^ Ensikot vk 25 ja 26 ^
Uutta ketjua pukkaa taas. Tässä linkki edelliseen keskusteluun
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Juhlat tuli juhlittua viikonloppuna. Syötyä ja juotua tuli jonkin verran; kumpaakin kuitenkin kohtuudella ettei dietti mennyt nurin eikä krapulakaan tullut muutoin kuin väsymys.
Krapulasta tuli mieleen että ku join lauantaina 02 aikaan viimeisen drinkin ja sitä krapulaa ei sunnuntaina ollut... Voiko krapula kuitenkin kestää näin maanantaipäiväänkin...äsken kaupassa käydessä nimittäin tunsin etovaa vellovaa oloa joka kuitenkin meni ohi. Söin juuri ja nyt ei ole ollut huonoa oloa... Väkisinkin tässä alkaa mielikuvitus laukkaamaan ;) Dpo 10 joten miksei...? Tuhruttelunkin pitäisi tänään alkaa jos menkat ovat alkaakseen (siis jos vanhat merkit pitävät paikkaansa). Nyt kuitenkin ei tuhruista mitään jälkeä/tietoa; jotain valkkarin tapaista tullut nyt lauantaista lähtien...
Joku sais kyllä pudottaa minut takas maanpinnalle :p
Danja, kp 22/28-29, dpo10
Kommentit (51)
Jihaa, ONNEA Danjalle Plussasta- ja Pikku-Ihmeelle paljon tykötarpeita matkaan:) Rv-laskuista kyselit, jos menkkasi alkoivat ma 26.5 viimeksi, niin nyt Siulla rv 3+6, huomenna maanantaina 4+0:) Ultrassa sitten varmistuu tarkemmin. Niin, ja tosiaan, tervetuloa o-puolen Enskoihin:)
pariisitar&tonttu
rv 13+4
Mulla alkoi tulla eilen illalla, KP23 ihme tuhrua... Menkat ei oo vielä ainakaan kunnolla alkaneet mutta enteilee nyt pahasti sitä et ne sieltä tulee. Olin illalla tosi maissa kun tietenkin toivoo että ne ei alkaisi, ja nyt sitten ihan superaikaisin alkaa tulla jotain ihmeellistä.
Eilen illalla mulla oli lyhyen aikaa samanlaisia oireita kuin ennen viime menkkoja: päätä särki migreenimäisesti ja oksetti. Mulla oli viime kierrossa tosiaan ekaa kertaa tuon kaltaisia oireita tyyliin ikinä.. No, eilinen meni tosi pian ohi eikä muita oireita ole paitsi rinnat on nyt olleet arat viikkotolkulla.
Ainoanis, tänään KP 24 / 24-28
*SadeOrkidea*: Kiitos onnitteluista ja kutsusta; o-puolen enskoihin varmaan päädynkin... En vain vielä taida uskaltaa... :p
*pariisitar*: Kiitos onnitteluista ja tykötarpeista =) Niin ja kutsusta =)
ON: Eilen tuli pidettyä syömiset kurissa; ainakin herkkujen osalta :p Aika usein kyllä pitää syödä ettei huono olo pääse yllättämään; n.2-3h välein, samalla auttaa ettei sorru mielitekoihin :p
Päivittäiset kalorit olen nostanut n.1700kcal, ennen ne siis oli 1200-1500kcal. Paino on yhteensä noussut 2,1kg ja jotenkin tuntuu kauhean turvonneelta :p Mutta ei toi painojuttu oikeastaan rassaa ollenkaan, ottaisin vaikka toiset 2kg lisää ja enemmänkin jos se takaisi onnistuneen raskauden :p
Alkuraskauteen kuulemma kuuluu painonnousua, kuinkahan paljon tai kuinka pitkään...? Sitten myöhäisemmässä vaiheessahan se painonnousu on vissiin ihan viikottaista...
Migreeniä on kestänyt jo kolme päivää; lauantaina alkoi.
Kävin eilen päivystävällä lääkärillä ja matkalla tk:hon iski MIGREENI. Meinasin pyörällä lentää nurin ku iski kuin salama kirkkaalta taivaalta. Jotenkin kuitenkin sain poljettua lopun matkaa (1km jäljellä). Onneks pääsin melkein heti lääkärin juttusille; jos sitä nyt jutteluksi voi sanoa kun erittäin lyhytsanaisesti vastailin lääkärin kysymyksiin. Muistin kuitenkin kertoa olevani raskaana ja lääkäri aikoi sitten ettiä jotain lääkettä mitä voi turvallisesti ottaa. Pääsin toimenpidehuoneeseen lepäämään ja 15min päästä sain 2kpl jotain särkylääkkeitä jotka eivät sitten kuitenkaan helpottaneet migreeniä kuin puolella :~( Lähes 3h makasin siellä huoneessa ja hoitaja kävi puolen tunnin välein kyselemässä vointia ja joka kerta sanoin ettei migreeni ole mennyt kokonaan ohi. Aivan lopussa lääkäri sitten tuli siellä käymään ja sanoi että on kyllä olemassa migreenilääkkeitä joista EI PITÄISI olla haittaa raskaudelle mutta mitään todisteita siitä ei kuitenkaan ole; se niistä migreenilääkkeistä sitten. Olisin saanut jäädä osastolle yöksi mutta totesin että samalla lailla mie voin kotonakin maata kun ei lääkkeitä saa ja aloin tekemään lähtöä saman tien. Hoksasin kuitenkin pyytää mukaan niitä samoja särkylääkkeitä mitä lauantaina sain ja niitä otinkin heti ja tänään aamulla taas. Toivottavasti ei enää neljättä päivää tule; käyn kuitenkin apteekista ostamassa niitä samoja särkylääkkeitä; ne kun auttavat 20min:ssa ja poistavat migreenin lähes kokonaan; paremi sekin kuin ei mitään!
Että tällasta kurjuutta tänne... Tämä alkava raskaus voi kuulemma laukasta migreeniä... toivottavasti ei kuitenkaan kovin pitkään kestä tai ole päivittäistä...
Danja, rv 4+1?
Hienon juhannusyllärin sait! Toivottavasti olo kohenee ja migreeni saadaan hallintaan. Kuulostaa aika hurjalta... Jaksamisia!
Täällä vähän negatiivisissa tunnelmissa :( Ovis pitäisi olla huomenna/ylihuomenna ja oon kipeänä. Testi ei ainakaan tänään näyttänyt plussaa, joten todennäköisesti ylihuomenna, ellei sitten huitele jossain. Tekis vaan mieli nukkua.
Ja toinen juttu... Sain siis reseptin provera-lääkkeeseen (progesteroni). Vähän jäin ihmettelemään, että miksi juuri tämä lääke, kun pakkauksessa tosiaan lukee ei raskauden aikana ja lääkärille kuitenkin tästä yrityksestä mainitsin. Muitakin progesteronivalmisteita on, kuten Terolut. Kysyin sitten yleislääkäriltä, ja vastaukseksi sain, ettei proveraa tosiaan pitäisi käyttää raskauden aikana ja että kannattaisi kysyä lääkkeen määränneeltä lääkäriltä jotain, mikä voisi parantaa raskaaksi tulemista. No tämän luulin kertaalleen jo kysyneeni :/ huomenna soittoa polille, mutta enpä tiedä onnistunko saamaan lääkäriä kiinni, ja lääke pitäisi aloittaa kp 15 eli ylihuomenna. Parhaassa tapauksessa on jäänyt lomalle... Ärsyttää!!
Sataakin vielä :P blah - toivottavasti muilla on aurinkoisempi olo :)
syre kp 13/28
Täällähän oli ihania yllätyksiä. Onnea *Danja*!!!!
*syre*: kovasti voimia ja jaksamista, tuo tuntuu varmasti niin pahalta ja uuvuttavalta. Ja toinen luku on juuri nuo lääketieteen "ammattilaiset". Tuossa ammatissa tulee varmaan vauhtisokeaksi monille asioille, mutta silti ne asiat ovat uusia, hämmentäviä, pelottavia ja totisinta totta meille heidän asiakkailleen/potilailleen. Minä ainakin tunnustan pelkääväni lääkäreitä ja sitä, että mua ei kuunnella/oteta tosissaan. Vähemmän mieltä ylentävää huomata, ettei ole edes kuunnelleet, mitä heille on sanonut. Kummalista vain, miten jotkut vain saa lapsia tuosta noin vain vahingossa ja toiset ei vaikka miten toivoisi ja yrittäisi.
omaa napaa: menossa on toistaiseksi pisin kieroni ikinä. Tulisi nyt vain ne menkat, niin pääsisi oikeaan yrityskiertoon. Ovis tuli, oli ja meni. Peittojen heiluttelua ilman ehkäsyä oli reilu viikko tämän oletetun ja ainakin omasta mielestäni myös bongatun oviksen jälkeen. Tein aamulla testin, negaa näytti. Silti tätiä ei kuulu eikä näy. Kerrankin jopa toivon sitä tulevaksi.
Christina kp miljoona
*oikein paljon onnea!* Ihania uutisia tänne ilmestynyt.
Tällä kp4, eli kuten odotettua täti kurvasi kylään. Positiivista on se, että ei tullut kesken juhannuksen, vaan vasta sunnuntaina. Voipi olla, että menee tämäkin kierto harakoille, kun ollaan isommalla porukalla reissussa oviksen aikaan, joten pupuilumahdollisuudet saattavat jäädä vähän heikoiksi. Mutta Danjalle vielä kerran onnea, tosi hieno juttu!
marjapensas, kp4, yk6
Kiitos syre, Christina84 ja marjapensas =)
*syre*: Vieläkö olet kipeä? Entä mites ovis, löysitkö tai menikö harakoille..?
ON: Uusia migreenikohtauksia ei ole maanantain jälkeen ollut. Kypsyttää vain tämä jatkuva painostus takaraivossa/niskassa; siis sellasta pientä särkyä on kokoajan mutta siihen kyllä sitten panadol auttaa ihan kivasti.
Soitin tänään päivystäjälle ja pyysin reseptiä; joko pronaxen särkylääkettä (antoivat sitä tk:sta pari mukaan) tai sitten panaacod:ia. Aikoi neuvotella lääkärin kanssa ja jos menee läpi niin resepti on huomenna apteekissa mutta jos en saa niin aikoo kuulemma soittaa mulle.
Samalla kysyin niitä labratuloksia ja kolme kolesteroliarvoa sielä tuli; en nyt muista lukemia mutta kaikki oli kuitenkin erittäin hyviä =) Eikä mitään kilpirauhasen vajaatoimintaakaan ollut vaikka se oli kyllä ihan arvattavissakin.
Migreenin syyllinen voi esm. olla Kaliumin puute näin ensisijaisesti koska ehdin vajaa viikon napsia (nestemin) nesteenpoistotabletteja... Jätin ne tiistaina pois ja nyt katsotaan muutama päivä ja jos ei helpota niin syyllistä etsitään taas muualta.
Myös vedenjuontiin kiinnitän enemmän huomiota ja aloin taas kirjaamaan ylös paljonko vettä "kertyy" ja sitten tarvittaessa lisään määrää.
Ihan iisisti pitää nyt kyllä olla eikä mitään ylimääräistä heilumista, kilkumista ym. eikä varsinkaan mitään siivouksia, liikuntaa tai saunomista :( EIKÄ PUPUILUA :/
Migreenin syyllinen voi myös toki olla niinkin arkinen kuin tämä meidän ihana(!) kesäsää eli jatkuva ukkosen uhka ja tunkkainen ilma vaikka sataakin vähän väliä...
Migreenin lisäksi uusia raskausoireita ei ole ilmaantunut. Etova olo jatkuu mutta oksetukseen asti se ei ole mennyt. Syön päivässä 2-3h välein pieniä välipaloja 4krt ja kaksi lämmintä ruokaa. Kaikki syömiset ja juomiset kirjaan edelleen ylös. Paino on kuitenkin jatkuvassa noususuunnassa; nyt yhteensä 2,7kg noussut VIIKOSSA. Kuinka helkkarin kauan toi vielä nousee?!
Danja, rv 4+3?
Taitaa olla ovis vähän myöhässä tässä kierrossa, tänään vasta tuli ovisplussa ja menossa jo kp 15 (aikaisemmin tullut aina kp 13-14). En tosin päässyt testaamaankaan ennen kuin tänään tuli testit postissa. Enemmän mua kuitenkin kummastuttaa ovislimat: kunnon limat tuli jo kp 11 ja sen jälkeen ei oikein mitään, ei tänäänkään vaikka mulla yleensä on ollut juuri ennen ovista kunnon kananmunalimat. Voiskohan se johtua siitä, etten ole tässä kierrossa juonut greippimehua, kun sitä kuitenkin olen helmikuusta alkaen litkinyt? Muistan että täällä jotkut muutkin ovat sanoneet greippimehun aikaistaneen ovista. Aika outoa...
Toinen murheenkryyni on nyt ne lääkkeet... Sain kiinni toisen gynen samalta polilta, joka taas ei käsittänyt, miksi mulle ylipäänsä on määrätty progesteronia. Tiivistettynä sanoi, että voin joko syödä tai olla syömättä proveraa ja joulukuussa katsotaan uudestaan. Ei ole mitään muutakaan lääkettä, johon voisi vaihtaa. Tosi kiva :( Tänään mun pitäisi se aloittaa, mutta en kyllä aio, kun en ole varma, miten se vaikuttaa tuloillaan olevaan ovikseen.
Melkein mietin jo, että pitäiskö mennä yksityiselle. Siellä ei kukaan ainakaan sanois, että "mulla ei ole nyt aikaa jatkaa tätä puhelua enää", eikä tarvisi pyöritellä peukaloita joulukuuhun saakka. Mulla on jotenkin mennyt täysin usko raskautumiseen, vaikkei ehkä syytä vielä olisikaan. Oon vaan jotenkin niin väsynyt tähän kaikkeen. Uusi työpaikka tietysti vielä lisää stressiä, vaikka olenkin viihtynyt hyvin.
Kyllä mulla niitä hyviä päiviäkin on, tänne tulee vaan kirjoitettua niinä huonoina :)
syre kp 15/28
*syre*: luin viestisi ja olin ihan :o. Ihan sanattomaksi vetää. Eikö nimenomaan _lääkärin_ tulisi olla ihmisläheinen ja kyetä kohtaamaan potilaansa hienotunteisesti? Musta se kuuluu ko. ammatissa toimivan ihmisen ammattitaitoon aika olennaisella tavalla sen kaiken faktatiedon ja operointitaitojen lisäksi. Menee jopa peremmaksi kuin se, millä mua "lohdutettiin" km jälkeen ("Teidän pitää vaan jatkaa yrittämistä ja uskoa siihen juttuun että se onnistuu, luonto vaan tekee joskus tällaisia virheitä"). Ja tämä oli siis yksityisellä. Mutta noin yleensä mun lääkärikokemukset on siltä puolelta ainoastaan positiivisia. Olen saanut myös julkisella puolella ensiluokkaista ja suunnilleen ala-arvoista kohtelua, mutta silti olen taipuvainen liputtamaan yksityisen puolesta. Olen harkinnut sairaskuluvakuutuksen ottamista. Kun omavastuu on suht pieni, tulee se maksuun ja muutamalla lääkärikäynillä vuodessa.
*Danja*: Toivottavasti olosi helpottaa ja voit nauttia täysillä ihanasta odotuskesta ja tulevasta tulokkaasta. Voi miten ihanaa se olisikaan! Toivottavasti mahdollisimman moni täällä saisi kokea tuon saman onnen mahd pian.
omaa napaa: menkat edelleen myöhässä. Alkaa jo mennä hermot. Ei ole mitään syytä, miksi olisi myöhässä. En ole ainakaan tietääkseni stressanut mistään (paitsi nyt niistä menkoista itsestään), nukkunut ja levännyt hyvin, paino on kiltisti samoissa lukemissa kuin aina ennenkin.. outoa. Olisi vain niin kiva, että päästäisiin uuteen, oikeaan yrityskieroon jo pikku hiljaa.
Tällaista tällä kertaa.
Christina
Eli viidennellä viikolla ollaan. Nyt kuitenkin äsken vessassa käydessäni paperiin tuli aavistuksen verran veristä limaa/verta, eilen tuli vaaleanruskeata limaa...
Menossa on kp33/26 ja dpo21. Nyt alkoi pelottaan että onko menossa kesken, kemiallinen raskaus vaiko tuulimuna...?
Kiertoni on aina ollus säännöllinen eikä koskaan myöhässä.
Nyt todellakin pelottaa aika julmetusti. Mitä on tapahtumassa?!
