Ärsyttää rumat halpisjoulukortit
Vihaksi pistää, kun postiluukusta tulee joku Tiimarista ostettu ruma 5 sentin joulukortti. Parempi jättää kortit lähettämättä, jos on niin pihi, ettei voi ostaa hieman tyylikkäämpää korttia, joiden ostamisella tukee samalla esim. Unicefiä. Siinä on jo pikkaisen joulumieltä. Olen tehnyt havainnon, että yleensä nämä Tiimari-korttien lähettäjät ovat samoja ihmisiä, jotka ostavat lapsellemme hirveitä, huonolaatuisia lahjoja jostain Tarjoustalosta tai Cittarista. Kaiken lisäksi he ovat ihan hyvin toimeentulevia ihmisiä, on talot ja volvot. Saituus ja tyylitajuttomuus vain vaivaavat.
Kommentit (51)
Katsotaan kuinka monta muistaa sinua sinä jouluna!
Mistä näin kamalaia ihmisia tulee?? En käsitä. Onko se materiaali noin tärkeää!
Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksikaan, että joku voisi " vittuuntua" joulukortista. No, joka päivä oppii jotain uutta, ainakin täällä av:lla.
16
Voi että ap & kumppanit jaksatte kaikesta stressata. Mä olen iloisesti yllättynyt jokaisesta joulukortista jonka saan. Itse kun en lähetä yhtään. Ihmeellistä, että ihmiset silti ihan lähettämisen ilosta niitä tännekin laittavat. Sama se, mikä kortti.
osaa sanoa mitkä korteista on maksaneet 5 senttiä ja mitkä euron!
En ollenkaan ole lähettänyt joulukortteja. Mä olen tosi iloinen jokaisesta kortista mikä luukusta tipahtaa. Se kelle halusin rumasti sanoa oli ap. Mä en tajua tollasia paskapäitä !!! Onko sun elämäs niin tyhjää että pidät tärkeenä sitä millasen joulukortin saat ? Olen pahoillani sun puolesta. Sitä ihan masentuu kun huomaa millasia ihmisiä on olemassa... t:5
Ja niitä valokuvia vasta on ihana saada. Näkee sellaistenkin tuttujen lapsia, joita ei muuten tule tavattua vuoden aikana.
puhuinkin yleisesti, en näistä vittuuntunut-ap:n ystävistä.
Olen edelleenkin iloinen siitä että joku on muistanut minua jouluna, oli se sitten Tiimarikortti johon on harakanvarpailla raapustettu lähettäjän nimi tai " kallis megahyväkortti" .
Toisilla on pienet ongelmat jos pitää pillastua siitä että sai Tiimarikortin. Noh, ehkä elämä opettaa, tai sitten Siperia.
Ja ap voisi sitten laittaa viestin kortteihinsa (Tiimari) että ei saa hänelle lähettää tiimarikortteja, ei saa olla sitä eikä tätä. Katsotaan sitten montako enää viitsii tämmöstä ruikkupesää muistella jouluna.
20
Mua ärsyttää, kun kavereiden lapset on väsännyt räkäposkella jotain h vetin kortteja. Ei siis tyylitajua missään. Jos mä laittaisin lapset tekemään jotain, se tehtäis niin että edes näyttäis joltain. Vahtisin kyllä silmäkovana että mihin liimataan mitä. Ettei nyt ihan sikinsokin menis kuuset ja muut hileet. Ja tietenkin leikkaisin itte ne liimattavat kuvat, koska mähän en siedä mitään amatöörien juttuja. Kortinteko välineet olis Stockmannilta, joska kyllähän sen jo haistaa paperista ja pahvista, onko se Stoccan laatua vai tiimarin p..kaa.
Me laitetaan ystäville kuvia minusta ja miehestäni, jotka olemme ottaneet valokuvaajan kanssa kotona takkatulen ääressä, shamppanjalasit kädessä. Ei mitään räkänokkakuvia! Mä en vois kuvitella sellaisia lähettäväni, lapsellahan voi olla ihan väärä ilme naamallaan, kun kuva otetaan.
Tiimarikortit palautuu lähettäjälleen. Koska ne ei yksinkertaisesti sovi meidän sisustukseen.
Ei meillä kyllä ole lapsiakaan, koska nekään ei sovi sisustukseen.
Missähän ne ystävät on, yhtään korttia ei ole tullut tänäkään vuonna??
Taitaa joulustrerssi vaivaa ja pahasti kun kortitkin on vääränlaisia! Ottakaahan nyt immeiset rennosti ja muistakaa että elämässä on paljon vakavampia asioita, kuin tiimarikorttien saaminen. Tänä vuonna oli muuten makeet kortit tiimarissa ja niitä oli ihan ilo lähetellä.
Oikeesti, ottakaa rennosti!
T:niitä kortteja tuhansia myynyt
Tiimarin korttikin on kiva yllätys aina.
niin suhtaudutte tohon 50c joulumerkkiin =). Saako silläkään lähettää?
Oletteko unohtaneet, että tuo 50c on markoissa 3 markkaa. Että vaikka se kortti olisi ilmainen niin ei ne merkit ole.
Ja tosiaan jos lähettää vaikkapa 30 joulukorttia niin saa niihin pelkkiin merkkeihinkin kivasti uppoamaan.
Onneksi edes joillekin se ajatus on tärkein ja kyllä sitä ajatusta on oli kortti millainen tahansa!
" No mitähän ajatusta jostakin halpamyymälästä ostetussa kortissa, johon on hätäisesti lykätty nimet perään on?Ei ole ehkä vaivauduttu edes selvittämään siipan nimeä jne... Kyllä siinä ajatus on niin vähissä kun olla ja voi. Pakko on vain lähettää kortti 50 ihmiselle niin halvalla ja vähällä vaivalla kun mahdollista. Ja kyllä on niin kaunis ajatus, että.... "
Jo pelkkä lähetys 50 snt kpl, eli 25 euroa. Jos ostaa kaksiosaisen kuorellisen kortin, hinta on 2,50 kortilla, plus 50 snt pmerkki, eli yht. 3 e. 3 e kertaa 50 on 150 euroa!!! Hei hallelujaa, en mä ainakaan RAASKI laittaa lähes tonnia vanhaa mummonmarkkaa KORTTEIHIN, kun silläkin summalla ostaa lapselle jo yhdeksi vuodeksi sisävaatteet, jos tarkka on... Tai viiden kuukauden vaipat vaippaikäiselle (liberoita).
Jos taas ostaa euron kortteja, tulee viidestäkymmenestä kortista jo 50 euroa. Siihen vielä puolen euron merkit, 75 euroa. Pienituloiselle tai köyhälle 75 euroa joulukortteihin on jo ISO raha. Eikä omatekoisetkaan paljon halvempia ole, kortti- ja askartelutarvikkeiden hinta kun ei kovin matala ole...
Eli otetaanpa nyt huomioon, että kaikki ei ole hyvätuloisia, ja VAIKKA olisivatkin, niin ei minunkaan tee mieli tuollaisia rahoja kortteihin laittaa. Tänä jouluna laitoin kortin vain 10 lähimmälle ystävälle / sukulaiselle, ja muille sähköpostilla jouluntoivotukset ja kerroin, että tänä vuonna olen joulukorttirahoilla ostanut kehitysmaihin koulupukuja, vesijohtoa ym. Kirkon ulkomaanavun nettisivuilla voi näin tehdä. Tuli paljon parempi mieli, kun rahat menivät oikeasti hyvään tarkoitukseen, eikä johonkin joulukortteihin, joita ei näytä loppujen lopuksi juuri kukaan arvostavan!
Siis herranjestas, kun näitä juttuja lukee niin ei voi muuta kuin ihmetellä!! Miten jotkut JAKSAVAT vaivata päätänsä sillä, että onko joku lähtettänyt sinulle Tiimarikortin ja että olisi jotenkin huonompi ihminen sen takia?? voi kiesus sentään!! Siis aivan uskomatonta! Toisaalta pitäisi ajatella positiivisesti, että eipä teillä valittajilla taida kovin suuria huolenaiheita ja murheita elämässä olla jos tollasta jaksatte miettiä! Te mammat kyllä teette ihan JOKA aiheesta jonkun kilpailun! kellä on hienoimmat vaatteet lapsella, kellä on parhaat kortit! Oikeesti, voisko vähän pistää asioita tärkeysjärjestykseen elämässä??
so what mitä kortteja tulee. maksaahan ne merkitkin.
tsiisus!!
suosittelen elämän hankkimista kaikille jotka jaksavat haukkua jotain hemmetin joulukortteja! siis eikö oikeasti oo mitään isompia huolenaiheita?? kyllä välillä pistää miettimään että onko nämä oikeasti aikuisia ihmisiä jotka täällä kirjoittelevat!
Yleensä Tiimarinkortit veikeämpiä kun hikiset kynttiläkuvakortit.
Minusta on KIVA (ei välttämätöntä), että jouluna kuulisi tuttavistaan jotain kuulumisia tai näkisi esim. kuvan lapsista. Itse askarreltu kortti, kirje tms. kertoo, että asiaa on vähän ajateltu ja että minua ja muita ystäviä arvostetaan sen verran, että jouluna muistetaan. Hyvällä maulla valittu kortti kertoo paljon lähettäjästään.
Joku sanoi, että joulukortilta vaaditaan tosi paljon. Itse ajattelen ihan liikoja, mutta ihan väkisin mieleen putkahtaa, että Tiimarin kortti, johon on liimattu tulostettu osoitetarra ja ainoastaan sutaistu alle lähettäjän nimi, kertoo siitä, että joulukorttien lähettäminen on joillekin tapa ja vain välttämätön paha.
Kukas sen Tiimarikortin sai? Vihamiehesi?