***HAAHUJEN vuoden viimeinen viikko 52***
Kommentit (122)
Joulu on taas takanapäin ja suklaata on syöty aivan urakalla :) No, lumimyräkkä piti huolen siitä, ettei huonoa omaatuntoa päässyt syntymään, oli siis aivan törkeän paljon lunta pihalla kolattavana.. Pulkkamäkikin esikoisen kanssa voi olla aika hikistä hommaa vaikka onkin -20´C.
Katrille: pikaista paranemista ja kyllähän sen neuvolakäynnin nyt vaan täytyy järjestyä!!!
Kaikille plussanneille paaalojn vauvaliimaa ja tarrasukkia!!!!! Toivottavasti on simpat myös olleet oikeaan aikaan liikenteessä ja saadaan plussa-aalto tammikuulle :) Joulupukin toivelistalla oli nääs...
(.) Olen nyt tikuttanut torstaista ja eilen tuli aika vahva viiva, josko sit tänään olis ovis, täytyis tikuttaa.. Meni vaan vähän myöhään eilen tapanin tansseissa niin on tää päivä mennyt vähän huuhaillessa ja saunoessa aamulla.. Vieraat ei onneksi ole estäneet pupuilua, suihku on myös ihan kiva paikka ;) Ja niistä haamuista, kokeilin apteekin omaa testiä sekä vielä varmuudeksi clearblueta, eikä ollut yhtään mitään- onneksi toisaalta, koska ne haamut ei oo mukavia!!! Joten tiedänpähän ettei kannata ottaa niitä raskaustestit.com alennustestien haamujen haamuja tosissaan..
Oikein mukavaa viimeistä viikkoa ja vipinää sinne peiton alle, niin voidaan piinailla sit heti vuoden alusta :)
peebee
Käytiin vähän reissussa. Sukuloimassa.
Eikä vuoto onneks alkanu sinä aikana.
Tuhruttaa vaan. Välillä jo tuntu ,e ttä vuoto alkaa. Mutta ei...vähän vaan runsaammin tuli jotain vaaleenruskeeta ja sit taas hiipuu. Tällä hetkellä ei oo kipuja, välillä vähän supistelee. Eli ei kroppa saa hommaa itekseen päätökseen. Haluisin jo eroon tästä vilutuksesta...hrrr..... Aina se on sitten melko nopsasti kaavinnan jälkeen lakannu tämä vilu. Mut nyt en tiä miten nopeesti hormonit poistuu kehosta, kun lääkkeillä yritetään tyhjentää.
Nyt alkaa jo kovasti pelottaa torstai. Mahtaako koko homma edes onnistua jos jännitän liikaa eikä kroppa ole rentona. Kuinkahan kova vuoto tulee olemaan?
Olen nyt yrittänyt tässä miettiä, että mitä mun pitää muistaa ja osata kysyä siellä polilla. Ja mitä lisätutkimuksia vaatia!? Olisko jotain neuvoja??
Toivonpa todella,e ttei ainakaan sitä samaa lääkäriä olisi nyt joka viime viikolla mut otti vastaan. Vaan olis joku sellainen joka ottaa mut tosissaan. Ärsyttävää kun kaikki on niin paljon kiinni lääkäristäkin.
-Porkkana, joka onnistui tänä vuonna keräämään 26 raskausviikkoa...tosi kiva saavutus :(
Tuli tuosta porkkanan viestistä mieleen, että täytyypä itsekin laskea, paljonko olen saanut rv:ita kasaan. Viime vuonna kertyi 24 viikkoa ja tänä vuonna vaivaiset 15 vk. Raskauksia siis yhteensä neljä. Nuo viikot kun laskee yhteen, niin tuloksena yksi kokonainen raskaus - vauva vaan puuttuu.
Joku taisi muuten kysyä " joulupukin tuomista" lahjoista. Itse olin aivan äimänä, kun ekasta paketista paljastui punainen simpukkakännykkä + lahjakortti hierojalle (nämä siis mieheltäni). Toisesta paketista paljastui kotiparturikone (äidiltäni). En osannut odottaa mitään noin arvokkaita lahjoja. Oli tosi huvittavaa katsoa jälkeenpäin, kun mies oli just kuvannut minua videokameralla, kun avasin pakettejani. Mulla oli suu kirjaimellisesti hämmästyksestä ammollaan... ;-D.
