Miten kirjoittaisin lapun nätisti ulvovan koiran
omistajalle? Nyt alkaa olee hermot tiukilla, enkä omin sanoin osaa enää sanoa kun pahasti. Tätä on nyt kuunneltu kk tolkulla. Se ns koira ulisee myös omistajan ollessa kotona. Tai on myös hyvin mahdollista, että koira on opetettu tekemään tarpeensa pönttöön ja vetämään vessa. Eipä niitä koskaan näe ulkona, koiraa eikä omistajaa. En ajatellut herätä enää kertaakaan tuohon ulvomiseen/vikinään mitä toi koira pitää.
Kommentit (37)
muu häiriinny/tee asialle mitään. Tota eläinsuojelua mietin vain sen takia, ettei tunnu kovin normaalilta, että koira ulvoo tuolla omistajan ollessa kotona. Tai ainakin joku siellä ainakin joskus on ja silti se ulvoo. Soitin isännöitsijälle, tai niin luulin. Pyydettiin laittamaan sähköpostia. Näin parhaillaan teen. Ihmettelen hänelle myös tätä, etteikö tosiaan kukaan muu ole tehnyt valituksia.
joka kerta ei edes ole yksin! Mitä kohtaa jotkut ei ymmärrä. Ja ihan varmana se omistaja on tietonen et ulvoo, koska se kuuluu myös rappukäytävään. Täytyy olla kuuro jos sitä ei kuule. Miten se itekkää jaksaa kuunnella tota.
Taloyhtiön hallituksella on lain mukaan vastuu puuttua häiritsevään käyttäytymiseen. Koira ei saa aiheuttaa päiväsaikaankaan kohtuutonta häiriötä. Täysi hiljaisuus taloyhtiössä on klo 22-07 välisenä aikana. Ilmoitat asiasta isännöitsijälle, joka huolehtii huomauttamisesta. Ei kannata alkaa henkilökohtaisesti näitä hoitamaan, koska asiat tuppaa tiivisti asuessa kärjistymään helposti ja saat ns. vittumaisen naapurin maineen.
jossa kiitin, että koiransa pitää huolen ettemme nuku liikaa. Kerroin myös, että mikäli sama meno jatkuu, niin jatkossa ilmoitan joka kerta isännöitsijälle. Se ulina loppui tuolloin kuin seinään. Noin viikoksi. Nyt se on taas aloittanut sen ulisemisen eilen. Isännöitsijää ei muka saa puhelimitse kiinni, pyydettiin tosiaan sähköpostia vaan laittamaan ja näin tein. Minkäänlaista vastausta en siihen saanut.
ulvoo koira. Taitaa olla yksin. Miten ne opetetaan olemaan ulvomatta, jos ne tuntevat ikävää????
kun omistaja/t on kotona. Kumpi tuolta pitäs häätää parempaan hoitoon.
Naapuri tuli rähjäämään siitä että koirani haukkuu poissa ollessamme. No emme tienneet koiran haukkuvan ennen tätä naapurin järjestämää showta ja kiitos naapurille siitä että nykyään koira rähjää aina kun joku tulee meille kylään ja on hyvin varauksellinen.
Siitäkin saimme kuulla kunniamme ettemme käytä koiraa ulkona... Huoh.... Oletko sä ap koko ajan ikkunassa kyttäämässä naapureita että ulkoiluttavatko koiriaan tarpeeksi?
Niinpä niin. Itse käyn vähintään 3 kertaa päivässä koirani kanssa lenkillä ja silti saan kuulla etten koiraa ulkoiluta tarpeeksi :D
vai onko vaan joku erityinen tarve puuttua johonkin olemattomaan. Kun se koira EI OLE AINA YKSIN kun tuolla ulvoo. Ja joo, en voi varmaksi sanoa, ettei tota koiraa ulkoilutettais. On se vaan silti omituista, ettei koskaan tulee vastaan. Ei omistaja, ei omistaja koiran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos koiran ulvonnasta!
Kiittää varmaan halusit, sillä kukas nyt nätistä ulvomisesta valittamaan rupeaisi?
Miten kirjoittaisin nätisti lapun ulvovan koiran omistajalle? ...vai meinaaks et se ulvoo nätisti???
Mä laitoin kerran lapun ovelle, missä mainos rauhoittavasta reseptivapaasta valmisteesta, niitähän on markkinoilla monia. Koira ulvoi yksin olleessaan, mutta eivät osanneet tehdä asialle mitään tai eivät välittäneet. Melko yksinkertaisia tuntuivat olevan muutoin.
En jättänyt yhteystietojani, joten eivät tienneet kuka lapun oli jättänyt, mutta saivat ainakin tietoa, että koiran käytös häiritsi asukkaita. Ja että sille voi yrittää tehdä jotain. Joku koirakouolu olisi näille ollut ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
jossa kiitin, että koiransa pitää huolen ettemme nuku liikaa. Kerroin myös, että mikäli sama meno jatkuu, niin jatkossa ilmoitan joka kerta isännöitsijälle. Se ulina loppui tuolloin kuin seinään. Noin viikoksi. Nyt se on taas aloittanut sen ulisemisen eilen. Isännöitsijää ei muka saa puhelimitse kiinni, pyydettiin tosiaan sähköpostia vaan laittamaan ja näin tein. Minkäänlaista vastausta en siihen saanut.
Piruilu ei valitettavasti oikein tehoa ihmisiin, vaan voi saada aikaan vastareaktion.Uhkailulla saa enemmän aikaiseksi, mutta näemmä sekään ei riitä pitkälle. Mahtaisiko haukkupanta auttaa, se estää monella koiralla haukkimisen, niin voisiko ao. kokeilla jos tehoaisia myös ulvontaan. Esite ulko-oveen vihjeeksi.
Vierailija kirjoitti:
ehkä joskus. . .keväällä viimeksi. Täällä kuuluu kaikki äänet todella hyvin. Tosiaan ei normi elämisen äänet häiritse, mutta alkaa oikeesti v.tuttamaan herätä tohon ulinaan liki joka aamu. Toi ulina kuuluu myös rappuun hyvin, ja koiran kynnet raapii lattiaa, siis meidän kattoa kun tuolla juoksee. Miks ihmeessä se ulvoo kun ei ole edes yksin, ainakaan joka krt äänistä päätellen. En nyt vielä ota yhteyttä, mutta todellakin pidän mielessä ton eläinsuojelun jos toi jatkuu. Jollain ei nyt ole kaikki ok.
Tiedätkö miksi koirani ulvoo, kun käyn suihkussa?
Vierailija kirjoitti:
Hei rakas emäntäni/isäntäni,
(kumpi koiralla lienee)Minulla on yksinäistä ja tylsää, vähän pelottaakin, kun olet poissa tahi et huomioi minua riittävästi. Muistutan itseäni ja talon asukkaita olemssaolostani ulvomalla toivon, että joku huomaisi.
En minä paljon pyydä ruokaa säännöllisesti, ja raikkaan vesikipon, ulkoilua, rapsutuksia ja leikkiä päivittäin.
Vastapalvelukseksi, heilutan häntääni ja nuolaisen toisinaan. Tervehdin iloisesti sinua ja naapureitamme. Olen paras ystäväsi nyt ja aina. Älä unohda minua. Jollet jaksa hoitaa minua ole kiltti ja etsi minulle uusi rakastava koti.Rakas koirasi, (Nimi jos tiedät sen)
(Ja piirrä tassun kuva!)
Tiedäthän ne ns. ongelmakoirat? Pitäisikö se viedä piikille, jos se ei suostu olemaan hiljaa?
Mä kyllä tulkitsen tuollaisen piiloagressiivi
Ehdottomasti pitäisi viedä, sillä on sopeutumaton yksilö.
Mä kyllä tulkitsen tuollaisen piiloagressiiviseksi "mukakivaksi", jonkun mukanokkselan ja kaikkitetävän kirjoittamaksi. Eihän se sun koira ole, jos haluat satuilla niin kirjoitappas vaikkapas mukava pikku koirakirjanen. OIkeesti. Mikä siinä on niin vaikea ihan vaan kertoa asia OMALTA kantiltaan?? Ennen kuin on ihan raivona?