Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^ Ensikot vk 25 ja 26 ^

16.06.2008 |

Uutta ketjua pukkaa taas. Tässä linkki edelliseen keskusteluun

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Juhlat tuli juhlittua viikonloppuna. Syötyä ja juotua tuli jonkin verran; kumpaakin kuitenkin kohtuudella ettei dietti mennyt nurin eikä krapulakaan tullut muutoin kuin väsymys.

Krapulasta tuli mieleen että ku join lauantaina 02 aikaan viimeisen drinkin ja sitä krapulaa ei sunnuntaina ollut... Voiko krapula kuitenkin kestää näin maanantaipäiväänkin...äsken kaupassa käydessä nimittäin tunsin etovaa vellovaa oloa joka kuitenkin meni ohi. Söin juuri ja nyt ei ole ollut huonoa oloa... Väkisinkin tässä alkaa mielikuvitus laukkaamaan ;) Dpo 10 joten miksei...? Tuhruttelunkin pitäisi tänään alkaa jos menkat ovat alkaakseen (siis jos vanhat merkit pitävät paikkaansa). Nyt kuitenkin ei tuhruista mitään jälkeä/tietoa; jotain valkkarin tapaista tullut nyt lauantaista lähtien...

Joku sais kyllä pudottaa minut takas maanpinnalle :p

Danja, kp 22/28-29, dpo10

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsi koettaa taas kurottaa täältä aallonpohjalta... Viime viikot on olleet todella vaikeita ja on ollut ihan toivoton olo, mutta eipä tässä auta kun porskuttaa vaan.

Löysin juhannuksena 4 neliapilaa joten onhan sekin jo jotain eikö? Kaikki onni tulee kyllä tarpeeseen :)

Danjalle hirmuisesti onnea ellen ole muistanut jo aiemmin onnitella. Siulle on varmaankin jo odotuspuolella vastailtukkin, mutta siis raskausviikot lasketaan alkavaksi kuukautisten alkamispäivästä ja jos siulla on ollut 26.5 on se ollut viikko 0 päivä 1. 2.6. rv 1+0, 9.6 rv 2+0, 16.6 rv 3+0 23.6. rv 4+0 ja 30.6. rv 5+0 näin ainakin minä sen ymmärsin. Ja tuosta kehitysvammasta, käsittääkseni sitä juuri tarkkaillaan np-ultrassa (rv 11-13) jos on liikaa niskaturvotusta voi se olla merkki kromosomipoikkeavuudesta. Rakenneultrassa (olisko se ollut joskus viikolla 19-22) katsotaan sitten sikiön rakenteita kai tarkemmin. Mutta jos asia huolettaa kannattaa siitä puhua neuvolassa, siellä osaavat paremmin neuvoa.

Mutta palataanpa taas

t. zeria

Vierailija
42/51 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mennyt kuin ennätykselliset 41 päivää! Veikkaan, että olin oikeassa siinä ettei ovista tullut ja antoi siksi odotella itseään. Ihana saada uusi kierto käyntiin. Huomenna on kuitenkin soittoaika lääkärille ja saa kuitenkin noi veri- ym kokeiden tulokset, tulee sitten sitäkin kautta varmistettua, että kaikki on ok. Toivottavasti kiero nyt jatkuu normaalisti.

*zeria*: hirmuisesti voimia ja tsemppiä. Noina vaikeina hetkinä on niin mahdoton edes kuvitella, että elämä voisi jatkua, haalia palasia kasaan ja yrittää teipata niistä taas kerran ehjää, etsiä toivoa ja elämäniloaan. Ihmeellistä, miten se kuitenkin aina jostain löytyy.

Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!

Christina kp1/28-33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan ovista. Tilasin liuskatestejä ja tänään tikutin ekan kerran mutta ei mitään viivova vielä tosin ei kait pitäisikään ..

Kiva kun oon yksin ilman miestä reissussa piinaviikoilla, ja viä porukoillani. Enkä tiedä, kehtaanko raahata testejä mukaan sinne. Toisaalta, tesinhän voi tehdä vaikka huoltsikan veskissä jos niikseen tulee :D

Ainoanis, KP 8/24-28

Vierailija
44/51 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivänä on aikaa surffailla netissä, ja mullahan pyörii kaikki nää jutut mielessä. Aikaisemminkin täällä mainitsin mun kilpirauhasarvoista, olivat 2 vuotta sitten (tsh) 4,5 eli vajaatoiminnan rajoilla ja nyt kun toukokuussa otettiin pyynnöstäni uudelleen, niin lääkärin mukaan "ok". Nyt sitten lueskelin jälleen asiasta, niin selvisikin, että raskautta yrittävillä arvon pitäisi olla 1,0-2,0 välillä ja yli 2,5:n arvoa tulisi lääkitä, jotta raskaus olisi mahdollinen ja keskenmenon riski pienenisi!! Minä pönttö en tietenkään viimeksi kysynyt lääkäriltä tarkempaa lukemaa, vaan tyydyin siihen, että arvo on viitearvojen sisällä. Mutta sepä ei riitä raskautta toivoessa, ja mun on vaikea uskoa, että arvo olisi tuosta 4,5:sta (joka on viitearvojen rajalla) pudonnut lähemmäs ykköstä!

Ei tietysti voi olettaa, että tk-lääkäri olisi perillä kaikesta, viitearvoja vaan katsovat... Eli vaikka normaalisti ei tarvisi lääkitä, niin raskautta yrittäessä kyllä. Hohhoo, huomenna taas kerran soitto lääkäriin ja koetan saada selville arvot. Suosittelen muillekin selvittämään asian, sillä reilusti yli 2,5 arvo (joka lääkäreiden mukaan on vielä ihan ok eikä tavallisesti vaadi hoitoa) tosiaan vaikeuttaa raskautumista ja lisää keskenmenon riskiä! Kannattaa lukea esim. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1033434

Oon kyllä taas niin perseeseen ammuttu karhu että ei mitään rajaa :) Silläkin uhalla, että olen Hankala Potilas niin pakko vaan ottaa asioista itse selvää. Samalla kuitenkin heräsi pieni toivonkipinä: entä jos kaikki olisikin vain tästä kiinni, jos saisin tyroksiinilääkityksen ja tuosta vain raskautuisin! No todennäköisesti taustalla on kuitenkin monta muuta kremppaa :) Mutta kyllä mulle kelpaa mikä tahansa, joka nostaa mahiksia edes vähän! Onneksi mulla on nyt se aika sinne yksityiselle ja kuulemani mukaan hyvälle lääkärille. Tässä kierrossa en oikein jaksa toiveita elätellä.

Ainoanikselle tsemppiä oviksen bongailuun! Toivottavasti saat lähipäivinä näkymään kaksi viivaa!

Christina, hyvä että pääsit uuteen kiertoon! Luulisi että kierto jatkuisi tavalliseen tapaan, jos mielialat ovat tasautuneet eikä ole päällä enää hirveää surua ja stressiä. Toivotaan parasta!

Zerialle myös onnea postipakettina:) eiköhän ne neliapilat tiedä hyvää:)

Marjapensaalle hyvää lomaa! Lomallahan ne vauvat usein saavat alkunsa, kun mieli ja keho pääsevät rentoutumaan. Hauskaa matkaa!

syre

Vierailija
45/51 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*syre*: varmasti kiukuttaa, kun potilaana pitää ottaa asioista selvää eikä voi luottaa lääkäriin. Tuo viestisi osui parhaaseen mahdolliseen saumaan; saan siis itse ne arvoni huomenna, joten pitääkin kysyä heti tarkemmat lukemat. Kiitos noista tiedoista!

Tällä hetkellä omat fiilikset ovat aika normaalit ja tasaiset. Kuukausi sitten kävin aika pohjalla kaiken surun ja pettymysten kanssa. Onneksi siitä on selvitty ja päästy viimein tähän yrityskiertoon. Silti teki kipeää, kun avasin tuossa vasemmalla näkyvistä poluista jotain ihme polkua pitkin raskauskiekon. Sinne oli jostain kumman syystä tallentunut ensimmäiset keskenmenneen päivät: la olisi ollut 26.12.; viikkoja olisi nyt 14+5, mutta... Sinällään tuo jossittelu ei auta yhtään, keskenmeno mikä keskenmeno, mutta se suru vaanii edelleen jossain nurkan takana ja iskee heikkoina hetkinä päälle. On vain niin vaikea ajatella, että se oli "elinkelvoton", "luonto tekee virheitä", "nää nyt on niin yleisiä, jatkatte vaan uuden yrittämistä" (taivas mitä ne noidenkin sanojat on mahtaneet ajatella), kun itselle se tuntuu lähinnä vauvan kuolemalta. Anteeksi taas nämä jutut, olen vuodattanut niitä tänne liiankin kanssa ja monen monituista kertaa. Täytyy vain yrittää pitää mieli ja ajatukset positiivisina ja toivoa, että tää vielä joskus saattaisi onnistuakin.

*marjapensas*: oikein ihanaa ja rentouttavaa lomaa!

