Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nokian työntekijöiden sairauspoissaolot

Vierailija
28.12.2005 |

Taaperopuolella joku kertoi että Nokialta saa olla mies pois töistä (palkallisesti), jos kotiäiti on oksennustaudissa eikä pysty hoitamaan lapsia yksin. Mun mies on Nokialla ja hänen esimiehensä on sanonut, että politikka on yhtiössä tiukka: jos toinen vanhempi on kotona, ei toinen saa olla pois töistä kuin oman sairauden takia. Mikähän on totuus?

Kyllähän täältä Nokia insinöörien puolisoita sen verran löytyy, että saadaan aiheesta gallup!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voitaneen lukea sitten noihin Nokian insinööreihin...

Kyllä minunkin tietääkseni on näin, että palkallista vapaata saa vain sairaan lapsen hoitamiseen ja silloinkin vain jos toinen vanhemmista on myös samaan aikaan töissä/opiskelemassa. Mies kun ei ole Nokialla töissä, niin meille ei tule kysyjän tilannetta vastaan. Lapsen sairauden vuoksi pitää olla aina poissaolotodistus (lääkäri, terveydenhoitaja, päivähoitaja) mutta oman sairauden vuoksi saakin sitten sairastaa 3 päivää palkalla pelkällä esimiehen luvalla.

Jossain määrin tuo tietenkin riippuu työtehtävästä ja esimiehestä. Monet voi tehdä etätöinä kotona senkin poissaolopäivän työt. Ja vaikka sairastaisit enemmänkin eipä noita puolen vuoden työsuunnitelmia sen vuoksi supisteta. Meillä kun ei ole yleensä vakituista työaikaa, vaan työt saa tehdä ihan milloin tykkää vaikka sitten yöllä.

Vierailija:

Taaperopuolella joku kertoi että Nokialta saa olla mies pois töistä (palkallisesti), jos kotiäiti on oksennustaudissa eikä pysty hoitamaan lapsia yksin. Mun mies on Nokialla ja hänen esimiehensä on sanonut, että politikka on yhtiössä tiukka: jos toinen vanhempi on kotona, ei toinen saa olla pois töistä kuin oman sairauden takia. Mikähän on totuus?

Kyllähän täältä Nokia insinöörien puolisoita sen verran löytyy, että saadaan aiheesta gallup!

Vierailija
2/6 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo on hoidettu juuri etätyön tekemisenä, onneksi on siihen mahdollisuus.Tosin sekään ei aina onnistu, jos on palavereja ja tapaamisia.Näissä tapauksissa hälyytetään sitten mummot, vaarit, naapurit ym. hätiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on sairas niin eikös sillä saikkutodistuksella se noksulainen voi olla poissa? Ja jos toinen puoliso on omalla saikullaan ihka omalla todistuksellaan niin mitäs sitten?

Vierailija
4/6 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mistä ne työpaikalla tietää edes missä puoliso on töissä vai opiskeleeko? Ei mun työpaikalla ole udeltu, mitä ukko tekee. Ja entäs jos mies tekee kotona yks.yrittäjän hommia, niin saako vaimo olla lapsen takia omalta työpaikalta poi,s jos kerta mies on kotona työskentelemässä?

Vierailija
5/6 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa vanhempi olla kotona, kunnes on löytänyt toisen hoitajan. Minä ainakin sain olla lapsen kanssa kotona, kun hoitaja sairastui. Lisäksi voin soittaa esimiehellä ja sanoa olevani ITSE kipeä, jolloin ei tarvita sitä sairaslomalappua. Tämä tietenkin riippuu esimiehestä.

Vierailija
6/6 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on laissa mainittu " pakottava perhesyy" .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän