Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhempien taholta tulevalle lahjavyörylle toppi:

Vierailija
20.12.2005 |

' Vain yksi lahja per lapsi!' Näin olimme asian esittäneet isovanhemmille jo ajat sitten ja toistamiseen joulun alla. Vaan eipä mitä, tulossa oli iso laatikollinen lahjoja. Niinpä me vanhemmat tuotimme ' tuskaa' ja otimme yhdet paketit kasan päältä. Ne saisivat riittää. Ja loput lahjat voi säästää syntymäpäiville ja tuleviin jouluihin, totesimme isovanhemmille. Eivät tahtoneet ymmärtää tekoamme.

Miksi näin - emme halua opettaa lapsillemme, että joulu on vain lahjoja, vaan paljon muutakin; yhdessä oloa ja mukavia hetkiä ilman yletöntä ' lahjahumalaa' . Paras lahja on kun voi viettää aikaa yhdessä; isovanhemmatkin voisivat aikaa antaa, jos haluaisivat, eivätkä käyttäisi sitäkin kaupoissa juoksemiseen. Enkä nyt tarkoita mitään lapsenvahtiaikaa.

Jos joku ajattelee, että onpas julmia vahempia kun eivät lapset lahjoja saa, niin kyllä heille meiltäkin yhdet paketit tulee. Nyt on hyvä mieli - ei tartte harmitella sitä tavaravuorta lastenhuoneessa kun arki koittaa.

Hyvää joulua sinnekin!

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat ovat lapsillesi, ei sinulle...Meillä mieheni äiti ei osta ikinä yhtään mitään, hänen mielestään lapsillamme on jo kaikkea, hän ei muutoinkaan välitä paskan vertaa lapsenlapsistaan, hän on minä itse, ja minä ensin-minulle kaikki tyyppiä. Joka vuosi yritän korvata mummin puuttuvat lahjat itse, ettei lapsilleni tulisi tunnetta että joulu ei olekkaan taikaa, joulupukkia, ihania paketteja ym. Minun vanhempani ostavat vain 1-2 pakettia lapsilleni, voi kuinka toivoisin että niitäkin olsi enemmän! Ei ole tätejä eukä setiä, ei ketään muita jotka ostaisivat ja antaisivat niitä lahjoja..

Vierailija
42/42 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei paljon tavaroita ostella pitkin vuotta. Esim. lapset eivät juuri ikinä saa mitään kaupasta, vaikka haluaisivatkin. Mutta mielestäni sitten jouluna ja synttäreinä on kiva antaa ja vastaanottaakin. En näe isoa lahjavuorta mitenkään pahana.

Oletpa typerä ihminen ap. Luulenpa että lapsesi voivat vain tuosta katkeroitua ja vihastua kunhan vähän kasvavat. Minunkin vanhempani kuvittelivat, että me lapset pieninä olisimme tyytyneet joihinkin yksittäisiin lahjoihin. Kyllä teki pahaa kun ei ikinä saanut yhtä paljon lahjoja kuin kaverit! Eikä isovanhemmilta mitään muuta kuin villasukat ja suklaalevyn:(. Kyllä tavarat ovat lapsillekin tärkeitä juttuja, vaikka miten yrität toisia arvoja opettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän