Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään muulla kokemusta psykiatrisesta osastohoidosta?

Vierailija
19.11.2012 |

Itse keväällä sellaisessa ollut ja minun kokemuksiani:

- suurin osa hoitajista elämään kyllästyneitä

- osa hoitajista aivan selvästi persoonallisuus häiriöisiä

- keittiöpsykologiakin korkeatasoisempaa kuin osastolla saatu puoskarointi (aivan pokerinaamalla ilmaan heitettyjä kliseistä)

- potilaat terapisoivat toisiaan, kun henkilökunta istuu kahvilla

Vieläkin kiukuttaa, kun klo 21 meni osaston jääkaappi lukkoon ts syötävää ei potilaat saaneet tuon ajan jälkeen, mutta henkilökunta vieraili ahkerasti potilasjääkaapilla.

Yksikin 30v jätkä patisti meidät potilaat nukkumaan klo 23 ja itse jäi katsomaan telkkaria jonka jälkeen siirtyi kansiliaan ja roikkui pari tuntia netissä ja sydänyön tunnit nukkui päiväsalin sohvalla.

en koskaan päästä itseäni tuohon kuntoon, että tarttis enää osastolle mennä, mulle riitti. ja apua en hätääni saanut.. itse olen täällä itseäni terapioinut

Kommentit (162)

Vierailija
161/162 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen psykiatrisen osaston tarkoituksen olla turvapaikkana silloin kun ihminen on siinä kunnossa, että on vaaraksi itselleen tai muille. Kuntouttava paikka se ei ole. Hoitajilla ei tunnu olevan edes motivaatiota kuin lääkinnälliseen auttamiseen. Paras apu mitä osastojakso voi tuoda on sähköhoito, jonka kautta usean vointi paranee huomattavasti ja potilas on usein kohtuullisen nopeasti siinä kunnossa, että voi kotiutua. Kaikille se ei tietenkään auta, mutta erittäin hämmästyttäviä ja positiviisia kokemuksia siitä olen kuullut ja nähnyt. 

Vierailija
162/162 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemuksia OYS psykiatrian osastohoidosta? Masennusdiagnoosi on ja olo on niin kamala, että en pärjäisi enää yksin mutta ajatus monen hengen huoneista, levottomuuksista ja yksityisyyden menettämisestä pelottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi