ottaako isompana päähän, jos on syntynyt ihan loppuvuodesta?
Onkohan kuopuksemme joskus vihainen jos sattuu syntymään esim. vuoden viimeisellä viikolla ;) LA olis 9.1.06
Kommentit (25)
pienempänä hiukan harmitti kun Jouluna synttärit, mutta nyt kun on yli 30v on vaan onnellinen että on loppuvuoteen asti " nuorempi kuin muut ikätoverit eli samana vuonna syntyneet.
Koskaan en harmitellut että synttärit oli ennen joulua, päinvastoin, muistan aina miten juhlallista oli kulkea kouluun, kun pakkaslumi narskui jalkojen alla (nyt ei kyllä enää narsku) ja karkkipussi poltteli repussa. Paras ystäväni viettää synttäreitään 17.01, eli on mua 11 kk vanhempi. Sitä aina härnään vanhaksi=)
itse siis juuri täytin 30, kun kuukauden päästä sillä on jo 31v. synttärit. Tuo täysi-ikäisyyden pointti ei tullut mieleenkään, sillä pääsin rafloihin jo 16 vuotiaana, ja vauva mulla oli ennen 18vuoden ikää, joten ei olisi siltikään tarvinnut ravintoloissa rampata.
eikä monikaan päässyt synttärijuhliini. Isompana ehkä hetken harmitti tuo, että ystäväni pääsivät esim. ravintolaan minua aiemmin, mutta lopulta se oli vain ohimenevä, pieni harmitus.
Riippuu tietenkin harrastuksista, mut meillä ainakin tuli pieniä rotkoja kun suurin osa pääsi baareihin ja itse jäi ainoana pois. Mutta eihän kaikki sellaista halua harrastaa, ja voihan mennä muiden papereilla.
Mulla syntsät marraskuussa ja kyllä korpes varsinkin 17-vuotiaana kun kaverit täytti 18v alkuvuodesta ja alkoivat käymään baareissa ja meitsi sai ootella ja ootella.. =S
Eipä siitä oikeastaan haittaa ole ollut. Koulussa välillä kiukutti kun oli aina luokan nuorin, mutta toisaalta kun pärjäsi samoin kuin " vuoden" vanhempi (saman vuoden tammikuussa syntyneet siis) ja luokalla oli vielä yksi hieman nuorempi niin ei se mitään.
17-vuotiaana otti vähän päähän kun muut pääsi baariin ennemmin, mutta ei se toisaalta haitannut (en siinä vaiheessa ollut mikään bilettäjä).
Joulunaika otti lähinnä päähän kun ei voinut kutsua kavereita synttäreille OIKEANA päivänä ja muutenkin tuli lahjoja (siis joululahjoja) niin en saanut synttäriksi mitään " suurta" .
Jotkut sukulaiset toi synttäri-ja joululahjan samassa, eli sain " vain" yhden lahjan. Sisarukset sai kuitenkin näiltä samoilta sukulaisilta synttäri- ja joululahjan.
Ja 15-18 vuotiaana ärsytti, että kaikki kaverit oli jo täyttänyt vuosia ja itse joutui odottamaan.
Nyt on vain kivaa, kun kaverit täyttää kohta " jo" 25, kun itse täytin vasta pari viikkoa siiten 24 ;)
Itse asiassa se kapakkaelämä ei ollut niin kauhean tärkeää minulle. Sainkin keskittyä lukioon rauhassa ja sainkin hyvät paperit. Viinaa ehdin kyllä juoda ihan tarpeeksi.
Nyt 40 vuotiaana kelpaa vallan mainiosti, että on syntynyt loppuvuodesta. Onpahan hiukan nuorempi muita.
Kaverit meni baariin ja minä en. No, nyt sitten 30-vuotiaana se ei enää erityisen aktiivisesti haittaa... Enemmän minua ärsytti se, että olin aakkosten ekana ja tämän takia ekana aina joka paikassa, rokotuksissa, tarkastuksissa jne.
Kaikesta sitä on oikeasti ottanutkin lämpöä ala-asteella, huhhuijaa.
Samaa mieltä kanssasi..Nykyajan ihmiset pähkäilevät ihan olemattomilla asioilla ja tekevät vaikka mistä ongelman..
Kohta varmaan pitää alkaa raskaus keskeyttämään jos lapsi syntyisi loppuvuodesta...tämä oli sitten kärjistys
Sekin oli inhottavaa kun vuoden kohokohdat eli synttärit ja joulu olivat peräkanaa ja ketään ei voinut kutsua synttäreille välipäivinä.
T: 28.12
Lapsena saattaa myös suututtaa, että synttärit on " liian lähellä" joulua. Mutta tuskinpa sillä enää aikuisena on väliä.
tammikuussa (molemmat syntyneitä samana vuonna mutta hän siis " melkein vuoden vanhempi" ...)
Kaveriporukassa olen aina ollut se jolla on synttärit viimeisenä ja kyllä se täysi-ikäisyyden rajoilla ollessa kiusasi.
Mutta lapseni joka on syntynyt kesäkuussa valittaa kun kesällä on ihan tyhmä juhlia kun silloin ei ole koulua...
Vierailija:
Mutta lapseni joka on syntynyt kesäkuussa valittaa kun kesällä on ihan tyhmä juhlia kun silloin ei ole koulua...
ap, jonka 2 vanhinta lasta syntyneet heinäkuussa
yksi meidän tytöistä on syntynyt 28.12.
Koulunkäyntiä on turha miettiä ennen kuin on n. eskari-ikäinen, jos ei ole koulukypsä niin sitten menee suosiolla myöhemmin kouluun.
Muistan että kouluaikana nämä nuorimmat olivat harmissaan siitä että eivät päässeet ravintolaan muiden kanssa kun luokkakaverit täyttivät 18 v..
ellei elämässä muuta päähän ottamista ole kuin tuo, hyvin on mennyt :)