Perunaa 4-kuiselle.
Olen aloitellut perunan antamista vauvalle. Ja vauva sylkee pois enemmän kun suuhun menee. Muussaan perunan löysäksi velliksi korvikkeen kanssa ja lämmitän n. 38C lämpötilaan.
Kauanko syömisen opettelu kestää?
Voiko mössöä pakastaa tai säilyttää perunaa jääkaapissa? Kauanko säilyy?
Kommentit (7)
Peruna on erittäin allergisoiva maissin ohella, ja oman aikansa sitä saa syöttää että suolen pinta on pilalla.
Itse lisäsin ruokavalioon hyvin nopeasti sen peruna-porkkana mössön ja johan alkoi maistumaan. Peruna ei niinkään pelkästään. T. 5kk ikäiselle juuri kiinteitä aloitellut.
Ei mee kuin muutama päivä aloittelusta, kun se syöminen alkaa sujua. Lusikka vaan mahd. pieni, joku vauvalusikka, niin kyllä se kohta sujuu. Älä turhaan huolehdi!
neljän äiti
suuri osa oli ensimmäisen ikävuotensa allerginen perunalle. Saattaa tosin olla, että sadossa oli jotain vikaa, kun allergiaa oli paljon samalla seudulla.
Muuten en minäkään montaa allergista tunne. Nekin harvat,jotka tunnen, ovat allergisia kaikelle paitsi maissille.
kyllä halpaa jos sitä ajattelee, mutta rakentavia aineita siinä ei ole, josset sitten kuorineen syötä.
meillä opetteluun meni pariviikkoa, että oppi syömään lusikasta. me aloitettiin bataatilla ja porkkanalla, kun niissä oli enemmän makua ja makeutta. nyt 9kk ja syö perunaa ihan hyvin päivittäin.
Pelkkä perunamössö menee mun mielestä " liisteriksi" . Ei maistu itsellekään.
Meidän 4 kk ei oikein hiffannut lusikkaa. Mutta annoin perunaa ensin sormiruokana. Eli laitoin neidin sormeen. Imeskeli makua siitä. Sitten pistin vähän suuhun ja neiti sormella pyöritteli sitä suussaan. Pikku hiljaa alkoi uppoamaan lusikalla.
Odotas, kun kokeilet ruusunmarja tai mangososetta :).