Yllätin tyttäreni harrastamassa seksiä
No juuh...ajattelin tänne nyt kirjoittaa viime perjantaina tapahtuneen ikävän välikohtauksen.
Elikkäs tulin perjantaina iltapäivällä kotiin töistä ja yllätyin negatiivisesti. Yllätin 16-vuotiaan tyttäreni harrastamassa seksiä jonkun pojan-jolpin kanssa meidän sängyssämme! En tiedä, mitä tapahtui mutta hermot menivät ja heitin jätkän aika äkäisesti ja ehkä hieman liian kovakouraisesti ulos talosta.
Kysyisin nyt muilta tuon ikäisen teinin vanhemmilta, miten suhtautuisitte, jos yllättäisitte hänet näin? Entä mitä olette tehneet, mikäli tämä on jo tapahtunut?
Tyttäreni huuti minulla aikansa ja lukkiutui sitten huoneeseensa. Ei ole minulle vielläkään oikein mitään puhunut. Vaimoni on sukuloimassa, eikä tiedä tästä viellä...
Ystävällisiä ja asiallisia neuvoja/kokemuksia/kommentteja otetaan vastaan.
Kommentit (38)
Koetapa ymmärtää
Pyytäisin sinuna tyttäreltä anteeksi.
että MITÄ sen APn nyt pitäisi anteeksi pyytää? Sitä että tuli kotiin "väärään aikaan"? Vai sitä ettei antanut tyttären ja pojan naida loppuun asti vanhempien sängyssä vaan ikävästi keskeytti puuhat? Selittäkääs nyt mulle että miksi kun en oikein itse näe mitään syytä että minkä takia se anteeksipyytö pitäisi tulla APn (eikä sen tyttären!) puolelta.
Aikuisten makkari voi olla ns. väärä paikka, mutta seksi on kuitenkin kahden ihmisen välinen asia, eikä silloin mennä väliin tai heitetä toista osapuolta pois. Tyttäreltä saattoi juuri mennä yksi ihmissuhde, mutta se ei tietenkään sinun kaltaisia harmista.
Jos olisin ap:n tytär, niin isäni ei enää näkisi minua koskaan miehen/ pojan seurassa, jos katsoo asiaksseen käyttäytä noin. Siis koskaan - ja sen olisi isälle juuri oikein.
kyllä se seksi on ihan kahden ihmisen välinen asia, mutta silloin ei mennäkkään toisten sänkyyn (varsinkaan vamhempien) puuhailemaan ja odoteta että sanomista ei tule jos kiinni jäädään. Olisi ehkä ollut järkevämpää olla siellä omassa huoneessa suljetun ja vielä ehkä lukitun oven takana niin olisi ollut se rauha myös hoitaa asiat loppuun.
Tällä sun samalla "ei saa mennä väliin" logiikalla pikkulasten tulisi pyytää vanhemmiltaan anteeksi jos sattuvat vahingossa eksymään vanhempien makkariin puuhailuiden aikana. Oletko siis myös tätä mieltä? Ymmärrä nyt että kun enemmän ihmisiä asuu samassa taloudessa niin näitähän tapauksia voi käydä, mutta on ihan oma vastuu että yrittääkö edes hillitä sitä toisen yllätetyksi tulemista vai ei (oma huone ja ovi luokossa vs. vanhempien sänky tms."luvaton alue"). Tytär tässä oli hölmö, ja jos kerran seksiinkin on jo tarpeeksi vanha niin myös pitäisi pystyä omista törttöilystä se vastuu kantamaan. Kyllä varmasti hävettää kaikkia osapuolia, mutta tässä isoin vika oli todellakin siellä tyttären ja pojan puolella. Kaikelle on aikansa ja paikkansa, ja se pätee myös tässä. Mutta, ehkä sinun kaltainen ihminen ei tälläistä voi tosiaan ymmärtää :)
Ok, mäkin olen sitä mieltä, että oli typerästi tehty mennä vanhempien huoneeseen peuhaamaan, jos omakin olisi ollut.
Mutta.
Se on myös 16-vuotiaan koti, jossa sen pitäisi saada elää niin kuin muutkin. Seksi kuitenkin kuuluu jo tuon ikäisen elämään, joten missä sitä pitäisi harrastaa, jos ei kotona.
Otitko ap selvää, mikä tämä "kolli" oli? Jotenkin tuosta sai sen kuvan, että tyttösi ei tuntenut häntä lainkaan jos edes oli vapaaehtoisesti hommassa mukana. Tuskin näin kuitenkaan. Minusta oli tylyä heittää jätkä suorilta pihalle keskustelematta tai mitään. Minusta sinä ylireagoit ja pahasti. Älä unohda, että tyttäresi ei ole mikään lapsi enää!
Koetapa ymmärtää
että MITÄ sen APn nyt pitäisi anteeksi pyytää? Sitä että tuli kotiin "väärään aikaan"? Vai sitä ettei antanut tyttären ja pojan naida loppuun asti vanhempien sängyssä vaan ikävästi keskeytti puuhat? Selittäkääs nyt mulle että miksi kun en oikein itse näe mitään syytä että minkä takia se anteeksipyytö pitäisi tulla APn (eikä sen tyttären!) puolelta.
Aikuisten makkari voi olla ns. väärä paikka, mutta seksi on kuitenkin kahden ihmisen välinen asia, eikä silloin mennä väliin tai heitetä toista osapuolta pois. Tyttäreltä saattoi juuri mennä yksi ihmissuhde, mutta se ei tietenkään sinun kaltaisia harmista. Jos olisin ap:n tytär, niin isäni ei enää näkisi minua koskaan miehen/ pojan seurassa, jos katsoo asiaksseen käyttäytä noin. Siis koskaan - ja sen olisi isälle juuri oikein.
kyllä se seksi on ihan kahden ihmisen välinen asia, mutta silloin ei mennäkkään toisten sänkyyn (varsinkaan vamhempien) puuhailemaan ja odoteta että sanomista ei tule jos kiinni jäädään. Olisi ehkä ollut järkevämpää olla siellä omassa huoneessa suljetun ja vielä ehkä lukitun oven takana niin olisi ollut se rauha myös hoitaa asiat loppuun. Tällä sun samalla "ei saa mennä väliin" logiikalla pikkulasten tulisi pyytää vanhemmiltaan anteeksi jos sattuvat vahingossa eksymään vanhempien makkariin puuhailuiden aikana. Oletko siis myös tätä mieltä? Ymmärrä nyt että kun enemmän ihmisiä asuu samassa taloudessa niin näitähän tapauksia voi käydä, mutta on ihan oma vastuu että yrittääkö edes hillitä sitä toisen yllätetyksi tulemista vai ei (oma huone ja ovi luokossa vs. vanhempien sänky tms."luvaton alue"). Tytär tässä oli hölmö, ja jos kerran seksiinkin on jo tarpeeksi vanha niin myös pitäisi pystyä omista törttöilystä se vastuu kantamaan. Kyllä varmasti hävettää kaikkia osapuolia, mutta tässä isoin vika oli todellakin siellä tyttären ja pojan puolella. Kaikelle on aikansa ja paikkansa, ja se pätee myös tässä. Mutta, ehkä sinun kaltainen ihminen ei tälläistä voi tosiaan ymmärtää :)
Ok, samat säännöt kaikille pikku lapsesta aikuiseen? Sinä siis tarkoitat tätä?
Kiinni jäämisellä ja yllätetyksi tulemisella on eronsa. Itse en edes ajattele, että 16-vuotias voisi "jäädä kiinni" seksistä, mutta yllätetyksi kyllä, koska ei ole tarkoitus, että muut näkevät. Sinänsä tyhmää, varsinkin kun tytön pitäisi tietää, miten huono isä suhde hänellä on.
Se, että heitit pojan ulos, oli oikein - se oli seuraamus röyhkeästä käytöksestä. Kyllä fiksu tyttö ymmärtää, että toimintasi kumpuaa siitä, että välität tyttärestäsi. Ja jos ei ymmärrä, voi sen hänelle sanoa.
Oma lapseni on niellyt ikävämpiäkin sääntöjä sillä, kun olen perustellut niitä velvollisuudellani huolehtia hänestä, että tarkoituksenani pitää hänet poissa hankaluuksista. Toki meillä osoitetaan rakkautta muutenkin, mutta ehkä näiden ääneen sanominen voi auttaa vähän...?
on vielä lapsi ja holhouksen alainen. Noin olisin toiminut itsekin. Nykyajan teineillä ei ole mitään kunnioitusta, tulevat toisten kotiin tuolla tavalla leveileen.
Ei ainakaan kovin fiksu poikaystävä ja mitä lie tyttärenkin päässä pyörii..
Jos noin oikeasti tapahtuisi, kuka jättää soittamatta poissa kotoa olevalle vaimolleen?
Ja kuka pystyy "heittämään" ulos nuoren miehen?
Pervon keksimä provo. Ja aika huono, mutta aina löytyy sinisilmiä, jotka uskovat kaiken mitä lukevat. :D
Kukaan meistä ei tiedä mitkä on tyttären ja isän välit, joten niistä ihan turha vetää johtopäätöksiä.
Tuossa tilanteessa isä kuitenkin toimi oikein mallikkaasti, kuin vanhempien tulisikin toimia. On todella pöyristyttävää, että kehtaavat toimia noin, vanhempien makuuhuoneessa.
Eri asia, jos olisivat olleet tyttären huoneessa ja ehkäisy olisi ollut käytössä.
16-vuotias on vielä teini-ikäinen ja voi olla kyseenalaista koko seksin harrastaminen tuon ikäisellä ja minkä ikäinen tämä poika oli? Ehkäisyvälineistä kannattaa tietysti valistaa ajoissa ja kertoa, että voi hakea esim. kylpyhuoneesta tai antaa vaan kaiken varalle omat.
Koetapa ymmärtää
Aikuisten makkari voi olla ns. väärä paikka, mutta seksi on kuitenkin kahden ihmisen välinen asia, eikä silloin mennä väliin tai heitetä toista osapuolta pois. Tyttäreltä saattoi juuri mennä yksi ihmissuhde, mutta se ei tietenkään sinun kaltaisia harmista. Jos olisin ap:n tytär, niin isäni ei enää näkisi minua koskaan miehen/ pojan seurassa, jos katsoo asiaksseen käyttäytä noin. Siis koskaan - ja sen olisi isälle juuri oikein.
kyllä se seksi on ihan kahden ihmisen välinen asia, mutta silloin ei mennäkkään toisten sänkyyn (varsinkaan vamhempien) puuhailemaan ja odoteta että sanomista ei tule jos kiinni jäädään. Olisi ehkä ollut järkevämpää olla siellä omassa huoneessa suljetun ja vielä ehkä lukitun oven takana niin olisi ollut se rauha myös hoitaa asiat loppuun. Tällä sun samalla "ei saa mennä väliin" logiikalla pikkulasten tulisi pyytää vanhemmiltaan anteeksi jos sattuvat vahingossa eksymään vanhempien makkariin puuhailuiden aikana. Oletko siis myös tätä mieltä? Ymmärrä nyt että kun enemmän ihmisiä asuu samassa taloudessa niin näitähän tapauksia voi käydä, mutta on ihan oma vastuu että yrittääkö edes hillitä sitä toisen yllätetyksi tulemista vai ei (oma huone ja ovi luokossa vs. vanhempien sänky tms."luvaton alue"). Tytär tässä oli hölmö, ja jos kerran seksiinkin on jo tarpeeksi vanha niin myös pitäisi pystyä omista törttöilystä se vastuu kantamaan. Kyllä varmasti hävettää kaikkia osapuolia, mutta tässä isoin vika oli todellakin siellä tyttären ja pojan puolella. Kaikelle on aikansa ja paikkansa, ja se pätee myös tässä. Mutta, ehkä sinun kaltainen ihminen ei tälläistä voi tosiaan ymmärtää :)
Ok, samat säännöt kaikille pikku lapsesta aikuiseen? Sinä siis tarkoitat tätä?
Kiinni jäämisellä ja yllätetyksi tulemisella on eronsa. Itse en edes ajattele, että 16-vuotias voisi "jäädä kiinni" seksistä, mutta yllätetyksi kyllä, koska ei ole tarkoitus, että muut näkevät. Sinänsä tyhmää, varsinkin kun tytön pitäisi tietää, miten huono isä suhde hänellä on.
Enhän minä sanonut että samat säännöt kaikille vauvasta vaariin, sinähän sitä perään kuulutit kun sanoit että sillä joka yllättää on myös velvollisuus pyytää anteeksi. Kysyin vain että toimiiko tämä sama sääntö myös pikkulapsien kohdalla. Jollei sulla äly riitä vastata ihan tavallisiin kysymyksiin niin älä vastaa mitään :)
Ai niin, sillon "jäädään kiinni" kun tehdään jotain luvatonta (esim. teini harrastaa seksiä vanhempien sängyssä joka on luvaton paikka monen kodissa, paitsi ilmeisesti teillä kaikki saavat naida missä tahansa) ja silloin tullaan yllätetyksi kun esim. harrastetaan seksiä siellä luvallisessa paikassa mutta joku yllättää kesken. Ymmärrätkö nyt vai onko liikaa tietoa? :)
harrastanut seksiä jo tuurilla parikin vuotta, eikä siinä ole mitään erikoista. Sitä tapahtuu. Typerää oli tuoda jätkä kotiin ja vielä vanhempien sänkyyn. Itsekin tosin teininä toin ties mitä poikia kotiin, seksiä harrastettiin tosin sillä lailla että vanhemmat eivät olleet kotona eivätkä varmasti tulleet ja ihan minun sängyssäni pysyttiin.
Miksi tästäkin pitää tehdä joku kriisi? Miksi pidät tyttöäsi vieläkin 10-vuotiaana pikkutyttönä?
No kylläpäs AP olet oikein tosi fiksu isä. Ihan vaan uteliaisuuttani kysyisin, että koskas herra itse alkoi sekstailla?
Itse menetin neitsyyteni 15-kesäisenä, joten eipä tuo mainitsemasi ikä kovin kummoinen ole.
Onnistuit todennäköisesti pilaamaan suhteesi tyttäreesi aika pitkäksi aikaa. Onnittelut!
Et maininnut minkä ikäisen pojan kanssa tyttäresi sekstaili, mutta hän oli suunnilleen samaa ikäluokkaa, niin metsään meni.
Nyt menet sitten pyytmänään tyttäreltäsi anteeksi ja vaikka varovaisesti koitat availla keskustelua seksiasiosita...
kun et itse osaa käyttäytyä ollenkaan?
oikein hyvin että miksi teit noin. Se että tyttäresi harrastaa seksiä tuon ikäisenä on ihan normaalia, mutta aikalailla pitää olla pokkaa että vanhempien sänkyyn menee tollatavalla muhinoimaan vielä kun on kiinnijäämisen vaara. Älä pyytele anteeksi turhia, mutta juttele tytön kanssa asiasta kuitenkin.
Ota nyt hyvä mies järki käteen ja pyydä tyttäreltäsi anteeksi, MUTTA vannota myös pitämään huoli ehkäisystä ja sanot että antaa olla viimeinen kerta kun teidän sängyssä sekstailevat.
Pitäiskö sulle antaa ystävällisiä ja asiallisia neuvoja
kun et itse osaa käyttäytyä ollenkaan?
Kuinka niin ei osaa käyttäytyä?
Oikein toimittu!
Jätkä vaan halusi pitää sua pilkkanaan kun panee tytärtäsi ja vielä sun sängyssä. Olis varmaan naureskellen ruiskinu sun tyynylle ja kehuskellu kavereilleen kuinka sä ihmettelisit vuotaako sulla nenä noin pahasti räkää.
Voi olla, että tyttäresi on vähän häpeissäänkin asiasta ja sen takia on mieluummin hiljaa. Kiinni jääminen tuossa iässä on hiukan hämmentävää varsinkin jos vanhemmat ei ole ollut tietoisia aktiivisuudesta seksin saralla :)
Naisena sanon ettet mitään väärää tuossa tehnyt. Olisin itekkin heittänyt juipin pihalle.
sinuna tyttäreltä anteeksi. Sitten kävisin läpi tiettyjä perussääntöjä, jotka pätevät niin kauan kuin tytär kotona asuu. Ei tulisi meillä kuuloonkaan! Jos olisi joku pitkäaikainen vanhemmillekin tuttu poikaystävä, ymmärtäisin toki, että seksi alkaa kuulua asiaan. Siltikään sitä ei harrasteta vanhempien makkarissa.
kollin vanhempien makuuhuoneeseen tai kotiinsa seksiä harjoittamaan. Meillä olisi kyllä vedelty korville ja kunnolla -ihan varmasti!
Hyvä, että heitit kollin ulos etkä ruvennut keittään kahvia! Sinuna en todellakaan pyytäisi anteeksi. Typerän tytön pitäisi pyytää ja miksi annoit hänen huutaa itsellesi? Anna nyt miettiä ihan rauhassa tapahtunutta ehkä häpeää vähän.
Pitäisin vakavan ja rauhallisen puheen tyttärellesi, että seksi on tarkoitettu ihmisille, jotka pystyvät kantamaan mahdollisen vastuun asiasta. Seksi kuuluu myös vakavaan suhteeseen eikä sellasta suhdetta voi 16v olla. Kerro minkälaista käytöstä odotat häneltä ja piste.
Aikuisten makkari voi olla ns. väärä paikka, mutta seksi on kuitenkin kahden ihmisen välinen asia, eikä silloin mennä väliin tai heitetä toista osapuolta pois. Tyttäreltä saattoi juuri mennä yksi ihmissuhde, mutta se ei tietenkään sinun kaltaisia harmista.
Jos olisin ap:n tytär, niin isäni ei enää näkisi minua koskaan miehen/ pojan seurassa, jos katsoo asiaksseen käyttäytä noin. Siis koskaan - ja sen olisi isälle juuri oikein.
Noinhan ne teinit juuri uhmailee; "Muutan pois kotoa, enkä tule koskaan takaisin".
Jaa-a, mihin muutat, sen kollin ja sen vanhempien luo, heh.
Seuraavana päivänä jo hymyssäsuin kyselee rahaa elokuviin.