Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko laihtuneet pelkästään iltasyömisen jättämisen jälkeen?

Vierailija
01.11.2012 |

Kun tästäkin teoriasta on monia mielipiteitä. Osa kannattaa ettei mitään syö klo 18 jälkeen, osa taas että tasaisesti pieniä annoksia illallakin.

Mites teidän kokemukset?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei liho, jos syö 2-3h välein ja pääpaino on kasviksissa ja hedelmissä, vähärasvaisessa lihassa, ja laadukkaassa kuidussa. Miksi se on niin vaikea tajuta?? Unohda limsat, mehut ja vaalea leipä ja makaroni. Ne on ihan turhaa sokeria. Ja liiku joka päivä vähintään 20min!!! Vaikka samalla, kun katsot televisiota.

Vierailija
2/33 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalisti 18 jälkeen syömääsi ruokaa ennen klo 18 eli päivittäinen kalorimääräsi pienenee, niin tottakai laihdut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on rahka ilman sokeria ym. ennen nukkumaan menoa.

Tätä ennen siis kevyesti ym. ohjeilla koko päivä.

Vierailija
4/33 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä pitänyt mitään tarkkoja aikarajoja, vaan olen pitänyt kiinni siitä, että syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä + kevyen aamupalan + ehkä välipalan + pienen iltapalan (jos en ole syönyt päivällistä myöhään). Jos paino on alkanut nousta, olen kiinnittänyt huomiota välipaloihin ja etenkin siihen, etten syö iltapalaa tavan vuoksi vaan oikeasti kuulostelen, onko nälkä. Jos päättelen, että on syötävä vielä jotain, en ota viittä meetwurstivoileipää vaan esim. hedelmää tai marjoja + vähän mysliä.

Vierailija
5/33 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihtunut.

Vierailija
6/33 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni on se, että sillä ei ole paskaakaan etua laihdutuksen kannalta, jos jättää iltasyömisen. Itse syön iltapalan noin kymmenen maissa (tosin jos iltavuorosta tulen, niin saattaa mennä sinne 23.00-23.30 paikkeillekin) ja silti noita pudotettuja kiloja on kasassa jo se hieman päälle 40.

Mutta jokaisella kai se oma tapansa ja tekee, miten parhaimmalta tuntuu. Minä tosin vähän luulen, että melko monella sellaisella, joka on iltasyömisen lopettaneet ja sillä laihtunut on niitä, jotka napostelevat iltaisin...siinä telkkaria katsellessa/koneella ollessa pari voileipää, jogurtti...ehkä tuosta pari nakkia, muutama keksi jne. ja niiden poisjääminen sitten laihduttaa.

Vierailija
7/33 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juuri ajattelin lopettaa iltasyömisen tai oon nyt 2 päivää ollu ilman että syön illalla. Toivottavasti tuottaa tulosta. Useimmiten kun illalla mätän ne ylimääräiset kalorit ja usein kaikkee epäterveellistä.. niin ajattelin että parempi jättää syömättä klo 18 jälkeen kun sitten jos syön niin syön aina ihan liikaa koska sitä syömistä on sitten vaikee lopettaa 😆

Vierailija
8/33 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei liho, jos syö 2-3h välein ja pääpaino on kasviksissa ja hedelmissä, vähärasvaisessa lihassa, ja laadukkaassa kuidussa. Miksi se on niin vaikea tajuta?? Unohda limsat, mehut ja vaalea leipä ja makaroni. Ne on ihan turhaa sokeria. Ja liiku joka päivä vähintään 20min!!! Vaikka samalla, kun katsot televisiota.

Napostelulla ei laihdu.

Vierailija
9/33 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mielestäni tarvetta laihduttaa muutama kilo. Lopetin iltasyömisen ja join ainoastaan mukillisen teetä, kun napostelu houkutti. Tietysti laihduin.

Vierailija
10/33 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saa unta, jos en ole syönyt illalla. Jos en söisi kello kuuden jälkeen, vatsani kurnisi ja olisin ylipirteä. Syön reippaasti hiilareita illalla, niin alkaa väsyttää ja saa sikeät unet. Sen sijaan en syö aamulla, kun ei ole nälkä eikä ehtisikään. Niistä iltahiilareista imeytyy vielä energiaa puolille päivin saakka, jolloin syön kevyen lounaan.

Mielestäni tuo on hyvä systeemi, sillä vuorokauteen tulee siis kumminkin pitkästi yli 12 tunnin syömätön jakso, ja päivällä on helppo lounaalla (työpaikan ravintolassa) täyttää yli puolet lautasesta kasviksilla. Nälkä kertyy ikään kuin pikku hiljaa päivän kuluessa, ja sitten kun illalla viimein syö kunnolla, niin sopivasti jo väsyttääkin. Päivät menee pirteinä kevyellä ruualla ja yöt unessa.

Vierailija
11/33 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei liho, jos syö 2-3h välein

Ota huomioon ihmisen yksilöllisyys. Itse taas vierastan tuota parin tunnin välein pupeltamista ja napostelua. Itse syön pääsääntöisesti kolme kertaa päivässä mahan täyteen ja laihdutus onnistuu, koska kokonaisuushan sen ratkaisee. Toisella toki voi toimia tuo napostelutyyli, enhän toki nyt sitä kiellä.

Ja päivän isoin ateria saattaa monesti olla vasta illalla. Eli minulla ei ainakaan toimi tuo, että klo 18 jälkeen ei enää syö. Tuokin riippuu niin muusta elämänrytmistä ja siitä mikä kellekin sopii. Minä olen iltaihminen ja illalla on enempi nälkäkin kuin päivällä. Ja sitäpaitsi inhoan mennä nälkäisenä nukkumaan.

Vierailija
12/33 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihduin alkamalla syödä iltaisin. Ennen söin väkisin 5 kertaa päivässä, ja "päivän tärkein ateria on aamupala"-uskomuksella. Minua etoi syödä aamulla, mutta väkisin tungin itseeni tukevan aamiaisen ja lounaan, koska uskoin että iltasyöminen on paha.

Lopulta päätin kokeilla luontaista rytmiäni. Jätin koko aamupalan pois, samoin välipalat. Aloin syödä kevyen lounaan ja tukevan päivällisen klo 20-21. Kas kummaa, laihduin tehokkaasti näin, ja pääsin eroon aamujen pahasta olosta ja iltanälästä (vaikea olla nälkä illalla kun on syönyt vatsan täyteen tukevaa ruokaa).

Vierailija
13/33 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laihduin alkamalla syödä iltaisin. Ennen söin väkisin 5 kertaa päivässä, ja "päivän tärkein ateria on aamupala"-uskomuksella. Minua etoi syödä aamulla, mutta väkisin tungin itseeni tukevan aamiaisen ja lounaan, koska uskoin että iltasyöminen on paha.

Lopulta päätin kokeilla luontaista rytmiäni. Jätin koko aamupalan pois, samoin välipalat. Aloin syödä kevyen lounaan ja tukevan päivällisen klo 20-21. Kas kummaa, laihduin tehokkaasti näin, ja pääsin eroon aamujen pahasta olosta ja iltanälästä (vaikea olla nälkä illalla kun on syönyt vatsan täyteen tukevaa ruokaa).

Ohhoh! Jokaisen keho toimii kyllä tosi eri tavalla. Toisille sopii tietyt jutut kun taas toisille ei... Onko muuten iltasyömisen poisjätöllä ollut kuinka suuri vaikutus painoon? Siis teillä jotka sen olette jättäneet pois. Esimerkiksi vaikka jos on viikon ollut ilman iltapaloja?

Vierailija
14/33 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri laihtui 17 kg kun jätti iltasyömiset ja iltanapostelut pois. 

Vierailija
15/33 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 kiloa pätkäpaastoilen. Lopetan syönnin n. kello 15.

Vierailija
16/33 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu kirjoitti:

Työkaveri laihtui 17 kg kun jätti iltasyömiset ja iltanapostelut pois. 

Napostelun lopettaminen laihduttaa.

Vierailija
17/33 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Mä en helkkari soikoon laihdu millään. Mä oon jo vuosien ajan lopettanut syömisen iltaruokaan klo 19. Toki siis syön sen jälkeen, jos on nälkä, koska en saa nälkäisenä nukuttua, mutta tämä on harvinaista. Pätkäpaastoakin olen kokeillut parin vuoden ajan. 

Mä oon ihan siinä normaalipainon yläpäässä, mutta kun mulla on vähän uniapnean tyylistä ongelmaa sekä refluksia, niin olisi hyvä laihtua muutama kilo. Mutta ainakaan syömisiä muuttamalla se ei ole onnistunut.

Vierailija
18/33 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koska minulla oli tapana valvoa myöhään kun se oli sitä omaa aikaa. Väsyneenä himotti sitten herkut yms. Opettelin menemään nukkumaan klo 22 aikaan joten syön varmaan 19-20 aikaan viimeisen kerran.

Eli en noudata mitään paastoa vaan estin itseltäni tilanteen mikä ajoi syömään huonosti, jatkuvasti.

Vierailija
19/33 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin kun jätin keksit, kakut, pullat, suklaat, karkit, juustot, voin pois. Lihaa syön joskus. Kalkkunaa leivän päällä. Kasviksia, hedelmiä ja marjoja paljon joka päivä. Tuli hyvä ja kevyt olo tuon ruokaremontin jälkeen.

20/33 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, enimmät ylimääräiset lähti tuolla, ja nyt sillä on pysynyt paino kurissa jo monta vuotta täs 70+ johon se pysähtyi. Muutama kilo yli normaalirajan, mutta oon tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi