Nimipäivättömien nimipäiväkalenteri
Varoitteluista huolimatta aloitin urakan... :)
Eli kerään kalenteriin nimiä henkilöille joiden nimeä ei ortodoksien, saamelaisten, ruotsalaisesta tai Helsingin yliopiston virallisesta nimipäivälistasta löydy.
Oman nimiehdotuksesi voit lähettää osoitteella info@etunimet.net. Minä sitten jostain etsin jonkinlaista " aasinsiltaa" jotta keksin mille päivälle nimen voisi laittaa.
Tähän mennessä jo tehtyä listaa voit katsella osoitteesta http://www.etunimet.net/nimipaivat.htm
Anikos kiittää jo nyt avustasi!
Ja toivottelee hyvät uudet vuodet!
Kommentit (130)
Olen saanut vihdoin päivitettyä nimipäivienkin osalta sivuni. Nyt löytyy kaikille nimipäivä. Käypä vilkasiemassa http://www.etunimet.net/nimipaivat.htm .
Niila nimi löytyy ortodoksisesta kalenterista joten sitä en lisännyt.
Onko Arthurille nimipäivää? Ilmeisesti Artun päivänä..
On ainakin samankaltainen nimi :)
Lempiäisellä on tekijänoikeudet siihen enkä halua mitään sotkuja tai sekaannuksia. Ja kirjan kirjoittamisen jälkeen on kalenterihin tullut muutoksiakin joten osa ko.kirjassa olevista nimistä saattaakin olla jo kalenterissa.
Tarkastan Almanakan listoista kaiken, mutta joskus tulee hamoja kun väsyneenä tekee(näin esim. Okko -nimen kohdalla, se löytyikin ortodokseilta).
Mutta kirja on kyllä hyvä! :)
Mä katsot en lukenut ajatuksella, ajattelin sitä Lempiäisen Nimipäivättömien nimipäiväkirjaa. :D Juu siis katson nimien selityksiä ym ko. kirjasta. Pari kirjaa on itsellä ja netti on oiva apu.
Evita, Eevan päivällekö?
Santtu, johdettu Aleksanterista
Vaka
Minerva
Ninja
Siru
Hei , tyttäreni etunimi on Sinja . Tiettävästi on toinenkin taapero ikäinen . Mikä päivä hänelle sopisi ?
Vierailija kirjoitti:
Muutama ehdotus...
Kiana ja Kiara
... Kira/Kiira löytyy ord. kalenterista 28.2, mutta meillä vietetään kiiran nimipäivää heinäkuussa naistenviikolla, Kiian, Kirsin, Kristan ym. kans... varmaan äidin laiskuudesta johtuen, isosisko on Krista ;)
Meillä samat nimet tytöillä 😁
Olisiko nimipäivää nimille Danita, Igor, Johan, Ronnie, Marlus ja Wagnus?
Meidän tyttö on nimeltään Rosanne ja nimeä ei ole almanakassa.
Tietysti päivää voisi viettää Roosan päivänä, mutta se on niin lähellä tytön syntymäpäivää, joten olemme itse päättäneet viettää sitä Sannan päivänä elokuussa.
Olen perustellut " omaa" nimipäivän vietto valintaa rinnakkaisnimellä Rosanna, mutta milloinkahan muualla olevat Rosannet viettää päiväänsä? Olisi mielenkiintoista tietää.