Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni äiti täällä syyttää valtavasta painostaan viattomia lapsiaan?

Vierailija
05.01.2006 |

Kuinkahan monta kertaa olen kuullut, että " raskaudesta" on jäänyt milloin 15 milloin 25 kg. :D :D

Niinpä. Lapsethan ne on mitkä lihottaa, ei syöminen kahden edestä tai liikkumattomuus ja mässäily äitiyslomalla. Ja kun nämä naiset on ihan tosissaan :D Toki raskaus voi suurentaa vaatekokoa esim. lantion muoto muuttuu, mutta ylipainoa ei tule kuin väliaikaisesti!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin jalat ovat suurentuneet eli kengännumero on nyt 40, vaikka ennen lapsia oli 38.

Vierailija
2/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana minä nimittäin söin niin paljon ylimääräistä, että kiloja tuli ylimääräistä. Toki osa kiloista oli turvotustakin, mutta onnistuin minä viisi kiloa normaalia enemmän lihomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän ei tarvitsisi tehdä, vaikka raskaana onkin.. =) No, enpä ole itse paras sanomaan, sillä tulee itsekin syötyä turhan paljon.. Olen kyllä sitten jättänyt karkit, pullat ym. herkut pois ja yritän niiden tilalla syödä hedelmiä tai voileipää tms.. Painoa tullut tähän mennessä 3 kg ja viikkoja 22.

Vierailija:

Raskauden aikana minä nimittäin söin niin paljon ylimääräistä, että kiloja tuli ylimääräistä. Toki osa kiloista oli turvotustakin, mutta onnistuin minä viisi kiloa normaalia enemmän lihomaan.

Vierailija
4/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en missään väittänyt syyttäväni lasta, vaan sanoin kilojen jääneen

raskauden

aikaisesta ylensyönnistä. Raskaudestani oli myös mukavampiakin seurauksia, kuin ylipaino. Lapsi.

Vierailija:

Siinähän se tuli, ei siis lapsi lihottanut vaan se, että söit ylimääräistä..

Vierailija
5/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvä se että liikakilosi tuli syömisestä. Söit raskauden aikana ja olisit lihonut vaikka et olisi ollut raskaana kun söit liikaa!

Luuliko joku täällä että lapsi ja raskaus on sama asia?

Vierailija
6/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalan suurenemiselle ei kukaan voi mitään, mutta vyötärön läskeille voi.

Vierailija
7/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos hän kyselee, moniko syyttää liikakiloista lapsiaan ja kertoo ihmisten sanovan, että kilot jäivät raskaudesta, se tarkoittanee, että ap. kuvittelee raskauden ja lapsen olevan sama asia.

Vierailija
8/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta palstahan onkin täynnä idiootteja, joten tuollainen kuvitelma ei edes hämmästytä nykyään =)

T:toinen, jolle jäi liikakiloja raskaudesta ja joka ei lapsiaan syytä, vaan tiputtelee kilojaan pikkuhiljaa

Vierailija:

Jos hän kyselee, moniko syyttää liikakiloista lapsiaan ja kertoo ihmisten sanovan, että kilot jäivät raskaudesta, se tarkoittanee, että ap. kuvittelee raskauden ja lapsen olevan sama asia.

Vierailija
9/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaan, toisessa jumppasin vielä viikko la:n jälkeen ja kahta päivää ennen synnytystä. Silloin pystyin myös kävelemään loppuun asti reilun 5 km:n lenkkejä.

Herkuttelu tai mässäily ei kuulu elämääni, ei raskaana eikä muutenkaan.

Siitä ei siis se 15 ylimääräistä kiloa (miinus tietysti vauva ym.) johtunut, vaan eiköhän syy ollut ihan aineenvaihdunnan ja hormonitoiminnan muuttuminen raskaudessa. Jos nestettä kertyy kehoon, tottakai se näkyy myös vaa' alla käydessä.

Nyt, kun synnytyksestä on aikaa ½-vuotta, niistä 15 kilosta on jäljellä vielä kaksi. Ne sulavat itsestään sitä mukaa kun keho palailee normaaliin olotilaan.

Vierailija
10/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Kerroin kokemukseni: monet naiset syyttävät lapsia/raskautta lihavuudesta. Kun joku on hoikka, epäillään heti ettei tällä ole lapsia. Kyllä näitä lapsiin vetoavia läskejä on paljon, vaikka sinä et ehkä heihin kuuluisikaan!

ap

Vierailija
11/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut hämmästyttäviä ihmisiä.

Vierailija:

Kerroin kokemukseni: monet naiset syyttävät lapsia/raskautta lihavuudesta.

ap

Vierailija
12/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kun lapsille pitää olla aina laittamassa, tulee itsekin mässättyä" .

Eli siinä on suora linkki lapsiin, ei raskauteen.

Vieläkö tarvitaan rautalankaa ;)

ap

Vierailija
13/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli siinä on suora linkki lapsiin, ei raskauteen.

Vieläkö tarvitaan rautalankaa ;)

ap

Minä syytän edelleen kuitenkin syömistä raskauden aikana. Lapseni eivät ole tähän syyllisiä.

Vierailija
14/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
15/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoi, että odotas, kun saat omia lapsia, niin sinullekin tulee samanlainen takapuoli.

Tämä lause jäi ikuisiksi ajoiksi mieliini. Nyt minulla on kaksi lasta, olen " jo" 37 vuotta, ja takapuoleni on vain ehkä sentin isompi kuin kaksikymppisenä.

Minulle siis jäi mieleen " syytös" , että minä olen syyllinen hänen leveään perään.

Vierailija
16/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis on ihan mieletöntä väittää että raskauden jälkeiset ylimääräiset 10-20 kg on ihan normaalia raskauteen kuuluvaa painonnousua.. Ymmärrän, että helposti tulee " ylimääräisiä" kiloja, mutta pääsääntöisesti syy on omissa elämäntavoissa. Itselläni on nälkä lähes koko ajan ja tulee syötyä.. Pelkään kiloja, koska tiedän, että kaikki ei välttämättä lähdekään lapsen synnyttyä, vaan ne täytyy kuluttaa pois tavallista suuremmalla työllä..

Vierailija:

Minä en missään väittänyt syyttäväni lasta, vaan sanoin kilojen jääneen

raskauden

aikaisesta ylensyönnistä. Raskaudestani oli myös mukavampiakin seurauksia, kuin ylipaino. Lapsi.

Vierailija
17/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla logiikalla liikakiloista pitäisi syyttää miestä. Tämähän se alunperin naisen raskaaksi saattoi. Vai kenties omaa äitiä, tämä kun on synnyttänyt tulevan raskauden aikana lihovan naisen. Tai miksei omaa isää, tämä kun on siittiön irti päästänyt...

Vierailija:

Ei ole ei, mutta raskaus johtuu lapsesta, ylensyönti raskaudesta ja siis alkuperäinen syy raskaudelle on lapsi..

Vierailija
18/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuolla logiikalla liikakiloista pitäisi syyttää miestä. Tämähän se alunperin naisen raskaaksi saattoi. Vai kenties omaa äitiä, tämä kun on synnyttänyt tulevan raskauden aikana lihovan naisen. Tai miksei omaa isää, tämä kun on siittiön irti päästänyt...

Vierailija
19/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin varsinkin viimeisessä raskaudessa iskiasvaiva paheni jo viikolla 17 niin etten pahemmin psytynyt kävelemään. Siinä jäi liikunnat tosi vähiin. Viimeisinä 8-10 viikkona pystyin kävelemään noin 50 metriä kerrallaan. (Mulla on yksi selkänikama pois paikaltaan joten ihan selkeä syy on näille vaivoille, ei mitään tekosyykuvitelmaa.) Tietenkin pitäisi vähentää syömistä jos yhtäkkiä ei pystykään liikkumaan (kuluttamaan syömäänsä) niin kuin ennen, mutta vähemmän syömisessä oli seurauksena taas kamala pahoinvointi. Raskausaika oli tasapainottelua syömisen, pahoinvoinnin ja selkäkipujen kanssa. Jos söi liikaa niin oli karmea olo, jos söi liian vähän oli vielä karmeampi olo.

Ikinä ei kyllä tulisi mieleenkään syyttää LAPSIA näistä vaivoista ja kiloista (jotka tosin nyt on jo sulaneet pois), raskautta kylläkin. Mulla meni jokin vinksalleen tuolla selässä keskimmäisen lapsen synnytyksessä ja viimeiset 7 vuotta olen siitä kärsinyt, mutta en todellakaan ole kertaakaan ajatellut sen olevan LAPSEN vika.

Vierailija
20/20 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kolme samanlailla syötyä raskautta takana ja ekasta tuli 7 kg painonousua, joista 2 kg jäi synnytyspöydälle, toisesta tulikin 21 kg ja kolmannesta 9 kg.

Mutta itse voin rehellisesti syyttää IMETYKSEN aikaista mässäilyä painonnousuni syyksi, silloin niitä mielitekoja vasta onkin ja niitäpä ei saakaan niin vaan pois.

Voi ap, on ihanaa että kaltaisiasi " neropatteja" on joukossamme piristämässä päiväämme provoillasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi