Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistä, että leski käyttää kihla/vihkisormusta vasemmassa nimettömässä?

Vierailija
19.10.2011 |

onko tuohon olemassa jotain virallista "etikettisääntöä"?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto jatkuu, vaikka puoliso on kuollut. Itsekin haluaisin tuossa tapauksessa näyttää statukseni. ja myöskin kunnioittaa edesmennyttä puolisoani.

Vierailija
2/48 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä. Moni käyttää hautaan asti.

avioliitto kun kuitenkin on jo loppunut puolison kuolemaan. Entä jos leski menee uudelleen naimisiin? ottaako hän vanhan sormuksen pois ja laittaa uuden tilalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotessa voi olla ilman sormusta, jotkut eronneetkin jatkavat sormuksen käyttöä, etenkin, jos ovat mielestään "erotettu" vastoin tahtoaan.

Vierailija
4/48 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto jatkuu, vaikka puoliso on kuollut. Itsekin haluaisin tuossa tapauksessa näyttää statukseni. ja myöskin kunnioittaa edesmennyttä puolisoani.

eihän se juridisesti jatku?

Vierailija
5/48 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nmonta naimatontakin naista, jotka pitävät sormusta vasemmassa nimettömässä.

Vierailija
6/48 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se juridisesti jatku?

nyt on sellaista lappua ja lippua. ei se siitä oleellista tee. avioliitto on kahden ihmisen oma asia. itse ei emännän kanssa aiota koskaan mennä naimisiin koska rahaa menee jne. ja mitä turhaan sitä maistraatissa lappuja täyttelee. muksujakin jo siunaantunut pari kappaletta.

Vierailija
7/48 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin rakkaus on voimakkaampi kuolemaa.

Jos leski rakastuu uudestaan, niin sitten rakastuu. Ja jos se suhde johtaa vaikka avioliittoon, niin vanhat sormukset laitetaan talteen ja otetaan uuden liiton sormukset käyttöön.

Kaikki tässä elämässä ei ole rationaalista ja käytännön sanelemaa.

Mummini muuten piti miehensä sormusta omien sormustensa kanssa jäätyään leskeksi. Nyt minulla ja miehellän on nuo sormukset.

Vierailija
8/48 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin rakkaus on voimakkaampi kuolemaa. Jos leski rakastuu uudestaan, niin sitten rakastuu. Ja jos se suhde johtaa vaikka avioliittoon, niin vanhat sormukset laitetaan talteen ja otetaan uuden liiton sormukset käyttöön. Kaikki tässä elämässä ei ole rationaalista ja käytännön sanelemaa. Mummini muuten piti miehensä sormusta omien sormustensa kanssa jäätyään leskeksi. Nyt minulla ja miehellän on nuo sormukset.

liitti omansa ja pappani kihlasormukset yhteen ja nyt se sormus on minulla.

Vierailija
9/48 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunis muisto kuolleesta puolisosta..

Vierailija
10/48 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä olin se, joka halusi erota :) Erotessa siirrettiin sormuksen vasureihin ja sovittiin että pysytään ystävinä, ja vielä nykyäänkin ollaan parhaita ystäviä, ja sormukset on pysyneet, vaikka molemmat on menneet jo tahoillaan naimisiinkin. Ei se aina tarkoita sitä, että ei ole päässyt yli, vaan meilläkin siitä tuli toisenlainen lupaussormus - ettei kadota toistemme elämistä

Vierailija
11/48 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta on ok pitää niin kauan kuin puolisoa suree. Sitten jos löytää uuden, niin sormuksen vois ottaa pois. Eli, niin kauan kuin kokee olevansa henkisesti sidoksissa puolisoon.

Vierailija
12/48 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos luvataan olla yhdessä, kunnes kuolema erottaa, voi mennäkin uudestaan naimisiin ja ottaa sormuksen pois. mutta jos luvataan olla yhdessä iankaikkisesti, se sormus pysyy sormessa hautaan asti!

Vierailija
13/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kauniista vastauksista. Itse olen ollut puoli vuotta leskenä ja aion pitää sormukset 49 vuoden jälkeen muistona rakkaudestamme. Jos joskus asiat muuttuvat panen sen kultaketjuun roikkumaan kuten nyt mieheni sormus.

Vierailija
14/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän joitakin leskiä, jotka pitävät. Tiedän eräänkin nuorekkaan 45v lesken, joka pitää sen takia että saa olla rauhassa miehiltä, kun ei ole valmis uuteen suhteeseen.

Vierailija
15/48 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli ilmeisesti tapana, että leski alkoi pitää myös puolisonsa sormusta omiensa rinnalla? Ainakin useampaan otteeseen olen kuullut vanhempien rouvien paheksuvan niitä, joilla on kahden sijaan kolme sormusta, koska se kuulemma tarkoittaa naisen olevan leski.

Vierailija
16/48 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sormukset sormessa ja mieheni sormus roikkuu kaulassa vielä ainakin pari viikkoa... Tuntuu jotenkin siltä, että haluan laskea mieheni hautaan sormuksensa kera.

Vierailija
17/48 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain, jos rakasti miestään...tai sormukset oli kalliit..

Vierailija
18/48 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän liiton päätyttyä kyllä, huonon ei.

Vierailija
19/48 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän joitakin leskiä, jotka pitävät. Tiedän eräänkin nuorekkaan 45v lesken, joka pitää sen takia että saa olla rauhassa miehiltä, kun ei ole valmis uuteen suhteeseen.

Eronneena naisena pidän sormusta vasemmassa nimettömässä juurikin siksi, että se karkottaa osan miesten iskuyrityksistä ( nykyään kyllä sormuskaan ei aina auta). Pidän koruista joten miksi en niitä käyttäisi.Muutenkin vierastan ajatusta, että pitää toimia tietyllä tavalla, koska niin kuuluu tehdä.

Vierailija
20/48 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään tuota. Onpas outoa... Ihan kuin se olisi leskeksi jääneen syy, että puoliso on kuollut (poislukien jotkut karut murhajutut).