Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni lapset päiväkodissa joulun välipäivät vaikka

Vierailija
28.12.2005 |

vanhemmat ovat lomalla! Ja vielä varapäiväkodissa tuntemattomien hoitajien kanssa. Olin ihmeissäni, kun kertoi asiasta.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä kertaakaan kysynyt eskarikavereidensa perään, joten ihmettelen vähän tuota parivuotiaiden ylitsevuotavaa leikkikaverin kaipuuta, joka pakottaa viemään heidät päiväkotiin vanhempien lomalla...

Kun kerran itse olen opettajana kotona koko koululaisten joululoman, lomailevat luonnollisesti lapsemmekin. Kyllä se kunnon hengähdystauko tekee lapsillekin hyvää!

Vierailija
42/75 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tästä palstalla ollut aiemminkin puhetta,ihmettelen ettei yhtään kyseenalaisteta yleisemmin tätä nykyistä hoitokulttuuria.tuntuu että kaikilla lapset raijataan mahd. pieninä hoitoon,pidetään hoidossa maksimiajat,lapsilla eo ole vapaata vaikka vanhemmilla olisi yms.listaa vois jatkaa loputtomiin.on totta ,mitä yksi jo tähän ketjuun kirjoitti,että mitä vähemmän lastensa kanssa on ,sitä vaikeampaa on heidän kanssaan aikaa viettää.lapset tuntuvat rasitteelta kun ei voi rauhassa shoppailla,löhötä tai tehdä omia juttujaan.olen huomannut että nämä perheet,joissa lapset ovat hoidossa vaikka vanhemmat/toinen vanhemmista on kotona ,eivät tunnu edes viikonloppua kestävän näiden lastensa kanssa.ovat ihan raivona ja huutavat lapsilleen lähes koko aja.äskenkin ulkoillessamme tässä pihalla,huusivat tod.rumasti ja meille aikuisille valittivat mitä helvettiä on lasten kanssa.että silleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan koko kuukaudesta ja käytän jokaisen päivän hyväksi. Se, mistä olen maksanut, sen myös käytän.

Oikeastaan asiahan ei kuulu kenellekkään, mutta näin se yleensä menee.

Vierailija
44/75 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ut ihan varmasti veisin lapset välillä lomapäivien aikana hoitoon! Olisi ihanaa miehen kanssa, naida rauhassa ja äänekkäästi, katsella filmejä ja lojua alasti lakanoissa :)

parisuhdetta pitää hoitaa!

Vierailija
45/75 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se ei ole keneltäkään teistä pois? Vai onko?

Vierailija
46/75 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tarpeeksi saa olla hoidossa kun ollaan töissä. Harmitti ihan älyttömästi viedä se hoitoon eilen ja tänään kun oli pakko tulla töihin... onneksi meillä on ihana pph, jonne on turvallista ja mukavaa jättää lapsi. mutta mieluustihan sitä kotona nämä välipäivät olisi vielä joulua viettämässä...

Vierailija
47/75 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iteppä ootte osanne valinneet, antakaa myös toisille mahdollisuus valita osansa.

Vierailija
48/75 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täydellistä mammaa että, oksettavaa oikein välillä.

Vierailija
49/75 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairas ihminen! Miksi tehdä lapsia, jos ne pitää olla aina jaloista poissa?

Vierailija
50/75 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mä olen vielä lapseton mut ihan varmasti veisin lapset välillä lomapäivien aikana hoitoon! Olisi ihanaa miehen kanssa, naida rauhassa ja äänekkäästi, katsella filmejä ja lojua alasti lakanoissa :)

parisuhdetta pitää hoitaa!

Eikä kannata mennä naimisiinkaan, saat sitten huutaa useammassa sängyssä - jakorasia!

Vierailija
51/75 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

teatteriin jne. jne. koko prrhe yhdessä. Se on laatuaikaa jos mikä!

Vierailija
52/75 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan itse saadaan lomailla. Osa pitää vielä pitkiä päiviä ja räikeimmät vanhemmat vuoropäiväkodissa yö-hoidossa. Surullista kun ei keretä arkena kunnolla olla lapsen kanssa ja lomalla ei haluta!

Vierailija
53/75 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevätkö kuukausipalkkalaiset töitä viikonloput ja kaikki pyhätkin? Kun työnantaja maksaa koko kuukaudesta, hänen kuuluisi saada työntekijä käyttöönsä koko kuukaudeksi. Vain tunti- ja provisiopalkalla työskentelevät voivat pitää vapaata.

Vierailija:

Maksan koko kuukaudesta ja käytän jokaisen päivän hyväksi. Se, mistä olen maksanut, sen myös käytän.

Vierailija
54/75 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju on ihan täynnä toisia arvostelevia marttyyreitä ja oikeasti toisia Haukkuvia hulluja. Tyyliin ' MINÄ ainakin olen lasten kanssa....' ja ' Olet sairas!!!! Toivottavasti et tee koskaan lapsia.' Etenkin jälkimmäiset voisivat ihan tosissaan lopettaa koko palstailun ja mennä hoitoon.

Vierailija
55/75 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuollaisista vanhemmista kuullut, mutten koskaan nähnyt livenä.... Oma tuttavapiirini taitaa koostua ihmisistä, jotka oikeasti viihtyvät lastensa kanssa.

Tai joo, muistan yhden tapauksen, joka oli vuoden työttömänä mutta piti lapsen päiväkodissa silti (2-vuotiaan). Mutta luulin hänen olevan uusavuton poikkeus.

Vierailija
56/75 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ä lapsi kuitenkin hoitoon, kun se, että uupuu itse niin, että tapahtuu näitä kivoja lasten polttotapauksia tms.

Hyvä, että täällä palstalla on näin upeita tapauksia, jotka jaksavat itse hoitaa lapsensa.

Vierailija
57/75 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole yhtään lomaa (paitsi pyhäpäivät), joten lapsi joutuu olla välipäivät varahoidossa. Sehän on ihan tuskaa! Viedä lapsi vieraaseen hoitopaikkaan, jossa kaikki on uutta! Vieraat hoitajat, vieraat lapset, vieraat tavat... Lapsi jää surullisena hoitoon ja sanoo " kohta äiti tulee hakemaan, ei mua tänne jätetä..."

Voi jos vain olisi vapaata, niin en missään nimessä veisi lasta varahoitoon! Kesällä vaihdan lomarahat vapaaksi, niin saan huikean 3 viikon kesäloman ja muilla järjestelyillä varmistan, että varahoitoon EI tarvitse mennä. Nyt noihin järjestelyihin ei ollut mahdollisuutta, ikävä kyllä.

No, ehkä tosiaan jollekin lapselle on parempi olla päiväkodissa kuin kotona, mutta omaani en sinne veisi muutoin kuin pakon edessä!!!

Vierailija
58/75 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin menepä töihinkin sitten lomallasi. Työnantajasihan maksaa sulle palkkaa siltä loma-ajaltakin. Ääliö. Miksi hankit lapsia jos et voi heidän kanssaan olla?

Vierailija
59/75 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet lastensuojelun piirissä. Itse ainakin tekisin hoitajana varmasti ilmoituksen jos lapsi ei saisi lomaa ollenkaan! Ainakin vakavasti keskustelisin, että mistä on kyse!? Miksi tälläisiin tapauksiin ei kaikissa tarhoissa puututa? Toisisssa ollaan hyvinkin tarkkoja lasten lomien suhteen ja vanhempia muistutetaan, että ilmoittakaahna lasten lomat ajoissa jne.

Vierailija
60/75 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iällä ei liene merkitystä siihen asiaan jos ajatellaan että tarvitseeko pieni lapsi lomaa vai ei. Vanhemmat lösöää kotona ja lapset kiikutetaan hoitoon. Voi lapsiparat! Toisaalta, jos vanhempien moraali on tuollainen (minä-minä-minä) niin ehkä tosiaan niiden lasten on parempi siellä päiväkodissa.

(Ja tämä ei koske sitä yksinhuoltajaa joka ketjussa kirjoitti vievänsä lapsensa hoitoon, kun lapsi oli kuitenkin reilu viikon saanut lomaillakin.)