*Danja* aluraskauden aikana pieni vuoto on normaalia. Kaksplussan sivuilla oli aiheesta tällainen Erja Halmsmäen vastaus jonkun samankalaiseen kysymykseen:
"Verenvuodot ovat melko yleisiä alkuraskaudessa, eikä niiden syytä yleensä saada selville. Vain harvoin ne johtavat keskenmenoon. Tavallisinta on, että ensimmäisten ja/tai toisten poisjääneiden kuukautisten aikana on niukkaa verenvuotoa, jota ei enää myöhemmin esiinny. Tämän arvellaan johtuvan hormonaalisista syistä, vaikkakaan teoriaa ei ole tieteellisesti todistettu. Niukka verenvuoto voi olla peräisin kohdunsuun pintaverisuonista tai kohdun kaulakanavasta, ja silloin se voi alkaa yhdynnän jälkeen tai voimakkaan fyysisen rasituksen jälkeen. Verenvuodot (ja toistuvat keskenmenot) voivat johtua myös kohdun poikkeavasta rakenteesta. Syitä on siis lukuisia. Jos vuodot ovat runsaita tai ne jatkuvat pidempään, voi verenvuoto olla peräisin istukasta. Istukkaperäinen verenvuoto voi johtua istukan huonosta sijainnista (ns. eteisistukka), tai tulla vain yhdestä pienestä verisuonesta. Pahimmillaan vuoto voi toistua aina silloin tällöin pitkin raskautta, jolloin se aiheuttaa paljon huolta ja stressiä, vaikkei se sikiön kasvua ja kehitystä haittaisikaan.Vuotojen toistuessa tai ollessa jatkuvaa on syytä käydä erikoislääkärin seurannassa äitiyspoliklinikalla. Siellä pyritään varmistamaan, että sikiön kehitys, kasvu ja hapensaanti pysyvät normaaleina vuodoista huolimatta.Ns. "hankalat" raskaudet eivät periydy."
Lähde: http://kaksplus.fi/vastaanotto/epamaaraiset-vuodot
Tiedän, miten pahalta tuo huoli, murhe ja pelko tuntuu. Voimia ja halauksia. Toivottavasti se on sitä normaalia, rakauteen kuuluvaa vuotoa. Tulethan tänne keromaan, mitä tapahtuu?
Täällä odotellaan _edelleen_ tätiä.
Mukavaa viikonloppua ja plussatuulta toivotellen +++,
Christina
myös tsempityksiä Danjalle <3 Varmasti mikä tahansa vuoto (oli se sitten runsasta tai niukkaa) raskauden aikana säikäyttää! Lohduttautua voi ainakin yrittää sillä tiedolla, että se on aika yleistä & vaaratonta. Kuten Cristinan lainaama teksti myös asiasta kertoi...
Eiköhän tästä selvitä pelkällä säikähdyksellä, mutta silti toivottelen kaikkia mahdollisia tykötarpeita sinne Danjan masunkasvatteluun <3 Miten muuten muut plussanneet Ensikot, pariisitar etunenässä, oliko teillä alussa vuotoa?
ON: Alkukiertoa elellään, nyt on ...hmm... kp 4. "Sorruin" ja ostin heti ensitöikseni kaksi litraa greippimehua (en ole sitä tunnollisesti juonut yhdessäkään edeltävässä kierrossa, viime kesänä yritin, mutta se jotenkin jäi...). Nyt olen juonut joka päivä 2 lasillista, kp 1:stä alkaen.
Eli, jos nyt jostain kumman syystä & luonnonoikusta tulisin tässä kierrossa raskaaksi, niin liputtaisin todellakin greippimehun puolesta :D
-baulie-
Toivotaan ettei sun vuoto tarkoita mitään. Mulla oli myös alussa hieman vuotoa. Pientä mutta ihan kirkasta verta ja toisena päivänä sit ruskeaa tuhrua tuli. Mä olin niin paniikissa että että tilasin heti lääkäriajan. Lääkäri sit kertoi että joka neljäs raskaus vuotaa alussa. Aika paljon siis. Mulla saatiin sydänäänet näkyviin ja mun olo ainakin koheni kovasti. Se ei vielä lupaa mitään, että ultralla näkevät ne äänet niin ajoissa kun se riskiraja on kumminkin olemassa. Täälläkin siis vielä pelätään ja jännitetään.
Mulla on taustalla km, joten ihan kaikki mahakivut ja jomottelut pelottaa paljon. Toivon kumminkin että kaikki menee hyvin loppuun saakka.
Irish ja viikkoja 8+ (huh, vielä niin pitkä matka maaliin)
Vähän myöhemmin tuntui pientä nippailua/nipistelyä alavatsassa mutta se kesti vain vähän aikaa. Mitään verilimaakaan ei ole paperiin tarttunut tuon ensimmäisen kerran jälkeen kun kävin vessassa ja kävinpä pari kertaa varsin kokeilemassakin että vieläkö jotain tulee.
Seuraan kuitenkin tilannetta!
Tällä hetkellä tuntuu taas varsin normaalilta.
Säikähdin kyllä aikalailla mutta toivottavasti siitä selvittiin vain pelkällä säikähdyksellä!
..kp on jo 40 ja jotain (normaalisti nyt tähän aikaan olisi jo ovis). Onnistuin saamaan lääkärin iltapäivälle, toivottavasti saan apua, hermot alkaa jo mennä.
Mites teillä muilla?
Christina, miten meni lääkärissä? Sulla ei varmaan meneillään olevassa kierrossa ole ollut ovista lainkaan, tai sitten se antaa todella odottaa itseään. Lääkäri voi ainakin määrätä progesteroni-kuurin, jonka jälkeen tulee tyhjennysvuoto ja uusi kierto pääsee alkamaan. Voi kyllä olla, että se vuoto muutenkin kohta tulee. Voin uskoa, että on ärsyttävää!
Baulielle lykkyä tykö greippimehun kanssa :) Mä en sitä tässä kierrossa juonut, enkä bongannut samanlaisia limoja kuin aikaisemmin, samoin ovis oli vasta kp 16 (jos oli), normaalisti kp 14-15. En mene vannomaan, että johtuu greippimehusta, tai siis sen puutteesta, mutta monet ovat raportoineet samanlaisia juttuja.
ON: Aloitin sitten sen proveran kp 18, oletettu dpo 2. Se gyne alkaa kyllä tuntua aina vaan hämärämmältä: väitti mulle kun kysyin mm. että kuuri tulee aloittaa kp 15 riippumatta oviksen ajankohdasta. Kuitenkin nyt kun etsin tietoa, niin jos progesteronin aloittaa ennen ovista, se saattaa hyvinkin estää koko oviksen. Juttelin eilen taas ihanan vyöhyketerapeutin kanssa, joka sanoi kokemuksesta, ettei tavallisilla gyneillä yleensä ole kuin perustiedot esim. endometrioosista tai vaikka lapsettomuudesta, eivätkä siksi välttämättä osaa tunnistaa hankalampia tapauksia. Sain häneltä yhteystiedot parille nimenomaan endometrioosiin erikoistuneelle gynelle ja varasinkin nyt naapurikaupunkiin ajan yksityiselle lääkäriasemalle 3 viikon päähän. Pitää sitten vielä olla kesälomat kaikilla!
Voihan se tietysti olla, että se pco-taipumus on ihan oikea diagnoosi eikä mulla ole endometrioosia, mutta on niin monta tekijää, jotka saa mut epäilemään sitä (kuten kovat kivut, oikean munasarjan ultralöydökset "pallot" ja munasarjan tod.näk. kasvu kiinni kohtuun...). Endo on vielä sairaus, joka saattaa paheta koko ajan, enkä tahdo odottaa joulukuun kontrolliaikaan julkiselle. En kauheesti tykkää syödä mitään hormoneja ja oon kuullut, että joillakin hormonihoito esim. lapsettomuushoitojen yhteydessä on villinnyt endon ihan täysin.
Tässä kierrossa ei ole toiveet kovin korkealla... Mietin, ovuloinko nyt ollenkaan, kun lämmöt eivät ole lähteneet kovin paljon nousuun, ja sekin pieni nousu voi johtua syömästäni proverasta. Ovisplussan sain kyllä kp 15, mutta sekään ei tietty tarkoita 100% varmasti, että munasolu todella irtoaa. Oirebingoa on turha pelata, koska kaikki oireet voi pistää proveran piikkiin. Toivottavasti progesteroni ei vaan sit pidennä kiertoa ihan hillittömästi, että pääsisi uuteen yritykseen. Odotuksissa olisi oviksen perusteella 30 päivän kierto.
Kertokaahan muutkin kuulumisia:)
syre kp 20/30 dpo 4
ensinnäkin täytyy taas kerran kiittää teitä *kaikkia* tässä ketjussa. Olette niin kultaisia ja ihania kun jaksatte tukea ja tsempata.
*syre*: toivottavasti saat asiantuntevaa apua, on todella turhauttavaa ravata lääkärissä kun vastaanotto on jotain tuollaista. Tosi ammattimaista ja ihmisläheistä..NOT. Tuo aika tuntuu varmasti todella pitkältä odottaa, mutta toivon sydämestäni, että se on sen arvoista ja saat apua.
Kävin eilen siis lääkärissä, sinällään ei selvinnyt oikein mitään uutta: on kuulemma lyhyt aika, että menkat on sen kaksi viikkoa myöhässä (no, mulle se on kuitenkin ensimmäinen kerta, kun näin on koskaan käynyt; kierto on ollut heti pillereiden lopettamisen jälkeen marraskuusta 07 saakka säännöllinen, normaalisti tähän aikaan olisi jo ovis). Ovis on saattanut jäädä tulematta, miksi menkat saattaa jäädä väliin kunnes kierto taas jatkuu normaalisti. Veikkaisin tätä itsekin. Olin kuukausi sitten -kun puhuttiin viime kierron yritystauosta- juuri oletetun oviksen aikaan muutaman päivän aika tavalla poissa tolaltani ja sekaisin, vähillä unilla jne. Sain kuitenkin lähetteen labraan, jonne määräsi mut heti täksi aamuksi. Kilpirauhasarvot ja muita verikokeita että selviäisi, missä mennään. En kyllä kovin kesken jaksa uskoa, että niistä löytyisi mitään, mutta saapahan ainakin sitten suljettua noikin pois ja on kaikki mahdollinen selvitetty. Tulokset saa soittaa torstaina.
Jotenkin oman lapsen saaminen tuntuu taas niin mahdottoman kaukaiselta. Sen sijaan olen kuullut, että jotkut saattaa saada lapsia ihan vahongossakin, tosta noin vaan.. ...Ja mä taidan itse tulla aina vain surullisemmaksi ja sarkastisemmaksi. Edellämainitun kaltaisten tai lapsistaan valittavien kohtaaminen sekä taaperoiden ja vauvamahojen näkeminen on hyvin vaikeaa. Sen sijaan liikutuin ilosta kun ystäväni, joka on kärsinyt lapsettomuudesta ja jonka kanssa olen jutellut näistä meidän ongelmista, kertoi saavansa toisen lapsensa tammikuussa, kuin myös Danjan iloiset uutiset tänne viime viikolla. Välillä tuntuu, ettei tästä tule mitään. Vaikka kuinka yrittäisi, toivoisi ja rukoilisi. Juuri tällä hetkellä, tätä kirjoittaessani, en osaa edes eritellä kumpi tuntuu pahemmalta, keskenmeno vai tyhjä syli. Tällä hetkellä taidan surra noita molempia yhtä aikaa. Jotenkin tässä ollaan aika tavalla pettyneenä, surullisena ja nöyränä sen faktan edessä, etten voi vaikuttaa tähän asiaan oikeastaan mitenkään, ja ettei ole olemassa mitään 100% varmoja takuita siitä, että saataisiin se niin kovasti toivottu vauva.
Varattiin siipan kanssa matka lokakuuksi. Hyvää aikaa käydä se PADI Open Water Diver ennen sitä; pääsee ihailemaan koralliriutan elämää vähän syvemmälle kuin snorklaamalla pääsee. Tuntuu niin kovin epätodennäköiseltä, että niin ihana asia kuin raskaus estäisi tuon laitesukelluksen. Teille tuskin tarvitsee edes erikseen mainita, kumpaa toivon enemmän ;D. Mutta ei sillä, snorklaaminen on jo itsessään niin mahtavaa. Elämäniloani en ole sentään, ainakaan vielä, menettänyt.
Huh, tulipa taas vuodatus :D.
Kerokaahan muutkin kuulumisianne. *marjapensas* ja *Danja*, mites teillä?
Mukavaa ja hedelmällistä heinäkuuta toivotellen,
Christina
Saitti ollut taas vaihteeksi jumissa :(
"Laiskuuksissani" kopsaan tämän pätkän tuolta odotuspuolelta :p Kuulumisethan ovat jokatapauksessa samat :p
Meidän vieras on ollut täällä maanantaista asti meinaa vissiin vielä toisenkin viikon viipyä... Vieraat on kyllä ihan kivoja, varsinkin sellaiset joita näkee harvoin mutta on se silti vielä kivempaa kun lähtevät mutta ei; tämä vieras päätti vielä jäädä viikoksi... Ollaan vissiin liian kivoja isäntiä :p Täytyy kai alkaa ääneen kärtyämään milloin mistäkin asiasta niin hän nostaa kytkintä ja lähtee :p
Perskule ei se ruokakaan ilmaista ole, saati vesi tai sähkö kun pitää läppäriään jatkuvasti päällä.
Makeanhimo on aivan järjettömän kova. Tässä tulee kohta hulluksi, varsinkin kun kärtytyttää ja vieraan sitkeä läsnäolo vain lisää kärtyämisen aihetta; (ääneen en ole vielä kitissyt).
Soitin eilen neuvolaan ja vähän kyselin käytännön asioista.
Minut on nyt kirjattu sinne ja aika lienee joskus 9-10vko:lla kun tää ks. henkilö tulee kesälomalta. Saattaa olla että se aika on ennen hänen lomaansakin.
Kunta tarjoaa yhden ultran vko12 ja siinä voi samalla tehdä niskaturvotusseulonnan; vai olikohan niin että kunta tarjoaa sen yhden ultran ja jos haluaa niin sen niskaturvotusseulonnan... En ole ihan varma miten se menikään...
Soitin myös gynelle; sama paikka missä kävin viimeksi papa-kokeissa. Sain varhaisultra-ajan kahden viikon päähän niin katsotaan onko alkio oikeaan paikkaan kiinnittynyt ja ennenkaikkea että on elävä; sydänäänetkin on mahdollista kuulla.
Olisin saanut ajan jo tämän viikon torstaille mutta se olisi ollut liian pian ja tieto mitä olisimme saaneet olisi ollut vähäinen joten päätin malttaa odottaa niin tuskallisen piinaavaa kuin se onkin. Toivoin saavani ajan ensiviikolle koska sitten samana viikonloppuna on sukujuhlat ja olisi ollut niiiin ihana kertoa vauvauutiset kerralla koko lähimmälle perheelle. Olen kuitenkin listan kärjessä jos tulee peruutusaikoja vaikka tuskinpa niitä tulee...
Tuli mieleen, että missä vaiheessa voidaan tutkia onko sikiöllä mitään kehitysvammaisuuteen viittaavaa...? Vähän pelottaa kun äitini sai kaksi lievästi kehitysvammaista lasta (muutaman vuoden minun jälkeeni joten meillä on eri isät), että miten meille käy... Tiedän millaista elämä tulisi olemaan joten joutuisimme käymään pitkät mietinnät ja neuvottelut tulevasta...
Sunnuntaina innostuimme avokin kanssa viettämään laatuaikaa makkarin puolella ja eikös siinä käynyt samalla lailla kuin viimeksikin eli samantien ison "o":n jälkeen alkoi päässä tykyttää migreenin lailla :~( Pikapikaa hommat loppuun ja nappia ääntäkohden. Sain siis reseptin Pronaxen nimiseen särkylääkkeeseen jota käytetään mm. migreeniin.
Eilinen päivä menikin sitten lepäillessä ja tuli syötyä liian vähän -> sorruin syömään KOKO suklaalevyn :/
Olen vähän ymmälläni laskutavasta miten raskausviikot lasketaan. Edelliset menkat olivat 26.5 ja nyt olisi kp37 ja 37/7=5,2 eli rv 5+2. Kuitenkin eilen neuvolasta sanottiin että nyt olisi 5+0 (siis eilen olisi ollu 5+0).
Aurinkoista tiistaipäivän jatkoa kaikille =)
VIhdoin alkaa tuntua lomalta. Eilen iltapäivällä kun vähän sateli menin sängylle lukemaan kirjaa, ja siinä tuli sellainen "nyt on loma" -fiilis, vaikka lomalla on jo siis viikko oltu. Mutta niin se taitaa vain mennä, että eka lomaviikko menee aina vähän totutellessa... Huomenna lähdetään pidennetyksi viikonlopuksi ulkomaille, ihana vähän päästä kaupunkilomalle kaiken mökkeilyn jälkeen.
Tärppipäivät on käsillä (luultavasti tänään-torstaina), ja ne on tähän asti hyvin hyödynnetty, mutta tästä eteenpäin on iso kysymysmerkki majoituskuvioiden takia. Enpä jaksa sitä kuitenkaan stressata, nyt on sellainen olo, että tulee jos on tullakseen. Eipä edelleenkään mitään oviksen merkkejä, mutta ovis vaikuttaa joka tapauksessa tulevan, joten on vain pupuiltava ahkerasti ;)
Hyvä että *Christinan* lääkärikäynti meni hyvin, ja ettei mistään vakavasta ole kyse. Ja *Danjalle* jaksamista, ihanaa lukea noita alkuraskauden kuulumisia!
Lämpimiä kesäpäiviä kaikille toivottelee
marjapensas
Danja80: Mä luen aina välillä teidän enskojen juttuja, kun täältä oon lähtösinkin :) Onnea plussasta ja tulin sua heti houkuttelee o-puolen enskoihin ;)
Sadeorkidea + Hilmaheikki
23 +5