelkästään televisiosarjaa? Minä olen lukenut nuo kirjat, ja Maija Vilkkumaan sanoitus on mielestäni hyvin osuva. Pieni talo preerialla on vain yksi sarjan kirjoista. Sarjaan kuuluu lähemmäs kymmenen kirjaa.
Laura Ingalss ei ole mikään kuvitteellinen hahmo, vaan ihan oikea ihminen. Hänen kirjansa pohjautuvat suoraan hänen omaan lapsuuteensa ja nuoruuteensa."
Minä olen todellakin lukenut kyseiset kirjat ja kyllä Maija Vilkkumaan sanoitus on täysin väärä.
Mei ju Suvas: "...villivarsa mä oon, jalkani tukevasti ilmassa..." Siis miten jalat voi olla tukevasti ilmassa?