Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TP:t Uuteen Vuoteen 2006!!!

01.01.2006 |

hyvää uuden vuoden päivää kaikille TP:läisille!!

Toivottavasti kaikkien uusi vuosi sujui mukavasti eikä vahinkoja sattunut (kun ne miehet yleensä koheltaa...;)

Me oltiin kotona kolmestaan, ammuttiin ihan pieniä, äänettömiä raketteja, tyttö pelkäs kyllä niitäkin. Sit kun neiti malttoi mennä nukkumaan käytiin saunassa ja sen jälkeen syötiin uuden vuoden piknik-illallista kahdestaan kynttilänvalossa. Nukkumatti tuli kuitenkin jo puoli yksi ja onneksi tuli, tyllerö heräsi jo pirteänä seitsemältä ja voi että kun olis nukuttanut!

Silti oli ihanaa kun oltiin vain kotona! Ensimmäinen uusi vuosi perheenä ja uudessa kodissa! NAM!

Ensi viikolla pitäis alkaa menkat.. Vaikka toisaalta vaikka ne ei ala, niin kyse tuskin on raskaudesta. Kierto on vaan niin sekaisin vielä. Pupuilu rintamalla on ollut hiljaista viimeisen viikon - olen ollut ihan kamalan väsynyt ja kipeän oloinen.

Mutta ei muuta kuin onnea vuodelle 2006 ja kaikille huimasti plussasäteitä - toivottavasti saamme pikkukakkosen kaikki tänä vuonna!!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin eilen siel puheterapiassa ja siel tehtiin jotain keskittymis ja ymmärtämis tehtäviä.Hyvin meni.Ehkä tällä pojalla ei olekaan ad/hd:ta mitä olen välillä epäillyt kun on aika touhutoope...Sitä kielijumppaa vaan.Tänään oltiin astmakontrollissa tietysti paperit peijaksesta oli unohtunu pyytää kun muutettiin Vantaalta Helsinkiin syksyllä.No pyytävät lastenklinikalta ja c-todistus tulee sit perässä.

Haave:Tosiaanki täytyy sitä positiivisuutta pitää yllä.Muuten menis elämä aika synkäks.

Mulla on ollut kauheet riidat ton lapsen kanssa nyt pitkin iltaa, kun ei mitään usko ja rangaistuksilla ei tunnu olevan merkitystä.Esim.meil on tapana, että siivoaa oman huoneensa illalla ennen nukkumaan menoa ja jos ei tavarat löydä paikkaa ja mä joudun ne kerää niin kerään ne pois siltä pariks päiväks.Tänään sano:Joo kerää vaan.Kysyin et no jos et tarvi niitä ni annetaanko kokonaan pois? vastaus:anna vaan.En mä niistä tykkää muutenkaan.

Multa menee hermo ihan nanosekunnissa sen kanssa, kun olen ollut jotenki tosi väsyny muutenki.

Kaikille tsemppiä vauvarintamalla.Ei menetetä toivoa!

Vierailija
22/37 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika olisi 8.9.2006.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin järkky päivä ollut.Pinna on ku viulunkieli ja maha ja alaselkä on samantuntuset, ku ennen menkkoja ja ekana päivänä.Ne on kuitenki loppu.Outoa että voi olla tällaset raivo-pms oireet vielä täs vaihees.Siis kaikki ottaa aivoon.Tekis mieli vetää perseet olalle, mut ei sekään nyt käy eikä onnistu mitenkään.No enpä tiedä miksi näitä tänne kirjottelen, mut kirjotan kuitenki.Ukon kanssa saan vaan riitaa aikaseks ihan mistä tahansa.On vaan näitä ihania päiviä kun mikään ei tunnu olevan hyvin ja kaikki suunnitelmatkin menee päin jotain.No teille muille parempaa viikonloppua!

Vierailija
24/37 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Ria [color=violet]ja täällä toinen räjähysaltis ä-tyyppi ;) Akka tekee kaikkia " ihania" tempauksia ja mä oon helisemässä sen kanssa! Sitten, kun komentaa kunnolla, kun ei muutamaa sievää kehotusta ota kuuleviin korviinsa, niin alahuuli törröttää ja mulkoilee mua syyttävin katsein. Niin äitihän sen alotti!! Ja silti tuo akka on niin ihana ja mahtava pakkaus etten voi käsittää. Mutta miten sitä sanotaan, että mikään lapsi ei oo niin ihana ettei äiti ole onnellinen, kun se nukkuu ;)

[color=maroon]Tänne maalarit kurvaa alkuviikosta, joten kai sitä siksi palaa jo hihat nyt jo herkemmin. Mä tunnustan myös miettineeni, ett pitäs lähtee tuulettuun. Viime vkloppuna poltteli kunnolla, mut ei tullu lähettyä. Nyt ei niin hirveesti kiinnosta lähtee, joten taitaa siirtyä ainaki viikolla. Ku kerrankin on kolmen päivän putki vapaata niin ei innosta yhtä päivää viettää sängyn pohjalla. Koska siellä se mulla aika kuluis rapulaisena.

Niin mun piti lähtee jo äskön untenmaille. Nyt on pakko ettei suupielet repee. . * *Hyviä öitä* *

Vierailija
25/37 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu:Aika helpottavaa kuulla, ettei ole ainoo vihanen-viivi ja äksyilijä.Onko niillä maalareillä isokin urakka?

Nyt ollaan pikkuhiljaa lähdössä uimaan.Pitää käydä ostaa uikkarit mulle, kun ei mee edelliset enää päälle...olis tosiaan aika varmaan mennä mun jo painonvartijoihin.Sitä suunnitellu jo jonku aikaa.Hauskaa lauantaipäivää kaikille.on muuten ollu aika hiljaista tällä palstalla.Innostukaas nyt muutki kirjottelee.

Vierailija
26/37 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi Frodolle onnittelut plussasta!

Meillä ei varsinaisesti ole yritys päässyt vielä alkuunkaan, kun odottelen kuukautisten alkamista, tänään niitten pitäis alkaa. Tosin ei oikein tiiä kuinka tämä kierto menee, kun mun kierukka poistettiin kp 24/28. On kuitenkin todella epätodennäköistä, että mitään näkyvää tulosta oltaisiin aikaiseksi saatu, vaikka " pupuiltiinkin" pariin otteeseen kierukanpoistoa edeltäneinä viitenä päivänä. Niin ja kuparikierukka oli, joten ei pitäis vaikuttaa kiertoon sen poisto... kai?

Poju (1v7kk) käytettiin sitten taas tänään korvalääkärissä ja tuomio oli tyly: liimakorva molemmissa korvissa. Putkitetaan viikolla 3 tai 5. Korvatulehduksia on nyt ollut neljä ihan peräperään, ei tervettä aikaa välillä lainkaan ja puolen vuoden aikana niitä on ollu 5 vai 6. Hiukan mietityttää tuo operaatio, nukuttaminen ja kaikkee, mutta josko sitten rupeis helpottamaan. Onneksti poju on sairastellut tosi reippaasti, nytkin " oireena" oli vaan se, että rupesi taas heräämään aamuisin kello viisi! Muuten menee täällä kuin Duracel-pupu, onneksi!

Koko tähän korva hommaan totean vaan, että onneksi meillä on vakuutus, niin joustavasti kaikki sujuu tuolla yksityispuolella.

Hyvät viikonlopun jatkot kaikille!

Piqu

Vierailija
27/37 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Ria [color=violet]heh mie tarkotin maalareilla menkkoja ;) Jostakin on tuo sana tarttunut. En jaksa muistaa, mutta ehkä olen törmännyt siihen täällä.

Enpä jaksa muistaa millon oisin käynyt uimahallissa. Siitä on vuosia. Akalle yks päivä sanoin, kun kysyi eikö voitaisi mennä uimaan, ettei voi kun vasta kesällä. Tuhma äiti. .

[color=blue]Piqu [color=maroon] minä en osaa sanoa yhtään mitään tuohon kierukka asiaan kunnei ole omaa kokemusta. Olisiko kellään muulla?

Tuosta korvatulehduskierteestä tuli mieleen, että kylvetittekö poikaanne vauva-aikaan ammeessa siten, että korvat oli veen alla? Laitoksella meitä joku vanhan puoleinen kätilö neuvoi, että kannattaa uittaa korvia vedessä kylvettäessä, koska se ehkäisee korvatulehduksia. En tiedä onko siinä perää, mutta akalla ei vielä yhtään tulehdusta ole ollut (koputtaa puuta) ja huhtikuussa täyttää 4-vuotta.

[color=darkviolet]Käytiin sitten koko porukalla ostoksilla. Maskusta ostettiin yhenlainen palahyllystö. Kun jouluksi ostettiin kotiteatteri niin ei enää mahdu ovet kiinni tv-tasossa! Akan sänkyyn ostettiin samalla uus patja, kun vanha oli niin ohut ja no vanha. Nyt sitten on tesmaamassa sitä -> päiväunosilla :) Klaffilipasto ei ollut sitten yhtään sellainen siellä kirppiksellä mistä haaveilen, joten sitä en vieläkään saanut. Mutta tulipa tuota tuhlattua tälle päivää muutenkin tarpeeksi.

Eihän sitä rahanmenoa voi estää. .

Vierailija
28/37 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut frodolle plussasta! Kiva kuulla positiivisia uutisia ;)

Mulla kp12/28-32 ja limaa tulee sekä vatsaan sattuu. Luulen, että hedelmälliset ajat on käsillä, hui! Olis se ihanaa jos heti ekassa kierrossa tärppäis! Jotenkin kierron edetessä mä koko ajan uskon siihe enemmän ja saan sitten pettyä kumminkin. On tää jännä miten vauvakuume/huuma nousee kierron loppua kohti kunnes saa sitten kolauksen jos menkat alkaa. Ja esikon yrityksestä kokemusta on, että niin se menee kierrosta toiseen kunnes nappaa.

Piqu: Teille on varmasti kerrottu ties mitä keinoja korvatulehdusten hillitsemiseksi, mutta kerron nyt kuitenkin omani eli meidän tytön korvatulehdukset (2kpl) loppui siihen kun lopetettiin iltamaidon tarjoaminen. Ei maitoa siis illalla ennen nukkumaanmenoa eikä myöskään iltapalalla edes puurossa. Maito aiheuttaa ilmeisesti limaisuutta ja liman nousemista jotenkin. En nyt tiedä niin perusteista, mutta tätä meille suositteli lastenlääkäri, joka on kanssa homeopaatti. Ei sitten tarvittu homeopatiaa kun tää auttoi. Ja on toiminut ainakin yhdellä tutulla sama juttu. Mutta olette ehkä jo tätä kokeilleetkin...

Plussaonnea!

S-I

Vierailija
29/37 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu:Joo no tuskin niil maalareil sit mitään urakkaa on heh:)

Pigu:Meil on pojan korvat putkitettu ja kitarisa leikattu.Kyllä se autto korvatulehduskierteeseen meillä ainakin.

Toi jätkä teki katoomistempun uimahallissa.Mies soitti mulle kun oltiin jo pukemassa, että poika on kadonnu.Voi v kun kävin sitä ettimäs joka altaasta ja olikin menny johonki pukukoppiin piiloon...Kivaa kun se aina keksii jotain temppuja.

Nyt uinnista uupuneena menen löhöilemään sohvalle.

Vierailija
30/37 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas... Meillä tomii nyt nettikin:D Tämä on tälläinen kännykän kautta systeemi... eli hidas kuin mikä, mutta pääasia että toimii! Pääsee taas paremmin kuumeilemaan teidän kanssa... Kivaa!

Zatu: kyllä tuo poika nukkuu yöt erittäin hyvin! Paremmin jopa kuin ennnen kun on yksin omassa huoneessaan :D ei meidän touhut häiritse :D Minä myös " pelkäsin" , ettei nuku, mutta hyvin on mennyt...

Meillä oli parhaat päivät uuden vuoden aikoihin... Toivottavasti oli ukolla tehokkaat paukut :D Nyt sitten vain jännätään!

Nyt ei kyllä ehdi taas enempää! Täytyy mennä keittämään pikku-ukolle iltapuuroa... Se kun käy jo yöunille puoli kasin aikoihin! Ja nukkuu 12 tuntia (yleensä heräämättä koko yön)... Kuulumisiin!!!

Ja onnittelut plussien johdosta (en nyt muista nimimerkkejä)! Ja kiva, kun tulee uusia kuumeilijoita, jospa vaikka tulisi enemmän juttua... oli välillä jo aika hiljaista tp:n pinossa!

Vierailija
31/37 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]Niin onko se Gprs-yhteys? Varotuksen sananen, että sillä saa ihan älyttömiä laskuja aikaseksi, jos ei varotusviestin jälkeen pidä " näppejä kurissa" . Nimim kokemusta on! Kannattaa käydä seuraamassa aina omilta sivuiltaan netistä tilannetta aika ajoin.

[color=green]Mutta nyt pitää lämmittää sauna ja järjestellä vähän olohuonetta uuteen uskoon. Illan jatkoja.

Vierailija
32/37 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kipeenä tässä yritän tihrustella konetta,silmiinkin sattuu,mutta kun on päivän kipeenä maannut,niin oli pakko nousta välillä ylös,vaikka vaan tähän tietsikkatuolille.

ISOSTI ONNEA (!!!!!!!!!!) kaikille plussanneille :) aina kiva kuulla,et joillain tärppää :)

En nyt jaksa tän enempää,ilmoitinpas vaan et hengissä ollaan *ja takaisin sänkyyn*

Vierailija
33/37 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fucshia]Keyes [color=violet]no niin otas tästä *ojentaa* vähän terästystä ja tabuja ;) Ite vasta poskiontelontulehuksesta parantuneena, ja mun piti töissä raahautua yhtä kaikki sillon :( Välillä tuntu, että seuraan ite vieressä tekemisiäni. Onneks ei tienpäällä sattunu mitään, vaikka pääturrana ajelin. Nyt ukko valittaa, ett on kuumeinen olotila. Ei tarvis sitä pöpöä mulle siirtää.

