Nimipäivättömien nimipäiväkalenteri
Varoitteluista huolimatta aloitin urakan... :)
Eli kerään kalenteriin nimiä henkilöille joiden nimeä ei ortodoksien, saamelaisten, ruotsalaisesta tai Helsingin yliopiston virallisesta nimipäivälistasta löydy.
Oman nimiehdotuksesi voit lähettää osoitteella info@etunimet.net. Minä sitten jostain etsin jonkinlaista " aasinsiltaa" jotta keksin mille päivälle nimen voisi laittaa.
Tähän mennessä jo tehtyä listaa voit katsella osoitteesta http://www.etunimet.net/nimipaivat.htm
Anikos kiittää jo nyt avustasi!
Ja toivottelee hyvät uudet vuodet!
Kommentit (130)
Lisäsin Sisun Tarmon päivälle, sopi mielestäni siihen parhaiten.
Lisäsin muuten mys sivun joissa jonkinlaista selitystä miksi mikäkin nimi on tietyille päiville sijoitettu.
Enialle, Jennielle, Nikulle, Beedalle, Mandille, Keesialle ja Mindalle nimipäivät. Tulipas aikamoinen lista :))
Kun olet saanut kalenterin valmiiksi, niin saako niitä jostain ostaa? Olisin ainakin kiinnostunut.
Nessan pikkusisko Melian kaipaisi myös omaa nimipäivää. Tosin meillä Nessan nimipäivää on vietetty 21.1. päivä löytyi jostain nimikirjasta.
Nimipäivää kun taas seuraavan kerran päivitän. :)
On olemassa Suomessakin ainakin Pentti Lempiäisen Nimipäivättömien nimipäiväkirja, sieltä osa on pienokaisilleen tosiaan löytänyt nimipäivän. Mun tarkoituksenihan ei ole mitään valtakunnallista listaa tehdä, kunhan vähän muiden ja toistenkin iloksi keräilen erikoisempia nimiä ja niille nimipäiviä etsin. Minun valintani nimipäiväksi ei ole se ainoa oikea tosi, ei todellakaan. :) Kukin tekee niinkuin itse parhaakseen näkee.
Hei, todella hieno ja kiva idea. Meillä on 4 lasta, joista toiseksi nuorin on ainakin meidän tietojen mukaan ilman nimipäiviä eli Jyry Jussi (syntynyt 4.62001) isoveli Pyry Petterillä on nimipäivät 1.11. Olisikohan pikkuveljelle sopivaa päivää esim. Jyrkin seurana (isä on Jyrki). Tytöillä on helpompaa - Taru Tuuli ja Suvi Sade ovat kalenterissa, itselläni on nimi Mirkka, se tuli joskus 70-luvulla muistaakseni ja sijoittui Vappuun.
Iloista kevätaikaa ja mukavia hetkiä nimien kanssa t: Mirkka, nimipäiviään odottavan Jyryn äiti Helsingistä
Tarkoitus olisi tehdä sitten seinäkalentereita omilla kuvilla, mun kuvilla tjtn. Katsotaan mitä kaikkea sitä kehittelen. :) Ja katsotaanpa löydänkö nimipäivät nimillesi.
Pentti Lempiäisen Suurta Etunimikirjaa apuna?
Mainio teos nimittäin! Siitä on helppo tarkistaa onko kalentereissa (suom., ruots., saam., ortod.)
Kiitos ensin erittäin paljon tästä ideasta! Toivon todella että ehtisit vastaamaan meillle. Olemme ajatelleet antaa tyttärellemme nimen Nella ja senhän nimipäivä löytyi tuosta nimettöimien nimipäiväkalenterista 8.11. jolloin on Aatoksen nimipäivä. Olisimme erittäin iloisia, jos selvittäisit meille hieman sitä, miten nimi on päätynyt kyseiselle päivälle?
On kiva, kun on joku päivä, jolloin voidaan viettää nimppareita!!!
-Nellan äiti ja isä-
sellainenkin osio kuin Nimipäivät aakkosjärjestyksessä ja siihen yhteyteen olen laittanut mahdollisuuksien mukaan selityksen miksi jokin nimi on jollekin päivälle laitettu. Kaikille ei ole syytä mutta Nellalle oli. Eli tuo 8.11. on Virossa Nella-nimen nimipäivä. :)
Ihan vain mielikuvan perusteella Myrskyn kaveriksi 01.11.
hiukan ylös taas. Lisää ehdotuksia otetaan kaiken aikaa vastaan.
Yks nimi minkä voisit lisätä olisi Lili, jolle ainakaan minä en ole mistään löytänyt nimppareita:)
11.07. Lili viettää tuolloin nimipäiväänsä unkarilaisen kalenterin mukaan ja siksi laitoin se omaanikin niin.
Lisää! :)
Voisiko Alexandrine-nimen lisätä kalenteriin? Sehän sopii tietysti samalle päivälle kuin kantanimensä Aleksandra.
Entä miten on Kira/Kiira-nimen laita? Se taitaa olla ortodoksisessa kalenterissa...
Huomasin Beata-nimen nimipäivättömien kalenterissa - eikö sitä muka löydy ruotsinkielisestä almanakasta? Outoa, tunnen monta Bea/Beata nimistä!
tosiaan on Kira/Kiira, 28.02.
Muille yllämainituille katselen huomenna (sunnuntaina) omat päivät. :)
Ja poistinkin sen heti kun huomasin. :) Kiitos sinulle tai sille joka siitä minulle sähköpostilla ilmoitti! Väsyneenä kun tekee niin jää välillä huomaamatta. Koitan kyllä aina tarkastaa ettei vaan tule päällekkäisyyksiä.
Lapsenlapseni nimeksi tulee Tuiti Saara Maria... Ehdotus käsitellään nimilautakunnassa 7.2. Toivon todella, että menee läpi, onhan Suomessa kastettu yksi Tuiti ennenkin. Laitoinkin jo viestiä sähköpostiisi, jotta keksisit Tuitille nimipäivän.