Omituista flunssaa liikkeellä? Väsyttää ja kaataa petiin ilman kuumetta
Onko muualla ollut vastaavaa? Meillä on nyt vieraillut omituinen flunssa, johon kuuluu kurkkukipua, nuhaa, pään- ja lihassärkyä sekä älytöntä väsymystä, ei kuumetta. Tämä meillä perheen aikuisilla, toisella lapsista oli lievempänä ja meni nopsemmin ohi.
Kommentit (83)
Olen tällaisen kuumeettoman taudin kourissa ollut nyt 10 vuorokautta. Ensin oli nivelkipuja. Sitten yskä ja nenän valuminen, tukala päänsärky ja varsinkin kuolettavan kaatava väsymys. Yhtään mitään ei jaksa, ei edes kävellä uupumatta. Tunnin jaksaa olla jalkeilla ja taas on pakko levähtää hetki. Huimaa ja on epätodellinen olo välillä.
Ihan kuin keuhkot eivät saisi happea, vaikkei niissä limaa olekaan. Olo on toooosi kuumeinen ja on aina vain yhtä tajutonta, että mittari näyttää vain 36.4. Yhtenä iltana 37.0
Minustakin tähän liittyy jotenkin homeitiöt! Oireet pahenevat saunalla, jossa pelkään olevan ongelmia, mutta ihan kuin ulkoakin tulisi jotakin. Raikas tuuli ei auta. Itse asiassa olen oireillut samaan tapaan viime syksynä, Facebook muistuttaa 😁
Niin ja lääkärissä en ole käynyt. Mitäpä ne virustaudille tekisivät.
SH
Ihmeellistä flunssaa pitänyt täälläkin jo toista viikkoa! Kuumeettomuutta en ihmettele, sillä mulle harvemmin muutenkaan kuume nousee. Mutta olo on muuten huono. Väsyttää, kurkku on kuumottava ja käheä, henkeä ahdistaa, olo on limainen ja tukkoinen kuitenkaan liman eritys ei ole kummoista. Päätä särkee ja tuskainen nihkeä kuumuus iskee aika ajoin. Pari päivää saattaa vointi olla parempi, ja sitten taas iskee pahempi kausi. Koska tämä loppuu!? ;(
Ihmeellistä tässä on vielä se et muut oireet on jo lähestulkoon loppunu mut "kuumeinen olo" vaan jatkuu..
Täällä kans. Kaikki viisi sairaana. oireet vähän vaihteleat, mutta kaikilla pää kipeä ja kurkussa jotain.
Helsinki
Päätä särkee, huimaa kun kävelee, korvaan vihloo välillä, kurkku kipeä, oksettaa, väsyttää, voimat täysin hävinneet...ei kuumetta vaikka kuumeinen ja tosi sairas olo. Pakko oli jäädä kotiin potemaan vaikka todellakin olisin halunnut töihin. No saa nähdä tuleeko tästä kunnon perinteinen räkätauti vai onko tää vaan tällasta. 😕😴
Tuo sama on mullakin. Aluksi oli kovaa kurkkukipua ja ääni meni jossain välissä mutta muuten ulkoisia oireita on aika vähän. Mutta viikon verran on ollut tosi paljon kovaa päänsärkyä ja yleisesti ottaen kipeä ja väsynyt olo. Pari yötä on mennyt hikoillessa. Ei kuumetta. Nyt on pään "kanavat" ihan tukossa ja niitä särkee, vaikkei nuhaa ole ollut juuri lainkaan. Yskää on. - Hgissä tämäkin
Neljä päivää petissä, kurkkukipua, pääkipua, korvasärkyä, silmätulehdus, joka välissä olen mitannut kuumetta, että nyt varmaan 40 huristelee mutta.... 36,4🤘
Meillä oli influenssa (testatusti) noilla oireilla. Kuumetta oli 37,5, yhdellä perheenjäsenellä kuume kävi 38,5:ssä, mutta laski buranalla 37.
Flunssapöpö pysynyt voimissaan vuodesta 2010.
Eipä ole itsellä tälläistä virusihmettä ennen ollut joka kestää ja kestää...Sain tartunnan ilmeisesti uudenvuoden aattona juhlissa olleilta pärskiviltä ihmisiltä. Jonkin päivän päästä kaatoi sänkyyn totaalisesti..ilman lämpöilyä,kurkku lievästi muutaman päivän kipeä,täysin tukkoinen olo ilman kunnon nuhaa,lihakset milloin mistäkin kuin pesäpallomailalla hakattu,huimausta,epätodellista heikkoa oloa ,tuntuu ettei välillä jaksa seioakkaan kun polvet notkahtelee.Tätäpä on nyt kestänyt melkein kuukauden.Aamulla herätessä välillä tuntuu jo olo selväpäiseltä mutta iltaa kohti tukkoisuus palaa ja illalla on olo kuin jyrän alle jääneellä.Niin ja korvat välillä rupluttaa vilustelee,aivastuttaa ja erityisesti rupee jo totaalisesti kyrsimään...onneksi on jo vapaaherra vuorossa ettei työt harmina..että liekköpä tämä nyt sitä flenssaa tai flunssaa inffulla tai ilman??
Että on sairas, ei välttämättä edellytä sitä, että on kuumetta. Minulla on todella harvoin kuumetta, vaikka olen todella kipeä. Päätä särkee, kurkku kipeä, niskaa särkee etää pää ei käänny ym. Sairasloman paikka ehdottomasti. Eihän tuossa kunnossa pysty olemaan töissä, vaan pitää maata kotona. Me suomalaiset kun ollaan niin tunnollisia, että pitäisi olla kuumetta, että jäädään kotiin, mutta ei ei se aina niin ole.
Oletteko muistaneet ottaa vitamiinit. D -vitamiinia otan 60 mg pv ja c -vitamiinia erikseen + monivitamiinia.
Vierailija kirjoitti:
Olen tällaisen kuumeettoman taudin kourissa ollut nyt 10 vuorokautta. Ensin oli nivelkipuja. Sitten yskä ja nenän valuminen, tukala päänsärky ja varsinkin kuolettavan kaatava väsymys. Yhtään mitään ei jaksa, ei edes kävellä uupumatta. Tunnin jaksaa olla jalkeilla ja taas on pakko levähtää hetki. Huimaa ja on epätodellinen olo välillä.
Ihan kuin keuhkot eivät saisi happea, vaikkei niissä limaa olekaan. Olo on toooosi kuumeinen ja on aina vain yhtä tajutonta, että mittari näyttää vain 36.4. Yhtenä iltana 37.0
Minustakin tähän liittyy jotenkin homeitiöt! Oireet pahenevat saunalla, jossa pelkään olevan ongelmia, mutta ihan kuin ulkoakin tulisi jotakin. Raikas tuuli ei auta. Itse asiassa olen oireillut samaan tapaan viime syksynä, Facebook muistuttaa 😁
Niin ja lääkärissä en ole käynyt. Mitäpä ne virustaudille tekisivät.
SH
Mene toki jo lääkäriin. Onko poskiontelotulehdus joka vaatisi antibioottikuurin?
D-vitamiinia mennyt vuosikausia 100mg pv ja muita vitamiineja vaihtelevasti.Marjoja runsaasti päivittäin mutta kylläpä se tuntuu joskus sopiva virus löytyvän jolle ei vastustuskykyä.Viimmeksi sairastin kun erehdyin sikapiikin ottamaan.Pari päivää piikistä 3 viikkoa taju kankaalla ja kuumeettomassti ja siihen toinen 3 viikkoa toipumislomaa.En erehdy toisten inffupiikille!
E
Joo ei kuumetta. Väsyttää ja päätä särkee. Kipulääkkeet eivät auta yhtään. Ekaa kertaa särkee päätä niskan kautta. Eikä lääkkeet auta.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kuumetta. Väsyttää ja päätä särkee. Kipulääkkeet eivät auta yhtään. Ekaa kertaa särkee päätä niskan kautta. Eikä lääkkeet auta.
Sama täälä,vmäinen vmäinen hedarija nivelsärky ja väsyttää.
Nyt vähän myöhässä tähän keskusteluun, mutta siis mullakin on nyt ollut pari päivää vähän nuhaa, väsymystä, niskakipua ja on myös paleltanut, mutta ei ole kuumetta. Osaako joku kertoa mistä mahtaa johtua? Pitäisikö levätä kotona pari päivää?
Ja lisään vielä äskeiseen että kurkku on ollut myös kipeä.
juu, olin juuri pari viikkoa flunssassa, oli kuitenkin vaan perus köhimistä ja niistämistä, mutta ei riittäny voimat enää muuhun touhuun kuin lähinnä nukkumisee ja sitäkin pätkissä kun piti heräillä yskimää
Mua helpottaa tietää että on todella tällaista liikkeellä. Olen ollut melkein viikon tosi paskana. Tärkeät luennot olen sinnitellyt paikalla, muuten vain reporankana maannut himassa.
Ajattelin että olisi jo alkanut helpottamaan, ei kuitenkaan. Pyörryttää, en taida uskaltaa suihkuun mennä.
Kaiken maailman tauteja sitä on:(.