Onko 1,5-2v lapsilla, joilla ei KOSKAAN vielä ollut korvatulehdusta?!!
Omalla 1,5v ei ole vielä ollut ja koputtaa puuta *kops kops*....
Kommentit (23)
Tyttärellänikään ei ole koskaan ollut korvatulehtusta, hän 3-v
Muistelisin lukeneeni jostain lääkärikirjasta, että jos ei ennen 2v. ikää ole kertaakaan ollut niin sitten ei ole enää kovin todennäköistä että niitä tulisi ollenkaan, en sitten tiedä pitääkö paikkansa mutta toivon niin :)
toisella pojallamme, nyt 10 v, ei ole myöskään ollut koskaan korvatulehdusta eikä muuten mullakaan ole ollut. Ikää on 36 v.
pojalla (2v4kk) ei vielä tulehduksia. Itselläni oli korvatulehduksia koko lapsuusiän ja todella usein.
Esikoisella oli yksi 7kk iässä jonka jälkeen ei yhtään kertaa, nyt vajaa 7v. Kakkosella ei ikinä ole ollut, nyt 5v. Itselläni oli kerran, olin jo 20-vuotias!!Hävetti sairastaa lastentautia siinä iässä..
mun poika on nyt 1,5-v ja hänellä ei ainakaan vielä ole ollut.
Mulla itsellä oli krooninen (n 5 krt vuodessa) korvakäytävätulehdus kymmenisen vuotta. Se on eri juttu kuin lasten korvatulehdus ja TODELLA V-MÄINEN VAIVA, parani huonosti ja erittäin kivulias. Mutta nyt näyttäis jääneen synnytykseen! ;)
Muilla siis ei koskaan. Kop, kop!!
Sai silloin ekan tulehduksen ja pikkusisarukset sairastivat 4 ja 2 vuotiaina ekan kerran.Puolen vuoden aikana nyt ollut kolme tulehdusta kaikilla. Kaikki on aina ollut kotona ja tosi terveitä tähän asti mutta tämä syksy on mennyt sairastellessa. Kai esikoinen kantaa koulusta kaikki pöpöt kotiin??
itse olen lapsena taas ollut sellaisessa korvakierteessä ettei varmaan kukaan muu :(
Lapset: Tyttö 6, poika3 ja tyttö 1v1kk.
KOputtaa puuta!
Imtyksen rinnalla. 7-kk ikäisellä kuopuksella oli just korvatulehdus imetyksestä huolimatta...että liekö imetyksellä mitään vaikutusta noin korvatulehduksiin....
Kolmella ei. Kahta on imetetty, kahta ei.
Hän sai alusta asti korviketta imetyksen lisäksi, imetin puoli vuotta.
Itselläni, sisaruksillani (3) tai heidän lapsillaan (2) ei myöskään ole koskaan ollut korvatulehduksia. Oliskohan perinnöllistä, tiedä sitten..
Pojallani (2 vee), joka aloitti päiväkodissa syksyllä, todettiin ensimmäinen flunssa ja ensimmäinen korvatulehdus vuoden ja 11 kuukauden ikäisenä.
Uskoisin imetyksen ja lehmänmaidon välttämisen vaikuttaneen, ei kyllä ole muutenkaan ollut kipeä. Ei ole sairastunut päivähoidossakaan.