81-synt. nainen kuollut ilm. synnytysessä- missäköhän sairaalassa?
Oli kuolinilmoitus tän aamun Hesarissa. Nainen kuollut 5.12 ja samana päivänä syntynyt vauveli...;(
Surullista.
Kommentit (57)
olen varma, että adoptioäiti voi rakastaa adoptoitua lasta yhtä paljon kuin omaansakin eli itse synnyttettyä.
Ehkä tässä on se ero, miksi jotkut ovat tarkoitetut adoptioäideiksi ja toiset biolasten äideiksi.
Kaikkien kyky rakastaa ei ole samanlaista.
Minä ainakin rakastan sekä biologista että ei-biologista lastani yhtä lujasti molempia. Kumpaakin lasta olen suunnitellut ja halunnut yhtä kovasti. Ja molempia rakastan yhtä lujasti. Veriside ei ole erityisesti mielessäni.
Joillekin tietysti sillä on merkitystä, varmaan monillekin. Mutta koska verisidekään ei takaa lapselle edes minkäänlaista rakkautta äidiltä, niin sama pätee toisinkin päin.
Ei ei saa.
Rakastamisen edellytys on halu rakastaa.
Kirkossa vihityt muistavat kuinka pappi kenties kysyy
" haluatko/tahdotko rakastaa tätä puolisoasi...jne.."
Sen voisi rinnastaa adoptioon ja omaan biolapseenkin." tahdonko/haluanko rakastaa?
Biolapsen kanssa rakastumisen tahtominen tulee luontevasti raskauden myötä äiti ja isä valmistuvat rakastamaan lastaan.
adoptoituun lapseen kasvaa ja rakastuu koko adoptioprosessin aikana...lapsi " kasvaa sydämessä" äidin ja isän rakastettavaksi.
Rakkauden myötä tulee hoiva,huolenpito jne...
en missään nimessä epäile adoptioäidin rakkauden syvyyttä. eikä jokainen bioäiti rakasta lastaan, tietenkään... aina on poikkeuksia. varmasti monikin adoptioäiti rakastaa lujemmin kuin useat bioäidit.
siltikin uskon, että rakkaus omaan lapseen on piirun verran syvempää. erilaista ainakin, mikä vaikuttaa... vaikka eihän rakkautta voi varsinaisesti edes laskea.
omia lapsiani rakastan äärettömästi. toki uskon, että jos he joutuisivat joskus adoptioon, heiilä voisi silti olla asiat hyvin. mutta keneltäkään toiselta he eivät voisi koskaan saada tismalleen samankaltaista rakkautta kuin minulta...
tietysti lapsella on aina kaipuu aitojen vanhempiensa syliin, vaikka uudessa perheessä kohdeltaisiin miten ihanasti. tätä tarkoitin. biovanhempia ei ole mahdollista korvata täydellisesti.
uskon, että karkkilan ja porvoon lapset olisivat adoptiolapsina olleet enemmän rakastettuja.
Mitkä ovat sellaisia sairauksia,jotka voivat aiheuttaa synnytyskuoleman riskin?
Tämän voivat todistaa äidit, joilla on sekä adoptoituja että biologisia lapsia. Tunnen adoptioäitejä, ja kaikki he kertovat samaa. Veri on ehkä vettä sakeampaa, mutta rakkaus on verta sakeampaa.
Vierailija:
uskon, että karkkilan ja porvoon lapset olisivat adoptiolapsina olleet enemmän rakastettuja.
Karkkilan ja Porvoon lapset olivat näitä " kaikkein eniten rakastettuja" . Niin rakastettuja, että kukaan muu ei olisi heitä voinut enempää rakastaa. He eivät olisi voineet selvitä äitinsä kuolemasta. Heidät oli pakko ottaa mukaan.
Sairasta! Todella! Mutta uskon, että juuri nämä jotka eivät usko lastensa pärjäävän oman kuolemansa jälkeen ovat niitä kaikkein vaarallisimpia.
Voin vakuuttaa adoptioäitien puolesta, että heidän rakkautensa lapsia kohtaan ei riipu siitä, onko tämä tullut omaksi adoption tai biologisen siteen kautta. Jos itse on niin ahdasmielinen, ettei voi rakastaa kuin biologista lasta, älkää yleistäkö sitä muihin.
kyseistä lasta rakastetaan aavistuksen syvemmin kuin siinä perheessä, johon hän päätyy. Tosin harvemminhan hyvistä oloista tulevia lapsia edes adoptoidaan, mutta teoriassa....
Kääntäen; minun rakkauttani ja huolenpitoani ei voi paraskaan adoptioperhe korvata. Tämä ei välttämättä toteudu perheissä, joissa lapset eivät ole se ehdoton ykkösasia, mutta... meidän tapauksessamme toteutuu. Emmekä tietenkään ainoita ole.
t 29/31 jne
Mutta että enemmän tai yhtä paljon kuin lapsen oikea äiti? Epäilen. Ei lujakaan rakkaus sentään täysin samalle tasolle yllä.
Ongelmaperheet tietysti erikseen, mutta jos ajatellaan tavallista perhettä, jossa lapset ovat äärettömän rakkaita, toivottuja, odotettuja.
t 29/31
Vierailija:
Mitkä ovat sellaisia sairauksia,jotka voivat aiheuttaa synnytyskuoleman riskin?
ja lisäksi kertoisiko joku, mikä siinä raskausmyrkytyksessä aiheuttaa kuoleman?
Vierailija:
Kääntäen; minun rakkauttani ja huolenpitoani ei voi paraskaan adoptioperhe korvata.t 29/31 jne
Äiti on lapselle tärkeä, mutta EI korvaamaton.
43
Vierailija:
eihän Ronja itteää ees yrittäny tappaa, veti pullon kossua kitusiin ja baariin
takia ovat tappaneet itsensä ja perheensä. Jos ei jaksa voi tappaa itsensä, mutta millä ajatuksella pitää ne lapsetkin tappaa? Ehkä juuri sillä, että pelottaa miten niiden käy jos äiti kuolee. Kun kukaan muu ei voi rakastaa...
Mielestäni se on vain luonnollista, eikä lähellekään sairasta. Ajattelepa vaikka omaa äitiäsi.
Jos perheessä on sekä adoptoituja että biolapsia, kyllä äiti osaa kertoa kumpiako rakastaa enemmän. Ja nämä äidit rakastavat molempia, adoptio- ja biolapsiaan YHTÄ paljon.
Ei tartte uskoa, mutta älkää väittäkö puhuvanne adoptioäitien puolesta kun väitätte että rakkaus biolapseen on suurempaa.
Vierailija: