***HAAHUJEN vuoden viimeinen viikko 52***
Kommentit (122)
Mä pyörin täällä kuumepuolella vaan :) Tää haahupino on alkanut tuntua jo niin omalta.Ja kun vähän on sellanen tunne,ettei uskalla liikaa ajatella koko raskautta...Edes miehelle en oo uskaltanu vielä kertoa.Jotenkin on vähän syyllinen olo,kun meillä oli sitä vääntöä yrityksestä.Mutta kai sille pitäis tässä lähiaikoina kertoa :) Tänäänhän mulla vasta olis menkkojen alkamispäivä aikaisintaan,ehkä silläkin on yrittänyt olla liikaa iloitsematta,jos vaikka nyt kuitenkin vuoto alkaa.Oireita kuitenkin on sen verran mitä nyt yleensäkin,mulla on aina raskaudet suht oireettomia.
No,mä siis pitelen täällä peukkuja muille piinailijoille ja oviksen bongailijoille,ja puhaltelen noita plussasäteitä muillekin jakoon!!
Sari+5 ja Toivo-Unelma 4+jotain
Joulu alkaa olemaan loppupuolella ja vuoden viimeisiä päiviä viedään.. Meillä olohuoneen lattia on täynä leluja yms joululahjoja.. Tänään pitäisi yrittää niitä vissiin laittaa vähän järjestykseen, jos vaikka vieraitakin tulisi..
Masunasu: täälä on peukut pystyssä, että tärppi olisi käynyt!! bd bd bd
Luumis: toivottavasti tuntemuksesi olisi sitä itseään! Kyllähän ne simpat voi viiskin päivää sielä elossa odotella.. bd bd
Ulriina: Tosi kurja, ettei ovista ole näkynyt! :(
Nonna ja Titi: mites teillä? Onko täti ymmärtänyt pysyä poissa?
Peebee: oletko testannut uudestaan! Peukut on pystyssä sinullekin! bd bd bd
Rosmariini: mitä sinulle kuuluu?
Entäs miltä muilla piinailijoilla näyttää?
Oma (.): kp 15/~28 Luulen, että ovis oli eilen. Eli silloin kai perjantain ovistesti olis tarkoittanut plussaa (vaikka minun mielestä se oli hieman vaaleampi kuin kontrolliviiva).. Mutta aattona, tosin illalla, lämmöt oli 35,7 eli tosi alhainen ja eilen illalla lämpö oli 37,1. Pupuiltu on aattoiltana ja tänäaamuna, että kai sitä mahikset on että ovat olleet oikeassa paikassa oikeaan aikaan.. Tosin ennen aattoillan pupuilua edellisestä kerrasta oli pari viikkoa ja jostain olen lukenut, että jos yli viikkoon ei simppoja laita liikkeelle niiden laatu heikkenee.. No toivottavasti ei kuitenkaan tässä tapauksessa! Parin viikon päästä sitten nähdään..
Tsemppiä kaikille piinailijoille ja muillekin! :)
-Sani
Olipa ihana joulu. Anoppi oli meillä aattona syömässä ja hän innostui myös jäämään yökylään. Heti aatto aamuna keitin riisipuuron ja sen jälkeen kävimme miehen kanssa haudoilla. Illalla kävimme vielä kertalleen haudoilla ja sitten iltakirkossa.
Eilen sitten oli serkkulikka ja hänen poikaystävä kyläilemässä. Tosin aluksi meillä oli aikas mielenkiintoista kun meni sähköt, täällä me oltiin tunnelmallisesti kynttilän valossa. =)
Sartsu: Teillepä tuli aivan ihana joululahja! =) Nyt lähetän sinulle paaaaljon vauvaliimaa ja tarrasukkia. =) Kerro nyt miehellesikin että hänkin tietää ihanasta joululahjastaan..
Masunasu: Tsemppiä sinulle. Toivottavasti olisi tärppi käynyt. =)
Oma napa: Täti on taas lähtenyt ja nyt katsellaan jo seuraavaan kiertoon uusin " kujein" . Nyt täytyy kyllä taas ihmetellä tuon tädin vierailua, kunnon vuotopäiviä oli jälleen kerran 3 + 2 tuhruvuotoa sitä ennen. Oikeastaan jo eilen oli täti lähtenyt.
Ota nyt sitten selvää tuosta kp:stäkin...!
Mitäs mieltä olette(olen tätä ennenkin kysellyt), että laskenko minä kp:n ekaks päiväks sen päivän jolloin kunnon vuoto alkoi vai laskenko nuo tuhrupäivätkin siihen mukaan?
Kp 6(4?)-25(27).. Jos lasken nuo pari tuhrupäivää niin sitten on kp6, mutta jos ei niin sitten olis tänään kp4.
Ja, edellinenkin kierto oli aikas samanlainen. En osaa enään sanoa omasta kropastani mitään.
Pupuilemaan päästiin tänään.. =)
Mitä joulupukki toi teille haahu-siskot joululahjaksi? Minä sain suklaata, rahaa, kellon, arpoja..
Ihanaa alkanutta vuoden viimeistä viikkoa kaikille! =)
Kaksonen76
Tulin juuri kinkkujumpasta. Vitsi, että teki hyvää parin päivän löllymisen ja suklaan syönnin jälkeen. Saatiin sitten tänne eteläänkin valkoinen joulu. On ihanan valoisaa ja lumisade toi sen kaivatun joulumielenkin.
Ei sitten auttaneet stressittömyys, vitamiinit eikä punaviini. Täti löysi meillekin vaikka kuinka yritettiin harhauttaa. Mies ei vielä tiedä, kun on punttiksella, mutta uskon, et pettymys se on sillekin. Vielä eilen illalla lämmöt 37 asteen pinnassa, mut ei se näköjään merkitse mitään meillä. Ei niin ei. Nyt pyörähti käyntiin 11 kierto keskenmenon jälkeen. Vielä 2 kuukautta, niin voin tilata ajan sinne lääkäriin jos päästäis asiassa eteenpäin. Mieli on aika apea.
Onnittelut plussanneille. Sorry niin omanapainen viesti. Nyt laittamaan perheelle 3. jouluateriaa.
Nonna
Se täti on inhottava vieras,tulee kutsumattomana kiusaamaan :(
Sartsu: Paljon onnea ja vauvaliimaa!
Masunasu: onnea vaan, jospa nyt.... ++++ säteitä!
Nonna: pahoittelut, minä jo täällä olin ihan varma raskautumisestasi, oireet olivat niin lupaavat :(
Titi: koska meinaat testata?
Täällä on jännät paikat monella. Onnea piinailuun ja kestäviä hermoja. Toivottavasti Neronjalla ja Femmamammalla olisi tärpännyt myös.
ON: täällä hirveä väsymys ja huonovointisuus. Jalkoja palelee koko ajan. Ultra aika lähenee, toiv. kaikki ok.Aina kun vihlaisee, niin hermostun. Huomenna on 6+0
Joulut on taas juhlittu tältä vuodelta! Pukki oli oikein antelias, ainakin meidän pikkuneidin kohdalla. Eipä meinaa mahtua lelut lastenhuoneeseen ja pian on synttäritkin tulossa hänelle!
Muutamat ovat saaneet sen parhaan joululahjan eli plussan!!! Onnea teille! Ja pahoittelut tädin yllättämille:( Toivotaan, että ensi jouluna meillä olisi kaikilla oma pikkunyytti tuhisemassa kainalossa!
).( Kiertopäiviä en ole laskeskellut sen kummemmin, mutta kai ne huitelevat siinä hiukan päälle 10:ssä. Päätettiin miehen kanssa laittaa ns. kaikki peliin tässä kierrossa, eli käytin viimiset clomit kp3-7. Mies lupasi myös viedä sen oman näytteensä tutkittavaksi, jos ei tästäkään kierrosta tärppiä tule. Jotenkin olen jo nyt ihan pessimistisellä ja huonolla mielellä, pettymyksiä on ollut liikaa. Harmittaa sekin, kun tuntee oman kroppansa liiankin hyvin. Mieluummin olisin tietämätön oviksesta ja kaiken maailman oireista ja mitä ne tarkoittavat... Ovista ei ole vielä ollut, mutta lähipäivinä on, sillä tänään on olo ollut aika " limainen" (sorry!) ja alavatsa alkaa hiukan aristaa ja turvota. Tuntuu, että rakastelustakin on kaikki sanan varsinainen merkitys kaukana näinä päivinä, pelkkää teknistä suoritusta vaan...
Äh, tyttö heräsi päikkäreiltä. Jatkan myöhemmin juttua, onneksi on loma ensi viikolla!
Kaksonen, mulle ainakin on sanottu että kp:n laskeminen aloitetaan siitä kun kunnon vuoto alkaa, eli niitä ekoja tuhrupäiviä ei siihen mukaan laskettaisi. En tiiä sit mikä lie on " virallinen" kanta asiaan :p
Täällä on peukut ja varpaat pystyssä masunasulle että tärppi olisi käynyt bdbdbd
Nonna, olen tooosi pahoillani tädin vierailusta, ettäs kehtas tulla ja vielä jouluna! :(
Lauris, ihanaa että oireita löytyy, paljon vauvaliimaa sulle ja sartsulle (: (: (:
sani ja pömppö, toivotaan tärppiä!
on: Valkoinen joulu siis tuli sitten, ja tänään on saatukin viettää aikaa pihalla lumitöissä. Nyt tämä omakotitaloasumisen riemu sitten on konkretisoitunut ja kunnolla ;) Tietäkään eivät olleet auranneet pirulaiset, onneks pääsin juuri ja juuri töihin tulemaan :D
Flunssa taitaa tehdä tuloaan takaisin, nenä on alkanut vuotaa tänään siihen malliin. Huoli on yhä vaan pikkukisusta, käytin sen eilen eläinlääkärillä, ja madoista aiheutunut suolistotulehdushan sillä on :( Nyt saatiin sitten kunnon myrkyt ja matolääkkeet oikein pistoksena. Ihan pahaa tekee kun pientä täytyy syöttää ja juottaa väkisin, ja kolmesti päivässä antibioottejakin tunkea toiselle suuhun. Se on niin allapäin ressukka :(
Nyt kun vielä päästään uudesta vuodesta älyttömine rakettihullutuksineen (toivottavasti saa kaikki säilyttää näkönsä ja terveytensä tänä vuonna) niin ylimääräiset pyhät ja muu vouhotus on onneks ohi, ja pääsee palaamaan taas arkeen :)
Mukavaa tapania toivottelee yhä huolestunut Luumis
Niin se alkaa joulu olla tältä vuodelta pulkassa. Oikein mukava joulu on ollut ja kelikin suosi tänä vuonna. Eteläänkin saimme lunta oikein roppakaupalla. Tänään huhkimmekin ulkona lumitöiden parissa. Eipä tarvitse muuta treeniä, kun omakotitalossa asutaan...
Jouluna olen ottanut lungisti - tänään oli tosin pakko ruveta pesemään pyykkiä. Lapsella ei enää olisi ollut puhtaita vaatteita huomiseksi :o. Muutenkin oli pyykkiä päässyt kertymään melkoinen vuori... Huomenna olisikin sitten vähittäinen paluu arkeen. Meillä on kyllä ruokaa vaikka muille jakaa - herkkujakin taita riittää vielä pitkälle ensi vuodelle...
Kaksonen76: kyselit tuosta kp laskemisesta... Mulle gyne nimenomaan painotti, että kp:t aletaan laskemaan kunnon vuodosta EI tuhrusta. Jospa se kroppasi alkaisi uuden vuoden kunniaksi " toimimaan" , ettei tarvitsisi tuhrusta kärsiä.
Nonna80: voi itkujen itku... Miksi ihmeessä se täti aina yllättää?!? Odottavan aika on todella pitkä ja pettyminen kuukaudesta toiseen rankkaa. Koittakaa jaksaa ajatella positiivisesti. Tsemppiä!
Lauris: onpas kiva kuulla, että oireita riittää oikein kunnolla. Tarrasukkia lähettelen roppakaupalla. Toivottavasti pääset pian nauttimaan raskaudestasi.
Pömppö79: täällä on peukut pystyssä, että clomit avittaisivat kunnon oviksen aikaansaamiseksi ja että " treffit" olisivat onnistuneet. Jospa kuitenkin onnistaisi, eikä miehen näytteitä tarvittaisi ;-). Plussasäteitä!
Luumis: toivottavasti teidän pikkukisunne paranee pian! Äläkä nyt sairastu uudeksi vuodeksi.
Mitäs wbm:lle kuuluu???
Tsemppiä kaikille piinailijoille! Tarrasukkia kaikille plussanneille! Jaksuhali tädin yllättäneille. Kaikille paljon plussasäteitä ++++++++
ON: saas nähdä miten tämän kierron kanssa käy... Oireita tuntuu taas olevan, mutta on niitä ennenkin ollut eikä mitään ole tapahtunut. Tälläkin hetkellä rintoja aristaa ja ne tuntuvat jotenkin painavammilta. Myös vatsassa on jänniä tuntemuksia. Kieltämättä olisi ihanaa, jos tämä kierto vihdoin toisi plussan, mutten oikein jaksa uskoa... Yritän kuitenkin ajatella positiivisesti ja ottaa asiat niin kuin ne ovat.
masunasu kp26, oviksesta 8 päivää (kai?)
Voihan itku Nonna, että se täti kurvasi sinun luo!!! Tiedän, miltä tuntuu odottaa ja odottaa, ja kyllä se kirpaisee joka kerta niin paljon kun menkat alkaa! Kiva juttu kuitenkin, että olette pääsemässä tutkimuksiin. Meillähän jo pelkkä tieto siitä, että pääsisimme tutkimuksiin auttoi. Nyt vain edetään päivä kerrallaan, tämä on nyt tahti. Lämpöiset halaukset sinulle ja voimia uuteen yritykseen!!!
Onnea kaikille uusille plussanneille, jokainen plussa luo toivoa myös niille, joilla ei tällä kertaa onnistanut. Nonna, olethan sinäkin jo kerran tullut raskaaksi, joten... koetan tsempata, vaikka tiedän, ettei mitkään sanat varmasti nyt auta! Mutta olet ajatuksissani!!
Neronja, miten sinulla menee???
Masunasulle kiitos huhuilusta, sinulla tosiaan on jänskät päivät menossa. Meinasitkos testailla milloin?? Peukuttelen kovasti.
Lauris, eikös ne vihlaisut kuulu asiaan ; ) sinulle toivon kovasti vauvaliimaa!!
Oma napa: nyt taitaa olla menossa rv 8+ jotain, ehkä 6. Huomaatte varmaan, että pyrin tietoisesti ottamaan tämän matalalla profiililla :) eli en oikein katsele kalenteriin vaan elelen päivän kerrallaan...
Oikein hyvää Tapaninpäivän illan jatkoa!!!
Voikaa hyvin,
wbm
On ollut niin hässäkkää muutama kuukausi, ettei ole koneelle jaksanut illasta kömpiä. Ensimmäistä kertaa joulukin pääsi yllättämään, mutta onneksi sen myötä alkoi loma, niin pääsee rauhoittumaan.
Laskeskelin tuossa aatonaattona vuoden yrityksiä ja ja ultran ja tähystyksen mukaan munasarjat ovat kunnossa, mutta raskautuminen on ollut aina joka toinen kuukausi. Mielenkiintoista.. TAYSsin tulokset tulivat melkein 3kk.n odotuksen jälkeen ja rv 12+ keskenmenon syy oli löytynyt..mutta täytyy soittaa ja tarkentaa, kun oli taas mukavasti kirjoitettu sillä lääkärikielellä josta en ymmärrä hevon kukkua!! Tuossa laitoin kaikille kysymystä ja nyt muistelisin, että täälä meilläkin jollakin oli käytössä minidisperiini? Minkänlaisessa kohtaa ja millä onnistumisella se on teillä mennyt? Oliko Neronja sinulla tämä kokeilussa? No nyt itse kysyin TAYSsista kun soittelin perään tuloksiani, että voiko niitä koittaa, niin hoitusu sanoi, että tutkimuksellista tulosta näistä ei ole, mutta onnistumisia on kirjattu ko. lääkkeen vaikutuksesta raskautumiseen. Kun esikoinen syntyi sektiolla rv 36+5 niin ennen tätä seurattiin myös hyytymistekijöitä..
Nyt oli ENSIMMÄINEN normaali kierto vauvan kuoleman jälkeen eli neljäs kierto. Ovulaatio tuli kp 17 joka on aika normaali minulla. Lämmöt nousi siitä 7 pv eteenpäin ja nyt on tissit kipeinä ja huimaa..testaan TAAAS loppuviikosta..alkaa olla turta olla..noita alkuraskauden km.ja on jo aika reippaasti takana..on pieni ilo sydämen pohjalla, mutta tuhanen kiloa pelkoja ja surua siinä päällä..päivä kerrallaan.. justiin tänään ukkokullalle sanoin, et ajattele, nyt vaihtuu vuosi ja alkaa vuosi alusta, mutta vauva-asian kanssa ollaan jo syksyssä, et katsotaan saadaanko ensivuodellekaan uutta ihanan tuoksuista kapalokäärettä..
Ihanaista joulunaikaa ja paljon joulun pikku taikaa :)) Toivo on voima joka aina jaksaa nostaa ihmisen ylös ja uskomaan siihen, mitä ei vielä ole kohdannut. Onneksi meillä on toivo ja myös me toisemme joista olen itse niin kiitollinen!! Tämä asia on sellainen, että tuntuu olevansa aivan meren ilmojen armoilla.. Kiitos ja halaus jokaiselle tässä pinossa..olette niin tärkeitä minulle.
No menin sitten tekemään testitilauksen.. Nyt odotellaan jännityksellä et josko ne jo tällä viikolla kolahtais postiluukusta.. Saattaa olla että eivät kolahda, kun tuolta handelsbankenista maksaessa aina kestää niin pirun kauan ennekuin suoritukset missään näkyy.. Ja miunhan siis _EI_ pitänyt alkaa testailemaan tai piinailemaan tai mitään, ärh! No toivoa on viel sen suhteen että testaus jää ens vuodelle jos ne testit ei tänä vuonna tule ;)
Ensinnäkin onnittelut plussanneille ja pahoittelut tädin yllättämille!
Joulu oli ja meni. Otettiin rennosti ja syötiin hyvin. Ihanaa odotella jo vuoden vaihtumista. Tuntuu jotenkin, että pääsee avaamaan uuden puhtaan sivun tai jotain ja varsinkin kun lähdetään kohti kevätaurinkoa etenemään. Niin ja tammikuun alussa lähdetään Vuokattiin. Ihanaa päästä vaihtamaan maisemaa ja vähän lomailemaan. Haaveena olisi kokeilla lumilautailua. Poikahan meillä jo lautailee ja siellä rinteen juurella olen aina seisoskellut. Nyt tekisi mieli kokeilla itsekin. Miehen kanssa kokeiltiin pojan laudalla tuossa pihassamme loivassa alamäessä ;-). Toinen aina tyrkkäsi vauhtia :D. Ei se hassummalta tuntunut. Vaikutti siltä, että saattaisin saada miehenkin rinteeseen. Me ei olla koskaan lasketeltu, joten ihan vihreitä ollaan siinä suhteessa.
Mulla on ollut jotain ihme alamahatuntemuksia jo oikeastaan oviksesta lähtien. Puuhastellessa on meinannut sattua, vaikka normaalisti mulla ei oviksen jälkeen kipuja ole. Ajattelin, että ei mulle kai ainakaan mikään endometrioosi ole voinut laihtumisen myötä tulla. Mitä lienee. Menkkoja odottelen alkavaksi aivan lähipäivinä, nyt siis kp27/28.
Wbm, hienoa että raskautesi etenee hyvin. Onko sinulla nyt mitään apuja käytössä? Täytyy tähän vielä lisätä, että itselläni on ollut nyt täysin luomukierto. Mitään apuja en ole käyttänyt eikä olisi suunnitelmissa ihan heti jatkossakaan käyttää. Saa sit nähdä, mitä polilla sanovat, kun menen kuulemaan verikokeitten tulokset.
Joku taisi kysellä multa minidisperiinin käytöstä. En osaa kyllä sanoa, oliko niistä hyötyä. Siinä kierrossa, jossa käytin disperiiniä oviksesta lähtien, raskauduin, mutta viivathan oli todella himmeitä ja se menikin sitten kesken rv6+.
Katri, toivottavasti saat pian yhteyden neuvolaan. Tosi rasittavaa tuollainen, ettei yhteyttä saa. Pitäishän sinun saada varattua jo np-ultra-aikakin. Mitkäs viikot sulla nyt sitten olisikaan menossa? Kaikki ainakin vaikuttaa kohdallasi tosi lupaavalta. Pidän peukkuja, että kun ultraan pääset, niin vauva siellä potkiskelee!!!
Mitä Porkkanalle kuuluu???
Paljon plussaonnea piinailijoille ja oviksen bongaajille myös onnea matkaan!!!
Neronja: En ole edes laskenut mitkä viikot olisi menossa enkä nyt jaksa, mutta vikat menkat alkoi 2.10. Jos joku laskee, niin kiva mun puolesta. ;)
Tulin tosiaan vain pikaiseen katsomaan mitä tänne kuuluu ennenkuin menen takaisin vällyjen alle. Sairastuin just aattona oikein tosi pahaan flunssaan. En muista milloin olisi viimeksi ollut näin pahana vai onko edes ollutkaan... Kuumetta on jonkin verran ja nenä aivan tukossa. Yskinyt olen aivan järkyttävän paljon. Pää on jo halkeamispisteessä ja kurkkukin turvonnut tuosta yskimisestä. Just nukuin kolmisen tuntia ja kohta menen kyllä takaisin. Ensin voisi kyllä syödä vähän kinkkuleipiä.
Ai niin, onnea plussanneelle! Sori etten muista nyt nikkiäsi (pistä se flunssan piikkiin). ;)
Muillekaan en nyt jaksa kommentoida mitään. Voikaa kuitenkin kaikki hyvin!
Piti vielä sanomani, että äänikin on mennyt, joten yritä tässä nyt sitten soitella mihkään....
Tänään sitä pitäis sitten jo töihin jaksaa mennä. Olisi se kyllä niin kiva viettää hiukan lomaa, mutta kyllä se rahakin on tervetullutta. =) No, tämähän on lyhyt viikko töissä, joten kyllä sen " kestää" .
Nonna80: Voi kurjuus! Se täti on kyllä sellainen jota ei kukaan halua kylään. Kuinka mones luomukierto tämä teillä oli...? Ei kannata kuitenkaan heittää kirvestä kaivoon vielä. Kyllä se oma tuhiseva nyytti vielä on teidänkin ilona. =)
Lauris: Kiva kuulla että oireet vain jatkuu. =) Koskas sinulla se ultra olikaan? Paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan mukaan!
Luumis & masunasu: Sitä minäkin muistelin että kp:t aletaan laskeen vasta ku on eka kunnon vuotopäivä.. Kiitos teille molemmille tiedoistanne. =)
Molemmille myös peukut pystyssä, että tärppi olisi käynyt tässä kierrossa. =)
Neronja: Tsemppiä myös sinulle! Mitä jos se täti ei tulekaan kylään ja tulisikin ihan toisenlainen ¿yllätys¿ teille??! =)
Porkkana: Mitä sinulle kuuluu? Voimia lähetän oikein paljon!
Katri: Joko olet saanut yhteyden neuvolaan? Ja, koska on ensimmäinen ultra??
Oma napa: kp 5/28-31 Kyllä oli outo tädin vierailu tälläkin kertaa. Olen hieman ihmeisäni tuon suhteen. Kolme päivää tuli reilua vuotoa ja sitten loppu.
Tässä elellään nyt vain päivä kerrallaan kohti ovista ja sitten koitetaan ajoittaa pupuilut niin hyvin kuin vain voidaan. Mitä " poppakonsteja" sitä tässä vois kokeilla..? Onko ehdotuksia..? =)
Onkos teillä jo uuden vuoden suunnitelmat tehty? Me lähdetään tänä vuonna risteilylle, oltiin viime vuonnakin miehen kanssa ja kivaa oli.
Iloista vuoden viimeistä viikkoa kaikille!! =)
Kaksonen76
Katri: pahoitteluni kovan flunssan takia. Toivottavasti paranet pian. Laskin muuten nuo raskausviikot ja nyt olisi jo 13. viikko menossa eli nopeasti yhteys neuvolaan tai äitipolille, jotta pääset mitä pikimmiten ultraan. Sullehan pitäisi tehdä se np-ultra tällä tai ensi viikolla... Jos et saa yhteyttä neuvolaan, marssi suoraan äitipolille! Pikaista paranemista ja tsemppiä!!!
masunasu, jonka pitää mennä laittamaan tyttö päikkäreille
Meinaakohan ne siellä teidän neuvolassa odotella synnytykseen asti ennekuin sinne pääsee läpi... Ihan suututtaa tommonen meininki, murrr! Ja flunssakin vielä :(
Mulle flunssa teki myöskin comebackin, eilen töissä nenä vuoti kuin seula, ja tänään sama meininki jatkuu. Ääni alkaa olla iloisesti kateissa kans. Meen illemmalla lekuriin ja sanon että nyt semmoset myrkyt et oksat pois että paranen.. Kissa on kans yhä kipeänä, kiikutan senkin illalla lääkäriin jos ei parafiiniöljy auta ollenkaan ennen sitä. Jos ne ottaa jotain verikokeita siel lekurissa, niin suostuiskohan ne ottamaan raskaustestin samalla... ;)
kyllä on jänniä paikkoja monella ja jo raskaana oleville haahuille vaan toivottelen hyviä odotuksia et kaikki menis niinkuin pitää.
Mä olen tänään ekaa kertaa " elossa" joulun jälkeen,niin kamala ryytymys kyllä tuli et eilinenkin meni miltee sängys loikoes ja telkkarii kattellessa torttujen ym herkkujen kanssa,tekee tosi hyvää tälle muutenkin isolle mahalle :S
Mulle ei muuten kuulu mitään kummallista,ihmeissäni vaan kuuntelen kun ihmiset ympärillä plussailee ja vauvauutisii tippuu,ja sit vaan on et no joo,en mä vaan :( Tuossa 9.1 olis viime kiertojen mukaan oletetut menkat alkamassa,ja kyllähän se täti varmaan meille osaa niinkuin ennenkin.Jotenkin mä taas ajattelen et en varmaan tuu raskaaksi kun toi ukko ei oo sydämestään mukana tässä jutussa...kumpikohan vaikuttaa enemmän,mieli vai biologia tohon raskautumiseen...vähän hassuja ajatellen,Mamma+Fem
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Axelara[/b]
[b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.
[b]Femmamma[/b] mä 33v 5 muksun äitee Pirkanmaalta,mies on 45. Meillä on minun lapsii 3 ja yhteisii 2 eli kuopuksemme on 7/04 syntyny. Km 6/ 2005,viikot oli 15+2 ja synnytin pikkuveikkamme .
[b]Flofer[/b] Olen 25 v, mies 29 v, esikoistyttö syntyi 6/2004. Asutaan Keski-Suomessa. Pikkukakkosta yritetty 7/2005 alkaen. Tuulimunaraskaus kaavittiin 10/2005.
[b]hende[/b] 32 vuotta, mies 34, asutaan Länsi-Suomessa, esikoinen toiveissa. keskenmenot 11/2004 rv 5, 6/2005 rv 8 ja 11/2005 (rv+4).
[b]Juanita[/b] Ensimmäinen pienokainen on ollut toiveissa kesästä -05. Km huhtikuu -05. Mitään ei ole sen jälkeen kuulunut. Minä olen vm -80 ja mies -77.
[b]Kaksonen76[/b] Minä 29v. ja rakas aviomieheni 32v.
Pillerit lopetin joulukuussa -03, heti tammikuussa -04 huomasin olevani raskaana joka keskeytyi rv6. Toista raskautta yritettiin lähes vuosi ja tärppi tulikin sitten -05 maaliskuussa. Tämäkin raskaus päättyi keskenmenoon rv8+, raskaus todettiin tuulimunaksi.
[b]karoli[/b] 28v ja asun Saksassa saksalaisen mieheni kanssa. Meillä on poika synt. 09/02 ja pikkukakkosen yritys aloitettu 02/04. Keskenmenoja kaksi: 11/01 (rv 9 kohdunulkoinen) ja 05/05 (rv 6+1).
[b]katri72[/b] Olen 33-v ja mies 33-v. 10-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/02 tai -03. Elämäni eka plussa 3.7. Ultrassa 19.7. ei havaittu mitään eli kesken oli mennyt jossain vaiheessa.
[b]Kerttukasperi[/b] Olen vm -72, mies -75 ja esikoinen syntyi 11/03. Toisen yritys alkoi 04/05, plussa 07/05 ja km 08/05 (rv9+2). Asutaan Itä-Suomessa.
[b]kuonokas[/b] Miehen kanssa ollaan molemmat 30+, asutaan pk-seudulla, tyttöesikko täyttää alkuvuodesta kaksi vuotta, km tuli rv 6+5 marraskuun lopussa (11/05).
[b]loiloi[/b] keskenmeno -04 syksyllä , -05 kesällä sekä tuulimunaraskaus -05 keväällä,
perhettä on jo kahden tytön ja miehen verran ; )
[b]Luumis[/b] Olen Espoosta, esikoista yritetään, mulla on ikää 26 ja miehellä 31 vuotta. Yritys aloitettu syksyllä 05 ja km 11/05 (rv 5+4).
[b]Maija_27[/b] Olen pian 27 v. ja mies on 36 v. Meillä on 02/03 syntynyt tyttö, hänen syntymänsä jälkeen ei ole ehkäisyä käytetty. Km 10/05 rv 9+2.
[b]mami-74[/b] minä-75, mies-69, pojat -99 ja -02. Pohjanmaa. Kaksi keskeytynyttä keskenmenoa: 11/04 (kaavinta rv 12+5) ja 08/05 (synnytys rv 14+5).
[b]maria80[/b] minä olen vm 80 ja mies 73, lapset; poika ' 97 ja tytöt ' 99 ja ' 04, neljännelle annettiin lupa tulla 04/05. Tärppi tulikin toisesta kierrosta, mutta onnea kesti vain rv:lle 15+4, jolloin todettiin sikiön sydämen pysähtyneen.
[b]marrasmamma[/b] Itse 26 v., mies 27v. Pohjois-Savossa ollaan. Minä hoitoalalla, mies autokuski. Minulla tyttä-99 ja poika-00 aikaisemmasta suhteesta. yksi tärppi joulukuussa-04 ja km tammi-helmikuun vaihteessa rv6.
[b]masunasu[/b] minä -75 ja mies -68, tyttö 4/04 haaveilemme kovasti pikkukakkosesta. Lievä PCO. Km 3/05 rv12, tuulimuna.
[b]minnilotta[/b] oma ikä 37, mies 41, kolme muksua 17v,10v ja 8v. Keskeytynyt km vk 8+4, lääk.tyhj. 11/2005
[b]Minttuli79[/b] minä 26 vee ja aviomies 30 vee Porista, esikoista kovasti yritetty ja toivottu 8/2004 lähtien. Tuulimunaraskaus 7/2005.
[b]minttumaria-78[/b] olen 26v, mies 28v ja poikia 2, toinen 3v ja toinen 6v. nyt rv 14 todettiin vauvani kuolleen kohtuun.
[b]myttynen75[/b] olen 30 vuotias ja mieheni on 32. Meillä on ennestään kolme lasta, 10, 9 ja 6 vuotiaat. Km 7/05 rv 11+3.
[b]neronja[/b] minä 36, mies 43. Lapset 98, 00, 01 ja 02. Km:t 10/96 rv5+, 3/04 rv12+, 8/04 rv12+, tm 7/05 rv9+ ja 11/05 rv6+. Kainuussa asutaan.
[b]Ninni-78[/b] minä 26 mies 28. Yritys aloitettu 01/05. Plussasin äitienpäivänä, mutta todettiin tuulimunaksi rv 9. Km 7/05, rv 5-6. Esikoinen toiveissa.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsunen[/b] minä 29 vee ja mies 31 vee espoosta, yksi lapsi -03 ja nyt kemiallinen/km kolme kertaa: 4/05, 5/05 ja 9/05 (kaikki tulleet n. viikko plussan jälkeen pois) ja yritystä 2/05 lähtien.
[b]Nonna-80[/b] minä 25v lastentarhanopettaja, mies 27v sovellusarkkitehti, Helsingistä, esikoinen toiveissa, ehkäisy jäi pois 10/2003, plussa 10/2004, kaavinta rv 14 12/2004.
[b]peebee[/b] Olen yhden pienen pojan äiti (08/03) ja yhden hollantilaisen miehen (28v) aviovaimo (30v). Kakkosta ollaan yritetty elokuusta 05. Heti tärppäsi ekasta kierrosta silloin, mutta meni myös melkein heti kesken (rv 4+4).
[b]pepsimax7[/b] minä 26v. ja mies 27v.Asutaan Itä-Suomessa ja esikoinen olisi haaveissa.Yritystä ollu 05/05 lähtien ja alkuraskauden keskenmeno tuli 12/05 rv4+3.
[b]PikkuNasut[/b] minä 24 ja mies 26, pohjois-pohjanmaalta. Esikoisen yritys aloitettu 2/05, pian saatiin alulle kaksoset. Keskeytynyt km 6/05 rv:lla 10, kaavinta.
[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10 ja 10/05 rv9.
[b]purre[/b] Ikää on 27-v ja toista lasta on yritetty tammikusta -05 asti. Keskenmeno 3/05 rv 5+5 ja sen jälkeen yksi kemiallinen raskaus 6/05.
[b]pömppö79[/b] Minä ja mieheni vm.79, esikoistyttö 01/03, tuulimunaraskaus, joka meni kesken 01/05 rv 12. Pikkukakkosta on yritetty 04/04 lähtien.
[b]rosmariini.[/b] Olen vm -78 ja mies -75. Esikoistyttö syntynyt 10/04 ja km 05/05 rv 7.
[b]Samake[/b] Minä 32 ja mies 22 ;-). Esikoisen yritys aloitettu helmikuussa -05. Km 07/05.
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]sartsu[/b] olen 30-v viiden lapsen äiti,2 keskenmenoa kokenut. Ensimmäinen vuonna -98 oli kaksosraskaus, joka päättyi rv 9+ jotain ja sen jälkeen tehtiin kaavinta. Ja nyt reilu kuukausi sitten (10/05) todettiin np-ultrassa keskeytynyt km rv 13.
[b]Swehina[/b] Olen 22-v ja mieheni on 26-v, meillä on 03/02 syntynyt poika. Asumme Helsingissä. Yritys aloitettiin 01/03, ja kului 2,5v ennen kuin tärppäsi 06/05. Km rv12 8/05.
[b]taapero74[/b] Minä 31 ja mies 35. Km9/05. Huomenna jäkitarkastus. Sit ootellaan menkat ja yritys alkaa taas toden teolla.
[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8), nyt selvitellään löytyykö hyytymistekijää. Molemmissa raskauksissa kun kuitenkin ollut asukki.
[b]toini77[/b] Olen 27 v, mies 28 ja poika on 2v. Pikkukakkonen oli haaveissa mutta raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon rv 12+ 9.5.
[b]töötsi[/b] olen 25 vuotias toukokuussa 05 syntyneen pojan aiti. Mieheni on 35. Asumme Ranskassa, ja siksi kirjoituksissani ei ole ä-kirjaimia :o). Km 11/2005 rv 6+4.
[b]ulriina[/b] Minä -73, mies -71, lapset (kaksoset) -98. Asutaan Keski-Uudellamaalla. Kolmannen yritys aloitettu 10/04. Km 10/00 rv7+, km 2/05 rv 9+6, km 7/05 rv5+.
[b]UusiNuppu[/b] Minä ja mies 30v. Esikoinen 06/02. Km:ja oli kolme ennen häntä. Nyt km:t 05/05 ja 08/05 rv 12.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]wannabemami[/b] 28 v. Yritys alkanut 10/03. Kaksi keskenmenoa. Ensimmäinen 9/04 (rv 12) ja toinen 8/05 (rv 8+5). Naimisissa ja esikoinen haaveena.
[b]Zilla76[/b] minä vuosimallia -76, mies -70 ja aivan iiihana poika 07/04.
Toista yritetty heti ensimmäisen jälkeen. Km 10/05, viikoilla 5+6.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Helis77[/b] plussa 21.3.05, la 17.11.05
[b]maaria73[/b] plussa 25.3, la 30.11
[b]Pilkukas[/b] plussa 27.3. LA 1.12.2005
[b]Martina[/b] plussa 28.3., la 4.12.2005
[b]Sonnette[/b]: plussa 6.4.2005, la 11.12.2005
[b]Bojo[/b] plussa 11.4.2005, la 17.12.2005
[b]tepsukenkä[/b] plussa 21.4.2005, la 17.12.2005
[b]rouva80[/b] plussa 28.4.2005, la 10.1.2006
[b]Emmasophia[/b] plussa 6.5., la 14.1.2006
[b]Elohelmi[/b] plussa 16.5.2005, la 22.1.2006
[b]unelmaelää[/b] plussa ?, la 8.2.2006
[b]henrina[/b] plussa 17.6.2005, la ?
[b]adalmiina33[/b] plussa 21.6.2005, la ?
[b]nette[/b] plussa 4.7.2005, la 14.3.2006
[b]tiitiäinen05[/b] plussa 9.7.2005, la 16.3.2006
[b]syksy79[/b] plussa 12.7.2005, la 21.3.2006
[b]Melike77[/b] plussa 17.7.2005, la 27.3.2006
[b].kati.[/b] plussa 22.7.2005, la 25.3.2006
[b]viiru-74[/b] plussa 28.7.2005, la 1.4.2006
[b]Wilkuna-72[/b] plussa 29.7.2005, la 4.4.2006
[b]Maya-76[/b] plussa 17.8.2005, la?
[b]riax[/b] plussa 11.8.05, la 20.4.2006
[b]MARU79[/b] plussa 20.8.2005, la 29.4.2006
[b]Triku[/b] plussa 20.8.2005, la?
[b]Miikuko[/b] plussa 23.8.2005, la 4.5.2006
[b]joanna04[/b] plussa 24.8.2005, la 30.4.2006
[b]coco-koala[/b] plussa 30.8.2005, la 8.5.2006
[b]Iisamaari[/b] plussa 2.9.2005, la 10.5.2006
[b]Bisquit[/b] plussa 7.9.2005, la 12.5.2006
[b]petjuska[/b] plussa 8.9.2006, la ?.5.2006
[b]Margariini[/b] plussa 14.9.2006, la ?.5.2006
[b]Zara77[/b] plussa 14.9.2005, la ?.5.2006
[b]Mauku75[/b] plussa 17.9.2005, la 26.5.2006
[b]uba-aba[/b] plussa 23.9.2005, la?
[b]Toive06[/b] plussa 30.9.2005, la?
[b]Aapeli_77[/b] plussa 9.10.2005, la 16.6.2006
[b]Kengu76[/b] plussa 11.10.2005, la 13.6.2006
[b]tammenterho[/b] plussa 14.10.2005, la 17.6.2006
[b]MinnaY[/b] plussa 18.10.2005, la?
[b]kuutar-74[/b] plussa 20.10.2005, la?
[b]Denise-84[/b] plussa 29.10.2005, la?
[b]pörrimöykky[/b] plussa 31.10.2005, la?
[b]pinjuska04[/b] plussa 21.11.2005, la 31.7.2006
[b]Niamey_85[/b] plussa 26.11.2005, la?
[b]Lauris[/b] plussa 14.12.2005, la 22.8.2006
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[color=blue][size=1][b]Nimimerkki:[/b] Lauris
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 173cm/74,3kg; BMI 25
[b]Keinot:[/b] Sokeri, vaalealeipä ja karkit, erit. suklaa, pois. Koirien kanssa juoksua. Pienet ruoka-annokset ja useammin säännöllisesti.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
[b]Nimimerkki:[/b] maria80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI, vyötärö-lantiosuhde:[/b] 174/83; 27,4; 0,91
[b]Ongelmakohdat:[/b] suklaa ja muut herkut ovat heikkouteni
[b]Keinot:[/b] Herkut ainostaan viikonloppuun, kahvihetken herkkuja myös vähemmäksi sekä päivittäisten lenkkien lisäksi myös n. kerran viikossa (tai kahdessa =)) uimahalliin ja/tai kuntosalille...
[b]Tavoite:[/b] 8-15 kg pois
[b]Nimimerkki:[/b] masunasu
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 178cm/87,8kg; 27,5
[b]Ongelmakohdat:[/b] liikaa herkkuja ja karkkia/suklaata, liikun liian vähän
[b]Keinot:[/b] kevennän ruokavaliota, kahvileipää vain 3-4x/vko, ei juuri muita herkkuja, liikun väh. 2x/vko ja teen vatsat ja selät väh. 5x/vko
[b]Tavoite:[/b] 10 kg pois (ihanne 15 kg)
[b]Nimimerkki:[/b] neronja
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 160 cm/70kg; 27,3
[b]Ongelmakohdat:[/b] olen perso herkuille, liikun liian vähän
[b]Keinot:[/b] lasken Painonvartijoiden pisteitä, liikun väh. 2x/vko
[b]Tavoite:[/b] 5 kg pois
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
[b]Nimimerkki:[/b] wannabemami
[b]Keinot:[/b] lisää liikuntaa, vähemmän herkkuja, työmatka pyörällä tai jalan
[b]Tavoite:[/b] 4 kg pois