Omituista flunssaa liikkeellä? Väsyttää ja kaataa petiin ilman kuumetta
Onko muualla ollut vastaavaa? Meillä on nyt vieraillut omituinen flunssa, johon kuuluu kurkkukipua, nuhaa, pään- ja lihassärkyä sekä älytöntä väsymystä, ei kuumetta. Tämä meillä perheen aikuisilla, toisella lapsista oli lievempänä ja meni nopsemmin ohi.
Kommentit (83)
Tosin tuntuu väsyoireita olevan vaan äidillä :/ Tytöillä kyllä nenät vuotaa kuin niagarat, hirvittävä yskä jne mutta virtaa riittää ihan yhtä paljon kuin terveinä päivinä.
Itsellä nuha alkoi eilen, ja tänä aamuna heräsin siinä kunnossa etten muista järkyttävässä krapulassakaan vastaavaa kokeneeni... pää oli halkeamaisillaan, oksetti, pyörrytti, yskitti, nenä tukossa, mutta lämpö uskollisesti 36.3. Vaan hoida siinä nyt kahta pirteää lasta sitten :/ Soitin jo itkien miehelle töihin, että mä en nyt kykene, mutta eipä sekään sieltä noin lyhyellä varoitusajalla hätiin päässyt. Onneksi sitten mun veli tuli muutamaksi tunniksi apuun, leikitti ja syötti lapsia ja vei toipumassa olevan esikoisen hetkeksi ulos. Kuopuksen kans nukuttiin päikkärit ja olin sitten vähän paremmassa kuosissa, että jaksettiin iltaan asti. Turha varmaan sanoakaan, että dvd:t on tänään pyörineet aika nonstop... kivittäkää ihmeessä :)
Lapsella 10v ja minulla molemmilla särki päätä yöstä alkaen ja sitten kurkkukipua, älytöntä väsymystä, paikat kipeänä ja oltiin varmoja että molemmilla lämpöä, vaan eipä ollutkaan!
Tänään ilmestynyttä!
Aivan järkyttävä olo itsellä nyt toista päivää..
Lapsi ollut jo useamman päivän sairaana.
Juuri tuollaista on nyt viikon ollut, tosin pikkuisen on lämpöäkin. Vihaan niin itseäni että olen mennyt sairastumaan enkä saa itseäni niskasta kiinni ja pakotettua paranemaan.
Pakko oli jäädä kotiin tänään. Ei ole kuumetta, ei. Miksi siitä tulee muuten aina ihan kauhea syyllisyys, jos jää kuumeettomana sängyn pohjalle makoilemaan? Vaikka muuten olo on kuin rekan alle jääneellä, eikä todellakaan olisi edes työkykyinen.
Pakko oli jäädä kotiin tänään. Ei ole kuumetta, ei. Miksi siitä tulee muuten aina ihan kauhea syyllisyys, jos jää kuumeettomana sängyn pohjalle makoilemaan? Vaikka muuten olo on kuin rekan alle jääneellä, eikä todellakaan olisi edes työkykyinen.
Mulla tosin ei koskaan nouse kuumetta, jos on "vain" flunssavirus, ainoastaan bakteeritulehdukset nostattaa kuumeen. En siis pode lainkaan huonoa omaatuntoa siitä, että jäin tänään lepäämään. Ei ihminen todellakaan ole työkuntoinen, kun tuntuu, että yskä repii keuhkot riekaleiksi, ääni on pelkkää kähinää ja nenä on ihan tukossa.
Vanha ketju,mutta nostelen. Mulla juuri tällainen virus päällä. Alkoi kolmen päivän kurkkukivulla,päänsäryllä ja palelulla.Neljäntenä päivänä sieraimia kutitti,nenä tukkeessa ja ääni flunssainen. Kuitenkaan räkää ei tarvi niistää.. Eli nenä ei vuoda. Nyt viikko kun tauti alkoi ja nenän sieraimia kutittaa ja nenä hieman tukkeessa vieläkin. Etenkin aamuisin oon ihan tukkeessa ja ääni paksu ja nuhainen. Päätä särkee vieläki ja VÄSYMYS ihan kamalaa. Siis kertakaikkiaan voimat pois. Keho tuntuu raskaalta ja pää ihan sumuinen. Ajatus ei juokse ja välillä huimaakin. Mikä ihmeen virus tää tällainen on????
ja minulla nyt päällä.
Aivan hirveä olo. Nenä valuu, kurkkuun sattuu ja olo on kuin pahimmassa kuumeessa. Mutta ei kuumetta.
Ja kuumetta ei ole siis ollut.. Pidntä lämpöä piti pari päivää. N.37.2...
Vanha ketju,mutta nostelen. Mulla juuri tällainen virus päällä. Alkoi kolmen päivän kurkkukivulla,päänsäryllä ja palelulla.Neljäntenä päivänä sieraimia kutitti,nenä tukkeessa ja ääni flunssainen. Kuitenkaan räkää ei tarvi niistää.. Eli nenä ei vuoda. Nyt viikko kun tauti alkoi ja nenän sieraimia kutittaa ja nenä hieman tukkeessa vieläkin. Etenkin aamuisin oon ihan tukkeessa ja ääni paksu ja nuhainen. Päätä särkee vieläki ja VÄSYMYS ihan kamalaa. Siis kertakaikkiaan voimat pois. Keho tuntuu raskaalta ja pää ihan sumuinen. Ajatus ei juokse ja välillä huimaakin. Mikä ihmeen virus tää tällainen on????
täälläkin,ei kuumetta. Lapset ja minä sairastaneet. Pahinta tässä on tosiaan yleinen väsymys!!! Kurkku kipee ja nenää kutittaa...
Kurkkukipu, järjetön väsymys, ei kuumetta, niskakipu, oksettava olo ja mahassa kiertää, mutta ei onneksi ripulia.
Kurkkukipu, järjetön väsymys, ei kuumetta, niskakipu, oksettava olo ja mahassa kiertää, mutta ei onneksi ripulia.
kurkkukipua, korvasärkyä, väsymystä, mahavaivaa - ei kuitenkaan kuumetta. Mutta välillä yskittää niin, että henki meinaa lähteä, ja rinnasta lohkeaa räkä kipeästi.
Kurkku tosi kipeä, nuhaa ja yskää. Lihaksia särkee, palelee ja väsyttää ihan tajuttomasti. Mutta mittari näyttää vaan uskollisesti 36,4. oon tässä miettinyt että voiko näillä oireilla hakea saikkua vai onko se vaan raahauduttava huomenna töihin.
jo perjantaina tuntui kuin olisi niellyt karvaisen golfpallon ja olo senkun pahenee. Kuumeinen olo - silti 36,4, hirveä hedari ja lihassärky. Nenä vuotaa muttei erityisen runsaasti, vaikea hengittää...
Huomenna töihin...??
Kummallakaan ei kuumetta, mutta kröhää ja "keuhkokipua" kuulemma. Toivottavasti itse selviän ilman tuota.
viikon makasin sängyn pohjalla,Kurkku oli älyttömän kipeä ja vähän nuhaa,sain jopa korvatulehduksen sekä silmätulehduksen kaupan päälle.
kaamea yskaä ja räkä kaupan päälle.
Lähes kaikki lähipiiristä sairaana n viikon ja vähä yli ja lapset tosi väsyjä.
Oon nyt täällä kipeenä kotona ja mulla on niska kipeänä ja pää halkeaa kohta ja kurkku ja nenä ihan tukossa jajajja... Korvatkin ihan tukossa?? Mikähän tämä nyt on??? Plus vielä että kuumemittari näyttää 36.6 vaikka ei siltä tunnu...
On ollut, hirveä päänsärky, lihassärkyä ja voimaton olo, ei kunnon kuumetta.
No öö, ää, apua, olisko - tattadadaaa - virustauti! Missä on maalaisjärki nykyihmisillä? Aika vaikea sanoa, mikä virus, kun ylähengitystieinfektioiden aiheuttajia on noin giljoona, ja todella monella niistä on huippukausi näihin aikoihin vuodesta.
Sitä kuumemittaria on ihan turha tuijottaa. Mittaukset on epävarmoja, kaikki virukset eivät nosta kuumetta, ihmisten välillä on eroja siinä, kuinka herkästi kuume nousee ja myös esim. hormonaaliset asiat ja ikä vaikuttavat kuumeen nousemiseen. Jos on paska olo, niin on paska olo, sanoi se mittari mitä tahansa.
Lepää, juo riittävästi ja muista syödä jotain. Tarvittaessa ota särkylääkettä. Nenän tukkoisuutta voi helpottaa nenäsuihkeilla ja nenäkannulla, yskää höyryhengityksellä. Lima nousee helpommin pulloon puhaltelemalla. Ja muista, että vastoin typerää urbaanilegendaa normaali flunssa ei kestä kolmea päivää, vaan tavallisesti 1-2 viikkoa. Viikon kestänyt flunssaoireilu ei siis ole "pitkittynyttä", vaikka moni niin kuvittelee. Keuhkoputkentulehdukseen ei tarvitse antibioottikuuria, ei myöskään useimmiten poskiontelo-oireiluun.
Sellaista on nyt liikkeellä enemmänkin. Toisilla rajumpana, toisilla lievempänä. Kaataa kyllä petiin. Itsekin olen sen taudin kourilla parhaillaan.