Ihmetyttää lapsen vaarin käytös..
Firma jossa työskentelee tarjosi tänään lintsille. Vaari vei 20v tyttärensä lintsille muttei 4v lapsenlapsi mahtunut mukaan.. Ei ole tehnyt koskaan oikeastaan mitään lähentyäkseen tuota ainoaa lastenlasta. Jotenkin mautonta, että toivoat meille rikkinäiset rannekkeet, että ne voi vielä niitata ja käyttää jos haluatte mennä illalla..Voi olla etten pelkästään tästä olisi mieltäni pahoittanut ,tässä on vain 4v odoteltu, että vaari edes vähän voisi vaareilla, mutta kai se on sitten ikäkriisi tms.
Kommentit (9)
Ja kaikki eivät halua.
Mitä jos vaaria myös mietitytti vastuun ottaminen Linnanmäellä 4-vuotiaasta?
Oi oi, itse en osaisi pahastua siitä, että vaari on etäinen. Minkä ikäinen hän on? Vanhemman polven miehet eivät kaikki pidä luontevana pienten lasten kanssa touhuamista. Oma isäni kuuluu heihin.
vaari on 60v. Minä en olisi hemmetti kehdannut niitä käytettyjä rannekkeita nakata tänne.. tuli ihan arvoton olo : ( -ap
Vaari (isäni) ei ota mitään kontaktia lapsiin. Vaari on masentunut ja ehkä muutenkin mielenterveysongelmainen. Ei puhu kenellekään mitään, ei vastaa kysymyksiin. Kun käymme vaarin kotona (joskus harvoin) lapset yrittävät jutella hänelle, ja hän on kuin ei olisi kuulevinaan. Tuijottaa vaan telkkaria.
Viimeisintä vierailua varten poika 4 v halusi askarrella vaarille lahjan, kun vaari on niin surullinen. Meni antamaan tekemänsä siilin vaarille, joka vaan makasi sängyssä, mutta vaari vain käänsi kylkeä. Poika pisti siilin yöpöydälle ja silitti vaarin käsivartta hetken ja tuli sitten hiljaa pois huoneesta.
Kotona poika kysyi minulta, ymmärtääkö vaari puhetta. Poika on oppinut muutaman viittoman kuurolta kerhokaverilta, ja totesi vaan, että seuraavalla kerralla kokeilee viittomakieltä. Sydäntä särkee.
Toki oma lapsi saattaa mennä lapsenlapsen edelle. Mieheni (vaarin poika) ei hänkään paljoa vaaria nappaa, jollei jotain apua tarvitse häneltä. Tänne reissuun olisi vaan voinut ottaa oman lasten lisäksi myös lastenlapset. Ehkä nuorekas (ei masentunut tai muuten sairas) ei halunnut olla päivää vaarina työkavereidensa edessä. ottaa vaan niin päähän tämä kuvio ja olen varma, että joskus sanon ja pahasti... (sekään oikein ei ole tietenkään): ( -ap
Isäsi tarvitsee apua, ja sinä vain vingut, että lapsesi ei saa huomiota.
Häpeä.
Onhan isovanhempien kanssa vietetty aika toki rikkaus. Mutta kyllä pienet lapset pärjäävät myös ilman läheisiä suhteita isovanhempiin.
No niin, antakaas haukkujen taas tulla.
Isä tarvitsee apua, tiedän sen. On tarvinnut jo 20 vuotta, tai kauemman. Mutta minkäs teet. Sellaista, joka ei halua apua, ei voi auttaa. Minä, kolme sisarustani ja äitini olemme kokeilleet kaiken mahdollisen ja mahdottoman ja siinä sivussa sairastuneet kaikki muutkin.
Isäni on paitsi masentunut, myös alkoholisti, joka käytti henkistä väkivaltaa koko perheeseemme koko lapsuuteni ajan, seurauksista kärsimme edelleen. Me lapset olemme osanneet kuitenkin hakea ammattiapua ongelmiimme, ja edelleen yrittäneet auttaa myös isäämme. Turhaan. Itselleni syvät haavat aiheutti myös isäni yli 10 vuotta minua kohtaan harjoittanut fyysinen väkivalta.
En ole sydämetön. Mutta en halua lapseni kokevan samoja tunteita, joita itse olen kokenut koko lapsuuteni ajan. Isääni en voi auttaa. Lastani voin.
Mutta onko isovanhemmilla oikeus olla välinpitämätön lapsenlastaan kohtaan, joka janoaa rakkautta läheiseltä ihmiseltä. Ei se lapsi mitään lahjoja tartte, eikä hoitoa vaan läsnäolemista.
kovasti vaaria kaipaa ja haluaa kovasti huomiota häneltä kun harvoin nähdään, mutta vaari ei ole näkevinään vaan touhuaa aikuisten kanssa. -ap