Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKALAHJOJEN vuoden viimeinen viikko

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti Hyvää uutta vuotta kaikille!

Meillä ei tänään sitten suostunutkaan neiti ulkona kovin kauan nukkuun,vaikka muuten on vedellyt joka päivä 3-4,5 tuntia ulkona unta kaaliin.Tänä sain tunniksi sen pihalle,mutta piti käydä heijaamassa vähän väliä.

Nyt on nukkunut tunnin sisällä...vaunuissa,ulko vaatteissa.No vähensin vaatetta kun sisään toin ...muuten raukka sulaa sinne vaunuun.

D vitamiineista ....juu meilläkin lahopää äippä(vihellä ja pyörittele silmiä=))unohtanut antaa välillä niitä ....sama ollut isompien lasten aikana mutta kukaan ei siitä huolimatta ole riisitautinen;-P

Itsekin syön kalkkia ja d vitamiinia purkista lisäksi.

Mites te muut ..syöttekö kalkkia lisäksi?varsinkin täysimettäjät.

Mulla kun käsiä ja jalkoja särkee välillä niin aattelin että koklaan lisä kalkilla jos vaikka menetän kalkkia kun tissimaakari ime multa pois:)

Ilta huitoomista ja levottumuutta meillä on kans edelleen.

Ja yöllä syödään se 2 kertaa.

Ja ennen nukkumaan menoa sitten raivotaan tissillä,eli huuetaan se 15 - 30 min tissi suussa naama punaisena ja huidotaan käsiä ja jalkoja.

Arvelisin sen kuuluvaan ikään.Martha on nyt 2,5 kk.

Sitten kysymys teille ...millä saisin Marthan ihopoimut ..eli kaulan ja polvitaipeiden välit kuivaksi ja ei ärtuneeksi ja pehmeiksi ?

Ollan nyt nimittäin " ristiäisnäppylöiden" jälkeen saatu niista jotenkin ärtyneet ja punettavat ja voisi jopa välillä sanoa että haiskahtavat:(

Vauva ei näytä paljon kärsivään mutta ei se kiva kans oo.

Olen kokeillut että pestään vedellä ja kuivataan hyviin ja sitten rasvaa ta öljyä mutta silloin ne alkaa enemmän hautoo.Ja viimeksi koklatiin vauvatalkkia ja se pisti sitten ihon todella kuivaksi niin että se rupesi kesimään ja halkeileen.

Eli neuvoja kaipaan.....(kokematon 4 lapsen äiti=))

Nyt pitää mennä...tissimaakari kutsuu!

Andromeeda ja Martha.

Vierailija
2/80 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka se menikään ..että milloin se tiheänimun kausi tuliki uudestaan ...3 kk iässä vai voiko se myös vähän aikaistua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andromeeda:

Oletko kokeillut ihopoimuihin sinkkivoidetta? Meillä käytetään sitä ja kaula on pysynyt hyvänä vaikka tyttö pulauttelee paljon ja varmaankin vähänväliä kaulapoimuissa on maitoa hautumassa...

Meillä Dina on nyt 2kk ja 3 viikkoa ja taitaa olla nyt tuo tiheänimun kausi menossa kun on alkanut heräilemään taas monta kertaa yössä syömään vaikka pitkään mentiin vaan yhellä syötöllä.

Taitaa olla jäänyt joulusta itellekin tiheänimun kausi, täytyykin lähteä tästä syömään..

Mari

Vierailija
4/80 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mulla ei nähtävästi oo muuta tekemistä (näkisittepä kämpän, hih). No meillä ollaan tänään itketty ja piereksitty ihan urakalla. En tiedä johtuuko eilen aloittamistani maitohappobakteereista vai mistä. Ja sitte ollaan nukuttu ku ollaan maha saatu täyteen. Tänään ollaan nukuttu jo kahet (1x 1h+ 1x2,5h)päikkärit ja kolmannet menossa, kävi vaan syömässä välillä. Meillä kun ei yleensä edes kauheesti päikkäreitä nukuta, no tätyyhän sitä joskus Roopenkin nukkua.

Nenä edelleen tukossa, toivottavasti riepu parka ei sairastu nyt... No aukeaa onneksi keittosuolatipoilla ihan helposti, eikä siellä räkää oikeastaan ole, ei niistäjällä saa mitään pois.

Mullakin alkoi vihdoin ja viimein kuukautiset synnytyksen jälkeen. Ku ajattelee, etten imettänyt päivääkään niin ihmeen kauan pysyivät poissa, 8 viikkoa. No nyt ne sitte on taas riesana, ois pitäny muistaa nauttia siitä ajasta ku ei tarvinnu kulkea rätti persuuksissa :)

Andromeeda: Viihtyykö Martha masullaan? Puhdista märillä vanulapuilla ja kuivaa. Laita sitten lapsi vatsalleen oleilemaan joksikin aikaa, saa kaulapoimut hyvin tuuletusta ja kuivuu samalla ne viimeisetkin kosteudet poimuista. Näin meillä toimittu, kun poika pulauttelee paljon ja joutuu paljon pesemään ja putsaamaan kaulaa. Niin ja suojannut olen sinkkivoiteella, sehän antaa sellasen suojaavan kalvon ihon pintaan. Tuolla sinkkivoiteella pelkäästäänkin Roopen kaula rauhoittuu melko hyvin.

Nukkumisesta: Meillä kaikki nukkuu samassa huoneessa, mies on niin sikiuninen ettei edes herää kun Roope alkaa aamuyöllä huhuilla itkien ruoka-annostaan. Alussa mies uhkasi vaihtaa toiseen huoneeseen nukkumaan kun poika heräsi vähän väliä. Hieman helpolla annu on miehensä päästänyt, täytyy myöntää.

Ensimmäinen vuorokausi yh:n elämää takana ja täytyy myöntää, että hattua nostan niille joiden miehet ovat työreissuilla vakituistaan tai hoitavat lastaan yksin. Kyllä oli nimittäin huudossa kestämistä kun Roopella kova nälkä ja piti maito laittaa pulloon, lämmittää ja lisätä vielä tippoja sinne! No, ei auta kuin kestää.

Takan lämmityskin oli oma operaationsa, onneks Roope oli silloin rauhassa mutta minä en meinannu saaha koko saamarin takkaa syttymään! No, onneks viimein sitten syttyi, ettei Roopen kans palelluttu sentään. Aamulla herätessämme oli kämpässä nimittäin 18,6 astetta lämmintä! Hiton horo mökki, ei onneks oo oma! Toivottavasti äkkiä päästäis siihen omaan taloon asumaan, vaan taitaapa vierähtää ens syksyyn. Nyyh!

poistumpa taas takavasemmalle viemästä palstatilaa ja mussuttamaan joulusuklaita!

Misuli ja Roope

Vierailija
5/80 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon annat korviketta kerralla ja kuinka tiheään?

Pulleronah

Vierailija
6/80 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee korviketta vaihdellen 100-150 ml/ kerta ja 7-8 kertaa syödään vuorokauden aikana. Ja välit on päivällä 2,5 -3,5 tuntia ja yöllä syödään vaan kerran n. 6-7 tunnin unien jälkeen. En oo koskaan noita laskenu, määriä ja kertoja et paljonko menee vuorokaudessa... pitäs varmaan... aina kun aloittaa niin jossain kohtaa päivää unohtaa merkata ylös.

Et näin...suurinpiirtein

Misuli

Vierailija
7/80 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää vietelty kotosalla, mutta vieläkin roikkuu reissupyykkiä ja kaikkea sellaista nurkissa. Levättyä tuli, mutta tietysti vauvan nuha on aiheuttanut vähän ylimääräistä univelkaa.

Lukaisin pinon tuossa; onnea ensimmäisille hampaisille lokavauvoille!! Me taidetaan tulla kohta perässä, tai ainakin on hyvä syy olettaa kun kädet on koko ajan suussa, kuolaa tulee, huonosti nukutut yöt ja isoveljien hampaat on myös tulleet aikaisin :) Esikoinen sai ekat kaksi 4kk1vko iässä, keskimmäinen 3kk4päivää iässä. Kuopus on nyt 3kk ja 1päivä joten odotellaan. Mulla imetys sujunut hampaista huolimatta hyvin! Vauva näykkää vain jos ei halua syödä.

Liekö tiheänimunkausi, kipeät ikenet vai nuha mitä syyttää, mutta meidän ukko on nukkunut vain 1-1,5h pätkiä päivin öin. Tuntuu et hän on alituiseen tissillä. Luovutukseen riittävä maitomäärä on pienentynyt kovasti, joten veikkaampa et parin viikon päästä lopetan koko touhun. Pikkaisen helpottaa sit menemisiäkin kunhan maitomäärä tasoittuu. Tosin niin iso mies meillä on, että varmasti tarvitseekin paljon ruokaa. Kiva nähdä mitat taas piakkoin.

Oletteko muut aikoneet ensivuonna parantaa tapojanne..?? Mulla äityy makeensyönti pahemmaks aina vaan ja miehelle on tullut mun raskauksien aikana myös 10 lisäkiloa, joten olemme päättäneet yhdessä yrittää liikkua ja syödä terveellisemmin. Sain yleiskoneen pukilta, joten lupaan tehdä raasteita joka päiväksi =D

Entä mitä kuuluu huomisiin suunnitelmiin? Me vietämme rauhallisesti kotona; toivotaan että ystävä-lapsiperhe tulisi kylään. Ehkä muutama hiljainen pata tms. laitetaan taivaalle ja sit hyvää ruokaa.

Nyt petailemaan et päästään piakkoin ulos. Mukavaa viikonloppua.

Äiti kolmelle ja poika 3kk1päivä (mihin se vauva-aika katosi?)

Vierailija
8/80 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin siitä Aleksin omaan sänkyyn laittamisesta ja miehen reaktiosta siihen et nukutaan kaikki samassa makkarissa, no ekana yönä ei mies ollut kuulemma herännyt ollenkaan, nyt viime yönä hän heräsi jo ennen viitti ja lähti töihin. Saa nähä onko valvonut. Minä ainakin nukuin kuin tukki.

Aika jännä miten poika on muuttanut yösyömis aikojaan ihan itse, ennen heräsi vasta 06-07 ekan kerran ja nyt 04 viimeistään kiljuu ruokaa. Seuraavaksi herää 08 ja menee taas puol 10 viimeistään takasin ja ottaa tunnin tirsat vielä.

Muuttaako teillä muilla vauvat itsestään rytmejä " noinkin" paljon?

Mein porukat lähti Afrikkaan 2vk, ja mun piti pitää seuraa ja kattoo perään mun 16v. pikkuveljeä. Illalla soitin miehelle et haluun kotiin, tuli hakeen. On se kumma jos 16v. ei pärjää jo yksin kun käyn ruuan laittamassa. Ja pidän päivällä seuraa. En vaan saa vieraassa paikassa unta ja sehän kostautuu tosi nopeesti.

Ja olen niin kiinni kotona, koska meillä ei ole muuta lämmitys tapaa kuin polttaa puita hellassa ja takasssa ni ei täältä päivääkään olla poissa tai mittari näyttää +17 astetta.

Olipas omaa napaa, sorry...

annu ja aleksi

Vierailija
9/80 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahäirikkö iskee taas...

Minä olen kanssa täällä takan lämmitys puuhissa... muuten tipahtaa lämpömittarin elohopea tuonne +18 asteen seutuville. Tää on suhteellisen uus asunto, paritalon puolikas, rakennettu vuonna 2002-2003 ja horo kuin mikä. Täällä on lattialämmitys, ja termostaatteina käytetty sellaisia kamppeita jotka mittaavat lattian lämpötilaa, eivät huoneen lämpötilaa. Ei siis ihme jos on kylmä. Onneks on puita millä lämmittää, mutta näin yli 15 asteen pakkasilla joka päivä saa eltata, muuten tänne paleltuu. Onneks tänään jo vähän lauhempi keli täällä.

Pulleronahille vielä sen verran, että saanko kysyä miks kysyit tuota syöntiväliä ja määrää? Mä noista antamistani lukemista laskeskelin keskiarvolla et meillä menis litra korviketta päivässä, se on tollaselle 5 kiloiselle aika vähän, taitaa todellisuus kuitenki olla 2-3 desiä enemmän. Oletkos sinä laskeskellut monestikko ja paljonko kerralla/vuorokaudessa teidän vauva syö? Mä alotin taas tänään laskemaan, saas nähä missä vaiheessa unohtuu...

Viimeyö oli ihan kummallinen, poika tosi levoton ja heräs syömäänkin 4-4,5 tunnin välein. No eihän se ole kuin 2 kertaa yön aikana. Taitaa taas lisätä tuota syöntinsä määrää.

Ollaanko me pidetty Galluppia vaipoista? Eli mitä vaippamerkkiä teillä käytetään ja mitä kokoa ja miksi? Meillä käytetään Pampersin active fit- vaippoja, kokoa 3 eli 4-9 kiloa. On ainoa merkki joka ei valskaa läpi. Liberot valskas, mutta kokeilematta on ne Lidlin Cien - vaipat, ovat kuulemma tosi hyviä.

Uuden vuoden suunnitelmia ei paljoa ole, katotaan mihin eksytään...

Nyt täytyy mennä Roope kutsuu

Misuli

Vierailija
10/80 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vastaan vaippa-galluppiin. Meillä käytetään Lidl:n cienin midi-kokoisia vaippoja. Ei valskaa kuin jos tyttö on ollut muutaman päivän kakkaamatta ja sitten sitä sinappia onkin joka paikassa. :)

Tyytyväinen olen noihin vaippoihin.

Onko kellään ngelmia turvaistuimen/kaukalon kanssa? Siis kun laittaa talvivaatteet (useamman kerroksen), niin ei enää valjaat mene helposti kiinni, vaikka on tarkoitettu 13 kiloon asti (Garco Autobaby) ja valjaat on isoimmillaan mitä saa. Pitänee ottaa vielä tuo alla oleva lisätyyny pois ja kokeilla onko sitten tilavampi. Taitaa olla suunniteltu noi vain kesähepeneille. :(

Hauskaa uutta vuotta kaikille!

[color=red] * [/color] [color=green] * [/color]

[color=blue] * * [/color]

[color=darkpink] * [/color] [color=yellow] * [/color]

[color=black] * * [/color]

j+beibi

Vierailija
11/80 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös Gracon autobaby ja ongelma on sama. Ei olla kokeiltu ottaa sitä lisätyynyä pois vielä. Britaxin istuinkin oli ahdas muttei noi ahdas sentään... kun otti siitä ne toppaukset mitä irti sai veks heti alkuunsa.

Vierailija
12/80 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3-kokoa käytössä enää Pampersin Active fit. Muista vaipoista on koko 4 eli maxi. Kaikkia on siis kokeiltu ja Liberoon oon kaikkein tyytyväisin.

Jos on pelkkää pissaa vaipassa, niin vaihdon yhteydessä vauvan pyllyä silittäen olen huomannut, että Lidlin Cienin jälkeen on pylly nihkeä vaikka pissaa ei edes olisi paljon. Liberon ollessa pyllyn iho on aina täysin kuiva.

Pampers taas (af) pysyy parheiten kuosissaan ja paikallaan, vaikkei meidän mies vielä liikukaan. Muumissa taas positiivista kotimaisuus, mut kakat tulee aina ohi.

Eli tästedes ostan Liberoa ja Active fit-vaippoja.

Vierailija
13/80 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytössä yöllä ja pitkillä päiväunilla pampers new baby midi 4-7kg, koska ne ei falskaa yli ja päivällä muumi vaippa olisko ollut 4-8kg.

Aika jännä et mahtuu vielä noi new babyt kun aleksi on jo varmaan 7.5kg. Ne on must ihania (jos nyt voi ihana sanaa vaipasta käyttää) koska niissä on jousto vyötärö ja kestää tosiaan sen 9-10 tuntia.

Ajattelin itsekin ostaa lidlistä seuraavaksi halpisvaippoja kun muumit loppuu ja pääsen sellaiselle paikkakunnalle jossa kauppa on. On se vaan noiden vaippojen kanssa aika arpapeliä, aina kun uusia ostaa saa jännittää sopiiko ja kuinka usein saa lakanat pestä..

Muumi vaippa taitaa olla ainoa suomalainen??!! Niitä mieluusti käyttäisin ton kotimaisuuden takia, mut en jaksa sitä pyykkimäärää.

Olen taas täällä porukoilla, toinen veli(84 synt.) nukkuu vielä ja toinen (16v.) on jo lähtenyt jonkun kaverin luokse. Porukoitten kone kohti Cambiaa lähti aamu kuudelta. Eli iltapäivällä neljän maissa on perillä. En mä kateellinen ole:(

Luin netistä mitä kaikkee vaarallista Afrikasta löytyy ja käärmeet mm. tuli otsikoihin. Tämmönen hysteerikko minä olen.

eipä taas muuta

annu

Vierailija
14/80 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]D-tipoista:[/b] Ne mä olen kyllä aina muistanut. Otetaan aamuisin ja vaikka puteli on kaapissa, niin en unohda. Miehellä oli esikoisen alkuaikona hankaluuksia muistamisessa, mutta nyt hänkin muistaa ongelmitta tipat :)

[b]Nukkumisjärjestelyistä:[/b] Meilläkin nukutaan missä sattuu, syystä että esikoinen (2v2kk) tuppaa öisin heräilemään.. Joskus minä nukun lasten kanssa meidän sängyssä, joskus esikoisen huoneessa patjoilla, joskus isä ja esikoinen nukkuvat samassa huoneessa ja minä vauvan kanssa jne... viime yö tosin oli piiiitkästä aikaa NORMAALI yö; minä, mies ja vauva nukuttiin samassa sängyssä ja esikoinen nukkui omassaan, KOKO yön *bd bd*

Ja meillä mies saa ihan hyvin nukutuksi, vaikka vauvasta jotain ääniä pääseekin välillä. Itse käytän korvatulppia, koska herään liian helposti kaikkiin ääniin. Ennen esikoisen syntymää nukuin kyllä hyvin ilman tulppia, mutta aloin sitten jossain vaiheessa käyttää niitä etten heräisi kaikkiin vauvan öisiin ähinöihin, ja nyt en sitten enää osaa nukkua ilman :-/ Ärsyttävää!

Se on taas mentävä, moro!!

Emppu kera Pinja-prinsessan [color=red]♥

Vierailija
15/80 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytössä Pampersin nro3 (se active fit)

Vierailija
16/80 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ajattelin eilen, että laitanpa vaippa-gallupin pystyyn täällä, mutta MISULI olikin jo ehtinyt ensin :) Elikäs meillä käytössä Pampersin New Baby 4-7 kg (2), toimivat hyvin - ainakin vielä. Neiti on vajaa 5 kiloa, joten luulen, että nuo menevät vielä jonkin aikaa. Ja pitävät tosiaan hyvin myös pitkiä aikoja esim. yöllä. Mies kyllä toi niitä Lidlin halpisvaippoja, mutta ovat sen verran isoja, että saavat vielä odottaa testausta. Mä olen kyllä niin typerä, että olen tosi ennakkoluuloinen niitä kohtaan. Tosi monet ovat kyllä kehuneet Lidlin vaippoja ja voittivathan ne jonkin testivertailunkin. Noh, kannattaa niitä tosiaan kokeilla, kun ovat sen verran halvempiakin. Ja olisi paljon järkevämpää käytöstä minulta muodostaa mielipide vasta kokeilun jälkeen tai jotain... mutta minkäs teet, typerä mikä typerä :)

Piti vielä kommentoida noita maitomääriä, kun meillähän syödään vallan pullosta, mutta kutsu kävi tuolta ulkoa, joten paremmalla ajalla sitten. Moikkamooooi kaikille :)

-piipi ja Minea-

Vierailija
17/80 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään Pampersin Active Fitiä päivisin ja Baby Dryta öisin. Käytimme myös Lidl vaippoja paketillisen, mutta mun mielestä niissä niin voimakas haju.

Mitään ihmeempää ei tehdä huomenna, ulkoillaan ja syödään hyvin. Ihmetellään pikkupomoamme, jota viikon päästä voi jo kutsua omalla nimellä. Ristiäiset Loppiaisena.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

rom + poju 11 vkoa 4 pvää

Vierailija
18/80 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuntuu ettei meillä rm riitä enää iltaisin. Siis että mitä suurinpiirtein pitäis mennä tiedustelin... meillähän tämä kirppu tulee ihan omilla käyrillä, kun tuo syntymäpaino oli vain 2590g. Jospa saatais nyt nostettua painoa kun masu pikkasen suurempi :)

Meillä muumivaipat käytössä.

Nyt syömään ja kohta takas :)

Vierailija
19/80 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen nähtävästi jotain omaa ennätystä:)

Meillä käytössä Liberon jotkut baby vaipat 3-6 kilosille. Pamperssista tuli kaikki läpi, joten vaihdoin sitten liberoon. Jostain kumman syystä muistelin, et noissa lidlen vaipoissa oli jotain tosi huonoa, en vaan muista mitä.

Turvakaukalosta; Itse poistin jo ajat sitten sen lisätyynyn, kun se oli aika tarpeeton noiden paksujen vaatteiden kanssa. Ja tosiaan vauvan laitto oli hankalaa. Siihen tulee kummasti tilaa lisää, kun sen tyynyn poistaa, kokeilkaa.

Vierailija
20/80 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on pampersin tekemiä, eli periaatteessa samoja vaippoja ku pampersit, eri tuotemerkillä vaan myydään. Siitä olen kuullut että haiskahtavat jonkin verran, mutta haiseepa nuo pamperssitkin. Cienin vaipoissa ihan samalla lailla takana se kuminauhajousto kuten pampersseissakin. Joskus joku on sanonu että joskus laatu heittelee näissä " halpavaipoissa" , tiedä häntä sitten, mutta aion kuitenkin kokeilla...

Nyt se räkätauti iski sitten Roopeenkin, voihan räkä, kirjaimellisesti. Tosin nyt poika ihan tyytyväisenä. Aiemmin tossa yritin laittaa sitä päikkäreille, niin se oli ihan yhtä huutoa!

mutta nyt loppui mun yh elämä, lähden siis nauttimaan avioelämästä ku mies kotiutui.