Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävät, epäloogiset laulun sanat

Vierailija
08.12.2013 |

Mitäs noita on? Itselle tulee ensimmäisenä mieleen Sunrise avenuen Hollywood hills:

"Bye, bye Hollywood Hills I'm gonna
miss you wherever I go I'm gonna
come back to walk these streets again
Bye, bye Hollywood Hills forever ."

Eli bye bye forever ja toisaalta come back to walk these streets again.

Ärsyttävää.

Kommentit (478)

Vierailija
261/478 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joulupukki suukon sai englanniksi: 

"I saw Mommy kissing Santa Claus

Underneath the mistletoe last night.

(...)

Then, I saw Mommy tickle Santa Claus

Underneath his beard so snowy white.

Oh, what a laugh it would have been,

If Daddy had only seen

Mommy kissing Santa Claus last night"

Tässä isä ja äiti leikkivät eroottista roolileikkiä (miksi muuten isällä olisi vielä pukki-puku päällä kun lapsikin jo nukkumassa), poika näkee ja on sitä mieltä että tosi hassu juttu että joku vanha  PUKKI saa pusun, ja arvelee että isä nauraisi makeasti koko hommalle.  

Vierailija
262/478 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen aina mikä hemmetin laulu se on mikä on littlin mainoksessa? Mikä joulupaulaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/478 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen aina mikä hemmetin laulu se on mikä on littlin mainoksessa? Mikä joulupaulaa?

Heh, lidlin mainoksessa, puhelin taas kirjoitti omiaan!

Vierailija
264/478 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Don huonot, Lentohiekkaan:

"lentohiekkaan me taas hautaudutaan

hitaasti askel askeleelta kunnes kokonaan hukutaan

lentohiekkaan maa alta pettää taas

unohda kaikki nuo lupaukset jotka kuitenkin rikottais"

Vttu, se on JUOKSUhiekkaa, joka upottaa ja johon hautaudutaan. Lentohiekka lentää ilmassa hiekkamyrskyjen mukana.

Vierailija
265/478 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piiri pieni pyörii, lapset siinä hyörii.

Sormet sanoo soo soo soo,

kengän kannat koo koo koo.

Ei sormet voi SANOA mitään, koska sormet ei puhu. Sormilla voi TEHDÄ soo soo soo -eleen kuten laulussa tehdään, mutta sormet ei varsinaisesti SANO mitään,

Joillekin ihmisille tulee kerta toisensa jälkeen suurena yllätyksenä asiat, joihin he eivät omassa jokapäiväisessä elämässään törmää. Ihan kuin ei mieli riittäisi venymään siihen, että joillakin ovat asiat toisin. Kyllä sormet voivat vallan hyvin sanoa ja paljonkin. Mieti, niin tiedät miten.

Minulla on asperger, en ymmärrä mitään vertauskuvia, vaan ne ärsyttävät minua.

Vierailija
266/478 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä Lomalla viimeinkin -renkutuksessa ensin lähdettiin reissuun vaimolta salaa ja kuitenkin vaimo oli pakannut ruisleivät messiin.

Ja vaimo kanto kaulassa feikkikoruu.

Vierailija
267/478 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piiri pieni pyörii, lapset siinä hyörii.

Sormet sanoo soo soo soo,

kengän kannat koo koo koo.

Ei sormet voi SANOA mitään, koska sormet ei puhu. Sormilla voi TEHDÄ soo soo soo -eleen kuten laulussa tehdään, mutta sormet ei varsinaisesti SANO mitään,

Joillekin ihmisille tulee kerta toisensa jälkeen suurena yllätyksenä asiat, joihin he eivät omassa jokapäiväisessä elämässään törmää. Ihan kuin ei mieli riittäisi venymään siihen, että joillakin ovat asiat toisin. Kyllä sormet voivat vallan hyvin sanoa ja paljonkin. Mieti, niin tiedät miten.

Minulla on asperger, en ymmärrä mitään vertauskuvia, vaan ne ärsyttävät minua.

Eikö sua sitten ärsytä aika monikin biisi? Sormilekki ei sentään soi radiossa jatkuvasti :D

Vierailija
268/478 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuhannen yötä kanssasi valvon, tahdon nukahtaa" öö... romanttinen rallatus olevinaan, mutta toinen kärsii ehkä unettomuudesta joutuessaan valvomaan yöstä toiseen?

En muista sanoja enempää, mutta eiköhän siinä ihan loogisesti puhuta yhteisistä öistä, jolloin aikaa ei juuri jää nukkumiseen ja sitten väsyneenä tahtoo nukahtaa siihen toisen vierelle ainakin hetkeksi. Ihan peruskauraa ainakin minun suhteissa. :)

Vierailija
269/478 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
270/478 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sillä en sun särkyä anna mä en."

Miksi se "en" pitää olla tuolla kaksi kertaa? Kappale on muuten ihan nätti, ja Johanna Kurkelan ääni on taivaallisen kaunis, mutta tuo kaksi kertaa tuleva kieltosana särähtää korvaan jok'ikinen kerta.

Minusta Kurkelan ääni on känisevä ja tunkkainen, en ymmärrä miksi sitä hehkutetaan.

Vierailija
271/478 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käymme joulun viettohon... taas hopein kultavöin..  No kumpia ne vyöt oikeasti on?!

Vierailija
272/478 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me käymme joulun viettohon... taas hopein kultavöin..  No kumpia ne vyöt oikeasti on?!

Sanat eivät ensinnäkään mene noin, ja siinä tarkoitetaan hopein, kultavöin. Eli hopein JA kulta.

Vierailija
273/478 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytähopein? Omat vyöni on  kyllä nahkaa pääasiassa.

274/478 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep Poltan vaik ulkona, poltan vaik sisäl, mä Poltan vaik mutsilla, poltan vaik isällä Poltan aamulla, päivällä, yöllä sen Mä voin ite luoda sen, syödä sen, juoda sen Poltan karstaa tai hassista Mä poltan lehtee, kukkaa tai puhdasta hartsia Bongist tai piipust, kaboomist tai chilust Jointista, älyst kaboom ja lähtee kivut Lähtee ne huolet vaik ei se niit poista Mut hetkellinen vapaus on kyllä aikamoista Antaa mielenrauhaa, voimia jatkaa Ettei tuu flippaust eteen sitten keskellä matkaa ja Ei pidä antaa sen roskan kasaantuu Vaan vapauttaa pää, antaa mielen vaan laantuu Muuten se taantuu, huutaa takas luontoon Se palaa takas primitiiviseen muotoon, je Neljä kakskyt on koodi ajalle Usko pois tää on pelkkä oodi pajalle Edelleen sitä teen sitä nauruun Tää on edellistä kevellistä rehellistä lauluu Neljä kaksyt on koodi ajalle Usko pois tää on pelkkä oodi pojalle Tuulet vaan kuulet vaan nakertaa Ei oo mitään uudempaa suurempaa kuulemaa agendaa Otan konjakkii lasillisen Polttaminen, se saattaa tehä susta passiivisen Niiku holi, sitä pitää osata käyttää Oli miten oli, meikäläinen päräyttää, jep Se on mun juttu se, se on mun tuttu Ainoo selkee, kaikki muu on vaan suttuu Yhtä huttuu, mut mieli on kevyt Ensimmäinen, joka omisti sille koko levyn Oonks mä hullu ku huilusta tullu Sä voit arvostella ku oot pajoissa kuullu Ja se on tän tarkotus, viihdyttää vaan Mä etsin niitä jotka pystyy mua rileittamaan, jea Oon aina valmis vaik säätämään Vaikka junassa, teltassa nihkeetä välillä Jos heitän keikan haluun nähdä tääl Sitä punasta, keltasta, vihreetä väriä Neljä kakskyt on koodi ajalle Usko pois tää on pelkkä oodi pajalle Edelleen sitä teen sitä nauruun Tää on edellistä kevellistä rehellistä lauluu Neljä kaksyt on koodi ajalle Usko pois tää on pelkkä oodi pojalle Tuulet vaan kuulet vaan nakertaa Ei oo mitään uudempaa suurempaa kuulemaa agendaa Kukka on tos, mutta vasta mun vieres Laillistin sen, mutta vasta mun mieles Nuppu avautuu, siihen kastan mun kielen Jos en jaksa polttaa nii syön sen ku sienen Valtio seuraa viel peräs, ei vielä mutta Sitten yhtäkkii kansanedustajat heräs Mä oon täynnä mitä pitää ja voida Ei näitä harmittomii tyyppei voi kriminalisoida Kotikasvatus kunniaan, mä pyydän Skidi halluspito sallitaan, mä pyydän Eka askel kuka uskaltaa, mä kysyn Kuka pysyy sanojensa takana, mä pysyn Kasvatti kukan yks, kasvatti kukan kaks Ei tienny kukaan ja teki mielen mukavaks Nyt peruspentil on pöydäl kasa syytteit Me ollaan kaikki ihan normaalei tyyppei Neljä kakskyt on koodi ajalle Usko pois tää on pelkkä oodi pajalle Edelleen sitä teen sitä nauruun Tää on edellistä kevellistä rehellistä lauluu Neljä kaksyt on koodi ajalle Usko pois tää on pelkkä oodi pojalle Tuulet vaan kuulet vaan nakertaa Ei oo mitään uudempaa suurempaa kuulemaa agendaa Me halutaan, kasvattaa, halutaan rauhassa kasvattaa "Ne tietää paremmin mun asiani. Vaatii aluks yhen mist se lähtee, ja sit kaks ja viisaat päät yhteen. Arvuutellaan päätellään päättömästi, spekuloidaan ja väitellään jäätävästi. Tehdään absurdei johtopäätöksii niinku jotkut vitun siat konsanaan. Mist lähtien 1+1 on ollu 3, ja elämä ei oo mitää vitun matikkaa mulle. Nonii, lisää jengii ja sama paska jatkuu. Pikku psykologei kaikki, voisin pistää ne vaan taskuu. Sitten tarvii viel soppaa ne random tyypit. Ne sinetöi koko paskan ja sit sust tulee tietty tyyppi. Tarust tulee totta ja fiktiost faktaa. Minkä näille mahtaa, kun ne vaan istuu porukas ja suoltaa paskaa? Miks sut lyödään heti maahan jos sust nasta tulee? Miks jutun aiheet on kaverit ja niistä paskapuheet? Kaikki on taikureita, tivoli on pystys. Mahdotonta korjaa, tekis mieli käyttää rystyy. Lumipallo vyörii, ja jatkaa vyörymist. Mua pyörryttää jo, mut mä vaan jatkan pyörimist. Ne poistaa muttereit tikapuist eikä anna mun kiivetä. Mitä pienemmät piirit sitä suuremmat on hiiret tääl. Tosimies kitkee ja itkee silmät kosteena, jengi tajuu seuraukset kun joutuu itse oleen kohteena. Menkää ny vittuun pään sisält, se ei oo teidän asia ja nää ihmiset tietää sen ite. Nää vitun vasikat.."

