Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituista flunssaa liikkeellä? Väsyttää ja kaataa petiin ilman kuumetta

Vierailija
22.08.2010 |

Onko muualla ollut vastaavaa? Meillä on nyt vieraillut omituinen flunssa, johon kuuluu kurkkukipua, nuhaa, pään- ja lihassärkyä sekä älytöntä väsymystä, ei kuumetta. Tämä meillä perheen aikuisilla, toisella lapsista oli lievempänä ja meni nopsemmin ohi.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi lievä versio. itsellä oli pää kipeä samoin raajoja särki. hieman kurkkua särki ja lievä yskä.

näin oli muillakin läheisillä.

nyt meillä on sitten ensimmäinen syysflunssa. kaikki lapset yskii ja nenä vuotaa,pää kipeä, mutta ainoastaan yhdellän nousi vähän kuumetta.

olisko se virus mikä aiheuttaa sitä aivokalvontulehdusta?

Vierailija
2/83 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdeksi päiväksi ja yöksi. Jollain oli vähän kurkkukipua, toisella nuhaa, kaikkia väsytti. Aika helpolla päästiin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on riehunut joku ihme tauti. Itse olen kolmatta viikkoa kipeänä. Tauti alkoi hirveällä lihassäryllä, päänsäryllä, pyörrytyksellä ja minulla lämmön nousuna. Tätä jatkui kaksi viikkoa. Sitten kävin lääkärissä ja verikokeissa. kaikki ok.

Verikokeiden jälkeen alkoikin kurkkukipu, yskä ja nuha. Lämpöä edelleen liki 38, välillä yli ja välillä alle. Perjantaina tulee tasan kolme viikkoa tätä kuumeilua ja sairastelua. Olo on väsynyt ja huonovointinen. Mitään ei jaksa ja hengästyttää pienikin ponnistelu.

Mieheni sairasti samaa, mutta lievempänä. Lämpöä ei noussut ja parani välissä, kunnes tauti tuli nuhan kanssa takaisin. Mutta alkaa olla toipunut siitäkin kokonaan.

Tyttärelläni (12 v.) alkoi eilen nuha. Muita oireita ei ole eikä tunne itseään kipeäksi. Kahdella nuoremmalla lapsellani (pojilla) ei ole mitään oireita.

Mua alkaa jo kyllästyttämään tämä iänikuinen lämpö ja kova lihaskipu. Kauankohan tässä kannattaa odottaa ennen kuin menee lääkärin pakeille uudestaan? En tiedä...

Vierailija
4/83 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi yskää. Th sanoi meillä, että juuri tällaista on nyt todella runsaasti liikkeellä.

Vierailija
5/83 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein meinanu uskoa, että nuhan ja vetämättömyyden vuoksi piti jäädä saikulle, mutta niin se vain meni. Viikko meni toipumiseen, eikä kuumeesta tietoakaan.

Vierailija
6/83 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveä jäsensärky, niskaa ja päätä särkee, tukkoinen ja paha olo, mutta räkää ei tule. ääni oli pois 5 päivää!

LApsilta sain, pojalla sama taudinkuva mutta lyhyemmin, tytöllä taas superräkäisenä versiona.

Vierailija
7/83 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ensin nuhan tunnetta ja luulin että menee jo ohi, mutta sitten tuli kurkkukipu muutamaksi päiväksi ja taas on ollut usean päivän nuhaa ja yskittänyt myös. Ryntäissä limaa ja pakottaa yskimään. Onko muilla ollut samoja oireita.

Parkanossa oli joku harjoittelijalettipää blondi lääkäri ja ei antanut edes duact nuhalääkettä minulle joka kuulun riskiryhmään kun on astma myös ja hengittäminen vaikeaa.

Vierailija
8/83 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks muilla vastaavaa?

Vierailija
9/83 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan samanlaista kuin kolmekasilla... 

Vierailija
10/83 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin lapsen päiväkodissa...

Vierailija
11/83 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko päivä mennyt sängyssä. ihan poikki.

ja huomen pitäs jaksaa töihin...

Vierailija
12/83 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnosta päätellen pitäis olla kuumetta, mutta ei vaan oo.

Etkö sinäkin, joka sanoit, että huomenna pitäis töihin, voisi hakea sairaslomaa?

Vierailija
13/83 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä päivää olin pois töistä. En kerta kaikkiaan jaksanut mennä töihin.

Vierailija
14/83 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kestää viikkoja - - - meillä tollanen kävi koko perheen läpi ja kesti lapsille yli viikon, ja jälkitaudit päälle - aikuisilla KOLME viikkoa, vaikka olemme hyväkuntoisia.

Vierailija
15/83 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku tosi kipeä, nuhaa ja yskää. Lihaksia särkee, palelee ja väsyttää ihan tajuttomasti. Mutta mittari näyttää vaan uskollisesti 36,4.

oon tässä miettinyt että voiko näillä oireilla hakea saikkua vai onko se vaan raahauduttava huomenna töihin.

Vierailija
16/83 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallinen koulupvä uuvuttaa täysin ja nostaa lämmön yli 37:ään illaksi =(.

Vierailija
17/83 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallinen koulupvä uuvuttaa täysin ja nostaa lämmön yli 37:ään illaksi =(.

Vierailija
18/83 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enteroviruksen aiheuttamaa aivokalvontulehdusta on tosi paljon liikkeellä koko maassa. Eli siihen kuuluvat flunssan kaltaiset oireet, kova pää ja niskakipu, väsymys, lievä lämpö. Nämä oireet kovin vaihtelevia. Menee ihan kotihoidolla ohi. Kipulääkettä ja lepoa muutama päivä!

meidän tytöllä tauti tuli enterorokkona, mies sairastui jo flunssaan (alkaa olla ohi) ja minulla on kurkku kipeä neljättä päivää, hieman niska jumissa (hyvin vähän) sekä hieman normaalia enemmän väsyttää.

Vierailija
19/83 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverilla. Lääkäri laittoi molemmat 3 päivän sairaslomalle. Syynä akuutti ylähengitystieinfektio. Oireet olleet juuri ap:n kuvailemat

Vierailija
20/83 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on käynyt koko perheen läpi. Itse jo paranemassa, mutta kuopus juuri sairastunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi