Olisiko virhe leikata pitkät hiukset pois?
Minulla on pitkät hiukset. Siis oikeasti pitkät, alaselkään. Ja hyväkuntoiset ja paksut, koska en ole niitä värjännyt tms ja olen leikannut latvoja aina ajoissa pois. Pidän niitä käytännössä aina kiinni jollekin kampaukselle laitettuna, voi olla palmikkoa, ponnaria, erilaisia nutturoita jne. Olen 40. On tullut mieleen, että olisiko elämä helpompaa ilman pitkiä hiuksia. En ehtisi kiireisessä arjessa harjailla hiuksia niin paljon kuin näitä pitää ja olla aina tekemässä jotain palmikkoa tai nutturaa. Mutta olisiko virhe leikata pitkät hiukset pois, kun nämä kuitenkin on sillä tavalla hyväkuntoiset ja ihan hienot?
Kommentit (10)
En leikkaisi ainakaan paljoa, yli olkapään pitäis olla, tulee alaston olo muutoin. Pitkät hiukset yleisesti hienommat.
Minä olen jo yli 50v ja olen miettinyt välillä samaa. Minulla on ollut lyhyet hiukset joiden jälkeen annoin kasvaa taas pitkiksi. Yleensä pidän hiukset auki.
Ongelmani lyhyemmissä, vaikka polkkapituisissa on se, että hiukset menee ihan päätä pitkin. Sitä kuvittelisi saavansa ilmavammat hiukset, mutta ei se ehkä taaskaan niin toimisi. Nyt pitkissä hiuksissa leikkaus jossa latvat taipuu usein tosi kivasti ilman föönausta tai kihartamista ja värilläkin saa ilmettä hiuksiin.
En siis ole leikkaamassa ainakaan vielä, vaikka sillä ajatuksella välillä leikittelen.
Olisi, se olisi kerta kaikkiaan paha virhe ja järjetön teko. Pitkät hiukset ovat naisen, ja miehen, kruunu.
Mikään ei mielestäni tee naisesta naisellisempaa ja persoonallisempaa kuin pitkät hiukset.
Kertovat vapaudesta, rohkeudesta ja elinvoimasta. Rakastan pitkähiuksia naisia.
3 lisää, että siksikään en "uskalla" leikkauttaa polkkaa tai lyhyttä on, ettei hiukset ehkä enää kasvaisi niin pitkiksi tällä iällä uudestaan.
Ainakaan kovin lyhyeksi ei kannata tuossa iässä leikata koska et välttämättä saa niitä kasvatettua enää edes lapaluihin asti, kun pisimmätkään hiukset eivät enää vain kasva kovin pitkäksi. Tämä voi alkaa sinulla vaikka parin vuoden päästä, 42-vuotiaana. Ja nuoremmallekin se olisi vuosien prosessi. Kokeilisin korkeintaan pitkää polkkaa, en yhtään lyhyempää.
Jos hius on hyväkuntoinen ja värjäämätön, kannattaa harkita lahjoittamista, mikäli päätyy lyhentämään tukkaansa.
Itse olen tehnyt radikaaleja muutoksia hiuksiini vuosien aikana useammankin kerran. Minulla hiukset ovat kasvaneet verrattain nopeasti, joten ei ole ollut pelkoa siitä, etteikö saisi uudestaan pitkää tukkaa halutessaan. Alaselkäpituudesta ei tarvitse välttämättä kuitenkaan vetää polkkamittaan ja silti muutos tuntuu.
Olisi virhe. Sinusta tulisi massaa.
Älä leikkaa, älä leikkaa, älä leikkaa. Itse menetin paksut, luonnonkiharat ja vyötäisillä ulottuvat hiukseni syöpähoitojen vuoksi. Toivon että edelleen upeita hiuksiasi jaksaisit hoitaa.
Mullakin on samanlainen tukka ja aina välillä mietin jotain pitkää polkkamittaa mutta olen myös useamman kerran nähnyt unta että hiukseni leikkautan ja ainakin unessa koen valtaisaa katumusta siitä että menin hiukseni leikkaamaan.
Herätessä huokaisen niin syvään helpotuksesta että annan tuon ajatuksen pysyä vain ajatuksena.
Voithan kokeilla jotain reilusti lyhyempää, mutta kuitenkin sellaista, joka yltää vielä hyvin kiinni. Lyhyempää tukkaa voisi pitää useammin aukikin, mutta jos ei tuntuisikaan yhtään omalta, voi sitä pitää kiinni kuten ennenkin.