Read more: http://artists.letssingit.com/juju-lyrics-oodi-vf3rlv4#ixzz2muanp000 LetsSingIt - Your favorite Music Community

Mikä epälogisuus tässä muka on? Biisi kertoo kannabiksen pössyttelystä (niinkuin nimikin kertoo: Oodi pajalle = Oodi kannabikselle/pajauttelulle). Kertosäkeessä "420 on koodi ajalle" =4.20/16.20 ns. virallinen pössyttelyaika maailmalla. Muuten tossa hoetaan synonyymejä kannabikselle ja sen polttelulle. Voi kuulostaa oudolta sellaisen ihmisen korvaan, joka ei oo tietonen noista asioista, mutta eipä tuo biisi ole heille tarkoitettukaan. :D ihan ymmärrettävät sanat.

275/478 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sillä en sun särkyä anna mä en."

Miksi se "en" pitää olla tuolla kaksi kertaa? Kappale on muuten ihan nätti, ja Johanna Kurkelan ääni on taivaallisen kaunis, mutta tuo kaksi kertaa tuleva kieltosana särähtää korvaan jok'ikinen kerta.

Minusta Kurkelan ääni on känisevä ja tunkkainen, en ymmärrä miksi sitä hehkutetaan.

Minusta Kurkelan ääni on todella epävarma. Jokainen laulu tuntuu suoritukselta.

En pysty kuuntelemaan, koska jatkuvasti joutuu pelkäämään artistin puolesta. :(

Vierailija
276/478 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 13:04"]

Mua on ärsyttänyt jo vuosia Suurlähettiläiden Kun tänään lähden! "Oven kiinni laitan ja katson eteiseen, naulakko sinne yksin jää.." Siis niinku postiluukustako se sinne eteiseen katsoo jos kerran on laittanut jo oven kiinni?!? ;D En ummarra ja ärsyttää joka ikinen kerta kun biisin kuulen..