Tuli tuosta Katrin tapauksesta mieleen, että mikä onkaan viimeinen hetki käydä neuvolassa? Siis liittyikös se aikaraja nyt siihen äitiyspakkauksen saamiseen vai äitiyslomaan vai mihin se liittyikään (ei uskois, että mulla on neljän täysiaikaisen raskauden neuvolakäynnit takana...)? Aika uskomatonta, että neuvolantädin tavoittaminen voi tämän päivän Suomessa olla noin vaikeaa. Tuolle asialle pitäisi kyllä tehdä jonkun jotain... Pikaista paranemista sinulle, Katri!
porkkanalle tsemppiä torstaille! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja mahdollisimman kivuitta!!!
Kotiuduttiin tänään reissusta. Teidän kuulumisenne olen tottakai ehtinyt kahlata läpi :) Plussaonnittelut Sartsulle ja ainakin Masunasulla ja Neronjalla on lupaavia jomotuksia. Mulla siis tässä tärpissä alavatsanippailut alkoi tosiaan jo pari päivää ovulaatiosta ja rinnat tuli aroiksi viikko ovulaatiosta. Peukut pystyyn teille, kuten myös muillekin piinaajille!
Porkkana: ihan epäreilua, että sulle kävi taas noin. Tsemppiä!
Sani taisi ihmetellä ovistestin viivoja. Mullakin muistaakseni kävi viimeksi niin, että ihan tasavahva se testiviiva ei ollut ja silti ovulaatio on (tiettävästi) tapahtunut. Sullekin peukutuksia loppukiertoon!
Katrin ja Luumiksen tilanne on aika kutkuttava, etten sanoisi. Mitään uusia käänteitä?
WBM ja Lauris: aika mataa, en voi muuta sanoa. Mulla tänään 6+0 ja oireet on aika samoja kuin tähänkin asti: rinnat on arat, väsyttää tavallista enemmän ja alavatsaa jomottaa etenkin aamuisin vessassakäynnin yhteydessä. Etovaa oloa ei ole vielä ollut, mitä kyllä jo vähän kaipailen...Kahvi ja makea maistuu edelleen hyvin, mikä ei välttämättä tiedä hyvää :/ Alavatsa on hieman pyöristynyt, mutta sehän ei tarkoita mitään, kun km-raskaudessakin se oli vaikka miten turvoksissa. Viikon päästä on ultra ja sitten joko hengähdän (hetkeksi) helpotuksesta tai suru tulee puseroon. Ihmeen lungisti olen osannut nämä alkuviikot ottaa ja aika kyynisesti tulee vielä raskauteen suhtauduttua. Toisaalta, eipä noi oireetkaan kovin vahvat ole.
Kaikille muillekin tsemppiä mihintahansakierronvaiheeseen, kun en millään muistanut kommentoida kaikille.
KK
En ole pitkään aikaan saanut aikaiseksi kirjoitella pinoon. Nyt korjaan asian! :) Kohta pitäisi olla tärppipäivät käsillä joten on oltava ahkerana pupuilussa! ;) Nyt on kp 12. Ekat menkat kaavinnan jälkeen tulivat kp 31. Ja toiset jo kp 21! Ekat oli tosi niukat mutta toiset sitten aivan älyttömän runsaat. Oviksen bongasin viimeksi jo kp 11 joten nyt on taas testailtava. No, tänään ei ainakaan ovistesti näyttänyt lupaavalta. Mulla on aina ollut pillereiden lopetuksen jälkeen kierrot tosi pitkiä ja epäsäännöllisiä ja sama homma on nyt jatkunut esikoisen synnytyksen jälkeen. Nyt tosin kaavinnan jälkeen näyttävät menkat säännöllistyneen jos nyt kaksien menkkojen perusteella voi jotain sanoa. Plussia kaikille haahuille!!
onnea plussanneille, ja vauvaliimaa mukaan!
niin oli tulokseton tämä kolmas inssikin, tänään on sitten kp2, eli se vauvahaave siirtyy nyt sitten tosiaan vuodella pian alkavan koulutuksen takia, sitten 2007 alkuvuonna jatketaan lapsettomuushoitoja taas. en tiedä, jatketaanko niitä sitten vielä yhdellä inssillä, vai tehdäänkö sitten ivf..
vähän oli pettymys tuo nega, mutta oletin sieltä negan tulevan kuitenkin. ja jotenkin niin.. haikealta tuntuu, että ei AINAKAAN vuoteen tule + mihinkään testitikkuun (ei ovis, eikä raskaus), varmasti.
koulutuksen suhteen olen toiveikas, ja on toisaalta helpottavaa pitää taukoa hoidoista. on ne vain helvetin rankkoja henkisesti,(anteeksi suorasanaisuuteni), ja kyllähän tässä kroppakin on ollut ihan ymmällään kaikkien hormonihoitojen kanssa..
sitten vuoden päästä taas täysi rähinä päälle hoidoissa, jospa sitä olisi henkisestikin paremmissa kannattimissa näiden vauva(ttomuus)-asioiden kanssa.
poika menee pian perhepäivähoitoon, ja mua ilmeisesti jännittää kauheasti, kuinka osaan olla 8h päivittäin pois lapsen luota =), ei niinkään lapsen puolesta, sillä tiedän hänen viihtyvän tosi hienosti missä vain, jos siellä on imuri, turvallinen aikuinen ja lapsia.. =)
olen nähnyt hirveitä painajaisiakin, että olen kadottanut jonnekkin markkinoille lapseni, enkä löydä poikaa mistään.. ahdistavaa. taidan olla ihan kajahtanut? =/
näin valveilla ollessani ajattelen ihan selkeästi, että toki 1v6kk lapsen on hyvä olla ammattitaitoisen perhepäivähoitajan luona, eikä se ole mitenkään kummallista, ja odotan koulutukseni alkamista paljon.
älkää vielä poistako mua listalta, palaan tänne takuulla.. viimeistään ensi syksynä, kun luulen aloittavani metforemin jo syyskuussa, että se on tehokkaana sitten tammikuussa.
käyn varmasti täällä lukemassa teidän kuulumisia, vaikka en ihmeemmin itsestäni nyt enää kirjoittelekkaan, ennen sitä hoitojen jatkamista. (eihän täältä osaa poiskaan olla)
kaikkea hyvää (pirun paljon kestäviä plussia) toivotellen
virtuaaliystävänne -ennis- kp2
Tänään tasan vuosi keskenmenosta, eikä tietoakaan uudesta raskaudesta. Tarvitseeko mun sanoa muuta? Kyllä te tiedätte tän fiiliksen, ei ole kaukana epätoivosta ja itsesäälistä. Jos olis suklaata, söisin kerralla koko levyn. Masentaa kovin kovasti.
Ostin tänään uuden talvipuvun. En vieläkään mahtunut kokoa pienempään vaikka vuosi siitä kun aloitin painonpudotuksen.
Ennis, mun tulee ikävä sua!
Ainoa valopilkku mun elämässäni on 27.1. Silloin lähdetään miehen kanssa viikoksi Tahkolle laskettelemaan ja nauttimaan yhdessäoloajasta. Se me ollaan todellakin ansaittu, sillä tänä kesänäkin meillä oli vaan 2 viikkoa yhteistä lomaa, edelliskesänä 1 viikko.
Jos tänään lopettais tän valitusvirren heti alkuunsa, kävis nappaamassa buranan menkkakipuihin ja pistäis pään tyynyyn ja yrittäis saada unta palloon? Kuulostaa hyvältä idealta.
Nonna
Eilen täällä mietiskelin, että milloinkas sitä pitää viimeistään käydä neuvolassa. Kelan sivuilla sanottiin seuraavaa: " Äitiysavustukseen on oikeus Suomessa asuvalla odottavalla äidillä, jonka raskaus on kestänyt vähintään 154 päivää ja joka on käynyt terveystarkastuksessa lääkärissä tai neuvolassa ennen neljännen raskauskuukautensa päättymistä."
Kerttukasperi, jaksamista sinulle ultran odotteluun. Onneksi olet pystynyt ottamaan asiat ihan rauhallisesti. Jos raskaudesta ja oireista alkaa stressata, niin kokemuksesta kyllä tiedän, että se on todella raskasta. Toivottavasti saat ultrassa parhaita mahdollisia uutisia ja raskautesi sujuu onnellisten tähtien alla loppuun asti!!!
Enni-Maija, olen tosi pahoillani, ettei tämäkään inssi tuottanut tulosta :-(. Meinaatteko muuten käyttää ehkäisyä koulutuksesi ajan eli jääkö siis pienen pieni mahdollisuus, että raskaus kuitenkin alkaisi? Minäkin olen muuten joskus nähnyt sellaista unta, että olen unohtanut yhden lapsistani jonnekin enkä löydä häntä enää. Mukavaa ja antoisaa koulutusaikaa sinulle ja kaikkea hyvää alkavalle vuodelle!
Nonna, jaksamista sinulle. Onneksi teillä on kuitenkin se tutkimuksiin pääsy jo niin lähellä. Toivotaan, että sitten viimeistään alkaa raskausrintamalla tapahtua edistystä!!!
ON: Tänään on kp28/28 ja pp14. Luteaalivaihe näkyy ainakin olevan ihan ok mittainen näin luomunakin. Menkoista ei vielä ole merkkejä (äkkiäkös noita sit kuitenkin ilmenee, saas nähdä), mutta toisaalta noihin pms-oireisiin on voinut vaikuttaa luontaistuote vitamore total + helokkiöljykapselit. Oliskin ihanaa, jos se kolme päivää kestävä päänsärky jäis menkkojen alusta pois.
Tänään suunnistetaan alennusmyynteihin. Toivottavasti ei ole älytön tungos.
Plussasäteitä piinailijoille ja onnea oviksen bongaajille!
Ekassa ultrassa käyty:) Pääsin neuvola läärärille vähän aiemmin.. mukava ku huomioivat edellisen menneen kesken! Pikkunen oli aivan oikeassa paikassa ja sydän tykytti niin kuin pitikin! Mamma on täällä vaan yhtä hymyä..
Ei lääkärin mielestä enää suurta mahdollisuutta keskenmenoon kun nähtiin sydämen sykkivän normaalisti ja vastasi muutenkin viikkoja!
laskettuaika on 3 elokuuta!
np ultra 1.9 ja rakenne 7.3.06 Ajat tuli eilen postissa sairaalasta :)
Aika nopeeta toimintaa kun mulla oli eka neuvola käynti 22.12 ja sillon neuvolasta laitettiin lähete äitipolille!
Pahoinvointi 24h, iltaa kohti pahenee.. Piti välissä käydä tyhjentämässä vatsalaukku:) Eli tästä se alkaa taas!
Turha edes kuvitella syövänsä mitään kovin kiinteää kun kaikki tulee pihalle kuitenkin :(
Niamey ja pikkunen rv 8+6
Siis np ultra on 19.1.06.. vähäsen täällä sekoillaan:)
Sen verran piti tulla tänne ilmoittamaan, että sain nyt vihdoin ja viimein neuvolasta kiinni. Ei antanut kuitenkaan vielä aikaa, vaan pisti lähetteen labraan pissatestiin. Eli pitäisi sitten hakea se purkki labrasta ja aamupissaa siihen ja purkki takaisin labraan. Neuvolasta voin sitten soitella ne tulokset.
Miehelle pistin just viestiä, että jos viitsis hakea sen tyhjän purkin. Musta ei ole tässä kunnossa lähtijäksi. Silmät eivät meinaa pysyä auki ja alkaa pyörryttämään joka kerta kun olen ylhäällä. Aha, nyt se vastasikin. Eli voi hakea, mutta itse saan kuulemma viedä sen täytetyn. ;)
Saa nähdä mitä siellä neuvolassa sitten tekee, jos sekään ei mitään vahvaa viivaa näytä... tai entä jos se taas näyttääkin negaa... argh.. ei ole kivaa tämä epätietoisuus, ei todellakaan.
Sori omanapainen viesti, mutta nyt taas peti kutsuu. En jaksa enää edes istua sohvallakaan....
En ole tainnut aiemmin vielä kertoakaan mikä kanssa voisi olla syynä miksi oli niin hankala saada kiinni... Sinne kun voi soitella vain klo 12-13 aikana. Arvaahan sen kun on vain tunti aikaa, että soittoja voi riittää...
Täällä sitä töissä istuskellaan ja on suhteellisen hiljaista. Tämä on sitten väsyttävää kun on hiljaista ja eikä voi oikein mitään ihmeellistä tässä samalla tehdä. Tosin on minulla ristikkolehti jota välillä täyttelen.. =)
Niamey: Ihania uutisia sait ultrasta!!! =) Nyt oikein paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa. Nauti raskaudestasi. =)
Katri: Onneksi sait sieltä neuvolasta jonkun kiinni. Kumma kun ne määrää vielä johonkin pissatestiin.. Kyllä se nyt aikas varmasti on niin et masussasi on salamatkustaja. =) Oireitahan sinulla on ollut vaikka kuinka paljon. Sanoko ne et koska saat sieltä neuvolasta sitten kysellä vastauksia? Heti huomennako kun on se soittoaika...? =) Mutta, koitahan parantua nyt siitä flunssasta myös.
Oma napa: kp 6/28 Mitään ihmeellistä omassa kropassa ei ole tällä hetkellä. Ihmettelen vain kroppani toimintaa ja yritän keskittyä siihen, että bongaan oviksen ja olis mitä jännittää loppukierrosta. Eilen oli päivällä kerran yökkö-olo, mutta niinhän mulla on yleensä ollut juuri ennen ovista...
Mukavaa päivän jatkoa kaikille! =)
Kaksonen76
Määräsi sen takia sinne pissatestiin koska mulla ei ollu vahvaa viivaa. Ensin sanoi että pitäiskö nyt odotella vielä?? mutta sitten kun sanoin paljonko on jo aikaa kulunut, niin pistikin sen lähetteen. Tuloksen saan tosiaan kuulla heti samana päivänä kun aamulla olen sen näytteen vienyt. Ja jos siis soittoaikana ei vain ole koko aikaa niin ruuhkaista etten läpi pääse..
En sitten mennytkään vielä lepäilemään vaan aloin lämmitellä kuumaa mehua. Sitä tässä nyt samalla juon.
Niin se joulu meni vauhdilla taas ja jo tapanina tuntui, että jouluruoat tulee korvista ulos.. Pojat sai pukilta radio-ohjattavat autot ja niilläkös on koeteltu äitin hermoja niin ja vähän seinienkin kestävyyttä..
No nyt on sitten kiivas keskustelu, et ostetaanko meille raketteja vai ei.
Sartsulle onnea!!!! Paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia matkalle mukaan!!
Niameylle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!
Voi ei Nonna ja Enni-Maija..pitikö sen hemmetin tädin löytää teiän luokse! Jaksuja kummallekkin!!
Katri: Hyvä, että sait viimeinkin yhteyden neuvolaan. Tuo on muuten hirveen yleistä, että sinne on soittoaika 12-13. Mä oisin jo varmaan vastaavassa tilanteessa mennyt käymään siellä neuvolassa. Toivottavasti siellä labrassa löytyy oikein vahva plussa!
Neronjan kaa taidetaan mennä aika lailla samoissa kp:ssä..ittellä kp 29/ 28-30-32. Menkkamaisia juilimisia on ollut alavatsalla muutaman päivän, lämpöjäkin olen mittaillut aamusin ja ne on olleet päälle 37. Taas tietty kuvittelen nää kaikki pahanolon ja rintojen arkuus-tuntemukset. Ääk, tää kierron loppupuoli on kyllä rasittavaa aikaa.. Mut täytyy nyt katella löytääkö se täti tännepäin..
Toisaalta, kun ajattelee, et jos ei tästä kierrosta onnistu niin sitten seuraavasta laskettu aika menis jo lokakuulle.
Plussasäteitä kaikille teille ja oikein hyvää uutta vuotta!!!
myttynen
Onnea kaikille plussanneille sekä pahoittelut uusille! En nyt muista keitä oli, kun oli pari pinoa, joita en ehtinyt aikaisemmin lukea.
