81-synt. nainen kuollut ilm. synnytysessä- missäköhän sairaalassa?
Oli kuolinilmoitus tän aamun Hesarissa. Nainen kuollut 5.12 ja samana päivänä syntynyt vauveli...;(
Surullista.
Kommentit (57)
Silti, siinä alkuperäisessä perheessä josta lapsi on lähtöisin, häntä olisi rakastettu eri tavalla. Ymmärrätköhän näkökulmaa.
yksinhuoltajaperhe A, jossa rakastetaan biologista lasta äärettömästi
ja
perhe B, jossa rakastetaan biologista lasta äärettömästi sekä harkitaan adoptiota.
perhe A:n äiti menehtyy, eikä turvaverkkoa ole. A:n lapsi siirtyy perheeseen B, jossa tätä kohdellaan ja rakastetaan B:n lasten tavoin. Adoptoidulla lapsella on varmasti niin hyvä olla, kuin tilanteeseen nähden voi, mutta saamastaan rakkaudesta huolimatta se ei ole sitä ensisijaista. B-äiti tekee kaiken oikein, mutta on silti lapsen näkökulmasta vain varaäiti. Eiköhän lapsi olisi halunnut voida jatkaa elämäänsä perheessä A, jossa siis kaikki oli hyvin.
Tämä on ero A ja B -rakkauden välillä. A-rakkaus valitaan, jos voidaan, vaikka sinänsä rakkaudet olisivatkin näennäisesti yhtä suuria.
vanhempaa lainkaan. " äiti" on synnyttänyt lapsen jonka jälkeen lapsi ollut lastenkodissa tms, josta *vanhemmat* lapsen hakevat.
Onneksi kuitenkin äiti-lapsi kuolleisuus on Suomessa äärimmäisen harvinaista.
ja toisessa näistä menehtyi äiti, sekä lapsi. :(
Kyllä täytyy sanoa, että kuolinilmoituksen eilen aamulla nähtyäni, olen monta kertaa miettinyt tätä surullita tapausta.
Kylmät väreet juoksi, kun luin Soneran puolelta tämän menehtyneen äidin kirjoituksia.
Toivotaan voimia vauvan kanssa kaksin jääneelle isälle ja muille läheisille. Elämä kuitenkin jatkuu tässä tyttövauvassa.
hirveä lukea näitä, kun itselläkin takana kaksi raskausmyrkytystä. Mulle on kummassakin tapauksessa tehty sektio sen takia, että käynnistys ei kummallakaan kerralla onnistunut tai ei siis ollut aikaa odotella. Mua kammotti ajatus sektiosta tosi hirveästi ja olin vähän pettynytkin kummallakin kerralla, ja siinä yhteydessä sitten lääkäri jossain vaiheessa sanoikin, että korkeaan verenpaineeseen liittyy just tuo aivoverenvuotoriski ponnistusvaiheessa, sen takia sektio on ainakin turvallinen vaihtoehto. Joiltakinhan katkeilee jopa silmistä ja kasvoista verisuonia ponnistaessa ihan tavallisessakin synnytyksessä.
mitä luulette hänen valitsevan. Siinähän se rakkaus punnitaan. Omalla lapsella on omat geenit...
Tietysti voi olla tilanteita, joissa biologinen lapsi on ihan kauhea ja adoptoitu oikea enkeli, mutta... silloin on jo muitakin ongelmia, eikä vertailua voida tehdä.
Vierailija:
kyseistä lasta rakastetaan aavistuksen syvemmin kuin siinä perheessä, johon hän päätyy. Tosin harvemminhan hyvistä oloista tulevia lapsia edes adoptoidaan, mutta teoriassa....Kääntäen; minun rakkauttani ja huolenpitoani ei voi paraskaan adoptioperhe korvata. Tämä ei välttämättä toteudu perheissä, joissa lapset eivät ole se ehdoton ykkösasia, mutta... meidän tapauksessamme toteutuu. Emmekä tietenkään ainoita ole.
t 29/31 jne
Ethän voi tietää onko sinun rakkautesi MÄÄRÄ suurinta mitä kukaan voi antaa?
Voihan olla että joku adoptioäiti kykenisi rakastamaan VIELÄ enemmän jopasinun lapsiasikuyin sinä.
Et sinä voi tietää toisten rakkauden määrää vain siksi,että niin päättelet kun olet itse synnyttänyt.
Olen synnyttänyt 4 omaa lasta ja voin vannoa, että kykenisin rakastamaan adobtoitua lasta kuin omiani.
" Pieni on sen äidin sydän johon mahtuu vain omat lapset" sanoi Sylvi Kekkonen aikanaan ja sangen osuvasti.
Adoptioäiti adoptoi siksi, että haluaa lapsen, ei säälistä. Samassa perheessä voi olla adoptio- ja biolapsia. Näitä molempia äiti rakastaa yhtä paljon, ja on adoptiolapselleen äiti, eikä mikään varaäiti. Meneekö jakeluun? Jos ette usko, voitte kysyä adoptiopalstalta, sieltä löytyy äitejä joilla on sekä adoptio- että biolapsia. Jostain syystä ette uskalla mennä kysymään.
Te joilla ei ole sekä adoptiolapsia että biolapsia itsellänne ette voi tietää sellaista äitiä paremmin tämän rakkauden määrää.
Tosin, ei tämän ketjun avauskaan mikään mahtavin ollut, joku saa sadistista nautintoa ihan selvästi, kun heittää tänne nyt näitä avauksia kuinka se ja se on kuollut synnytykseen.
miehen mukana. Äitipuolethan on usein pahoja. Ei ne tykkää miehen lapsista.
http://keskustelu.soneraplaza.fi/thread.jsp?forum=140&thread=1431055&st…
lukekaa nimimerkin " minna" tällä sivulla olevat kirjoitukset sekä " ystävän" kirjoitus.
http://keskustelu.soneraplaza.fi/thread.jsp?forum=140&thread=1441235
tässä se 1981 synnytykseen kuollut:( rest in peace.
Vierailija:
" Pieni on sen äidin sydän johon mahtuu vain omat lapset" sanoi Sylvi Kekkonen aikanaan ja sangen osuvasti.
Ei se noin mustavalkoista ole, minkä huomaat jos luet mitä ketjussa on sanottu.
lasta ja hänen miestään.
Jumala lohduttakoon tämän äidin muita läheisiä vanhempia jne...
Rukoilen teille voimia että selviätte surustanne.
Heitä rakastettaisiin syvästi, ja se riittäisi kyllä. Tarkoitan vain, että rakkaus voisi olla vain 99% jos sitä verrattaisiin minun rakkauteni määrään. 99% on silti paljon, en minä sitä... mutta se ei siltikään ole sama asia.
29/31 jne