Nimipäivättömien nimipäiväkalenteri
Varoitteluista huolimatta aloitin urakan... :)
Eli kerään kalenteriin nimiä henkilöille joiden nimeä ei ortodoksien, saamelaisten, ruotsalaisesta tai Helsingin yliopiston virallisesta nimipäivälistasta löydy.
Oman nimiehdotuksesi voit lähettää osoitteella info@etunimet.net. Minä sitten jostain etsin jonkinlaista " aasinsiltaa" jotta keksin mille päivälle nimen voisi laittaa.
Tähän mennessä jo tehtyä listaa voit katsella osoitteesta http://www.etunimet.net/nimipaivat.htm
Anikos kiittää jo nyt avustasi!
Ja toivottelee hyvät uudet vuodet!
Kommentit (130)
Islaa tai Iiskoa, vaikka kuinka katsoin. Jos viittisit vielä vääntää rautalangasta :)
Löysin sittenkin. Mulla on muutama muukin juttu tökkiny täs koeneella viime päivinä ja kun koitin tulla eri selaimella niin johan löyty :)
Eli koskas voisi Malva viettää päiviään :)
Kannattaa aina sivuille tullessaan päivittää selain, sitten näkyy.
Malvan nimipäivä 04.07.
voisi viettää nimipäiväänsä Neelan kanssa saman päivänä 3.8. (Nea, Linnea, Neea)
Mites tälläiset pojan nimet kuin Jerkko ja Jonttu.
Tytöistä Jerina ja Jinka.
Jerkko ja Jonttu nimiset pojat mulla on siis ja uudelle tulokkaalle jos on tyttö niin nimeksi tulee joko Jerina tai Jinka. Jos tulokas taas on poika niin luultavasti nimeksi tulee Jetro tai Jooa.
Jooa sulla taisikin jo kalenterissa olla...
Eevertin päivänä syyskuussa vai Veetin päivänä huhtikuussa? Itse kallistuisin enenmmän tuohon syyskuuhun...
Mieheni on nimeltään Mirko, eikä hällä ole nimipäivää. Miro taitaa juhlia 7.9, oisko hyvä päivä se?
Milloinhan Viliina viettää nimipäiväänsä? Joissakin nimikirjoissa olen sen nähnyt, mutta niissä on ollut eri päivät, joten en ole " luottanut" niihin. Minjan nimi kalenteristasi läytyikin, iso kiitos siitä kuuluu sinulle!
T: 1v 4kk:n tytön äippä
huomenna sunnuntaina kun taas päivittelen. Kiitokset myöskin kaikille listan kokoamiseen osallistuneille. Eihän sitä tietäisi mitä nimiä kannattaa sinne lisätä jos ei joku ehdottele. :)
nimelle Oma olemassa nimipäivää.. :)
glemei
kiitos etukäteen ja tosi ihana idea!
Eli Vertti on johdettu nimestä Eevert joten lisäsin nimen samalle päivälle.
Mirko taasen tulee nimestä Miroslav ja Tshekin tasavallassa(?) Miroslavin nimipäivä on 06.03., laitoin Mirkon siis sinne.
Viliins johdetaan nimistä Akvilina->Akuliina->Akylina ja Akylinalle löytyi ortodoksisesta kalenterista nimipäivä 13.06. Silloin myös siis Viliina-tyttösen nimpparit.
Oma on ollut suomalaisessa kalenterissa vuosina 1929.49 mutta poistettiin vähäisen käytön vuoksi. Laitoin Omalle sen päivän kuin se joskus on virallisesti ollut, eli 09.08.
Jasille en löytänyt alkuperää tms, jos joku sen tietää, olisin tiedosta kiitollinen. Mutta Jasin laitoin sitten Jalin kanssa samalle päivälle eli 20.11.
Laittakaa lisää vain, lisäilen pikkuhiljaa listalleni.
Kiva idea sinulla, ja aika urakka :-)
Sisu voisi sopia samoille sijoille vaikka Simon kanssa vai olisiko merkityskaveri Tarmo parempi...
Onhan tuossa urakkaa mutta en ota paineita, teen sitä mukaa kun ehdotuksia tulee. Tosin olis tarkotus saada tämän vuoden loppuun mennessä valmiiksi... Saas nähdä kuinka ämmän käy! :D
Katselen tällä viikolla jossain välissä Sisulle hyvä päivän. :)
24.2? Kalenteriin se on merkitty 24.2 ja alku tekstissä lukee että puolalaisessa nimipäiväkalenterissa Lila nimen päivää vietetään 14.2. Kumpi on oikea päivä?
Kiitos huomiosta, tarkistankin asian heti. Tätä se on kun väsyneenä tekee... :)
mutta en löytänyt seela-nimeä... kääks.. menikö se multa vaan ohi silmien??