Tässä on erittäin hyvä esimerkki siitä, kun biisintekijä ei ole miettinyt sanoituksiaan ihan loppuun asti. Suurin osa tässä ketjussa mainituista biiseistä ei ole epäloogisia, vaan pelkästään ärsyttäviä.

Joku mainitsi Ingallsin Lauran ja sen, ettei Pieni talo preerialla -sarjan Laura oikeasti ollut "essussaan kiltisti tottelemaan" -sanoitusten mukainen, vaan pikemminkin kapinallinen. Siinä on myös ihan selkee epäloogisuus.

Selityksiä naisväkeä vaivaaville epäloogisuuksille miehen aivoista:

1) Suurlähettiläät tuijottavat eteiseensä kuistin rappusilta, puolen oven kokoisen lasi-ikkunan läpi.

2) Vilkkumaan laulussa kuvitteelliset vanhemmat ovat joskus tyttärelleen todenneet, että "olisitpa sinäkin kuin se tyttö sitä Pieni talo preerialla -teeveesarjasta". Ne vanhemmat on kapinallisen tyttären mielestä jopa niin hanurista, että näkevät vain ulkokultaisen essussa teeskentelyn - huolimatta siitä että Laura on oman aikansa rebel.

No ei tuohon ykköskohtaan kyllä noin kömpelöä selitystä tarvita. Ei tuo "ja" mitenkään edellytä, että ensin pitäisi sulkea ovi ja vasta sen jälkeen katsoa eteiseen. Loogisin selitys on tietysti että, suljetaan ovi ja samalla vilkaistaan eteiseen. Jos sanoisin, että perjantaina trollailin palstalla ja join kaljaa, niin tuskin kukaan olettaisi että ensin roikuin palstalla tuntikaudet ja sen jälkeen kietaisin pikkutunneilla mäyräkoiran huiviin ennen kuin menin nukkumaan.

En kyllä jaksanut lukea ketjusta kuin pari ensimmäistä ja pari viimeistä sivua, mutta täytyy kyllä todeta, että tämä saattaa hyvinkin olla autistisin lukemani ketju tällä palstalla. 

Vierailija
277/478 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Happoradion Tavikset:

Ilta ja täällä istun, joku Leena laulaa / tunnelma suurenmoinen, ääntä ja piinaa / minä en kehtaa laulaa, mutten kaipaa kotiinkaan / kuka meidät tähän toi ja kenet Leena tahtoo?

Joku Leena, joka ei tod kiinnosta, laulaakin vielä piinaavasti. Sitten Leenan haluamiset kiinnostavatki kovasti :D

Jos se piinaava ääni on hälinä, eikä Leenan laulu. Tai sitten henkilö ihmettelee, kenen pitäisi iskeä Leena, että se lakkaisi laulamasta.

Vierailija
278/478 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hectorin Mandoliinimies:

"Minä vuori-ilmaa pulloon laittaa voin tietenkin,
taikka vettä Atlannin.
Ne sulle tuon, kun saavun takaisin...!

No kun se reissumies lähtee matkaa, ei voi tietää päätyykö Sveitsiin vai merenrannalle, vaiko molempiin. Ja tuoko sieltä yhden vai kaksi pulloa ja mitä... Minua tuo biisi on kyllä ärsyttänyt, mutta eri syystä kuin kirjoittajaa. Kaikkein viimeksi olisin joltain nuoruuden heilalta koskaan odottanut tuollaista matkamuistoa, että katsopas missä kävin.

Minä lähdin itse reissuun... enkä tuonut matkamuistoja toisille. Jonkun viinipullon korkeintaan.

Vierailija
279/478 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielun Veljien laulussa lauletaan "Kun kukkoaurat lentävät länteen"

Kukot ei lennä.

Vierailija
280/478 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä Lomalla viimeinkin -renkutuksessa ensin lähdettiin reissuun vaimolta salaa ja kuitenkin vaimo oli pakannut ruisleivät messiin.

Ja vaimo kanto kaulassa feikkikoruu.

Jospa se vaimo sai sen korun tuliaislahjaksi ja pakkasi ruisleivät etukäteen kuitenkaan ite tulematta mukaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi