Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kirjoittaisin lapun nätisti ulvovan koiran

Vierailija
08.11.2012 |

omistajalle? Nyt alkaa olee hermot tiukilla, enkä omin sanoin osaa enää sanoa kun pahasti. Tätä on nyt kuunneltu kk tolkulla. Se ns koira ulisee myös omistajan ollessa kotona. Tai on myös hyvin mahdollista, että koira on opetettu tekemään tarpeensa pönttöön ja vetämään vessa. Eipä niitä koskaan näe ulkona, koiraa eikä omistajaa. En ajatellut herätä enää kertaakaan tuohon ulvomiseen/vikinään mitä toi koira pitää.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyhitään p***settä, joten ainoa toimiva tapa on, soittaa ovikelloa ja mennä juttelemaan asiallisesti. Mutta tee se vasta sitten, kun tiedät, että voit asiallisesti hoitaa tämän asian.

Muutoin et tule saavuttamaan toivottua tulosta millään.

Vierailija
2/37 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti omistajalla on ongelmia, lähinnä mielenterveysongelmia. Laput eivät todennäköisesti auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos koiran ulvonnasta!

Kiittää varmaan halusit, sillä kukas nyt nätistä ulvomisesta valittamaan rupeaisi?

Vierailija
4/37 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat kynän oikeaan tai vasempaa käteen, kummalla nyt sitten yleensä kirjoitatkin. Sitten otat palan esim. ruutupaperia, ihan puhdas A4:kin käy. Ja sitten alat kirjoittaa. Mallina voit ottaa vaikka tästä kirjoituksesta, jos et kerran enää muista miten paperille kirjoitetaan.

Vierailija
5/37 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran pahalta kuulostaa. Sinuna ilmoittaisin suoraan eläinsuojeluviranomaiselle enkä edes yrittäisi kommunikoida omistajan kanssa. Tärkeintä on, että koiraparka saadaan pois tuollaisista oloista.

Me asuimme joskus opiskelijatytön alapuolella, hänellä oli tapana jättää kaksi koiraa ulvomaan ja lähteä bilettämään koko yöksi. Laitoimme talon ilmoitustaululle suunnilleen seuraavanlaisen lapun:

"Arvoisa koiranomistaja, huolehdithan lemmikkiesi tarpeista, ettei niiden tarvitse ulvoa tuntikausia nälkäänsä tai yksinäisyyttään. Muistathan, että talossamme on yörauha ja naapurisi haluavat nukkua öisin."

Tyttö muutti pian tämän jälkeen pois, ilmeisesti oli saanut varoituksen ellei peräti häädön.

Vierailija
6/37 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei rakas emäntäni/isäntäni,

(kumpi koiralla lienee)

Minulla on yksinäistä ja tylsää, vähän pelottaakin, kun olet poissa tahi et huomioi minua riittävästi. Muistutan itseäni ja talon asukkaita olemssaolostani ulvomalla toivon, että joku huomaisi.

En minä paljon pyydä ruokaa säännöllisesti, ja raikkaan vesikipon, ulkoilua, rapsutuksia ja leikkiä päivittäin.

Vastapalvelukseksi, heilutan häntääni ja nuolaisen toisinaan. Tervehdin iloisesti sinua ja naapureitamme. Olen paras ystäväsi nyt ja aina. Älä unohda minua. Jollet jaksa hoitaa minua ole kiltti ja etsi minulle uusi rakastava koti.

Rakas koirasi, (Nimi jos tiedät sen)

(Ja piirrä tassun kuva!)

Vierailija
7/37 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin aikaan koira haukkuu, ja keräät nimet viereisiltä naapureilta/ asukkailta joita koiran äänet häiritsee.

Tämän lapun toimitat isännöitsijälle, joka vie sen hallituksen kokoukseen, ja asukkaalle menee kirjallinen ukaasi että koiran haukunnan on loputtava.

Vierailija
8/37 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ilmoittaisin suoraan eläinsuojeluviranomaiselle enkä edes yrittäisi kommunikoida omistajan kanssa. Tärkeintä on, että koiraparka saadaan pois tuollaisista oloista.

Suoraan viranomaisille? Et edes yrittäisi kommunikoida omistajan kanssa?

AP:ta neuvoisin menemään soittamaan ovikelloa, jos et pysty tälläytymään rappukäytävään samaan aikaan naapurisi kanssa. Onhan mahdollista, ettei hän olekaan mielenterveyspotilas, vaan ihminen, jolla on vaikeuksia koiransa kanssa. Kannattaisi yrittää keskustella hänen kanssaan. Jos tyyppi on hullu, sitten voit soittaa viranomaisille.

Vierailija
9/37 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kumpi koiralla lienee)

Minulla on yksinäistä ja tylsää, vähän pelottaakin, kun olet poissa tahi et huomioi minua riittävästi. Muistutan itseäni ja talon asukkaita olemssaolostani ulvomalla toivon, että joku huomaisi.

En minä paljon pyydä ruokaa säännöllisesti, ja raikkaan vesikipon, ulkoilua, rapsutuksia ja leikkiä päivittäin.

Vastapalvelukseksi, heilutan häntääni ja nuolaisen toisinaan. Tervehdin iloisesti sinua ja naapureitamme. Olen paras ystäväsi nyt ja aina. Älä unohda minua. Jollet jaksa hoitaa minua ole kiltti ja etsi minulle uusi rakastava koti.

(Ja piirrä tassun kuva!)

Tiedäthän ne ns. ongelmakoirat? Pitäisikö se viedä piikille, jos se ei suostu olemaan hiljaa?

Vierailija
10/37 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kumpi koiralla lienee)

(Ja piirrä tassun kuva!)

Tiedäthän ne ns. ongelmakoirat? Pitäisikö se viedä piikille, jos se ei suostu olemaan hiljaa?

Ihan hyvä, mutta entä jos piski saakin ulkoilla ja leikkiä ja syödä säännöllisesti?

No, jos ulvonta ei lopu, kannattaa laittaa koirakouluttajien yhteystietoja luukusta ja kirjoittaa viesti, että sekä koira, omistaja että naapurit ovat onnellisempia, jos haette ongelmaan apua. Haukkupannastakin voi myös ulvontaan olla apua ja niitä feromonia erittäviä lootiakin löytyy huoneen nurkkiin niistä mainoksia messiin.

Vierailija
11/37 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se hiljaista vienoa ulvomista vai millaista?

Vierailija
12/37 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko sopineet, että ilmoitat äänen luonteesta? Ja jos näin on, niin sanot vaan kun näette, että "Tänään se teidän koita ulvoi nätisti". Omistaja on tyytyväinen ja sinä olet työsi hoitanut.

Vierailija
13/37 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tänään kuuntelin tunnin verran tota niin ihanaista ulinaa. Asutaan tosiaan kerrostalossa, ja ilmeisesti tässä asuu vaan todella huonokuuloisia mummeleita, koska tuo koiraihminen täälä aina vaan asuu. Ihan kun se ei muita edes häiritsisi. En edes tiedä keitä kaikkia tässä rapussa asuu kun ei täällä näy juuri ketään koskaan. Yhden vanhemman naisen tiedän. Tälläkään kertaa tuo koira ei ollut siis yksin. Kuvittelin näin, ja vein lapun luukkuun. Pääsin yläkerrasta takaisin alas, niin ulvonta loppui kuin seinään, eikä sen jälkeen ole kuulunut kuin pieniä normaaleja elämisen ääniä. Se omistaja oli siis tälläkin kertaa kotona ja antaa sen koiran vaan ulvoa. Jos jollain niin tolla omistajalla lyö pahasti tyhjää korvien välissä. Koskaan ei kuule, että se edes yrittäisi komentaa koiraansa. Ja koskaan niitä ei tosiaan näe pihalla. Joku nyt ole kyllä ihan kohdallaan.

Vierailija
14/37 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kerrostalossa häiritsi öisin haukkuvat koirat joiden luulin olevan meidän rapussa. Pieni jutustelu naapurin kanssa osoittikin että kyseessä on naapurirapun koirat. Ja nämä koirat haukku kun isäntä ei ollut kotona.

Vein ihan ystävällisen kirjeen jossa kerroin koirien haukkuvan öisin ja äänen kuuluvan naapurirappuun asti. Tämän kirjeen jälkeen haukkuminen loppui ja öistä tuli taas rauhallisia.

Vierailija
15/37 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä joskus. . .keväällä viimeksi. Täällä kuuluu kaikki äänet todella hyvin. Tosiaan ei normi elämisen äänet häiritse, mutta alkaa oikeesti v.tuttamaan herätä tohon ulinaan liki joka aamu. Toi ulina kuuluu myös rappuun hyvin, ja koiran kynnet raapii lattiaa, siis meidän kattoa kun tuolla juoksee. Miks ihmeessä se ulvoo kun ei ole edes yksin, ainakaan joka krt äänistä päätellen. En nyt vielä ota yhteyttä, mutta todellakin pidän mielessä ton eläinsuojelun jos toi jatkuu. Jollain ei nyt ole kaikki ok.

Vierailija
16/37 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin tyyliin: Hei, oletko tietoinen, että koirasi ulvoo päivittäin pitkiä aikoja, myös öiseen aikaan. Ulvonta häiritsee kovasti meitä naapureita. Toivomme, ettette jätä koiraa lainkaan yksin iltasella. Myös päivällä tapahtuvaan ulvontaan ja vinkumiseen teidän täytyy keksiä ratkaisu.

Mikäli ulvominen ja vinkuminen vielä jatkuvat, joudumme valitettavasti ottamaan isännöitsijään yhteyttä.

Vierailija
17/37 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerros tai rivitalo, oletko jutellut naapureiden kanssa asiasta? Jos teillä on naapureita niin kysele muilta a) miten he kokevat ulvonnan b) näkyykö koiraa koskaan lenkillä.

Jos koiraa ei näy lenkillä, niin voit tehdä ilmoituksen eläinsuojeluun netissä nimelläsi, kerrot siellä vain että olet huolissasi naapurisi koirasta, saako tarvittavan hoidon.

Lisäksi pohtisin millainen ihminen tuo omistaja on, ihan kaikenlaisille ihmisille en itse uskaltaisi mennä valittamaan asiasta ainakaan kasvotusten. ;)

Ihme kun ihmiset eivät voi vastata asiallisesti asialliseen kysymykseen. Täällä puhutaan ties mistä etu- ja takapyllyistä aktiivisesti ja tosissaan, ja asiallisia neuvoja kyselevälle irvaillaan.

Mutta jos olet päättänyt kirjoittaa lapun niin voisit asiallisesti pyytää että ulvonnalle voisi tehdä jotain, se häiritsee unia ja muistuttaa vielä yörauhasta klo. 22-07 välisenä aikana.

Tsemppiä!

Vierailija
18/37 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin tyyliin: Hei, oletko tietoinen, että koirasi ulvoo päivittäin pitkiä aikoja, myös öiseen aikaan. Ulvonta häiritsee kovasti meitä naapureita. Toivomme, ettette jätä koiraa lainkaan yksin iltasella. Myös päivällä tapahtuvaan ulvontaan ja vinkumiseen teidän täytyy keksiä ratkaisu.

Mikäli ulvominen ja vinkuminen vielä jatkuvat, joudumme valitettavasti ottamaan isännöitsijään yhteyttä.

Me olemme joskus kirjoittaneet kirjeen yläkerran naapurille(opiskelija asunnossa) tosin jätimme tuon isännöitsijän tuosta pois kokonaan. Eli ihan nätisti kirjoitettiin, että tiedättekö teidän koirien ulvovan heti, kun joutuvat jäämään yksin. Ei kauankaan mennyt, kun ulvominen loppui. Taisi olla vielä niin, että koirien omistaja laittoi meille kiitos viestinkin, kun ilmoitettiin hänelle tästä.

Vierailija
19/37 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumma ettei kukaan ole jo ehdottanut isännöitsijälle soittamista? sitä kautta saat tietoosi onko muut tehny valitiksua ja ohjeita varoituksen/häädön aikaansaamiseen

ei sinulla mielestäni ole oikeutta soittaa ulvomisen perusteella eläinsuojeluun ja sitä paitsi he ei hoida häätöjä/varoituksia

tämä kaikki hoituu isännöitsijän ja muiden naapureiden yhteistyöllä

itse saatiin tässä talossa bilettäjä kuriin kun saatiin valitukseen monta nimeä alle (eikä vain yksi)

Vierailija
20/37 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOiran (luultavasti aina hiljaisen, kiltin, pienen) omistajana haluaisin kyllä ihan ilman hermojen kiristystä tietää jos se ulvoo kun ollaan poissa. Meidän nähden on rauhallinen, mutta en voi tietää mitä se tekee kun ei olla kotona; näyttäisi nukkuvan. Ihmeellistä että pitää kerätä tuollaisia raivoja ennen kuin voi vaan kertoa asiasta. Ei ole koiranomistajan syy jos sä et osaa ilmaista itseäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä