Toimistotyöläiset, jäättekö flunssan takia kotiin sairastamaan?
1) vain jos on kuumetta
2) vain jos kuume ei särkylääkkeilläkään laske
3) olon mukaan
Jäin tänään kotiin vaikka aamulla ei enää kuumetta ollutkaan ( eilen 38,1 joka minulle on flunssassa harvinaisen korkea) ja nyt sitten tunnen syyllisyyttä...
Kommentit (18)
olon mukaan. Ei tarvi olla kuumetta että on sairas.
Joten teen flunssassa kotoa käsin niin paljon kuin jaksan
Minulla on infektiovastustuskykyä heikentävä lääkitys perussairauteeni joten pienikin flunssa hoitamattomana voi johtaa viikkoja kestävään infektiokierteeseen. Meillä saa olla 3 päivää omalla ilmoituksella enkä todellakaan tunne syyllisyyttä siitä että jään flunssaisena kotiin. Jos jaksan niin teen osan töistäni etänä ja loput sitten töihin palattuani koska meillä ei ole sijaisia eikä näinollen poissaoloni kuormita ketään.
Jos kurja olo ja yli 37 niin jään. pää räkää täys ja höntti olo niin en jää. Kova kuume jään ilman miettimistä. Meillä ei saa olla ilman työterveyslääkärin todistusta pois. Ärsyttävää. Ihan kun muut lääkärit ei olis yhtä päteviä tai työntekijään ei luoteta edes sitä paria päivää. Tylsää raahautua lääkäriin pelkän nuhan ja lämmön takia kun sinne muutenkaan en perusflunssassa menis kun siihen kotihoito riittää. Ihmekös kun terveyskeskulseen ei saa aamulla oikeasti sairaalle aikaa.
Joskus kun sairasloma on loppunut ja joutuu puolikuntoisena palaamaan töihin (flunssani ei yleensä parane viikossa), on ollut muutaman kerran rintakipua. Ei sellaisessa ole mitään järkeä. Parasta sairastaa ja levätä kotona.
Mulle ei juuri koskaan nouse kuume, vaikka vointi olisi miten huono. Jos en aamulla tunne itseäni työkuntoiseksi, en mene töihin. Joskus päivän mittaan vointi paranee, niin että tuntuu jo työkuntoiselta, mutta lohdutan huonoa omatuntoani, että ehkä töihin raahauduttua olo ei olisikaan parantunut.
Yksi kuumeeton päivä kannattaa kyllä aikuisenkin pitää. Joskus kuume voi olla aamulla pois, mutta iltaa kohti nousee taas.
Yksi kuumeeton päivä kannattaa kyllä aikuisenkin pitää.
En tiedä kumpi on parempi ratkaisu; levätä kokonainen toipilaspäivä ja tehdä sitten tuplapäivää kunnes saa rästit selviksi vai tehdä mitä jaksaa ja pystyy toipilaana.
Kuume ei koskaan nouse flunssassa, ja pelkkä räkä ei tunnu henkisesti riittävän painavalta syyltä jäädä kotiin.
Hemmetti ala töihin sairaana mennä
välitä pskaakaan, onko kotona lapsia ja kuinka pieniä. Turha kuvitella, että joku asettaisi pienten lasten äidin sinkkuihmisen edelle. Ihan päinvastoin on asia.
mulla ei kuume yleensä nouse, jos jään ajoissa pois töistä niin pärjään yhdellä poissaolopäivällä, jos sinnittelen vaikka olo on kauhea saan sen kuumeen ja joudun olemaan monta päivää pois töistä.
Meillä saa olla pois 3 päivää omalla ilmoituksella, minulla sairaspoissaoloja ehkä 0-4 päivää vuodessa.
Kukaan muu ei nimittäin osaa tehdä niitä.
Yleensä saan 1-2 viikkoa sairaslomaa flunssan takia.
Ms-tauti alkaa oireilemaan jos en ymmärrä levätä kunnes flunssa on oikeasti ohi.
Ei ole kivaa olla puoli kroppaa halvaantuneena monta kuukautta ihan vaan sen takia ettei malttanut olla flunssan takia saikulla.
Tai, no eihän ne halvaantumisoireet koskaan kivoja ole.
Flunssan siis hoidan kokonaan pois ennen töihin palaamista, ja toivon työkavereidenkin toimivan samoin.
tee töitäni, joten teen ne sitten kun olo kohenee. Miksi pitäisi tuntea syyllisyyttä, en kuormita ketään hoitaessani terveyttäni.
Jos taas olen kuumeeton ja melko virkeä, menen töihin. Esim. nyt minulla on hirveä nuha ja yskä, mutta jaksan töissä kyllä.
koska en tee töitä yksin, vaan tapaan asiakkaita. Eli jos koko ajan niistän ja pärskin niin tuskin haluavat tavata. Kerran yksi asiakas kääntyi ovelta takaisin kun olin flunssaisena töissä. Kuumetta ei ole ollut vuosikausiin, eikä kyllä pahaa flunssaakaan. Olisinko pari kertaa 10 vuoden aikana ollut sairauslomalla oman sairauden takia, yleensä se on ollut lasten sairastelun. Ja sekin alkaa loppua kun ovat koulussa.
jos pärskii, pää on täynnä räkää, hikoiluttaa ja päätä särkee, on se syytä jäädä potemaan, vaikka kuumetta ei olisi. Meillä ei työnantajakaan toivo ketään siinä tilassa töihin, koska taudit leviää sitten niille pikkulasten vanhemmille, ja työt oikeasti kärsii, kun on paljon edustamista.
Pysy kipeenä kotona. Sitäpaitsi jos olet edellisenä päivänä ollut kuumeessa, pitää olla kuumeeton päivä ennen töihinpaluuta. Että olet varmasti terve etkä sydänlihastulehdusta hankkimassa!