[color=darkviolet]Niin oliko kellään muksua hoidossa, mietin että saanko " neuvoja" esittämääni kysymykseen?

Vierailija
34/37 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronnika on jo 26v ja mies kohta 30v ja tyttärestämme tulee isosisko noin viikon päästä. Laskettuaika siis 16.1.2006 ja käynnistävät viimeistään silloin. Tsemppiä kaikille yrittäjille.

Meillä ei todellakaan ollut helppoa saada lapsia vaan takana ovat inseminaatio, koeputkihedelmöitys ja lukuisia kuukausia muita hormonihoitoja. Kohta meillä on kaksi luomulasta, koska molemmat saivat alkunsa hoitotauolla. Ei pidä lannistua vaan yllättävä raskausuutinen voi kohdata ketä vain. Meillekin sanottiin viime keväänä ettei ilman koeputkihedelmöitystä tai rankempiakin hoitoja meille enää lasta tule... vaan niinpä joutui lääkäri syömään sanansa! Olin raskaana kaksi viikkoa lääkärin tuomion jälkeen. Vaivana siis PCO ja miehellä nesteet ei ihan priimaa.

Vierailija
35/37 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, gprs on! Meillä on onneksi tässä kiinteä kuukausimaksu... ei siis tule ylläreitä:) Onneksi! Toiveissa jopa on, että keväällä saadaan sellainen langaton netti tänne kun sen " kantama" kasvaa...

Äsken juuri saunasta tulin ja kohta nukkumaan... Nykyään väsyttää aina! Vitamiineja aloin syödä, jospa niistä saisi vähän piristystä:) Tällä kertaa " lyhyestä virsi kaunis" ...

Moikka!

Vierailija
36/37 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma ulkona, ainakin täällä Pirkanmaalla. Oltiin pojan kanssa heti aamusta pulkkamäessä, mukavaa oli. Unikin tulee helpoti silmään, kun juoksuttaa pikkusta ylös mäkee reilun tunnin... Eikös äideille kaikki keinot ole sallittuja ;-)

Zatu: Korvia on uitettu ja paljon. Ollaan käyty vauvauinnissa ja siihenhän " piti valimistautua" juuri tolla korvien vedessä pitämisellä kotona kylvyssä ennen uinnin alkua ja sen jälkeenkin.

Signorina-Iiris: Tuosta maitojutusta kuulen nyt ensi kertaa. Sitä meillä kyllä ihan kohtuudella käytetään pitkin päivää. Tosin siinä vaiheessa kun oli vielä oikein iltamaito pullosta ja kaikkee niin korvatulehduksia ei ollut, ne tuli vasta sen jälkeen kun maidon kulutus oli tasaantunut.

Meillä taitaa suurimpina syinä olla perintötekijät ja päiväkotihoito; ei kovin hääppöinen yhdistelmä... Poika aloitti elokuussa pk:ssa ja aikamoinen sairastusruljanssi siellä on pyörinyt pienten ryhmässä. No liimakorvat on jo kehittynyt, että putkitus on edessä. Toivottavasti sujuu hyvin.

Nyt pesemään pyykkiä, pyykkikaappi tursuaa... Olis ihanaa jos vois ottaa kodinhoitajan, huoh!

Piqu

Vierailija
37/37 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fucshia]Yks koneellinen täällä pesty pyykkiä. Tykkään tuosta 7kg:n koneesta, ei tarvi " päivittäin" pestä pyykkiä. Tosin silti tuntuu, että aina telineessä roikkuu vaatteita, kun mielellään pesen, mutta limppaus on sitten tyl-sää.

[color=purple]Olkkarissa on järjestyksen vaihto vaiheessa. Koska kuusi seisoo yhä nurkassa riisuttuna. Ukko aikoo sen tuossa lyödä palasiksi ja tunkea uuniin. Minun mielestä sais silputa sen kartanolla. . .mutta onhan imuri keksitty. Jouluverhot pitäs tässä vaihtaa. Olkkarissa alotin sen ja nyt olen menossa sitä jatkamaan.

[color=fucshia]Tuosta korvatulehuksesta vielä, että se on varmasti niin, että toisilla sitä on ja toisilla juuri ei. Eli varmasti geeneissä. Jos siihen kunnon ehkäsykeinot ois keksitty niin oishan se yleisessä tiedossa.

[color=purple]Mutta nyt raahaan itteni niskapylly-otteella kotiaskareisiin ;)