Ei kaikkien ole pakko pitää kotiäitiydestä ja jostain h*lvetin pulkkamäessä palelemisesta!
Tuossa yhdessä ketjussa arvosteltiin ankarasti äitiä, joka tunnusti olevansa jo viikon lomansa aikana kypsä kotona kökkimiseen. Jopa tuon äidin mielenterveyttä taidettiin kyseenalaistaa ja oltiin muka " huolissaan" hänestä. Äitiä parjattiin, että oli tullut tehneeksi lapsia, kun ei kerran heidän kanssaan kotona viihdy. Kyllä täällä on muillakin oikeus lapsentekoon kuin teillä arvon reippaat ja pullantuoksuiset mammat, jotka kuitenkin saatte suuren osan elämänne sisällöstä av:lta.
Olen itse ollut kotona reilut 5 vuotta ja kyllä on tylsää ja puuduttavaa välillä! Kysyn vaan, kuka normaali jaksaa vuodesta toiseen askarrella ja leikkiä ja puunata kotia ja jökittää hiekkalaatikoilla ja mammakerhoissa ainoana elämäntehtävänään? Noh, varmaan jotkut täällä.
Vaikka olen kotiäiti, niin esim. pulkkamäessä ei ole minusta kivaa. En pidä aikuisena lumessa peuhaamisesta ja alas lasku ja taas ylös kävely on suoraan sanottuna TYLSÄÄ. Silti lapseni pääsevät mäkeen, mutten itse siellä teutaroi, koska en halua.
Eikä joku kirjastossa/kaupassa käynti, kivien ja käpyjen osoittelu lapselle, laulaminen riitä kellekään (paitsi joillekin täällä) tekemiseksi päivästä toiseen. Kaikki eivät vaan pidä tuollaisista ja se on ihan normaalia.
Kyllä minä ainakin kaipaan muutakin aktiviteettia välillä ja sanotaanko suoraan että aivoille haastavaa työtä. Sitten sitä jaksaa paremmin arkirutiinejakin. Kaikkien aivot eivät aktivoidu tarpeeksi pyykkien viikkaamisesta ja viikon ruokalistan suunnittelusta, vaan tarvitaan muutakin.
Kommentit (44)
elättejä.Eli ei saa tehdä lapsia enempää kun" jaksaa" hoitaa ettei vaan sorru hakemaan apua soskusta ym paskaa ja sit toisaalta jos äiti ei jaksa yhtä loma viikkoa lapsen kans vaikka muute töissä niin sitäkään ei saa arvostella. Että yritä päättää mitä mieltä olet!
Mitähän sinä nyt oikein hourailet?
Ensinnäkin en ole ikinä haukkunut täällä enkä missään muuallakaan ketään yh-äitiä. Oma äitinikin on entinen yh. Mikäli viittaat siihen Seiska-lehti ketjuun, jossa joku yh oli saanut apua lehdeltä, niin siinä ketjussa mainitsin moneen otteeseen, etten ota kantaa ko. tapaukseen, koska en edes ole Seiskan lukija. Miksi haukkuisin yksinhuoltajia? Päinvastoin arvostan erittäin paljon yksinhuoltajien jaksamista.
Tässä ketjussa on kyllä puhuttu ihan eri asiasta, kuin siinä ketjussa, joten taidat olla aika hakusessa itse.
Lähden kohta polttamaan jättitähtisadetikkuja lapsieni kanssa ja minun puolestani voitaisiin jo antaa tämänkin ketjun tippua kokonaan. Keksitään jo uusia aiheita.
Mutta mites miehet??? Miksi kukaan ei arvostele miehiä siitä, että eivät jää kotiin hoitamaan lasta esim. hoitovapaan aikana? Tai jos eivät viihdy kotona? Tai ole pullantuoksuisia tai vastaavasti nikkaroija-tyyppiä???
Olet osittain oikeassa, mutta sitä en allekirjoita, että ilmaisuni olisi mitenkään yksioikoista. Kirjoitan siksikin kärkevästi, koska totuus on, että liian pliisulla kirjoituksella ei aiheesta keskustelua herää ja kirjoitusta ei edes ehkä jakseta lukea loppuun, jos siinä kumarrellaan kaikkia ja joka ilmansuuntaan. Lisäksi en pidä siitä, että tällä palstalla huudellaan niin kovin helposti toiselle, että hän on huono äiti vain jonkin yksittäisen asian vuoksi, vaikkei edes koko ihmisestä mitään muuta tiedetä. Tai hyökätään tyyliin " kaikille sitä lapsia suodaan" tai " miksi hankit lapsia, kun et heidän kanssaan edes viikkoa kestä" , vaikka toinen olisi vain todennut, että kotona oleminen on turruttavaa päivästä päivään.
Mutta kun jengi on sellaista, että linkitellään nettigallerioista toisten ihmisten kuvia haukuttavaksi ja toista kirjoittajaa saatetaan tuosta noin vain kevyesti vaikka huoritella huvikseen, niin ymmärrän, että kaikkien kanssa ei voi olla samalla aaltopituudella millään. Niinhän se on oikeassakin elämässä.