Väkisinkin tulee mieleen, että mitäs poltit koko raskausajan melkein askin päivässä!
Tuttuni 1v5kk lapsi ei vielä kävele eikä puhu. Tuttuni on tästä kovin huolissaan.
Eihän se sitä tarkoita, että olis joku kehitysviive. Kun noi on niin yksilöllisiä juttuja. Tekis mieli sanoa, kun sitä marinaa kuuntelen et mitäs mariset itsepähän sauhuttelit. Pidän kuitenkin mölyt mahassani.
Käsittämätöntä touhua. Luulis että ei huoleta kun ei näyttäny huolettavan raskausaikanakaan.
Kommentit (68)
Itse poltin melkein 10v. Lopetin ihan vaan tahdonvoimalla enkä tarvinnut terapiaa, nicorettea enkä mitään vertaisryhmiä!
T. Savuttomana 6 vuotta
Mainitsin jo tekstissäni etten ota kantaa tupakointiin vaan addiktioon yleensä ja siihen miten muita addiktioita hoidetaan.
Halusitteko vaan tehdä tästäkin riitelyn aiheen?
Vierailija:
mutta muistakaa se että tupakka ja alkoholi ovat myrkkyä ja lapsi tulee näin ollen helpommin sairaaksi. Ja tervettä lasta on huomattavasti helpompi hoitaa.nimin: poltan, mutta kaksi positiivistä raskaustestiä olen tehnyt ja tupakointi on loppunut siihen. Raskauden ajaksi siis...
osallistut tähän keskusteluun? Itselläsi taitaa olla ongelmia luetun ymmärtämisessä. Selaa keskustelun alkuun ja näet aiheen.
Ai niin, nää polttajat on niitä nuoria äitejä, joilla vahinkoraskaus:(
Tietämäni tupakoivat odottajat ovat yli 30 vuotiaita. Johtuisiko siitä että jääneet jo pahasti koukkuun tupakkaan..
Minunkin mielestäni ketjussa ollaan aika riitaa haastavalla tuulella
Jos teidät ammuttaisi saman tien kun ottaisitte yhdenkin hatsin, ottaisitte sen vai? Tuskinpa.
MUTTA kun oman lapsenne henki ja terveys vaarantuu, otatte hatsin jos toisenkin.
Olette kuvottavia.
t. tupakoinnin lopettanut
Oppimisvaikeuksiakin on luvassa jne.
Kyllä nämä faktat voi kaverille sanoa.
!,5-vuotiaan ei tarvitse vieä osata puhua!
Ja jotkut lähtee käveleenkin tosi myöhään....nuo ei nyt selvästi viittaa tupakoinnin haittoihin lapsella....
ruoka-aine allergiat. Astma todettiin kuukausi sitten.
Ei ole ikinä polttanut yhtään savuketta.
ja muutaman sanan lauseita niin mitä se sitten on jos ei puhumista??????
ei kukaan muu voi tehdä sitä puolestasi.
raskaus ja imetysajan ensimmäisen lapseni kanssa (hölmönä nuorena)
toisen lapsen kanssa lopetin melkein heti kun sain tietää olevani raskaana
Harmittaa todella paljon tuo kun poltin, mutta eipä sille enää mitään voi. Olin hölmä 16v kakara joka ei neuvoista huolimatta tajunnut lopettaa. Onneksi lapsella ei vielä ainakaan mitään ongelmia missään, ja toivottavasti ei tule myöhemminkään... On jo 4,5v vanha ja syntyessään isokokoinen (yli 4kg)
ei allergioita tms... eikä toivottavasti tulekkaan
Hävettää oikein että vatsa pystyssä olen kaupungilla vedellyt rööki hampaissa
Jokaisen oma päätös mutta itse olen sitä mieltä että ei kannata polttaa... Vaikka itse olenkin polttanut niin silti olen sitä vastaan enkä mistään hinnasta enää polttaisi
Ei kukaan muu, vain te! Lapsenne on teidän armoillanne.
Isomman sisaruksen aikaan ei polttanut ollenkaan - hän on ihan normaali.
että minun tyttö oppi kävelemään 1v5kk ikäisenä ja on kaikin puolin normaali. Enkä koskaan ole polttanut tupakkaa eli ei se aina siitä tupakan poltostakaan johdu. Tällä en kyllä yrittänyt tupakanpolttajia puolustella...
Ei ole mitaan astmoja eika allergioita, yhdella viidesta lapsesta synnynnainen sydanvika kylla. Siis aitini viidesta lapsesta.
Aitini poltti myos koko lapsuuteni ajan sisalla kunnes muutimme ja alkoi savutella ulkona. 16-vuotiaaksi olen elanyt tupakansavussa, enka ole siita aidilleni mitenkaan kiitollinen. Pelottaa kuitenkin miten minuun on vaikuttanut tuo myrkyille altistuminen, sairastunko kenties esim. syopaan sen vuoksi? En ole koskaan polttanut ja inhoan tupakansavua yli kaiken.
puhuin ja kavelin jo 10kk iassa. Okei, tupakointi raskauden tai imetyksen aikana on hirveaa ja vastuutonta ym. mutta alkaa nyt liioitelko!
Oikeasti tuntuu aika tyhmalta etta joku sanoo etta olen jotenkin vajaa kun aiti poltti raskausajan. Olen ollut luokkani parhaita koulussa ja nopein juoksija pojat mukaan luettuna. Eika muutakaan epanormaalia ole viela ilmennyt:)
jokainen istukan repeytymisen takia kuollut lapsi on liikaa.
Tupakoinnin voi lopettaa kun ei pane tupakkaa suuhun. Siinä ei ole sen kummempaa. Mutta jos arvovalintasi on mieluummin rv.38 syntynyt kuollut lapsi kuin tupakkalakko niin sehän on sinun valintasi. Muista sytyttää tupakka kun laskette hautaan pientä valkoista arkkua.
Lähetääs äidit taas röökille. Se kannattaa.
annetaan vaikka apurahaa ja kuntoutustukea näille säälittäville luontokappaleille, jotka kauhean addiktion takia eivät yksinkertaisesti voi olla tupakoimatta vaikka lapsi kasvaa kohdussa.
Tuhmat tädit, älkää syyllistäkö näitä röökinarkkeja!