Ystäväni lapset päiväkodissa joulun välipäivät vaikka
vanhemmat ovat lomalla! Ja vielä varapäiväkodissa tuntemattomien hoitajien kanssa. Olin ihmeissäni, kun kertoi asiasta.
Kommentit (75)
Perustelivat, että lapset ikävöivät kavereitaan. Ja sitten selvisi ekan päivän(tiistain) jälkeen että heidän tuutujaan ei ollut varahoidossa ollenkaan. Muut hoidettavat olivat kolmesta eri päiväkodista.
lapsia jo työnnetään tarhaan, koska " omaa aikaa pitää saada" . Hhoohoitihoijaa.
kanssa, kun toinen aleostoksilla. Aika monet ihmiset ei vaan
halua viettää aikaa lastensa kanssa. Ja toisaalta, mitä vähemmän
lastensa kanssa on, sitä hankalammalta se alkaa tuntua. Kun
ei ole tottunut tekemään lasten kanssa mitään.
kannattaako lapsen olla kotona vai päiväkodissa. Joku vie lapsen mummolaan ja käy ale-ostoksilla, toinen vie päiväkotiin. Tai voi olla että välipäivinä on luettava tammikuun tenttiin, jolloin lapsen on parempi olla päiväkodissa kuin roikkua vanhemman puntissa kiinni sisällä. Mutta hienoa tietysti, että suurin osa järjestää lapselle vapaata myös välipäiviksi. Ei se lapsi välttämättä tiedä, mitä vanhemmat tekevät, kun hän on hoidossa. Eli lapsen kannalta sama, ovatko vanhemmat alessa vai töissä.
Syksy on ollut todella raskas ja nyt tekisi mieli vain nukkua! Aamuseitsemältä kainaloon könyävä lapsi on suloinen, mutta väsymys jää.
Työssäkäyvän ihmisen elämä voi olla yhtä juoksua kodin, hoitopaikan ja työpaikan välillä ja asioiden hoitaminen kaikessa rauhassa satunnaisena vapaapäivänä todellista ylellisyyttä!
Minusta on vain eräänlaista lasten pahoinpitelyä raijata pieniä lapsia ostoksilla ruuhkaisissa kauppakeskuksissa.
Mielummin lapset vaikka hoitoon jos on pakko menna ostoksille!!!
Minulla vielä ensi viikko lomaa ja vien lapsen (2v.) hoitoon. Tosin kyseessä on pph, ja ihan oma hoitopaikka eikä varahoito. Tosin pidän hoitopäivät lyhyempinä kuin tavallisesti.
Miksi? Siksi, että haluan vapaata. Siivoan asuntoa, käyn niissä parjatuissa alennusmyynneissä, otan päiväunet jne.
Tämä viikko ja puolet viime viikostakin oli lomaa, ja kook ajan lapsi on ollut kotona kanssani.
Asia vaan tuli niin hölmösti esiin kun luulin heidän lomailevan ja ehdotin yhteistä retkeä pulkkamäkeen tai että lapset voisivat lähteä meidän mukaamme. Yllätyin kun kuulin että lapset olivatkin päiväkodissa. Kysyin vielä että missä kun tiesin että lastemme " yhteinen" päiväkoti on kiinni. Tällöin kuulin että alueemme päivystävässä päiväkodissa.
Kyllä toisaalta ymmärrän senkin että vanhemmat tarvii lepoa. En sitä ymmärrä että lapsi on koko loman hoidossa, mutta esim. tuon yh:n esimerkin ymmärrän täysin.
eikä ajatella surullisena että pakko mennä....
Mun lapset kotona kun itselläni on nyt loma. Ei tämä lomalta tunnu mulle. Hyvä kun lapset tosiaan saavat olla välillä kotona, vaikka poika kaipailee päiväkotikavereitaan. Kyllä minäkin välillä olen pitänyt lapset hoidossa, kun olen itse ollut ihan poikki.
Kiitos :) Tuli hyvä mieli, vaikka en ymmärrystä tai hyväksyntää hakenutkaan.
t. se yh-äippä
Kyllä se pienelle lapselle vihoviimeinen paikka se päivystävä päiväkoti on!
Itse olen kesällä ollut töissä ja se oli kyllä joillekkin lapsille todella rankkaa, kun hoitajat vaihtuivat yhtenään. Ja sit vaikka se päiväystävä pk olis se sama missä ne aina on hoidossa, niin kyllä sielläkin niitä vieraita aikusia on ja lapsia.
Se on todella raskasta olla lasten aina ja aina vaan hoidossa, kyllä hekin siitä tarvitsevat lomaa, todellakkin. ja jos sit sanotaan että mummolle hoitoon et sama se on sit olla pk:ssa niin voi vitsi ei todellakaan, eiköhän siellä mummolassa ole se yksi jo ennestään tuttu ihminen ja mummolta saa ehkä erityis huomiota.
Mä puolustan lapsia!
Kyllä päiväkodeissa yleisesti arvostellaan niitä vanhempia jotka ovat kotona ja lapset hoidossa! Se on fakta!
Kuopukselle oli tosi rankkaa, mutta kun oli pakko olla töissä. Jos ei olisi ollut pakko, en todellakaan olisi lapsia sinne vienyt. Mielummin vaikka siellä kaupoissa kuin varatarhassa...
Tänä vuonna oma päiväkoti on auki, mutta lapset silti kotona, kun olen lomalla.
ystäväni pitää lastaan tarhassa ympäri vuoden. Ehkä viikon on yhteensä lomalla tarhasta...
yksinhuoltajan tarpeesta saada huilaushetkiä kyllä ymmärrän. Ja tosiaan eihän siellä ole pakko pitää 8-9 tuntia/päivä. Käy hoitelemassa asiat, jos niihin ei voi ottaa lasta mukaan ja sitten hakee lapset aiemmin kotiin!
vaarallinen, siksi päättivät pitää päiväkodissa suurimman osan kesälomastakin.
Meillä taas lapset on kotona, vaikka mies ja minä töissä - yritämme tehdä töitä niin, että lapsien kanssa on välipäivinä aina joku. Muutoin olisivat menneet varapäiväkotiin. Ja onhan meillä koululainenkin lomalla, niin miksi eivät pienet sisarukset.
Eiköhän ole vähän eri asia kun olet yh? Etkä kuitenkaan pidä lasta (vai oliko lapsia??) kokopäivähoidossa. Minä en vain sitä ymmärrä jos MOLEMPIEN vanhempien on pakko juosta kaikki välipäivät alessa ja lapset sinä aikana vielä VARAhoidossa!
Kuka vanhempikaan ihminen haluaisi viettää välipäivänsä vieraassa työpaikassa jossa kaikki työkaverit outoja?
jotkut vanhemmat eivät vain yhtään ajattele lastensa parasta, ei sitten mitään.
Kunhan vain itse pääsevät helpommalla niin hyvä on!
Sekin on totta, että mitä vähemmän sitä on lapsensa kanssa, sitä hankalammalta se tuntuu.
PS. omat lapseni ovat nyt kotihoidossa 3 viikkoa kun isällään on 3 viikon joululoma (on opettaja). Eilen tosin olivat hoidossa isoäidillään kun olimme aleissa. Silti meidän kävi vähän lapsia sääliksi kun joutuivat koko päivän olemaan hoidossa ja me vain " huvittelimme" . Tämän päivän olivat sitten isänsä kanssa koko päivän.
1 v. ja 7 kk ja vieraaseen päiväkotiin raahattiin kesälomaksi. Jotenkin ymmärtäisi, että olisi siellä tutussa paikassa, mutta tuon ikäinen pakotetaan vieraaseen paikkaan. Huh. Ja turha puhua mistään ongelmista. Ihan normaali perhe näyttää olevan ja tuskin nyt molemmat vanhemmat on niin " sekaisin" , etteivät pysty lapsen kanssa olemaan. Ja töissähän nyt kuitenkin pystyvät käymään eli eivät täysin sekoja voi olla.
Itse en ole mikään superkotiäiti vaan oma 1,5-vuotiaani on päivähoidossa. Mutta ei koskaan, jos olen kotona. Lisäksi miehen kanssa järjestellään ja sumplitaan aina ne päivät kotiin, kun hoitaja on lomalla. Ei viedä päiväkotiin, vaikka saisi. Koetaan päivä vieraassa paikassa pienelle liian stressaavaksi ja sieltä saa sitä paitsi kaikki taudit tuliaisiksi
ja vielä enenevissä määrin!! Eivät vissiin ollenkaan ajattele, että hoitopäivä on lapselle RASKAS. Ei se mitään leikkiä jatkuvasti ole:((.
Lapset tarvitsevat lomaa siinä missä aikuinenkin.
Tunnen itsekin tällaisia vanhempia. Eräs tuttuni myös vei lapsensa 3,5 v varahoitoon kesän ajaksi vaikka itse oli kotona... En ymmärrä en. Lisäksi oli kyse vielä KOKOpäivähoidosta.