Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis eikö monellakaan ole rahaa tilillä ennen lapsilisien tuloa...?

Vierailija
22.12.2005 |

miten voi olla noin " kädestä suuhun" -meininki?? ymmärrän toki että menoja on kaikilla lapsiperheillä... mutta jos on tiukkaa niin eikö voisi yrittää säästää kaikessa sitten..? joulun aikaan se on tietenkin vaikeaa kun pitää ostaa jouluruokia ja -lahjoja....

minulla on tulot mielestäni todella vähäiset (kotihoidontuki,lapsilisät + satunnaiset työvuorot), mutta koskaan ei ole tili mennyt ihan nolliin ennen lapsilisiä.... tätä aina ihmettelen...

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon emme olleet osanneet varautua henkisesti, taloudellisesti onneksi olimme sitten varautuneet näihin - kuten jo aiemmin sanoin - jokaisen elämään kuuluviin odottamattomiin takapakkeihin, niin ei sairauden hoitokustannukset (yksityisellä ja ilman vakuutusta, no omaa typeryyttä se ja otimme siitä nopeasti opiksemme) kaataneet koko systeemiä.

Valintoja on monenlaisia.

6/11/jotain vielä

Vierailija
22/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies opiskelija ja itse äitiyslomalla, 2 lasta. tietokoneen osamaksu on esim. erittäin turha meno, sitä lyhennetään 85e/kk. silti on varaa turhuuksiin kuten tupakan polttoon (mies on yksi korsteeni..) ja ostella kalliimpiakin tavaroita esim. eilen ostin psp:n pelikonsolin 300e miehelleni joululahjaksi. autoa meillä ei esim. ole. ruuat teen yleensä alusta loppuun, en säästämissyistä vaan silkasta omasta halusta. joka kuukausi jää ylimääräistä rahaa tilille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisit vähän joulumieltä ja hyviä vinkkejä heillekin!

Vierailija
24/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siltikin se menee mikä tulee, autoihin (bensa on kallista ja työmatka pakko kulkea pikku paikkakunnalla autolla),lapsen hoitomaksu, lainan lyhennys, ruoka yms kulut. ärsyttää joskus kun äitys lomalla olevat kaverit kuvittelee et mä olen rikkaampi kun ne, en todellakaan ole. ja niiden ei tarvi ees maksaa noita kuluja kun ukot maksaa, niillä on noin 500e pelkkää tuhlaus rahaa joka kuu!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
25/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

esimerkiksi tälläkin palstalla on näitä, joilla on tuloina vain kotihoidontuki ja lapsilisä ja silti lapselle ostetaan kalleimmat puvut, joita kaupoista löytyy.

Tämähän on aivan ok, jos puolisolla on hyvät tulot. Minulla oli pitkään vain nämä mainitsemasi tulot, ja rahat riittivät ongelmattomasti hyvälaatuisiin kosteussuojahaalareihin ja paljoon muuhun. Jos taas jonkin perheen ainoat tulot ovat kotihoidontuki ja lapsilisä, tuskin silloin Reimateceissä kuljetaan. Vai onko tällä palstalla mielestäsi sellaisiakin?

Vierailija
26/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottaja antaa työmatkavähennyksen kaikille, joiden on mentävä autolla töihih. Saan maksisi vähennyksen ilman sen kummempia selityksiä, enkä maksa edes bensasta.

Vierailija
27/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minimiäitiyspäivärahalla ja mieheni on keskituloinen. Rahat kasaantuvat tililleni myös näin joulun alla. Ostin muutaman lahjankin. Meillä kyllä joudaan viiniäkin ja syödään hyvin. Asumme vuokralla Helsingissä ilman asumistukia. vaatteita ja muuta voi ostella kohtuudella, en juuri kirppareita kiertele kuin joskus viihteen vuoksi.

Vierailija
28/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo aiemmin totesin, surullista on jos kädestä-suuhun eläminen on enemmän sääntö kuin poikkeus, siihen mielestänni sisältyi hyvin selkeästi myös se ymmärrys, että niitä poikkeuksiakin on ja aina on asioissa ääripäitä ja sitä välistä löytyvää. Uskon vakaasti, että suuri osa kädestä-suuhun-porukasta voisi tilanteeseensa valinnoillaan vaikuttaa. Valitettavasti pieni osa ei voi. Maailma ei ole minulle musta-valkoinen.

6/11/etc

Vierailija
29/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalon huoltokustannukset ja yllättävät menoerät ovat sitä luokkaa/vuosi, että harvan keskituloisen kukkaro pullottaa säästöön jäävistä rahoista.

Vierailija
30/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näyttää olevan maailma sinulle harvinaisen mustavalkoinen, mielestäsi on köyhät ja rikkaat. Ja köyhien on syyttäminen tilanteesta vain itseään!

Vierailija
31/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri sen takia, että ei tartte elää kädestä suuhun.

Ja nämä rahat on tullut pelkästään säätämällä. Alkuun kun muutettiin yhteensä meidän tulot vuokran jälkeen oli 440 euroa tästä jäi säästöön joka kuukausi 168 euroa.

Nykyään joka kuukausi jätetään säästöön 800-1000 euroa. Tästä on maksettu lainat ja säästämme koko ajan isompaa asuntoa varten sekä siksi, että en todellakaan halua elää kädestä suuhun. Elin lapsuuden sitä ja kiitos ei enään.

Vierailija
32/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työsuhdeautolla. Mies usein työmatkalla ja silloin kun kotisuomessa niin menemme yhdessä, meillä on sama suunta.

Vierailija
33/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tämähän on aivan ok, jos puolisolla on hyvät tulot. Minulla oli pitkään vain nämä mainitsemasi tulot, ja rahat riittivät ongelmattomasti hyvälaatuisiin kosteussuojahaalareihin ja paljoon muuhun. Jos taas jonkin perheen ainoat tulot ovat kotihoidontuki ja lapsilisä, tuskin silloin Reimateceissä kuljetaan. Vai onko tällä palstalla mielestäsi sellaisiakin?

Kyllä täällä tuntuu olevan juuri niitäkin, joilla ei ole paljoa muitakaan tuloja. Ja raukat kuvitelevat, että välittämistä on ostaa aina kalleinta.

Vierailija
34/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan samaa pitää saada kuin naapurin maijalla on vaikka ups maija se olikin kirurgi ja minä lähihoitaja niin syökää mun puolesta kynsiä. ei sosiaalietuuksien kuulukaan riittää lomamatkoihin ja uusiin tietokoneisiin. ne pitäisi riittää ruokaan ja kaikkein välttämättömimpään. thats it.

Vierailija
35/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja visa vinkuu kiitettävästi, mut jollain lailla balanssissa ollaan kuitenkin, vaikka vähän laahaa. Töissä oon, ja menot on aina yhtä suuret ku tuloat eli sillon ku rahaa on, sitä käytetään. Annan toisten mä talletella suuret setelit.... Iloista joulua teille kaikille, rahankäyttötottumuksista ja mistään riippumatta!

Vierailija
36/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimmaksi osaksi päättäjien syytä jos yhtään olet katsellut uutisia televisiostasi.

Vierailija
37/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihinmeno ei hirveästi auta kun palkka on mitä on hoitoalalla. Siitä hoitomaksut jne niin saldo on lähes sama kuin kotona ollessa.

Vierailija
38/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eletään kädestä suuhun, koska rahaa tulee per kk 530, riittääkö se koko kuukaudeksi muka teillä?? Hyvähän on noiden " rikkaiden" tulla tänne jauhamaan että eivät voi ymmärtää. Voi voi, hyvää joulua vaan teillekkin, raharikasta! Meillä se vietetäänn YHDEN LAPSEN lapsilisällä.

T: opiskeleva yh

Vierailija
39/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä yrität sitten maksaa kaiken vuokrista ruokaan! Ja toivot kovasti ettet sairastu, ettei mene rahaa lääkäriin ja lääkkeisiin!

Vierailija
40/55 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienilläkin tuloilla voi elää kohtuullisen hyvää, vaatimatonta mutta onnellista ja taloudellisesti turvattua elämää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi