Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko laihtuneet pelkästään iltasyömisen jättämisen jälkeen?

Vierailija
01.11.2012 |

Kun tästäkin teoriasta on monia mielipiteitä. Osa kannattaa ettei mitään syö klo 18 jälkeen, osa taas että tasaisesti pieniä annoksia illallakin.

Mites teidän kokemukset?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan kokonaismäärä päivän aikana on ratkaisevaa, ei se, mihin aikaan sen syö.

Vierailija
22/33 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laihtunut vaan pysynyt samoissa mitoissa /hoikkana (koko 36-38) viimeiset 20 vuotta, koska en syö mitään kuuden jälkeen, poikkeustilanteita lukuunottamatta. Muuten syön ihan normaalisti. Joten kaipa se toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

normaalisti 18 jälkeen syömääsi ruokaa ennen klo 18 eli päivittäinen kalorimääräsi pienenee, niin tottakai laihdut.

Niin siis sillä oletuksella ettei mennä mättämään ennen 18.00 sitäkin mättöä joka aiemmin syötiin vasta illalla ... ja jätetään myös se viinilasi tai olut juomatta

Varsinkin illalla tulee vedettyä helposti kaikenlaista epäterveellistä naposteltavaa ja otettua lasillinen samalla kun katsoo matsia tai Netflixiä.

Jos tuon jättää pois kokonaan ilman että muuttaa muita ruokailutottumuksia niin tuloksia alkaa saada alle kuukaudessa.

Vierailija
24/33 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei liho, jos syö 2-3h välein ja pääpaino on kasviksissa ja hedelmissä, vähärasvaisessa lihassa, ja laadukkaassa kuidussa. Miksi se on niin vaikea tajuta?? Unohda limsat, mehut ja vaalea leipä ja makaroni. Ne on ihan turhaa sokeria. Ja liiku joka päivä vähintään 20min!!! Vaikka samalla, kun katsot televisiota.

20 min?😄

Vierailija
25/33 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuan kokonaismäärä päivän aikana on ratkaisevaa, ei se, mihin aikaan sen syö.

Niinhän se varmasti on, mutta omalla kohdalla kilot eivät tunnu karisevan, vaikka nipistäisin ruuan määrästä kuinka paljon tahansa. Tällä hetkellä se on erittäin helppoa, koska mulla ei ole oikeastaan ruokahalua lainkaan. 

Varmasti lihaskunnon parantaminen auttaisi aineenvaihduntaakin. Mutta ei vain ole energiaa siihen!

Vierailija
26/33 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut normaalipainon rajojen sisällä 8 kiloa. Olen lyhyt ja kulutan aika vähän. Ennen yritin syödä säännöllisesti pieniä aterioita, mutta aterioiden piti olla älyttömän pieniä, jotta en vain lihonut. Minulla oli jatkuvasti nälkä enkä saanut kertaakaan päivässä syötyä itseäni kylläiseksi. Syöminen oli myös sosiaalisesti hankalaa koska ihmiset ihmettelivät pienempiä annoskokojani, söin siis niukasti 5 kertaa päivässä. En enää, nykyään syön kolmesti päivässä ja voin joo aamulla syödä ensimmäisen kerran itselleni kylläisen tunteen. On aika paljon mukavampi aloittaa päivä tällä tavalla. Lounaalla syön reilusti, sisältää paljon kasviksia ja iltapäivällä syön vielä kohtuullisen täyttävästi. Loppupäivästä syön harvoin mitään, juon vain vettä. Jos kutsutaan kahville tms. tottakai lähden. Nälkä ei vaivaa illalla, siihen syömättömyyteen tottui heti. Ajatuksesta, että söisin vielä illalla kun päivän aikana olen jo syönyt riittävästi, tuntuu enemmänkin epämukavalta. Napostella voisin tietysti vähän ja joskus niin teenkin, mutten syödä paljoakaan. Minulla on siis toiminut oikein hyvin. Jollekin toiselle voi toimia että aloittaa syömisen vasta puolenpäivän aikaan. Toisille toimii nuo useammat ateriat varsinkin jos kuluttaa paljon.

Vierailija
27/33 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei liho, jos syö 2-3h välein ja pääpaino on kasviksissa ja hedelmissä, vähärasvaisessa lihassa, ja laadukkaassa kuidussa. Miksi se on niin vaikea tajuta?? Unohda limsat, mehut ja vaalea leipä ja makaroni. Ne on ihan turhaa sokeria. Ja liiku joka päivä vähintään 20min!!! Vaikka samalla, kun katsot televisiota.

Haista #!?#

Vierailija
28/33 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä pitänyt mitään tarkkoja aikarajoja, vaan olen pitänyt kiinni siitä, että syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä + kevyen aamupalan + ehkä välipalan + pienen iltapalan (jos en ole syönyt päivällistä myöhään). Jos paino on alkanut nousta, olen kiinnittänyt huomiota välipaloihin ja etenkin siihen, etten syö iltapalaa tavan vuoksi vaan oikeasti kuulostelen, onko nälkä. Jos päättelen, että on syötävä vielä jotain, en ota viittä meetwurstivoileipää vaan esim. hedelmää tai marjoja + vähän mysliä.

Minä panostan aamupalaan. Lounas kevyempi, jaksan paremmin, välipala, päivällinen, iltapala on proteiinipitoinen. Yleensäkin proteiini pitoinen. Rasvan merkitystä ei sovi unohtaa. Rasva palaa rasvalla.

Vierailija
29/33 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Mä en helkkari soikoon laihdu millään. Mä oon jo vuosien ajan lopettanut syömisen iltaruokaan klo 19. Toki siis syön sen jälkeen, jos on nälkä, koska en saa nälkäisenä nukuttua, mutta tämä on harvinaista. Pätkäpaastoakin olen kokeillut parin vuoden ajan. 

Mä oon ihan siinä normaalipainon yläpäässä, mutta kun mulla on vähän uniapnean tyylistä ongelmaa sekä refluksia, niin olisi hyvä laihtua muutama kilo. Mutta ainakaan syömisiä muuttamalla se ei ole onnistunut.

Toki se mitä syöt, vaikuttaa. Liikunta auttaa.

Vierailija
30/33 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Mä en helkkari soikoon laihdu millään. Mä oon jo vuosien ajan lopettanut syömisen iltaruokaan klo 19. Toki siis syön sen jälkeen, jos on nälkä, koska en saa nälkäisenä nukuttua, mutta tämä on harvinaista. Pätkäpaastoakin olen kokeillut parin vuoden ajan. 

Mä oon ihan siinä normaalipainon yläpäässä, mutta kun mulla on vähän uniapnean tyylistä ongelmaa sekä refluksia, niin olisi hyvä laihtua muutama kilo. Mutta ainakaan syömisiä muuttamalla se ei ole onnistunut.

Toki se mitä syöt, vaikuttaa. Liikunta auttaa.

Okei, syöminen vaikuttaa, mutta eipä ole syömisiä vähentämällä paino pudonnut. 

Olen nyt 40, lopetin napostelemisen kakkosella alkavassa iässä, olen jo suunnilleen 10 vuotta syönyt viimeisen ruuan klo 19 ja nyt ollut myös pätkäpaastolla pari vuotta (eli siis en syö aamupalaa – tosin olen tässä kesästä alkaen syönyt aamupalaa aina välillä, kun näköjään aamupalan pois jättäminen ei ole laskenut painoa). En juo päivittäin kaloripitoisia juomia, vaan vettä ja teetä ja joskus sokeritonta limsaa. Paino vain ei laske. Ei se kyllä nousekaan.

Vierailija
31/33 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se ole sen kummemmin toiminut. Aamusyömisten karsiminen on vaikuttanut. Helppo jatkaa yöpaastoa lounaaseen asti. Illalla pitää kuntoilun jälkeen syödä. Vajaa kilo per viikko tippunut, kun syön korkeintaan kolmesti päivässä. Monesti jää kahteen ateriaan.

Vierailija
32/33 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut jo 8 kg tällä metodilla: kunnon aamupala, hyvä monipuolinen lounas ja n. klo 15-16 välipala, johon sisältyy kourallinen pähkinöitä, hedelmä ja vihanneksia. Sen jälkeen ei mitään muuta kuin vettä aamuun saakka. Joskus on nälkä iltaisin, mutta siihen tottuu. Vaatteet väljenee ja olo on energinen. 

Vierailija
33/33 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä iltasyömisen lopettaminen on minua auttanut, tai korkeintaan jotain tosi kevyttä kuten porkkanaa. Yrttitee tuo unen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme