Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein pesette vauvojen kädet?

13.01.2006 |

Miten usein muut pesevät vauvojen käsiä. Meidän 3 kk pojalla kädet kokajan suussa. Varmaankiin saa jo aikamoisen määrän pöpöjä käsistään ja lienee tuttipullojen hysteerinen keittely aika tarpeetonta? Olen pessyt kädet kerran päivässä mieheni kanssa yhteisvoimin eli mies roikottaa lasta lavuaarin päällä ja minä saippuoin ja pesen kädet juoksevan veden alla. Ilman saippuaa jää ihan oksennuksen hajuisiksi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös nyrkit suussa jatkuvasti. Vähintään kerran päivässä pyyhin märällä vanulapulla kädet, olen huomannut, että se on helpompi operaatio kuin lavuaarin yllä peseminen. Ei ole kyllä haissut kädet pahalle sen jälkeen, ilmeisesti junnun käpälissä on lähinnä kuolaa ja nukkaa eikä puklia.

Vierailija
2/11 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuuluu käsien pesu iltapesuihin. Eli kerran päivässä olemme pesseet. Ei kuitenkaan saippualla vaan veteen kastetulla vanulapulla pyyhitty kun se varsinainen peseminen (hanan alla) on niin vaikeaa. Tämä on riittänyt tähän asti..

Pääasiassa tyttö kerää jostain ihme nukkaa sormiensa väliin ja sitä on iltaisin siellä aika määrät :)

äiti + tyttö 3,5 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerran päivässä olen pessyt keittiön korkean hanan alla, koska vessan lavuaarissa vaikeaa. Välillä myös kastan harsoa ja sen kanssa pyyhin käsiä.

Vierailija
4/11 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pessään aamuin illoin. Näin on tehty jo ties kuinka kauan. Ikää nyt 10kk ja kädet ovat todellakin ties missä moskassa koko ajan. Tuossa ihan vauvaiässä huomasin kans et sormien välissä on ihme nöyhtää. Ihan pienenä pesin kädet vain kerran päivässä kun se oli tosiaan vähän hankalaa. Nyt sujuu jo hyvin kun likka istuu lavuaarissa :)

Joskus laitan sitä natusanin vauvasaippuaa kätösiin jos ne ovat ihan mustikassa tms. Sitä voi käyttää ihan huoleti vaikka pyllypyykissäkin, itse tykkään kun tulee vähän raikkaampi tuoksu :) On siis yhtä mietoa kun vesi pelkästään.

Vierailija
5/11 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään kädet juoksevalla vedellä ja miedolla saippualla (vauvoille sopiva, hajusteeton ym.) vähintään kaksi kertaa päivässä. Kädet ovat sen verran usein lattialla tai muissa likaisissa paikoissa, ja loppuajan suussa, joten minusta on ihan mukavaa pitää ne kohtuullisen puhtaina. Tytöt kohta 5kk.

Vierailija
6/11 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kädet kkun ne on ruokailun jälkeen likaiset, ne kun tuppaa meneen suuhun kesken syönnin tai jos koira on tehnyt käsille tehopesun, pesen sen jälkeen.

Vierailija
7/11 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pestään aamuin illoin pojan kädet ja nassu juoksevan veden alla. Plus tarvittaessa useammin, varsinkin naama kun on ruokailun jälkeen sen näköinen että...

Vierailija
8/11 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään aamuin illoin kostealla pumpulilla.

Vierailija
9/11 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanan alla (minusta ihan helppoa!) sekä aina muutenkin tarvittaessa. Tämänikäisillähän ne nyrkit on ihan koko ajan suussa ja käteen otetaan kaikki mistä kiinni saadaan. Vastasyntyneenä pyyhittiin vanulapulla, mutta nyt tuo juoksena vesi on kyllä jo ihan ehdoton pesuun.

Vierailija
10/11 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ismpi allas ja korkeampi hana joten käy ihan helposti. myös päivän mittaan pestään ja joskus pyyhin kosteuspyyhkeellä. olen huomannu että sormien välit saa paremmin puhtaaksi kosteuspyyhkeellä kun tykkää pitää mielellään nyrkissä pestessä. joskus käytän juuri natusanin voidesaippuaa, ihan hyvä tuote jää raikkaampi tuoksu ekä siis kuivata ihoa. vastasyntyneenä kylvetin altaassa ja pesin tuolla voidesaippualla poikaa siis päätä ja selkää. pyllyn pesen yleensä aina sillä siis kakan jälkeen.

suuhunhan tuo kaiken laittaa. itsekin otin siitä alkuun paniikkia mut kaikkeen tottuu ja minkäs teet kun kädet ja kaikki muukin menee suuhun niin eipä sitä voi estää. enemmän haittaa varmaan tekis jos yirttäis väkisin estää. kun vauvahan kokee ja tunnustelee asiat juuri suullaan.

Vierailija
11/11 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietty jos on lisä tarvetta mutta meijän poitsu onki jo 1vja7kk.Eli se saa sotkettuakin jo käsiään=)