Porkkana; I¤#%()=&/%¤ että piti taas käydä niin! Oikein suuri lohtuhali...
ON: tänään oli taas labra ja huomenna soittelen tuloksista. Kävimme eilen miehen kanssa piristävän " keskustelun" ; Katselimme eri katalogeja ja puhelimme mitä " tilaamme" toisillemme. Miehellä oli joku idea-kuvaston tyylinen ja sanoin hänelle, että tilaa mulle vauva (tarkoittaen lehteä) koska se oli ainoa minkä siitä kuvastosta näin. Mies kysyi sitten mitä minä tilaan hänelle. Sanoin että topin (mulla h&m:n kuvasto naisten vaate sivuilta auki), johon mies vastasi että, emmehän me voi antaa sille samaa nimeä . Olin hetken että TÄH???. Mutta sitten tajusin että mies puhui siitä kun naapurissa on Topi-VAUVA. Eli ehkä mies haluaa/ajattelee enemmän vauvoja, kuin pystyy myöntämään...
Niin ja siitähän mun piti vielä sanoa, että ilmeisesti kierto on pysynyt melko normaalina, viimekierto oli 28 päivää, eli nyt mennään *laskee*
kp 11/28...
Uusi vuosi senkun lähenee vauhdilla! Onkos haahuilla paljon suunnitelmia vuodenvaihteen juhlistamiseksi? Täällä suunnalla ei ole vielä mitään suunnitelmaa vireillä, odotellaan, josko tulisi joku kyläkutsu tai sitten kutsutaan itse jotain kavereita istumaan iltaa.
).( Taitaa olla kp 14 menossa, ovista ei ole vieläkään ollut. Alavatsa kylläkin on ollut arka jo kolme päivää. Ostin eilen ovistikutkin, ei tullut plussaa vielä eilen eikä tänään. Clomit eivät näköjään aikaista ovista ainakaan mun kohdallani. Luomukierrossa lh-huippu on aina ollut kp16-17, saa nähdä, onko nyttenkin niin.
Milloinkas meinaat Katri viedä näytteen labraan? Toivottavasti tulisi se vahva plussa, että tilanne selkiytyisi! Yritä vielä päästä ultraan, jos vaikka saisit neuvolasta lähetteen äippäpolillekin.
Piinailijoille plussaonnea ja pahoittelut tädin kanssa kamppaileville!
Nonna: Voimia lähettelen ja lohdutushalin! Vaikea päivä varmasti.
Ennis: Voi harmi, ettei plussaa tullut:( Mutta jospa se luomuplussa yllättäisi, kun vähiten odottaa!?! Vielä utelen, jos saan, että paljonko rahaa uppoaa insseihin? Kun ottaa huomioon ultrat, lääkkeet, itse toimenpiteen jne.? Muutkin saavat vastata, jos tietävät! Mietin vaan, onko se meidän seuraava askel, jos plussaa ei tästäkään kierrosta tule...
Mutta mukavaa loppupäivää ja -vuotta, jos en enää ehdi tämän vuoden puolella kirjoitella!
Eiköhän se näyte tule huomenna vietyä sinne labraan. Mies tuossa lupautui kuitenkin sen viemään, kun ehtii sen tekemään just ennenkuin pitää mennä töihin.
Mutta nyt taas hoipperehtien lepäilemään. Olin tässä vähän aikaa ylhäällä kun mies tuli kotia ja lähti viemään meidän toista tietokonetta huoltoon.
Vähän alkoi jotenkin taas epäilyttämään kaikki. Silloin kesälläkin labran tekemä testi antoi tulokseksi negan. Kuitenkin tulee nytkin, ja siinä sitä taas ollaan.. =( Ei jaksa iloita vielä, vaikka oireita onkin edelleen. Kesällä oli np-ultra, kun oli rv 14 tasan ja silloin ei näkynytkään mitään. Tänään laskin, että nyt olisi rv 12+2 jos siis olen raskaana.
Laitoin ton linkin tänne kun siellä on hyviä ultrakuvia. mm.ihan alkukierron johtofollikkelista eteenpäin. Niin ja kaikkea muuta.
http://pregnancy.about.com/cs/gettingpregnant/l/blpregcalc.htm