*ainoanis*: vahvaa ovisplussaa! Nyt vain greippimehun ostoon, se on oikeasti hyvää :)

Christina kp 1/28-33

Vierailija
46/51 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syre, toivottavasti selviää arvot etkä ole vajaalla. Mulla oli huhtikuussa TSH 7.8 :( Ja sen jälkeen on lääkitystä nostettu mutta ei vielä kontrolleja otettu. Joten mun raskautumattomuuteni voi johtua ihan siitä että todennäköisesti ei olla tultu tuolta tarpeeks alas. Vituttaa suoraan sanottuna (anteeks ruma kielenkäyttö) koska mulla oli arvot menny alas tasaseen (siellä ylärajojen lähellä oltiin) mut lääkärit ei suostunu nostaan annosta koska oltiin rajoissa ja vaikka oireita oli. Joten lokakuu -> huhtikuu välillä arvot oli menny viitearvoilta selvälle vajaalle :( Että näin.

Mä en tiedä onko mun realistista ees tulla raskaaks tän kilpparijuttuni takia ihan vielä, mutta odotellaan.

AA, KP 8 edelleen :D

Vierailija
47/51 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään, arvot olivat ok. No, toisaalta se on vain hyvä, nimittäin nyt ainakaan noiden tähän mennessä tehtyjen kokeiden mukaan pitäisi olla mitään, mikä estäisi raskautumisen. Toivottavasti tässä keirrossa tapahtuisi jotain.. En kuitenkaan uskalla edes vilkuilla noihin kuukausipinoihin päin.

Oletteko te kaikki muut lomailemassa kun täällä on niin kovin hiljaista :)?

Christina, kp 2/28-33

Vierailija
48/51 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ollaan ainakin täällä päässä lomalla. Nyt olen ohjeen mukaisesti tikutellu ovista kp8stä lähtien eikä ole mitään viivaan viittaavaakaan tullut esiin. Noh, ehkä se tästä vielä.

Meillä on just vielä ens viikko tehokasta peliaikaa ennen ku mä lähen reissuun ja saankin sitten piinailla yksinäni lomalla ku mies jää tänne.

AA KP 10/24-28

Vierailija
49/51 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka säät ei olekaan olleet kovin kesäiset, niin silti tämä vuodenaika tekee sen, että tietokoneella tulee oltua paljon vähemmän... No, koulujuttujakaan kun ei tarvitse väkertää, niin tulee tehtyä paljon muutakin kun surffailtua netissä ;) Tämän päälle vielä kesätyöt!

Christina & marjapensas (toiv. nimimerkit oli oikeat ;) ) pääsevät ulkomaille, ihanaa :) Mekin miehen kanssa ollaan puhuttu reissuun lähdöstä ja se todennäköisesti toteutuukin elokuun lopussa, ihanaa! Ei olla oltu kahdestaan vielä kertaakaan ulkomailla, mies ei ole ollut Ruotsia kauempana ja itse olin pari vuotta sitten Kanarialla isän & siskon kanssa. Voi että, kun odotankin tuota tulevaa lomaa!!! Matkatoimistossa pitäisi käydä parin viikon sisällä...

Kilppari-arvot ovat täällä mietityttäneet... Olen kuullut aikaisemminkin juttuja siitä, että kunhan arvot ovat niiden viitearvojen sisällä, niin harva lääkäri asiaan puuttuu. Ihan ihmeellistä! Ja varsinkin jos on liika-/vajaatoiminnasta johtuvia oireita, niin aivan käsittämätöntä, että lääkkeitä ei myönnetä. Ja jos lääkitys onkin, niin annostusta ei muuteta, koska arvot ovat ohan ok... Siinä vaiheessa, jos lääkäri tietää raskaus-toiveista, niin kilppari-arvot tulisi laittaa kuntoon ja _oikeasti_ sinne "alakanttiin"... On se kumma, jos potilas joutuu vaatimalla vaatimaan haluamaansa hoitotapaa... Noinkin pieni asia olisi helppo lääkärin tarkastaa vaikka sitten jostain kirjasta tms.

Olen kesätöissä tavaratalossa ja lastenosaston myyjä on kesälomalla... Olen nyt sitten vähän häntä tuuraamassa ja voi että, kun ne vauvojen vaatteet on suloisia... Pari vuotta sitten (kun yritys aloitettiin, olin samassa paikassa silloinkin) hypistelin & haaveilin vauva-vaatteita, mutta se "kausi" meni sitten ajan myötä ohi... Nyt se tuli sitten takaisin, mutta en ole ihan niin höyrypää :) Ja muutenkin vauvat & lapset, mitä töissä näkee, on nii-in suloisia & hellyyttäviä Onneksi en huomaa itsessäni mitään katkeruuden/kateuden ikäviä tunteita. Mutta haikeuttahan nuo lapset väistämättä aiheuttaa, varsinkin ne vauvamahat & vauvat, isommat lapset ei niinkään... Tiedän, että tilanne olisi toinen, jos näkisin töissä jonkun puolitutun raskaana/lapsensa kanssa.

Greippimehua on täällä edelleen juotu ja olen kyllä oppinut tykkäämään! Kaksi lasillista päivässä menee, aamulla ja illalla. Mitään huomattavia oireita en ole pannut merkille, ovulaatio on tosin vasta tulossa... Tai no, tästä en ole ihan 100-varma, voihan olla vaan omaa mielikuvituksen tuotettakin! Siis; varsinaisten menkkojen jälkeen mulla tuhruttelee vielä pari-kolme päivää aika runsaasti, mutta nyt vuotoa tuli vähemmän niin määrällisesti kuin ajallisestikin... Ja limakalvot tuntuu jotenkin vahvemmilta? Yleensä seksi aikaisilla kiertopäivillä (alle 10) tekee vähän kipeää (limakalvot vissiin herkillä, kun on kuivempaa), mutta nyt huomasin "tuntuma-eron", hih! Positiivista siis :)

Sunnuntaina todennäköisesti on ovulaatio, "sorruin" tarkastamaan ajankohdan, koska ollaan lähdössä sunnuntaina sukulaisten luokse muutamaksi päiväksi ja mies ei ole tulossa sinne mukaan. Mutta täytyy olla ahkerana etukäteen & vielä sunnuntaina ennen lähtöä ;)

Nyt koiran kanssa lenkille ja iltapäivällä töihin! Paaaaaaaaaaljon jaksuja _kaikille_ Ensikoille

-baulie-

kp 11

(toiveikkaana, mutta ei liian :) )

Vierailija
50/51 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on helppo olla iloinen! Eilen soitin tulokset terveysasemalta: tsh 2,45 eli paljon parempi kuin aikaisempi 4,5, muttei kuitenkaan ihanteellinen raskautumisen kannalta (1-2, mitä lähempänä ykköstä, sen parempi). Julkinen puoli ja opiskelijaterveydenhuolto hoitavat kesällä vain akuuttitapauksia, joten pienen pähkäilyn jälkeen soitin aamulla ajan yksityiselle lääkäriasemalle yleislääkärille. Tämä lääkäri osoittautuikin olevan hyvin perillä asioista, oli mm. juuri hoitanut raskaana olevaa kilpirauhaspotilasta ja sanoi, etteivät kaikki ole perillä viitearvojen laskusta (ennen n. 5, nykyään 2,5!). Oli sitä mieltä, että ehdottomasti tyroksiini-lääkitys heti alkuun ja sain reseptin 50 mikrogrammaa eli tosi pieni annos ja kontrollilabrat 1,5 kk päästä. Itse lääke kustansi 3 euroa, mutta lääkärikäynti yli 40 euroa... Onneksi kävi kuitenkin lääkärin kanssa hyvä tuuri!

Parin viikon päästä mulla on aika myös yksityiselle gynelle, joka on erikoistunut endometrioosin hoitoon ja leikkauksiin. Hän saa sitten sanoa mielipiteensä progesteronin jatkamisesta. Hyvä että sain tuon kilppariasian alkuun jo nyt, sillä käsittääkseni se voi liittyä sekä endoon että pco:n. Nyt ensi kierto alkaa tuntua aika valoisalta, lääkkeet ja kaikki lisäravinteet (joita alkaa olla hurja määrä :D) ehkä alkavat vaikuttaa ja jotain mahiksia alkais olla. Jee!

Baulielle onnea ovikseen! Ootko koko kesän töissä? Mulla ei ole yhtään lomaa, muttei se oikeastaan haittaa, koska työ on ihan jees. Joskus tekisi kyllä mieli vaan lomailla edes muutama päivä:) Nyt on onneksi viikonloppu vapaata! Teen vuorotyötä, niin se ei ole mikään itsestäänselvyys.

Muille myös kauniita kesäpäiviä, toivottavasti niitä tulee!

syre kp 23/30

Vierailija
51/51 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovista ei vieläkään bongattu. Tänään, oisko nyt sit KP12 (en jaksa ettiä kalenteria nyt) on haaleista haalein viiva testissä bongattu ja eilen kivisti vähän tissejä. Mitään muutoksia limoissa ei oikein oo havaittavissa. Tulis jo... Pelkään ettei sitä tule ollenkaan.

Me oltiin eilen kesähäissä ja tosi romanttisella tuulella. Harmi ku humalatilan takia ei oo päästy pupuilemaan ja miehen veli tuli meille yöks joten ei voitu ees aamupupuilla. Nyt mies on veljensä kans loiventavalla ja oottelen et se palaisi takas sieltä niin päästäisiin asiaan.. ;)

AA KP 12/24-28